Aihe: Erilaista asiaa soittajille
1 2 3 4 5 6 7 8
baron
25.09.2009 20:16:38

Baryton-B: Aika viatonta kuitenkin verrattuna väkivallalla uhkailuun, joka voi kohdistua kehen hyvänsä juhlijaan jolle sattuu moka.

Sattuu??????
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Baryton-B
25.09.2009 20:28:01

baron: Sattuu??????

Ainakin minulle voisi sattua - ja on sattunutkin - joku kompastuminen tjmv. jos viinaa on mukana kun juhlitaan.
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
Pete V.
25.09.2009 20:44:29 (muokattu 25.09.2009 20:49:41)
Timi: Nih.Tää onkin sillee viihdepalsta.Josta toisinaan saa apuja ihmeellisiin kymysyksiin.Keralla joskus lievän tai suoran vinoilun kanssa.Mutta lienee kuitenkin.Jeesataan.Tuosta naamataulusta en tiiä,enkä taida ennes mennä.Vaan ei sitä koskaan tiiä?

Ooo-koo, no, vaikkapa sitten viihdepalsta, mutta aihepiirissä pitäisi pysyä, ettei jonkun asiasta kiinnostuneen tarvitsisi kahlata satoja ummet-lammet kirjoitelmia läpi mahd. asiaa etsiessään/lukiessaan ...

No, sittenpä juuri äsken, ollessani pe-illan vuorollani talosaunassa ja otettuani pari kunnon kulausta lonkeroa, mieleeni hiipi, melkeinpä salakavalasti, uuden "tosipitkän ja kuivan asia" -kirjoitelman aihe, ed. lyhyen kirjoitelmani ja jonkun ihan lähihetken kirjoitelman pohjalta, liittyen hyvinkin tämän ketjun aihepiiriin, työryhmän persoonat ja ryhmädynamiikka, työssä jaksaminen tms. ...

Aloitanpa vaikka esimerkillä, pikkulapset 3-6 v. hiekkalaatikolla tai vaikkapa päiväkodissa "Tääl ei oo enää yhtään kivaa, ku toi tuli tänne" ... jolloin "kunkku" ehdottaa "Ajetaan se pois!" ... ja muut "sisäpiiriläiset lampaat" määkivät perässä että "Joooo!". Tai, sitten vaikka "Jätetään toi tänne, mennään muualle, eikä oteta mukaan!"

Jotainko tuttua tässä edellä, aikuisten maailmaa koskien, työpaikalla, työryhmässä, klubissa/seurassa, taloyhtiössä, orkesterissa/bändissä jne., ja nykyään sitten vaikka myös virtuaalimaailman syövereissä ... Monenlaista kuppikuntaa syntyy ja muhii sitten omissa liemissään, kehittyen vähän samoin kuin jonkun "suljetun" paikkaseudun tai lahkon väki, jälkeläiset/geenit degeneroituvat aikaa myöten mahdollisesti ikävinkin seurauksin ...

Soittajien keskuudessa bändeissä on joskus ilmennyt jonkun, uuden tulokkaan tai tuuraajan kiusaamista/syrjimistä, onneksi useimmiten vain hetken aikaa, esim. ei kerrota mikä kappale lähtee liikkeelle, mikä sävellaji, rakenne, tyyli tms., vaan muutenkin tilanteessa jo mahd. kovastikin stressaantuneen annetaan "kompuroida" mukaan/mukana omia aikojaan, kun muuthan ovat ehkä satoja kertoja soittaneet joitain kappaleita peräkkäin, tai jotain sovitusta tietyllä tavalla ja tietävät siitä kaiken jo sanomattakin ... Ja, eräs ilmiö joka on joskus tullut vastaan, joku sisäpiirin soittaja ottaa itselleen oikeuden "hienostuneesti" korostaa jonkun ei-sisäpiiriläisen tekemää ääni/fraasi/harmonia/rakenne tms. virhettä ... No, ja, myös sitten käytännön asioissa syrjimistä, ei kerrota missä/milloin/miten syömiset, nukkumiset, slabi-käynnit, maissa käynnit tms., kyllähän itse keksii/kysyy, kun tulee nälkä, väsy jne. ...

Siis, soittajaveljet/sisaret, kommentteja, please, mutta asiaa ja asialinjalla!
isojussi
25.09.2009 22:19:44
Baryton-B: Aika viatonta kuitenkin verrattuna väkivallalla uhkailuun, joka voi kohdistua kehen hyvänsä juhlijaan jolle sattuu moka.

