![]() 20.06.2009 10:43:16 | |
---|---|
Pete V.: P.S. Sorry, The Boulevard Of Broken Dreams ... mutt' ei välitetä siit' ... soittototeutus on tärkeintä ... http://www.youtube.com/watch?v=4kpHmtA7LOk Ai säkin osaat tän piisin? Mä haluan tulla sun kanssa soittamaan! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 20.06.2009 12:37:39 (muokattu 20.06.2009 12:47:48) | |
baron: http://www.youtube.com/watch?v=4kpHmtA7LOk Ai säkin osaat tän piisin? Mä haluan tulla sun kanssa soittamaan! No, sorry, en osaa ... mutta sen toisen kyllä -> The Boulevard Of Broken Dreams, elokuvasta "Moulin Rouge", 1954, music by Harry Warren, lyrics by Al Dubin, suom. san. Sauvo Puhtila -> Särkyneen toiveen katu, levyttäneet mm. Seija Karpiomaa, laulu, ja Jörgen Petersen, trp, EMI, v. 1962, jota myytiin EMI:n jakelemana yht. joku 100-200.000 kpl Suomessa ja maailmalla, mm. Kanada ja USA. (suhdeluku nykymaailman tilanteeseen esim. n. 10-kertainen, tai jotain, eli muunnettuna olisi siis vaikkapa 1-2 milj.!). Soitellaan joskus, tilanteen tullen ... löytyy TLK 8:sta Cm, mutta mielellään moduloidaan ens. säkeistön jälkeen, loppua kohti, Dm, tai, sitten koko lysti Fm/Gm, niin tulee originaali Jörgen ... | |
![]() 26.09.2009 10:14:38 (muokattu 26.09.2009 10:15:40) | |
OK, sattuneesta syystä kirjoitan tänne ... siis, avatakseni jo unholaan painuneen "arkiston", ja miksei omalta osaltani vaikka "kipeän haavan" ... Jos, jollakulla on vielä kaikki, ja varsinkin ylipitkät kirjoitelmani nyt uudelleen luettuaan jotain kommentoitavaa tai lisättävää, tai raskaasti syytettävää, tai korvausvaatimuksia, tai mitä vaan ... niin please, tähän ketjuun, eikä minnekään muualle, miel. parin päivän sisällä, jotta mahd. pian voin ryhtyä "100-sivuisen" selkokielisen puolustuskirjelmäni laatimiseen! | |
![]() 26.09.2009 11:18:18 (muokattu 26.09.2009 11:22:23) | |
Tässä kopiot toisaalla olleista kirjoitelmista, jotka kuuluvat mielestäni tänne! isojussi: Mä oon kohta kolkyt vuotta, josta viimeiset seitsemän vuotta päätoimisesti säestänyt humalaisten juhlintaa ja yks asia on pyhä: lauteille ei oo asiaa holtittomassa juubassa eikä kaljamukien kanssa. Sen ymmärrän, että tavan tallaajalta moinen helposti unohtuu eikä mee aina kaaliinkaan, mutta soittaja, joka ei moista tajua on kyllä kokolailla toisista piittaamaton kusipää. Oikeesti fiksulle kaverille ei tommosia vahinkoja käy. Mun kaluston hankinta on järjestäin ollu sevverta kovan työn takana, että vaikka ne ei mitään huippukalliita ookkan, on ne mulle suuressa arvossa ja tuskan takana hankkia uusiks. muutenkin oon saanu semmosen kotikasvatuksen, että toiten omaisuutta on kunnioitettava. Scenaario: Ääliö kolhii pasuunan sliden toimimattomaksi (jos yhtään vaskista ymmärrät, tiedät miten vähän se tarvii) ja huomenna keikka - lähteekö fiksu mokailija aamusta hoomaamaan uutta peliä tai ruinaamaan jommalta kummalta niiltä, joilta sliden korjaus onnistuu pikaremonttia. Sama se on muittenkin pelien kanssa. Perkele - yhen kerran siä Lammilla olin, ite selvin päin ja moni veti viinaa tuelta - ei mitään kränää eikä tommosia tökkyröintejä. Tai no hävis itte asiassa yks piippu, mutta se on asia erikseen. Kornia edes puolustella moista mohjalehtimista. Pete V.: No, on se nyt kumma, että pitää jotain fiktiota, mitä ei edes koskaan ole tapahtunut, niin