Icy-Sun 27.09.2009 01:17:16 | |
---|
Krice: Ei Deanissa ollut mitään muuta vikaa, paitsi otelaudassa hassuja reikiä (n. 1mm kokoisia 3kpl). En ole mokomaa nähnyt aiemmin. Eipä ne soittamista haittaa, mutta tasainen otelauta olisi ollut kivempi. Ei kukaan ole käskenyt ostaa sieltä torilta yksilöä, joka ei miellytä. Aika pässiä ostaa kitaraa, jos ei kokeile sitä ensin tai ainakin pyydä kuvia siitä, jos sokkona ostaa. |
Ziggy Bubba 27.09.2009 01:31:26 (muokattu 27.09.2009 01:34:12) | |
---|
Icy-Sun: Ei kukaan ole käskenyt ostaa sieltä torilta yksilöä, joka ei miellytä. Aika pässiä ostaa kitaraa, jos ei kokeile sitä ensin tai ainakin pyydä kuvia siitä, jos sokkona ostaa. Näin. Muutenkaan en ymmärrä, miten tätä yhtä negatiivista kokemusta voi pitää mitenkään yleispätevänä. Paria tyytymätöntä torin ostajaa vastaan on kymmeniä tyytyväisiä, näin karrikoidusti. E: Hyvää kitaraa on soitolla hankala rikkoa, vaikka mm. nauhat sun muut kuluvat luonnollisesti ajan kanssa. Ite ainakin tykkään siitä, että kitara on jo elämisensä puiden osalta ostaessa elänyt. Tuota ei mitenkään voi odottaa uudelta kitaralta. Torin kitarat ovat myös omien kokemusten mukaan keskimäärin paremmissa säädöissä jo valmiiksi kuin nettikaupasta tai kotimaisesta puljusta ostetuissa. |
Osteri 27.09.2009 01:37:51 | |
---|
" Kannattaako ostaa ibanez? " Kyllä kannattaa, koska se on hyvä kitaramerkki. |
Ziggy Bubba 27.09.2009 01:44:41 (muokattu 27.09.2009 01:45:28) | |
---|
Osteri: Kyllä kannattaa, koska se on hyvä kitaramerkki. Ei se sen kummempi ole kuin muutkaan merkit. Ihan samalla tavalla siellä on halpaa kuraa ja parempaa matskua kuin muillakin. Varsinkin halpiskitaroissa nuo merkit menettävät merkityksensä, sillä todella monet noista tehdään ihan samoilla halpispajoilla Kiinassa, Indonesiassa, Koreassa ym. Kitaroihin lätkäistään vaan päälle eri leimat, simple as that. |
Osteri 27.09.2009 01:54:37 | |
---|
sikki-six: Ei se sen kummempi ole kuin muutkaan merkit. Ihan samalla tavalla siellä on halpaa kuraa ja parempaa matskua kuin muillakin.. Juuri näin. Toivottavasti porukat jaksaa katsoa kitarakohtaisesti spexit puutavarasta , mikeistä, jne... kuten jo monessa topicissa on aiemmin todettukin. Toi HAKU -toiminto on muuten loistava. |
Rewo 27.09.2009 10:15:35 (muokattu 27.09.2009 10:15:48) | |
---|
Itekkin olen ihaillut Ibanezeja ja katellut noita RG-malleja. Silmiin on osunut pari kertaa tuo Ibanez RG 370DX, kaveriksi olisi ihan mukava joku 50 w - 100 w kombo. Osaatteko suositella jotain? Hinta voisi olla siinä max 300 e. |
Rewo: Itekkin olen ihaillut Ibanezeja ja katellut noita RG-malleja. Silmiin on osunut pari kertaa tuo Ibanez RG 370DX, kaveriksi olisi ihan mukava joku 50 w - 100 w kombo. Osaatteko suositella jotain? Hinta voisi olla siinä max 300 e. Hyvä kun kysyit, tätä voisin suositella, toimii erittäin hyvin: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11 |
Krice 27.09.2009 10:30:39 (muokattu 27.09.2009 10:30:55) | |
---|