Se on kuule papparainen semmonen juttu, että jos ne on kerran soittajien pileet, niin sevverta järkee pitää olla kenenkä tahansa soittajan päässä, ettei mee saatana kännissä tökkyröimään toisten soittopelien sekaan.

Sitäpaitti ei niska-perse-ote oo mitää väkivaltaa. Mitäs sun mielestä tars tehdä idiootille joka tahallaan rikkoo toidsten soittimia? Antaa sen vaan rauhassa rellestää lauteilla?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Baryton-B
25.09.2009 23:05:42

isojussi: Sitäpaitti ei niska-perse-ote oo mitää väkivaltaa.

Kyllä se on ja se ei selittelyillä muuksi muutu. Jos heität/saattelet tuolla otteella esim. oppilaan luokasta ulos saatat olla entinen opettaja. Se ei ole mikään kädestä kiinni ja pyyntö "kuule mennääs tonne sivummalle vaikka juttelemaan". Näin me olemme vastaavat tilanteet hoitaneet. Jos käyttäytyisit noin meidän soittokunnan saunaillassa, niin tuskin toiste sinulla olisi sinnen asiaa.

..Mitäs sun mielestä tars tehdä idiootille joka tahallaan rikkoo toidsten soittimia? Antaa sen vaan rauhassa rellestää lauteilla?

Aika kova syytös. Sinä et kuulemma ollut paikalla, joten haluaisin joltain paremmin tietävältä kuulla tunkeutuiko hän väkisin 'lauteille' ja _tahallaan_ kaatui oman torvensa ruttuun ja melkein Baronin kiipparinkin. Ainakin hän on pyytänyt anteeksi ja luvannut korvata kaikki vahingot.
Pete V.
25.09.2009 23:15:56
Baryton-B: Kyllä se on ja se ei selittelyillä muuksi muutu. Jos heität/saattelet tuolla otteella esim. oppilaan luokasta ulos saatat olla entinen opettaja. Se ei ole mikään kädestä kiinni ja pyyntö "kuule mennääs tonne sivummalle vaikka juttelemaan". Näin me olemme vastaavat tilanteet hoitaneet. Jos käyttäytyisit noin meidän soittokunnan saunaillassa, niin tuskin toiste sinulla olisi sinnen asiaa.

Aika kova syytös. Sinä et kuulemma ollut paikalla, joten haluaisin joltain paremmin tietävältä kuulla tunkeutuiko hän väkisin 'lauteille' ja _tahallaan_ kaatui oman torvensa ruttuun ja melkein Baronin kiipparinkin. Ainakin hän on pyytänyt anteeksi ja luvannut korvata kaikki vahingot.

Oooo-kooo ... nyt vaikka pieni rauhoitus ... please, otan miel. kaikki syytteet nyt ensin, ja palaan sitten, lähipäivinä, puolustuksen puheenvuorolla ...
Baryton-B
25.09.2009 23:23:26

isojussi: Se on kuule papparainen semmonen juttu, että jos ne on kerran soittajien pileet, niin sevverta järkee pitää olla kenenkä tahansa soittajan päässä, ettei mee saatana kännissä tökkyröimään toisten soittopelien sekaan.

Bileet joissa on tarkoitus, soittaa, juhlia, saunoa ja nauttia viinaa saattaa fiksulle kaverillekin tapahtua mokia...ennemmin tai myöhemmin. Minä olen järjestänyt varmaankin 500 saunailtaa/joulujuhlaa/bileitä ym. Kokemuksesta on tullut sellainen sääntö "jos juhlijoita on bussilastillinen, niin aina tapahtuu ainakin yksi mokailu". Mutta aina on pärjätty puhumalla, ilman poliiseja ja niska-perse otteita.
pekkajau
25.09.2009 23:49:55 (muokattu 25.09.2009 23:55:25)
Baryton-B: Bileet joissa on tarkoitus, soittaa, juhlia, saunoa ja nauttia viinaa saattaa fiksulle kaverillekin tapahtua mokia...ennemmin tai myöhemmin. Minä olen järjestänyt varmaankin 500 saunailtaa/joulujuhlaa/bileitä ym. Kokemuksesta on tullut sellainen sääntö "jos juhlijoita on bussilastillinen, niin aina tapahtuu ainakin yksi mokailu". Mutta aina on pärjätty puhumalla, ilman poliiseja ja niska-perse otteita.

