![]() 19.09.2009 10:17:43 (muokattu 19.09.2009 10:22:50) | |
---|---|
Void: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091810274847_uu.shtml Eihän tuo nyt ihan oikeudenmukaiselta toiminnalta kuulosta, mutta tiedä sitten noista sopimuskoukeroista. Jos mies olisi minulla töissä, minua ei taatusti kiinnostaisi että irtisanonko hänet "oikeudenmukaisesti" vai en. Eihän tuossa välttämättä työnantaja ihan lain mukaan ole toiminut, ja tietysti mies valittaa päätöksestä. Olettaen että kyse ei ole jostain kynän ja kumin näpistyksestä, kaveri sai mitä ansaitsi. Käsittämätöntä tosiaan, että ihmiset menevät tuonne. Ei naurata, kun verottaja vie koko voittopotin sen jälkeen kun on tunnustanut tekevänsä töitä pimeästi. Kyllä tuolla varmaan parisuhteitakin pistetään poikki, ja aika rumalla tavalla julkisesti. edit: niin no, se että mitä kaveri varasti on kyllä aika olennaista. Olen minäkin jonkun mutterin joskus kotiin vienyt, eikä ole koskaan edes käynyt mielessä että se olisi näpistämistä. Sitähän se oikeastaan on. | |
![]() 19.09.2009 10:25:57 | |
laakeri: edit: niin no, se että kaveri varasti on kyllä aika olennaista. Olen minäkin jonkun mutterin joskus kotiin vienyt, eikä ole koskaan edes käynyt mielessä että se olisi näpistämistä. Sitähän se oikeastaan on. Niin ja kuten sanoin, kysymys ei ollut: "Oletko varastanut nykyiseltä työpaikaltasi?" Kalevalamittaisia runoja
"kalevalarunoilijakyrpäperseessäkoskaansustamitääntulejostolleenajatteletlesko." -Kailis | |
![]() 19.09.2009 10:26:25 (muokattu 19.09.2009 10:30:19) | |
Lesko: Olet nyt vähän kärjistetyllä linjalla. Mutta niinhän ihmiset usein on. Jokainen tuntemani ihminen on joskus ottanut jotain työpaikaltaan. Tunteeko sen sitten mielessään varastamiseksi, on eri asia. Itse tiedän "varastaneeni", kun olen ensimmäisestä kesätyöpäikasta vienyt sellaset raksanappulahanskat. Tämä mies ei kertonut, että olisi juuri tästä työpaikasta varastanut. Jos oletetaan että tuo valheenpaljastustesti on absoluuttinen totuus eikä siinä voi olla virheitä, ainoa minkä voimme tietää silloin varmaksi on se vastaus "kyllä" tai "ei". Eli toisin sanoen hän on varastanut, mitä ja miksi emme tiedä, ei vaikka hän kuinka selittelisi. Tuo selitys tapahtui täysin valheenpaljastuksen ulkopuolella, ja ainakin se vastaus kysymykseen voisiko hän kutsua muslimin luokseen syömään, sai sellaisen selityken loppujen lopuksi ettei sitä usko kukan täysipäinen. Mitä enemmän sälli selitteli noita vastauksiaan, sitä vähemmän häntä uskoi, vaimon ilmeistäkin näki jo että selityksen makua on, ja paljon. Rasismi on jo niin vääristynyt sana, että ei ole mitenkään ihmeellistä tuntea itseään rasistiksi ainakaan muiden silmissä. Eikä hän missään nimessä sanonut, että maahanmuuttajalapset eivät saa leikkiä hänen lasten kanssa, vaan että on tapaus, jolloin leikki oli niin raju ja hän on silloi nkieltänyt. Minäkin kieltäisin monessa tilanteessa, kun olen nähnyt miten täysin eri kulttuurin lapset leikkivät. En tietenkään joka kerta kieltäisi, mutta uskon, että usein. Tuon