Aihe: Fender Mexican - susia vai käyttökelpoisia vehkeitä. Kokemuksia.
1 2 3 4 57 8 9 10 11
jra
26.09.2009 01:48:44
Viking: Tää olikin se pointti jota haen, eli jotain selvää tod.aineistoa siitä että kauppa käy näinkin päin, toisin kun puhutaan...... EU-lainsäädäntö sallii kyllä tehtaalle tuollaiset rajoitukset

Turha kait tätä on arpoa. Laitoin Thomannille (informaatio@thomann.de) yksinkertaisen kysymyksen Fenderien toimittamisesta Suomeen. Jos vastaavat että toimittavat, niin tämä on kait sillä selvä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
MadMatt
26.09.2009 08:04:23

Viking: Tähän mennessä saatujen vastausten perusteella arvioisin, ettei ole liiemmin tavara liikkunut ulkomailta tähän suuntaan....

Höpö höpö. Viime viikolla tuli Fenkku Englannista...
duc
26.09.2009 10:15:47
jra: Turha kait tätä on arpoa. Laitoin Thomannille (informaatio@thomann.de) yksinkertaisen kysymyksen Fenderien toimittamisesta Suomeen. Jos vastaavat että toimittavat, niin tämä on kait sillä selvä.

Noni, saavat sielläkin nauraa sitten.
T.K.
26.09.2009 12:33:32
Mex - Usa - Usa custom. Suurin ero materiaaleissa: puut, raudat, mikit. Sitä parempaa saat mitä enemmän maksat.Esim.mex. classic playerit,kyllähän noillakin soittelee mutta ei ne lähde akustisesti silleen makeesti resonoimaan kuin joku cs. tele joka on duunattu hyvistä puista. Saman tyyppiset automaattijyrsimet noita osia varmaan tekee molemmissa paikoissa.Sinäänsä Fenkku on niin yksinkertainen peli että erot johtuvat materiaaleista.Sitten tietysti esim kielisatulat ym. viimeistellään paremmin kalleimmissa malleissa.
McNulty
26.09.2009 12:54:33
T.K.: Mex - Usa - Usa custom.

Ei ole minusta ihan näin yksioikoista. Esim. aika usein Classic ja Deluxe-sarjan mehikaanot luuttuvat HW1-sarjasilla permantoa. Ainakin sen perusteella mitä itse olen soitellut, kokeillut, säätänyt ja huoltanut.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
aristoteles666
26.09.2009 13:02:34

T.K.: Mex - Usa - Usa custom. Suurin ero materiaaleissa: puut, raudat, mikit. Sitä parempaa saat mitä enemmän maksat.Esim.mex. classic playerit,kyllähän noillakin soittelee mutta ei ne lähde akustisesti silleen makeesti resonoimaan kuin joku cs. tele joka on duunattu hyvistä puista. Saman tyyppiset automaattijyrsimet noita osia varmaan tekee molemmissa paikoissa.Sinäänsä Fenkku on niin yksinkertainen peli että erot johtuvat materiaaleista.Sitten tietysti esim kielisatulat ym. viimeistellään paremmin kalleimmissa malleissa.

höpö höpö, ei mene noin ollenkaan.
Björn E. Borg
26.09.2009 13:09:01 (muokattu 26.09.2009 13:30:02)
mattim: Olet kyllä romantikko, onko suhteesi vessapaperinkin yhtä runollinen ?

Matti

Paskan olen tuottanut aina itse. Mutta annan kyllä arvon ravinnontuottajillekin.

Tässä suhteessa jalostusasteeni on ollut vieläkin heikompi kuin kitarataiteessani(tietysti osa kuulijoistani voi olla tästäkin eri mieltä).
Björn E. Borg
26.09.2009 13:10:02
bonecrusher: Ei ole minusta ihan näin yksioikoista. Esim. aika usein Classic ja Deluxe-sarjan mehikaanot luuttuvat HW1-sarjasilla permantoa. Ainakin sen perusteella mitä itse olen soitellut, kokeillut, säätänyt ja huoltanut.

Kyllä minun kokeilun perusteella ihan sama vaikutelma. Mieluummin hyvä meksi kuin Highway.
jra
26.09.2009 13:45:24 (muokattu 26.09.2009 13:57:57)
duc: Noni, saavat sielläkin nauraa sitten.

Hyvää mieltä on mukava levittää. Eivät ole vielä naurultaan ennättäneet vastata.