Samanlaisia kokemuksia. Jos juhlissa on mukana naisia sopivasti ja riittävästi niin yleensä käyttäytyminen kännissäkin on aina ollut tosi kivaa ja kommellukset pitkän aikaa juhlien jälkeen todella luovia ja "jälkinaurettavia".
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
rintapek
26.09.2009 00:42:02

Baryton-B: Bileet joissa on tarkoitus, soittaa, juhlia, saunoa ja nauttia viinaa saattaa fiksulle kaverillekin tapahtua mokia...ennemmin tai myöhemmin. Minä olen järjestänyt varmaankin 500 saunailtaa/joulujuhlaa/bileitä ym. Kokemuksesta on tullut sellainen sääntö "jos juhlijoita on bussilastillinen, niin aina tapahtuu ainakin yksi mokailu". Mutta aina on pärjätty puhumalla, ilman poliiseja ja niska-perse otteita.

Jokseenkin noin. En ny omasta käytöksestänikään uskalla takuuseen mennä, mut en muista koskaan rähinäviinaa nauttineeni. Vahinkoja sattuu, mut yleensä niistä kärsii itte, ja semmoiset vahingot joista selviää rahalla on loppujen lopuksi pieniä vahinkoja.

Olin tietääkseni paikalla ko puheenaihe sattui. Itte valitettavasti keskityin kännäämiseen, joten välttämäti en tiä kaikkea. Pitää vaan toivoa, että en itte loukannu ketään.

Tuli vedettyä sevverran, et arvostelukykyni/mielikuvani/muistikuvani on semmoinen, et jo ennen tota iltaa noi kirjoitukset olivatten melko maanisia/levottomia. Ja mä en o mikään kallonkutistaja, se on vaan mun mielikuva. Illan mittaan kävi mitä kävi, en o kaikesta selvillä, koska olin kaukana selvästä.

Noi tänajan kirjoitukset kumminkin minust vaikuttaa jo huomattavasti terveemmiltä ( tää ei o millään pahalla, vaan mun mielipide), ni asia mitä mä en hyväksy on se, et takautuvasti potkitaan miestä joka näyttää olevan nousemassa.

Kosto ja viha ei vaadi mitään. Ittekään en ole maailman sosiaalisimpia ihmisiä, joten yleensä tulee poljettua suohon enämpi ko nostettua sieltä. Se ny vaan on helpompaa.
One kind of music only - the good kind
pekkajau
26.09.2009 00:56:39
Kunnon vulkaaniset purkaukset ovat JEES! Eli semmoiset jotka herättävät aitoa pohdintaa ja keskustelua! Jonkun persoonan arvostelu näin kapealla sektorilla jonka tämä foorumi antaa on aika noloa jos ei tunne arvosteltavaa henkilöä...tai sitten se on ihan "selvä tapaus"!
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
Pete V.
26.09.2009 01:50:48
Pete V.: Oooo-kooo ... nyt vaikka pieni rauhoitus ... please, otan miel. kaikki syytteet nyt ensin, ja palaan sitten, lähipäivinä, puolustuksen puheenvuorolla ...

Niin ... puolustuksen puheenvuoro nähtävissä Lammi -ketjussa, oikeastaan jo nytkin ... luin koko ketjun läpi jo tuossa pari viikkoa sitten, mutta laitan sinne ehkä jotain vieläkin selkokielisempää selventävää lisää kun olen kuullut viimeisetkin "agressiopurkaussyytökset" itseäni kohtaan, ja, siis, miel. vain paikalla hereillä olleilta silminnäkijöiltä/korvankuulijoilta ...

Eli, taas kerran huomautus tässä ketjussa asiassa pysyttäytymisestä, itsellenikin ...
isojussi
26.09.2009 03:43:33

Mä oon kohta kolkyt vuotta, josta viimeiset seitsemän vuotta päätoimisesti säestänyt humalaisten juhlintaa ja yks asia on pyhä: lauteille ei oo asiaa holtittomassa juubassa eikä kaljamukien kanssa.

Sen ymmärrän, että tavan tallaajalta moinen helposti unohtuu eikä mee aina kaaliinkaan, mutta soittaja, joka ei moista tajua on kyllä kokolailla toisista piittaamaton kusipää. Oikeesti fiksulle kaverille ei tommosia vahinkoja käy. Mun kaluston hankinta on järjestäin ollu sevverta kovan työn takana, että vaikka ne ei mitään huippukalliita ookkan, on ne mulle suuressa arvossa ja tuskan takana hankkia uusiks. muutenkin oon saanu semmosen kotikasvatuksen, että toiten omaisuutta on kunnioitettava.

Scenaario: Ääliö kolhii pasuunan sliden toimimattomaksi (jos yhtään vaskista ymmärrät, tiedät miten vähän se tarvii) ja huomenna keikka - lähteekö fiksu mokailija aamusta hoomaamaan uutta peliä tai ruinaamaan jommalta kummalta niiltä, joilta sliden korjaus onnistuu pikaremonttia.