uskon helposti, ja tekisin varmaankin samoin jos omat mukulat olisi kolhuilla aina leikkiessään tiettyjen mukuloiden kanssa, etnisyydestä riippumatta. Ja kuka vittu nyt ehdoin tahdoin haluaisi muslimin kotiinsa ilman mitään syytä? Joo, kaikki sellaiset, "kaikki me ollaan samaa perhettä"-tyypit. Paskat. Tuskin muslimit haluaisi minuakaan kotiinsa ja se on ihan ok. Itselläni on työkaverina muslimi, alunperin Israelista, helvetin hyvä tyyppi kunhan tutustui häneen. Ei jokaikinen muslimi ole samanlainen, aivan kuten jokaikinen kristitty ei ole samanlainen. En välitä paskanvertaa mihin kukakin uskoo, vaikka joulupukkiin jos siltä tuntuu. Jos on kusipää ihmisenä, sitä voi olla riippumatta uskonnosta. edit: ja jottei jäisi kuva siitä että olisin joku jeesustelija... Itse miellän itseni jonkinlaiseksi rasistiksi, yleisesti ottaen en pidä vaikkapa somaleista tai mustalaisista lainkaan, kuitenkaan en sulje sitä vaihtoehtoa pois että heissä voisi olla niitä hyviä tyyppejä. Enkä mielestäni leimaa heitä aivan täysin, vaikka varautunut olenkin lähtökohtaisesti jos olen tekemisissä heidän kanssaan. | |
![]() 19.09.2009 10:33:55 (muokattu 19.09.2009 10:36:32) | |
Borlag: Itselläni on työkaverina muslimi, alunperin Israelista, helvetin hyvä tyyppi kunhan tutustui häneen. Ei jokaikinen muslimi ole samanlainen, aivan kuten jokaikinen kristitty ei ole samanlainen. En välitä paskanvertaa mihin kukakin uskoo, vaikka joulupukkiin jos siltä tuntuu. Jos on kusipää ihmisenä, sitä voi olla riippumatta uskonnosta. Niin no en minä kyllä haluaisi ketään tuntematonta kristittyäkään kotiini syömään. Tuttu ihminen on eri. Minusta tässä ei ollut siitä kyse, koska on vaikea arvioida tilannetta tutustumisen jälkeen. Minä välitän kyllä mihin ihminen uskoo, sen perusteella ihminen rakentaa maailmankuvaa ja miksi vitussa pitäisi väkisin olla jonkun sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä vapaa-ajalla, jonka maailmankuvan tärkeimmät asiat sotii omaa maailmankuvaa vastaan täysin? Joo joo, ihminen on ihminen ja ei kaikki muslimit ole sitä ja tätä. No jos sellainen tulee vastaan, jonka kanssa voin oikeasti olla kaveria, niin hienoa, siihen asti asia on sama kuin mustalaisten kanssa, eli sitä odotellessa. E: Olen jälkimmäisten kanssa "saanut" tehdä työtäkin/projekteja yms. ja tutustunut moneen, joten en pelkkien ennakkoluulojen perusteella siis puhu. Ensimmäisiä ei ole montaa kohdalle osunut, mutta en minä heitä tuolta kaupungilta etsimäänkään lähde, että "oletko mun kaveri kun oot tollanen muslimi?"-tyyliin. :D Kalevalamittaisia runoja
"kalevalarunoilijakyrpäperseessäkoskaansustamitääntulejostolleenajatteletlesko." -Kailis | |
![]() 19.09.2009 10:46:53 | |