näin kertakaikkiaan suureellisesti toitottaa! Ja, vielä väärässä ketjussa, ja useista kehotuksista huolimatta! Siispä, siirry nyt jo vihdoin sinne Lammin ketjuun tai jonnekin muualle suurentelemaan tapahtumatonta asiaa! isojussi: No jopas - sähän oot vallan rohkeeks käyny, kun tollai kuittaat paskanpuhujiks aika monta väärttin äijää. Sitäpaitti olikos se niin, että ittelläs oli niistä kemuista just ohkasimmat muistikuvat? Pete V.: Siis ... selviää Lammi -ketjusta ... jo nyt, ja S E L K O K I E L I S T Ä täsmennystä tulee kohtapuoleen! Kun tämä kaikki edelläoleva on pelkkää fiktiota, niin kirjoittelenpa tähän nyt ihkaoikeaa tositarinafaktaakin! Trumpetilleni on käynyt köpelösti muutaman kerran, lähinnä joku asiakas jotenkin telonut sitä, mutta yhden kerran yksi soittajakolleegakin, ja, siis nyt yhden kerran minä itsekin ... Tämä soittajakolleegatapaus sattui noin viisi vuotta sitten, keikan jälkeen pakattuani torven jo pehmeään nahkalaukkuuni laitoin laukun sivuun odottelemaan poislähtöä, ja kohta sitten kolleega epäonnisesti, ihan selvinpäin, rojahti sen päälle! "Klockstyyki" meni laukun sisällä pahemman kerran ruttuun, eli siitä tuli Aku Ankan nokka ... Ja, tietysti, oli perjantai-ilta ja minulla seur. tiistaina "virallinen" soolokeikka parin metrin päässä vieraista ... OK, silloin vielä oli Åhmanin korjaamo Helsingissä ja menin sinne heti maanantaiaamuna, ja hän samantien oikoi klockstyykin kuntoon, visuaalisesti ihan riittävän hyväksi joskin taitokset jäivät kyllä heijastumaan. Mutta ... äänellisesti ei kyllä ollut enää sama torvi! No, otin sitten asiassa yhteyttä vakuutusyhtiöön, ja muutamien keskustelujen ja kirjeiden jälkeen sain vajaan vuoden kuluttua käydä valitsemassa/hakemassa 0e:lla uuden hyvin lähelle saman 2100e Bach'in torven F-Musiikista, vanha meni sitten jonnekin jobbarille eteenpäin. No, toinen tarina, joskaan ei omani ... Pasunistikolleegalle sattui köpelösti reilu vuosi sitten Storyvillessä lavalta alas tullessaan, kaksi kapeahkoa porrasta, astui vahingossa sivuun, ihan selvinpäin, ja rojahti lattialle tietysti pasuuna edessään ja alleen, jolloin siitä tuli hyvin avonaisen v-kirjaimen muotoinen, taitepiste klockstyyki- osan ja slide -osan kiinnityskohdan tuntumissa, ja tietysti jotain ruttuakin jne. Tällä kerralla oli onni matkassa siinä mielessä, että pasuuna oli sellainen "kolmostorvi", Kiina/Intia "merkkituote", jotain 300e ... By the way, tilasin juuri 111e ehkäpä Intia-trumpetin Thomannilta, "kolmostorveksi" vastaisen varalle, ja nimenomaan varalle, jotta pääsoitin pääsisi tarp.muk. korjaamolle, kun niiden toimitusajat tuntuvat nykyään olevan pienellekin hommalle viikkoja ... siis, kohta selvinnee sekin arvoitus, onko tällaisesta halpatorvesta johonkin oikeaan käyttöön ... Näitä vastaavia tarinoita on tietysti vaikka kuinka paljon, useimmiten känniset asiakkaat telovat soittimia kun estraadi on suht. matalalla tai lattiatasossa, mutta tietysti itse ja/tai kolleegatkin, ihan selvinpäinkin, tai sitten ei ... | |
![]() 26.09.2009 11:28:29 | |
Ihan vaan jotenkin ed. oleviin siirrettyihin kommentteihin liittyen tuli tässä mieleeni ... kuinka eräs on pari kertaa vaikkapa kuukauden veivaamisen jälkeen saanut siirrettyä miittipäivän mieleisekseen, ja siten siis joidenkin toisten harmiksi, mutta ei sitten kuitenkaan itse ole ilmaantunut ko. päivänä paikalle ... | |