Icy-Sun: Aika pässiä ostaa kitaraa, jos ei kokeile sitä ensin tai ainakin pyydä kuvia siitä, jos sokkona ostaa. Minusta on hyvän tavan mukaista kertoa myynti-ilmoituksessa, että kitarassa on esimerkiksi naarmuja tai otelaudassa outoja reikiä. Ehkä myyjä ei pitänyt sitä tärkeänä ja eihän ne soittamisen kannalta olekaan. Sitä paitsi olen ihan tyytyväinen Deaniin. Luultavasti seuraavakin kitara on ML-mallinen Dean, sen verran hyvin sopii rukkaseen. Mutta nämä kuluneet Ibanez 5xx:t on kyllä sellaisia, että en itse ostaisi. Mieluummin uudenkarhea RG, jossa on vanhoista Edge-talloista parannettu Edge III. |
Räbbänä 27.09.2009 10:44:42 (muokattu 27.09.2009 10:49:21) | |
---|
Krice: Mieluummin uudenkarhea RG, jossa on vanhoista Edge-talloista parannettu Edge III. Nyt kyllä. : D
Edge on melko pomminvarma tekele oikein säädettynä. Edge kolme kestää ehkä kovempaa käyttöä vuoden pari, mutta viimeistään siinä vaiheessa alkanevat jo halvat materiaalit näkymään metallin väsymisenä ja kulumisena. Veitsenterät varmaan se ensimmäinen ongelmapaikka ja kentes lukkosatulakin, johon hyvin luultavasti kielet hankaavat ihan sievoiset urat, joka taas vaikuttaa vireenpitoon. Jälleen. En miettisi hetkeäkään, jos tarjolla olisi uusi RG350 450e hintaan tai 90-luvun lopun hiukan osumaakin ottanut RG550 tms. 400-500e hintaan. Kyllä jälkimmäinen lähtisi ehdottomasti. Varmoja, toimivia peruskaluja hevipuolen touhuihin. Hiukan ehkä mauttomia, mutta hyvillä mikeilläkin saa jo iloa normaalia enemmän irti. Helposti myös kierrätettävissä, kun tulee aika etsiä jotain muuta. Halvemman korea-RG:n kohdalla tulee varmasti ottamaan persnettoa reilummasti myydessään, jos on kepin mennyt uutena ostamaan, mutta näinhän se on kaikkien uusien kitaroiden kohdalla. Käytetyn arvo harvemmin suuria muutoksia kokee, joten tarpeen tullen omansa saa melko varmasti pois. "Hei pökälemestari! Oletko kyllästynyt pelkkään Saatanan palvontaan?" - Levykauppa X |
duc 27.09.2009 10:47:47 | |
---|
Krice: Mutta nämä kuluneet Ibanez 5xx:t on kyllä sellaisia, että en itse ostaisi. Mieluummin uudenkarhea RG, jossa on vanhoista Edge-talloista parannettu Edge III. Tämähän on täyttä valetta. |
Mr. Speed 27.09.2009 10:59:47 | |
---|
Krice: Mutta nämä kuluneet Ibanez 5xx:t on kyllä sellaisia, että en itse ostaisi. Mieluummin uudenkarhea RG, jossa on vanhoista Edge-talloista parannettu Edge III. Ainoa parannus Edge III:ssa verrattuna Edgeen on varmastikin valmistuskustannus, joka ei tietysti kovin positiivinen asia ole kuluttajalle. Krice varmaan ostaisi mielummin LTD:n 250-sarjalaisen lisenssifloikalla, kuin sanotaan vaikka 15 vuotta vanhan Charvelin JT-6 tallalla, koska onhan se JT-6 ollut jo 15 vuotta käytössä. Mitäs sen väliä vaikka laatu vastaa OFR:ää? Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Krice 27.09.2009 11:02:21 | |
---|
duc: Tämähän on täyttä valetta. "Ibanez has long been admired for the Edge tremolo, and the Edge III embodies all of the classic function of the original Edge with some modern updates." Tuo siis Ibanezin kotisivuilta. |
Räbbänä 27.09.2009 11:05:55 | |
---|