Lesko: Niin no en minä kyllä haluaisi ketään tuntematonta kristittyäkään kotiini syömään. Tuttu ihminen on eri. Minusta tässä ei ollut siitä kyse, koska on vaikea arvioida tilannetta tutustumisen jälkeen. Kyse oli kuitenkin että voisiko hän missään tapauksessa kutsua muslimia kotiinsa syömään. Tuntematonta tuskin kukaan kutsuisi tuosta noin vaan, joten itse oletin heti että kyseessä olisi joku tuttu. Minä välitän kyllä mihin ihminen uskoo, sen perusteella ihminen rakentaa maailmankuvaa ja miksi vitussa pitäisi väkisin olla jonkun sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä vapaa-ajalla, jonka maailmankuvan tärkeimmät asiat sotii omaa maailmankuvaa vastaan täysin? Ei muslimien maailmankuva ole loppujen lopuksi niin erilainen, heillä on jokseenkin tiukempi kuri uskontonsa kanssa, mutta ei kaikki ole mitään fanaatikkoja valmiita itsemurhapommituksiin sun muihin. Pikkujutut kuten se että syökö he sikaa tai juoko viinaa on loppujen lopuksi juuri sitä, pikkujuttuja. Joo joo, ihminen on ihminen ja ei kaikki muslimit ole sitä ja tätä. No jos sellainen tulee vastaan, jonka kanssa voin oikeasti olla kaveria, niin hienoa, siihen asti asia on sama kuin mustalaisten kanssa, eli sitä odotellessa. E: Olen jälkimmäisten kanssa "saanut" tehdä työtäkin/projekteja yms. ja tutustunut moneen, joten en pelkkien ennakkoluulojen perusteella siis puhu. Ensimmäisiä ei ole montaa kohdalle osunut, mutta en minä heitä tuolta kaupungilta etsimäänkään lähde, että "oletko mun kaveri kun oot tollanen muslimi?"-tyyliin. :D Juu on niitä mätämuniakin ollut joiden kanssa ollut pakko työskennellä, mutta aivan samalla tavalla, niin on ihan supisuomalaisissa kristityissä ja ateisteissakin. Edellisessä työporukassa oli eräs 50 vuotias suomalainen mies jonka työpanos oli lähinnä nettipokerin peluuta 8 tuntia päivässä, ei puhettakaan että olisi tehnyt töitä. Samassa porukassa oli eräs 18v suomalainen jamppa joka teki työnsä kunnolla eikä aiheuttanut mitään ongelmia muutenkaan, mitä nyt kertaalleen krapulan takia. Porukassa oli myös kaksi maahanmuuttajaa, molemmat muslimeita. Toinen sai potkut aika äkkiä kun vetosi uskontoonsa kaikessa mahdollisessa, mm. ei voinut siivota naisten vessoja (hän oli siivooja), keksi muslimien juhlapäiviä voidakseen lintsata töistä jne. Toinen oli tämä Israelilainen hyvä tyyppi joka käsitti heti että maassa maan tavalla, ja että töissä ollaan työntekoa varten. Töiden ulkopuolella näemme aina silloin tällöin edelleen, vaikka emme olekaan enää samaa työporukkaa suoraan, itse kun olen siirtynyt tuosta kyseisestä paikasta hallinnoimaan sen lisäksi toistakin paikkaa ja sen atk hommia. | |
![]() 19.09.2009 10:59:36 | |
Periaatteessa ihan oikeutettu syy antaa potkut, mutta tapa oli sellainen että kyllä minäkin oikeuteen tuon asian voisin viedä. Ja noi rasismi kysymykset... mulle tuli vaan mieleen että kyllä aika helvetin moni suomalainen duunari mies, vois sanoo ettei mieluusti kutsuisi muslimia kotiinsa syömään tai antaisi leikkiä maahanmuuttajalapsien kanssa liian rajujen leikkien takia. "Pidätkö itseäsi rasistina" Vastasi myönteisesti, tässäkään ei mitään eriskummallista, en minäkään "pidä itseäni rasistina" mutta oisin itsekin vastannut tohon kysymykseen myönteisesti. Tiedän etten ikinä voisi esim äänestää tummaihoista presidenttiä suomeen. "You can't kill heavy metal" | |
![]() 19.09.2009 11:06:48 | |