![]() 26.09.2009 12:22:31 (muokattu 26.09.2009 12:24:57) | |
Kopioitu toisaalta tänne oikeaan ketjuun! baron: Nyt ruma sana niinkuin se on: Olin poistunut nukkumaan ennen kuin tässä tarkoitetut tapahtumat sattuivat. Aamulla vähän ihmettelin kun soittimeni oli "purettu" mutta kuvittelin että joku hyvä ihminen oli vain auttanut mua poisroudaamista varten. Kun pääsin kotiin sain useammankin pikaviestin, joissa kysyttiin onko Pete ottanut yhteyttä. Kun kerroin että ei, sain kuvauksen tapahtuneesta. Paikallaolijat olivat vannoittaneet että Pete itse ottaa yhteyttä minuun ja kertoo mitä on tapahtunut. mutta sitä ei koskaan tapahtunut. Tsekkasin välittömästi soittimeni, joka oli kunnossa, jotain naarmuja kenties mutta niistä viis, niitä keikkasoittimeen aina tulee. Mutta: Mulla oli keikka parin päivän päästä. Jos soittimessa olisi ollut joku vika ja jos mulle ei olisi ilmoitettu tapahtuneesta, tilanne olisi ollut inhottava. Pete V.: Oooo-koo ... pahoittelen ... en muista jne., mutta ... samantien nyt Lammi -ketjuun tällä asialla! Ooo-koo ... niin, jos ja jos ... kerroinhan jo mihin mahd. harmilaskun olisi sitten voinut lähettää ... ehkä minulla kuitenkin sitten oli suojelusenkeli, selvännäkijäkarjalaismummoni mukanani, kuten niiden rahojenkin kohdalla ... Edit: Oh-hoh ... viisi peräkkäistä omaa kirjoitelmaani tässä, joskin hiukan eri aikakausilta ... | |
![]() 27.09.2009 11:04:24 | |
Ooo-koo, nyt kuudes peräkkäinen, kun jotkut haluavat kirjoitella tämän aihepiirin asioista muissa ketjuissa ... Otetaanpa tähän väliin yksi provo, niin josko se kirvoittaisi joidenkin kommentteja tänne ... Jossain, tuhansien vuosien takaisessa tekstissä on sanottu jotain tähän suuntaan "Heittäköön ensimmäisen kiven se, joka on synnitön ..." jne. Siis, sovellettuna tähän "piikkiin lihassani", odotan tässä ketjussa, runsain mitoin, "kiviä" niiltä, jotka eivät koskaan a) ole olleet kännissä b) ole menettäneet tilannehallintaansa/muistiansa kännissä c) ole olleet kännissä keikalla/estradilla d) ole olleet kännissä harjoituksissa/jameissa tms. "vapaassa" tilaisuudessa e) ole vahingossakaan selvinpäinkään koskaan jotenkin jossain yhteydessä teloneet omia tai toisten soittimia f) jne. Odottelen jonkun aikaa kommentteja, ja kirjoittelen sitten lisää ... | |
![]() 27.09.2009 17:03:49 | |
Pete V.: a) ole olleet kännissä b) ole menettäneet tilannehallintaansa/muistiansa kännissä c) ole olleet kännissä keikalla/estradilla d) ole olleet kännissä harjoituksissa/jameissa tms. "vapaassa" tilaisuudessa e) ole vahingossakaan selvinpäinkään koskaan jotenkin jossain yhteydessä teloneet omia tai toisten soittimia f) jne. a) olen b) olen c) olen d) olen e) ei soittimia, mutta muuta tavaraa f) olen "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" | |
![]() 27.09.2009 17:56:50 (muokattu 27.09.2009 17:57:18) | |
Baryton-B: a) olen b) olen c) olen d) olen e) ei soittimia, mutta muuta tavaraa f) olen Ooo-koo ... taisipa yksi ihan-ihan pienenpieni kivenmuru lentää ... mutta, eipä tuntunut missään, tai "ei koskenut lainkaan ...", kuten taannoin jossain tv -hammastahnamainoksessa pikkutyttö kouluhammaslääkäriltä tullessaan totesi ... | |
![]() 27.09.2009 20:03:15 | |