Sama se on muittenkin pelien kanssa.

Perkele - yhen kerran siä Lammilla olin, ite selvin päin ja moni veti viinaa tuelta - ei mitään kränää eikä tommosia tökkyröintejä. Tai no hävis itte asiassa yks piippu, mutta se on asia erikseen.

Kornia edes puolustella moista mohjalehtimista.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Pete V.
26.09.2009 09:24:16 (muokattu 26.09.2009 09:26:47)
isojussi: Mä oon kohta kolkyt vuotta, josta viimeiset seitsemän vuotta päätoimisesti säestänyt humalaisten juhlintaa ja yks asia on pyhä: lauteille ei oo asiaa holtittomassa juubassa eikä kaljamukien kanssa.

Sen ymmärrän, että tavan tallaajalta moinen helposti unohtuu eikä mee aina kaaliinkaan, mutta soittaja, joka ei moista tajua on kyllä kokolailla toisista piittaamaton kusipää. Oikeesti fiksulle kaverille ei tommosia vahinkoja käy. Mun kaluston hankinta on järjestäin ollu sevverta kovan työn takana, että vaikka ne ei mitään huippukalliita ookkan, on ne mulle suuressa arvossa ja tuskan takana hankkia uusiks. muutenkin oon saanu semmosen kotikasvatuksen, että toiten omaisuutta on kunnioitettava.

Scenaario: Ääliö kolhii pasuunan sliden toimimattomaksi (jos yhtään vaskista ymmärrät, tiedät miten vähän se tarvii) ja huomenna keikka - lähteekö fiksu mokailija aamusta hoomaamaan uutta peliä tai ruinaamaan jommalta kummalta niiltä, joilta sliden korjaus onnistuu pikaremonttia.

Sama se on muittenkin pelien kanssa.

Perkele - yhen kerran siä Lammilla olin, ite selvin päin ja moni veti viinaa tuelta - ei mitään kränää eikä tommosia tökkyröintejä. Tai no hävis itte asiassa yks piippu, mutta se on asia erikseen.

Kornia edes puolustella moista mohjalehtimista.

No, on se nyt kumma, että pitää jotain fiktiota, mitä ei edes koskaan ole tapahtunut, niin näin kertakaikkiaan suureellisesti toitottaa! Ja, vielä väärässä ketjussa, ja useista kehotuksista huolimatta! Siispä, siirry nyt jo vihdoin sinne Lammin ketjuun tai jonnekin muualle suurentelemaan tapahtumatonta asiaa!
isojussi
26.09.2009 09:42:29
Pete V.: No, on se nyt kumma, että pitää jotain fiktiota, mitä ei edes koskaan ole tapahtunut, niin näin kertakaikkiaan suureellisesti toitottaa! Ja, vielä väärässä ketjussa, ja useista kehotuksista huolimatta! Siispä, siirry nyt jo vihdoin sinne Lammin ketjuun tai jonnekin muualle suurentelemaan tapahtumatonta asiaa!

No jopas - sähän oot vallan rohkeeks käyny, kun tollai kuittaat paskanpuhujiks aika monta väärttin äijää. Sitäpaitti olikos se niin, että ittelläs oli niistä kemuista just ohkasimmat muistikuvat?
Pete V.
26.09.2009 10:01:23
isojussi: No jopas - sähän oot vallan rohkeeks käyny, kun tollai kuittaat paskanpuhujiks aika monta väärttin äijää. Sitäpaitti olikos se niin, että ittelläs oli niistä kemuista just ohkasimmat muistikuvat?

Siis ... selviää Lammi -ketjusta ... jo nyt, ja S E L K O K I E L I S T Ä täsmennystä tulee kohtapuoleen!
baron
26.09.2009 11:57:28 (muokattu 26.09.2009 11:59:09)

Pete V.: Siis ... selviää Lammi -ketjusta ... jo nyt, ja S E L K O K I E L I S T Ä täsmennystä tulee kohtapuoleen!

Nyt ruma sana niinkuin se on:
Olin poistunut nukkumaan ennen kuin tässä tarkoitetut tapahtumat sattuivat.
Aamulla vähän ihmettelin kun soittimeni oli "purettu" mutta kuvittelin että joku hyvä ihminen oli vain auttanut mua poisroudaamista varten.

Kun pääsin kotiin sain useammankin pikaviestin, joissa kysyttiin onko Pete ottanut yhteyttä. Kun kerroin että ei, sain kuvauksen tapahtuneesta.