Krice: "Ibanez has long been admired for the Edge tremolo, and the Edge III embodies all of the classic function of the original Edge with some modern updates." Tuo siis Ibanezin kotisivuilta. Mainostamalla se paskakin myy. Oletko itse kyseistä tekelettä testannut ajan kanssa ja perusteellisesti? "Hei pökälemestari! Oletko kyllästynyt pelkkään Saatanan palvontaan?" - Levykauppa X |
duc 27.09.2009 11:08:31 (muokattu 27.09.2009 11:08:54) | |
---|
Krice: "Ibanez has long been admired for the Edge tremolo, and the Edge III embodies all of the classic function of the original Edge with some modern updates." Tuo siis Ibanezin kotisivuilta. Onhan siinä samat toiminnot kuin kaikissa floikkakopioissa, mutta kun materiaali on jotain halpaa kiinalaista metalliseosta niin ei sitä mitenkään voi pitää parannuksena. |
lavaamo 27.09.2009 11:12:55 | |
---|
Mutta nämä kuluneet Ibanez 5xx:t on kyllä sellaisia, että en itse ostaisi. Mieluummin uudenkarhea RG, jossa on vanhoista Edge-talloista parannettu Edge III. Kannattaako tänne tulla neuvomaan ellei asioista mitään ymmärrä? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
oiva tumpeloinen 27.09.2009 12:25:40 | |
---|
bonecrusher: SA:ssa on "paksumpi" runko kuin S-sarjaisessa. Eikä S-sarjassakaan muuta ohutta ole kuin reunat. Keskeltä bodyä se on tosiaan normipaksuinen. SA:ssa on hyvä mikitys ja tallahumbuckeri vielä puolitettavissa. Aika moinen soundipaletti: http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2009/pickup/7.gif Halvaksi kitaraksi yllättävän hyvä ja monipuolinen. Myös värivaihtoehdoista plussaa... Amber (se kellertävä) ja Trans Lavender (se purppura), Ibanezilla kun on tunnetusti se 13-14 erilaista mustaa väriä värikartassaan. Joku voisi pitää moista koomisena :) Jepjep. SA:sta ei tosiaan ole käsitystäkään, miten soi. Mutta S:t on kyllä poikkeuksetta ollut ohuempia soundiltaan kuin RG:t. Myös tuo omani. Se nyt ei luonnollisesti ole pelkästään negatiivinen juttu, vaan ominaisuus mistä joko tykkää tai ei. Väreistä kyllä ihan samaa mieltä, että niitä vois olla muitakin kuin musta, valkoinen tai jokin pastelliväri. Onneksi omassa S:ssä näkyy puu. |
Krice 27.09.2009 13:19:31 (muokattu 27.09.2009 13:20:16) | |
---|
Räbbänä: Oletko itse kyseistä tekelettä testannut ajan kanssa ja perusteellisesti? En. Oletko itse? Tai onko kukaan. Vai onko se vain internet-meemi, että Edge III on huono. |
lavaamo 27.09.2009 13:51:37 | |
---|
Krice: En. Oletko itse? Tai onko kukaan. Vai onko se vain internet-meemi, että Edge III on huono. Eikö sitten kannattasi pitää turpa kiinni? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
KUNU 27.09.2009 14:00:34 | |
---|
Krice: En. Oletko itse? Tai onko kukaan. Vai onko se vain internet-meemi, että Edge III on huono. Tuli soiteltua tuossa Edge kolmosella pari kuukautta, huomattavasti huonompi joku suhteessa kuin Edge. Vaihdoin 370DX---> 550, hymy oli herkässä. Ei nuita voi edes verrata samassa sarjassa. |
Jomplaaja 27.09.2009 21:14:37 | |
---|
Paljonko tommonen RG 500 sarjalainen maksais UUTENA? Vaikka toi 570. |