Baryton-B: a) olen b) olen c) olen d) olen e) ei soittimia, mutta muuta tavaraa f) olen Pete V.: Ooo-koo ... taisipa yksi ihan-ihan pienenpieni kivenmuru lentää ... mutta, eipä tuntunut missään, tai "ei koskenut lainkaan ...", kuten taannoin jossain tv -hammastahnamainoksessa pikkutyttö kouluhammaslääkäriltä tullessaan totesi ... Heh, sorry. En lukenut kysymystäsi tarpeeksi tarkkaan. Eihän minun olisi pitänyt vastata, koska en ole ollut absolutisti. "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" | |
![]() 09.10.2009 16:38:54 | |
Olisikohan jo aika päättää tämä ketju 100-sivuiseen puolustuskirjelmääni ... mutta, OK, eiköhän kuitenkin joku parisataa sanaakin jo riitä ... Tarkempi aiemmin kirjoittamani kuvaus, ml. oheiskommellukset, löytyy täältä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=178213&o=411 Siis, kaikki oli mielestäni hyvinkin kohdillaan joskus klo 19:30, kun olin saunarannassa ihmettelemässä saunan lämmittämistä, mikä sitten muuttuikin aaa-hh, "Naisten saunaan" vuoroksi tunnin kuluttua, ja jäin sitten ihailemaan kaunista kesäiltaa ja auringon laskua rannalle, ja soittelin siinä "euforiassa" muutamia puheluita. Edelleen tilanne oli sitten jotenkin kohdillaan vielä saunassa n. klo 22, mukavaa rupattelua n. 10 innokkaan saunojan kanssa, mutta jossain kohdassa nautitun Alkon määrä alkoi ylittää pään kestokyvyn, jälkeenpäin ymmärrettynä, lähinnä unohtuneen ravitsemuksen puutteesta ... ja, tällaisestä lähtötilanteesta lähdin sitten takaisin ylös riihelle joidenkin tekemien tarkempien havaintojen mukaisesti. Sitten seuraa minulla, ehkäpä tyhjää-tyhjää tai silleen, tuonne jonnekin n. klo 02 saakka, jolloin aloin varmaan ryhtyä poistumaan riiheltä nukkumaan päin. Olin alunperin parkkeerannut itseni ja tavarani edestä katsoen riihen estraadin vasempaan nurkkaan, ja nyt otin sieltä torvilaukkuni yms. kalustoni ja lähdin, mahdollisesti esim. torvi kädessä tai sisällä laukussa, yrittelemään ovelle päin, mutta, silloin juuri maan vetovoima jotenkin veti minua vasemmalle, joten tuli jonkinlainen kiertovääntöliike estraadilla sieltä katsoen vasemman kautta ulospäin, jolloin suurinpiirtein baron'in kiippareiden kohdalla tuli vastaan väistämätön lattiakosketus tunnetuin seurauksin .. sorry, vielä ... siis, myös torvelleni/laukulleni, jotka jäivät alleni sekä paidantaskutavaroilleni ... No, jotenkin siitä sitten sain kammettua itseni ylös ehkäpä 6.:lla yrittämällä ja sitten pääsinkin ihan melkein oikeasti ovelle, ja vauhdilla mäkeä alas päärakennukselle ... muu tarkempi selostus onkin sitten tuolla em. linkissä. Edellen kyselen mahd. silminnäkijä/korvankuulija -havaintoja ko. klo 23-02 väliseltä ajalta tekemisistäni, joita vielä ei ehkä ole valotettu missään, ja eniten ehkä kiinnostaisi tuo n. klo 02 siinä mielessä, että olinko lähtiessäni riiheltä sitten siellä jo ihan yksin, eli, ehkä karkoittanut kaikki muut jo pois, soittamalla "Parvella Toscaa" ... ja, jos helpompaa/mukavampaa joltain kantilta, niin, please, havainnot/todistusaineistot/kuvaukset sitten vaikka pikana ... Ei muuta kuin mukavaa Viikonvaihdetta kaikille, kuka sitten keikalla, kuka viihteellä, tai kuka kotona! Minä ainakin näiden koneitteni, siis tieto-, äärellä pääosan aikaa, mutta eiköhän tuossa joku tuhannen kapakan kautta kierroskin tule tehtyä ... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)