Borlag: Ei muslimien maailmankuva ole loppujen lopuksi niin erilainen, heillä on jokseenkin tiukempi kuri uskontonsa kanssa, mutta ei kaikki ole mitään fanaatikkoja valmiita itsemurhapommituksiin sun muihin. Pikkujutut kuten se että syökö he sikaa tai juoko viinaa on loppujen lopuksi juuri sitä, pikkujuttuja. Jeps, islamistit noita höyrypäitä ovat, eivätkä muslimit. - Lopeta itsesi - Jaakko 2,5 vee | |
![]() 19.09.2009 11:07:13 | |
Sanoisin kyllä se pyyhekumi ja kynäkin tarpeeksi. Sanotaan firman imagosta kiinni sanoisin paljonkin. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
![]() 19.09.2009 13:53:36 | |
Deep Shadow: Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta esim. äsken tuo parturikampaajatytsy kertoi tv-lähetyksessä tekevänsä säännöllisesti pimeitä töitä parturikampaajana. Mitähän esim. verottaja tuumii tällaisesta ilmoituksesta? Pointtihan on mielestäni siinä, ettei hän oikeastaan vastaa siihen, onko kysymys todenperäinen, vaan siihen "miten valheenpaljastustesti reagoi vastatessani tähän kysymykseen" Tiedä sitten häntä että onko valheenpaljastustesti luotettava lähde ihmisiä tuomittaessa. En usko että on, koska muutenhan se tekisi oikeudenkäynnit turhiksi, jos valheenpaljastustesti riittäisi syytetyn tuomitsemiseen. Love me fender kalamies#49 >-)))> | |
![]() 25.09.2009 23:13:31 | |
Aika tyly jakso oli tänään. En oikein tiedä onko tämä edes mitään viihdettä. Minä olen minä. | |
![]() 26.09.2009 10:24:06 (muokattu 26.09.2009 10:26:49) | |
djKaaos: Aika tyly jakso oli tänään. En oikein tiedä onko tämä edes mitään viihdettä. Arvasin ettei mene kauaa ennenkuin lööppejä alkaa tulla. Idiootteja tässä maassa kyllä riittää, se nyt on tämän myötä viimeistään tullut todistetuksi. Tosiaan aika käsittämätöntä että jotkut suostuvat vapaaehtoisesti menemään ja nolaamaan itsensä telkussa, niinkuin tuo eilinenkin (luin lehdestä, itse ohjelmaa en katsonut enkä katso vastakaan) Toisaalta voi miettiä myös että missä on suomalaisten tv-kanavien ja etenkin MTV3:n moraali kun tällaista saastetta päästetään telkkuun ja vielä parhaaseen katseluaikaan. Rahan takia näköjään tehdään ihan mitä tahansa. Varsinkin Suomessa. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 26.09.2009 13:19:58 | |
Millon se uusinta tuleekaa missasin ton viime jakson..? "You can't kill heavy metal" | |
![]() 26.09.2009 13:21:08 | |
danny: Rahan takia näköjään tehdään ihan mitä tahansa. Varsinkin Suomessa. Ja voiko tuommoinen summa edes mitenkään olla moisen arvoinen? Siinä on itsestä tehty täysi pelle, ehkä menetetty työpaikka ja suvun arvostus moisten paljastusten myötä. Kadullakaan ihmiset tuskin kovin iloisin mielin moikkaavat. Ehkä jopa muitakin huhuja syntyy moisten paljastusten lisäksi. "Hei pökälemestari! Oletko kyllästynyt pelkkään Saatanan palvontaan?" - Levykauppa X | |
![]() 26.09.2009 14:19:25 | |
Fintrollx: Millon se uusinta tuleekaa missasin ton viime jakson..? Katsomosta itse kattelen. | |
![]() 26.09.2009 14:53:34 (muokattu 26.09.2009 14:58:02) | |