Nyt kun on ilmoittautunut ainakin yksi joka on saanut viime viikkoina ujutettua Fenderin Suomeen Englannista, olisi mukava kuulla Vikingiltä, mitä olivat ne asiantuntevat tahot, jotka tiesivät kertoa tuontikiellosta?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
McNulty
26.09.2009 17:55:12
Eikös tuollainen tuontikielto sodi aika hyvin EU:n lainsäädäntöä vastaan? Yksityinen kuluttaja voi ostaa tuotteensa mistä tahansa EU:n alueelta (tulleitta ja verot maksetaan maahan josta tuote ostetaan, esim. Saksassa 19% VAT), sekä tietysti EU:n ulkopuolelta, jolloin tuotteen hintaan lisätään ALV ja tulli.

Kartellit ja monopolit ovat kiellettyjä... tarkoittaen sitä ettei ainakaan EU:n alueella moiset kiellot ja pakotteet pitäisi olla mahdollisia. Vaikka Marshall taisi tarjotakin diiliä jolla heidän kotimaan markkinoille saatiin paremmat hinnat. Tuplahinnoittelustahan siinä taitaa olla lopulta kyse.
trih
26.09.2009 18:38:22
bonecrusher: Eikös tuollainen tuontikielto sodi aika hyvin EU:n lainsäädäntöä vastaan? Yksityinen kuluttaja voi ostaa tuotteensa mistä tahansa EU:n alueelta (tulleitta ja verot maksetaan maahan josta tuote ostetaan, esim. Saksassa 19% VAT), sekä tietysti EU:n ulkopuolelta, jolloin tuotteen hintaan lisätään ALV ja tulli.

Kartellit ja monopolit ovat kiellettyjä... tarkoittaen sitä ettei ainakaan EU:n alueella moiset kiellot ja pakotteet pitäisi olla mahdollisia. Vaikka Marshall taisi tarjotakin diiliä jolla heidän kotimaan markkinoille saatiin paremmat hinnat. Tuplahinnoittelustahan siinä taitaa olla lopulta kyse.

Laitoin ketjun pystyyn. Toivottavasti nimim Viikinkikin jatkaa siellä huhuilua.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=182847
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
McNulty
26.09.2009 18:41:27
trih: Laitoin ketjun pystyyn. Toivottavasti nimim Viikinkikin jatkaa siellä huhuilua.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=182847

Jees, juuri huomasin tuon ketjun... katsotaan miten kehittyy.
Jatketaan täällä Mex-Fenkuista.
BigPapa
26.09.2009 19:03:07 (muokattu 26.09.2009 19:08:35)

bonecrusher: Niin siis... Team Buildeja on aika paljon liikenteessä. Se siis tarkoittaa sitä että joku CS:n jantteri tekee pelkästään kauloja, toinen runkoja, kolmas viimeistelee niitä jne. Kyllähän sillä tavalla aika monta yksilöä saadaan vuorokaudessa tuotantolinjalta ulos. Toisin on sitten Masterbuilt-skebojen kanssa, jotka ovat siis yhden Master Builderin tuotoksia alusta loppuun. Niitä näkeekin vähemmän myynnissä, sekä uutena että käytettynä.

Mietippä jos Am. Standardin hinta on esim. 1100-1300 euroa ja CS-Straton hinta ~1800e niin aika moni sijoittaa sen 500e enempi ja hommaa Custom Shopin Nossin, Closetin tai Relicin. Voisiko se selittää tuota kasvanutta tarjontaa?

Joo, en tiiä millasia noi uudet American Standardit on, niissähän ei oo niitä ominaisuuksia enää mitä oli noissa 80-luvun American Stankuissa, eri talla mm. ja TBX taitaa olla muunnettu jotenkin. Mulla on hyvia kokemuksia noista vanhemmista, että jos pitäis valita tolla hintaerolla tollanen käytetty American Stankku 80-luvulta - 84-88 - tai sit pistää enemmän uuteen vaikka sitten Custom Shoppiinkin, niin ottaisin sen Stankun.