Aika mauton ohjelma. Tuossa kun vedetään sukulaisetkin mukaan. Esimerkkinä edellisjakson kysymys "oletko hävennyt isääsi", ja kysymykset tyyliin "onko aviomiehesi mielestäsi komea". Nolataan sukulaisetkin. Puhumattakaan siitä, että kilpailija tunnustaa harkinneensa isänsä murhaa, koska "elämä on ollut synkkää". Tuosta syntyy väistämättömästi mielikuva että kilpailijalla on huono isä, vaikka kyse voi olla jostain muusta. Lisäksi tuntuu vähän siltä, että ohjelma käyttää hyväksi ihmisten taloudellista ahdinkoa. Voisi kuvitella että pitää vähintäänkin olla korviaan myöten veloissa, että menee tuollaiseen ohjelmaan pilaamaan ihmissuhteensa. Ja jääkö tuosta mitään käteenkään, jos tunnustaa esim. tekevänsä pimeästi duunia. | |
![]() 26.09.2009 14:57:41 | |
millä tossa hommassa varmistetaan että ihminen puhuu totta? | |
![]() 26.09.2009 15:09:07 | |
Twinkle: millä tossa hommassa varmistetaan että ihminen puhuu totta? Eihän siinä periaatteessa varmistetakaan, kuin oletuksellisesti valheenpaljastustestillä. Onnistumisen määrittää se mätsääkö lähetyksen vastaukset aiempiin testeihin. Tietääkseni täysin satavarmaa valheenpaljastuskonetta ei ole? War... war never changes. | |
![]() 26.09.2009 15:09:47 | |
Twinkle: millä tossa hommassa varmistetaan että ihminen puhuu totta? Kai siinä joku valheenpaljastustesti on. Itse en ymmärrä tätä ihmettelyä ohjelmasta. Sehän on nyt selvää, että jo etukäteen on kilpailija tai tämän lähipiiri kertonut noita asioita tuotantotiimille. Vapaaehtoisesti on siis kerrottu, että tämä kristitty on kirkkomaalla ollut nappi suussa ja, että tämä on ajatellut tappavansa isänsä. Vai luuletteko tuotantotiimin keksivän noita kyssäreitä ilman mitään pohjaa? Ohjelmassa on enää kyse siitä, että viitsivätkö he ihan julkisesti asiat sanoa. 20 000e on jo sellainen mälli rahaa, että joku satunnainen murrosiässä huudettu "mä aion tappaa sut vielä!"-huuto kannattaa kertoa. Uskon myös, että sopimuksessa lukee, ettei noita asioita saa sen koommin tarkentaa. Mieshän on voinut ottaa jotain rauhoittavia vaikka mammansa hautajaisissa. Kun kysymykset pahenevat koko ajan ja vastaaja tajuaa homman jujun, ymmärtää hän millaisen kysymyksen voisi vaikka esittää "tota vois panna"-kommentista. Kohteena olisi voinut olla vaikka 14-v tyttö, jonka hän ei tiennyt olleen niin nuori. "Onko sinulla ollut pedofilisia ajatuksia?" | |
![]() 26.09.2009 16:30:14 | |
Mäkrö: Itse en ymmärrä tätä ihmettelyä ohjelmasta. Sehän on nyt selvää, että jo on kilpailija tai tämän lähipiiri kertonut noita asioita tuotantotiimille. Ainoa asia mikä tuossa ihmetyttää on nimenomaan se, että millä perusteella tuota ohjelmaa tehdään? Käytännössä kuka hyvänsä kaduntallaaja voidaan ottaa tuohon ohjelmaan ja kun kerran 20 000 euroa on tiedossa niin kyllä se ihminen valehtelee vaikka mitä elämästään jos kerran hinta on noin iso. | |
![]() 26.09.2009 16:33:55 | |
niin kyllä se ihminen valehtelee vaikka mitä elämästään jos kerran hinta on noin iso. Ainoa asia mitä mä ihmettelen on tämä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)