Noit vanhoja Standardejahan ei juuri nykyään oo tarjolla juuri missään, sama koskee ton ajan Strato Plussia. En ainakaan Suomessa oo juurikaan törmännyt.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
Kiinankeisari
27.09.2009 00:07:38
tulleitta ja verot maksetaan maahan josta tuote ostetaan, esim. Saksassa 19% VAT

paitsi jos firman myynti toiseen eu-maahan ylittää tietyn rahasumman (en muista ulkoa, joitain kymmeniä tuhansia/vuosi), jolloin peritään ostomaan alv. näin esim. thomannilta tilatessa alv on suomen 22%, ei saksan 19%
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
rheinone
27.09.2009 00:21:16
Oijjjoiijjoi! Tossa se nyt olis ollu. Omallani oon soitellu jo kohta vuoden, enkä olis jaksanu tota odottaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=354046
McNulty
27.09.2009 01:13:23
Kiinankeisari: paitsi jos firman myynti toiseen eu-maahan ylittää tietyn rahasumman (en muista ulkoa, joitain kymmeniä tuhansia/vuosi), jolloin peritään ostomaan alv. näin esim. thomannilta tilatessa alv on suomen 22%, ei saksan 19%

Totta... hyvä lisäys. Itse unohdin tuon ihan kokonaan.
MuzaK
27.09.2009 12:18:33
Kokemusta on sokkona ulkomailta tilatuista sekä USA- että Mexico-Fendereistä ja täytyy sanoa että en suurempia laatueroja jotka estäisivät hyvää musisointia huomaa. Mulla on Classic 50's Strat paksulla All-parts-kaulalla ja Baja Tele jotka kumpikin ovat mielestäni hyvin tehtyjä soittimia. Olen myös testaillut kaupoissa useita yksilöitä ja onhan niissä jotain eroja mutta perustaso on kaikissa hyvä. Säädöt ovat usein ei-optimaalisia omaan soittooni, mutta jokainenhan säätää soittimensa mieleisekseen, vai mitä? Sitä varten on kaularaudat ja satulaviilat keksitty.

400euron mexikolainen vai tonnin jenkkikitara? Ei niissä soundeissa NIIN suuria eroja ole että joku 500euron hintaero olisi oikeutettu. Hyvä soittaja osaa kaivaa sävyjä irti halvemmastakin perussoittimesta. Ja halvempaa mallia on kiva tuunata ja modailla. Eli kantsii panostaa enemmän sinne treenaamiseen kuin netissä soittimien perään haikailuun!! Esim epätarkka soitto pysyy epätarkkana vaikka soundi olisikin parempi.

Mulla on kehitys mennyt niin, että ensin haikailin jenkki-fenkkuja kun luulin että ne ovat sitä mitä tarvitsen. Sitten kun niitä oli telineessä, huomasin että ei niissä mitään ihmeellistä ole verrattuna halvempiin. Ostin sitten meksikolaisia tilalle joita kustomoin mieleisekseni ja nyt näillä mennään ja musa soi. Itse asiassa on alkanut kiinnostaa tehdä omat soittimet ja vahvistimet omin pikku kätösin ja enemmän olisin ylpeä niistä kuin että lavassa lukee 7ender.
marco_albertz
28.09.2009 14:02:07
Jos saa halvalla (300-350eur) jonkun meksikaani-Fenderin niin mikä ettei kannattaa kokeilla. Itselläni ne kokeilut on menneet parin meksikaanin kohdalla tosin puihin. Sitten ostin japsi-Fenderin vm 1986 ja se on pessyt meksikolaiset helposti.

Jenkki-Fenderiin (standard) verrattuna oli tietysti eroa, koska japsissani on hiottu otenauhat kertaalleen ja mikit ovat ties mitä.

Noista hyvistä osista löytyy varmasti paljon tietoa. Esim. tuolla on jotain periaatteita.
http://www.soitinrakentajatamf.fi/ohjeet/Kitarat1.pdf

Tärkeää on siis, että puu on oikein kaadettu, kuivattu ja mitä osaa puusta käyttää ja sahaako ne palat juuri oikein. Parempiin kitaroihin otetaan puusta ne parhaat palat ja jämät jätetään halvempii malleihin ja tässä on vissi hintaerokin.

Ja näin myös muiden osien kohdalla. Vaikka sähköpiuhoissa säästäisi rakennusvaiheessa 50 senttiä per kitara niin silti se on 100 000 kitaraa valmistaessa 50 000eur. Ehkä joskus 20 vuotta sitten on ollut paremmat laatu-standardit eikä voittoa olla haettua hinnalla millä hyvänsä. Siksi jostain vanhemmista instrumenteista voi oikeasti löytää helmiä.

Kaikkihan tietävät varmaan 80-luvun alun harvinaiset japanilaiset Squierit, jotka ovat haluttuja soittimia.
The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
Karhukoira74
29.09.2009 12:57:01

En tiiä onko menny ohi mulla...mutta mites noi mehikaanot nyt standard vs. 60's classic....onko laadullisesti kuinka eroa? Hintalapun mukaan nuo nyt voi sanoa painivat kuitenkin aika lailla samassa sarjassa..
-So many assholes, so few bullets-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)