Aihe: Kuinka moni oikeasti tarvitsee splassiä?
1 2 3 4 5
sahkuifk
24.09.2009 23:33:28
Sehän on aivan sama mitä sinne äänitetään jos jotkut puurokorvat eivät erota lässiä rässistä.
http://www.youtube.com/watch?v=OpWIz3kWmC0&feature=related
Tuossa ainaskii on sitä ihteensä.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
OPJ1974
24.09.2009 23:34:42

markkuliini: Paitsi tehokkaampaa pirulle ei ole tarttua kaikkeen epäolennaiseen, vaan napata vain ne tärkeimmät.
Niinkuin minä juuri nyt! :)

Mutta jos epäolennaisesta tekee itselleen olennaisen, niin silloinhan epäolennainen täyttää tarkoituksensa? Ööh. Joo, ei tää aivomasturbaatio enää tähän aikaan vuorokaudesta oikein... toimi...
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
markkuliini
24.09.2009 23:36:19

OPJ1974: Joo, ei tää aivomasturbaatio enää tähän aikaan vuorokaudesta oikein... toimi...

Sama mulla. Ei näin myöhään kannata. Mä ainakin saan huonosti unta jos on nenäreiät arkana.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Ruutikallo
25.09.2009 01:01:13
Tulkitsen asioita vähän valikoivalla mielellä ja käännän kaikki jutut niin päin, että ne ajaa mun omaa myötäilevää asiaa.

Anteeksi,
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
DonH
25.09.2009 10:48:57
Mulla on ollut 10"plässi viimeksi joskus vuosi sitten kiinni. Jotenkin turha kapistus omaan käyttöön. 2 rässiä ja 2 ratsua riittää haikan lisäksi.
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
Sonormies
25.09.2009 23:39:30

Toimii. Splässit vahvasti mukana ja ..tun hyvä basisti (vaikka plektralla vetelikin).
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
lkx
26.09.2009 00:04:10

Miten soitetaan plässejä kuin piru raamattua... tä?
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Sonormies
26.09.2009 01:35:22
Miten soitetaan plässejä kuin piru raamattua... tä?

Sillai vaan hipaistaan, jolloin se soi kuin huono krässi?
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
Kailis
26.09.2009 03:01:55

lkx: Miten soitetaan plässejä kuin piru raamattua... tä?

Sait plussan. Sielunviholliset pitää tuntea.
ÄM
26.09.2009 11:20:29

lkx:

... Ripustuskin on helppoa, kuten edellä mainittiin - crashin päälle tai toiseen clutchiin haitsun päälle, jos ei halua raahata telineitä/klämppejä.
...

No saadana,
kiitos tästä.
Tulee kyllä todella tyhmä olo, kun joskus harvoin, korostan harvoin, tulee vastaan jotain noin yksinkertaista, mitä vaan ei oo tullu ittelle mieleen.

Peltilaukussa on kyllä vissiin koko ajan mukana pari splashia (AAX 8 ja 10), mutta en niitä ikinä jaksa laitella; säästän painossa, kun ei tarvii lisä ständejä tai armeja ja toisen pellin kellon päälle väärin päin, ei oo koskaan hirveesti miellyttäny.

Lisäksi aina, kun olen splashia laittamassa, yritän sijoitella sen juurikin haitsun läheisyyteen. No tolla clutchi-hommallahan sekin hoituu, mitä parhaiten.

Nyt vaan sit harmittaa, että on tullut sahattua haikan tangosta lähes kaikki ylimääräinen pois; tulee splashi aika alas. Mutta kokeilen heti tänään keikalla, kun vara clutchikin on aina mukana.

Ja kyllähän se niin on, että jos ei humppa lopu splashiin, niin orkesteri kotiin.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
hansakemanelius
26.09.2009 12:13:55

sahkuifk: Sehän on aivan sama mitä sinne äänitetään jos jotkut puurokorvat eivät erota lässiä rässistä.

Tuossa on just niitä splash-juttuja joita minäkin tykkään viljellä.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Youni
26.09.2009 19:22:20
Yksi splash löytyy, 12" Stagg Furia. Lattari- ja reggaehommissa sangen jees efekti harvoin viljeltynä.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
sahkuifk
26.09.2009 20:35:28
hansakemanelius: Tuossa on just niitä splash-juttuja joita minäkin tykkään viljellä.

Mää tykkään susta:))))))))))
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
redhat
27.09.2009 00:30:09
Eipä splässiä varsinaisesti tarvii, mutta onpahan sellanen setissä. Välillä jonkun biisin väliin kiva efekti.
Kailis
27.09.2009 05:41:07

Ok. Tää nyt ei oo rokkia mutta mun soitossa splashit on tarpeen.

http://www.mikseri.net/artists/?id=108750

Mutta mun mielestä keskustelu siitä tarvitaanko splashejä ylipäätään on tarpeeton. Enemmänkin se missä ja miten splashejä käyttää on tarpeen.
limsi
27.09.2009 08:45:24

Kyllä itse näen tarpeellisiksi efektipellit. Eivät ole välttämättömiä kaikessa musassa, mutta mitä kauemmaksi mennään perusrokista melkein mihin tahansa suuntaan, sekä splashit että chinat tulevat messiin aivan automaattisesti :)

Käytössä on lähinnä Meinlin Byzance Traditional 10" Splash ja 18" China, joista china on ollut hieman pidempään, ennen kuin sattumalta löysin sille kaveriksi tarpeeksi yhteensoivan splashin. Molemmat on herkkiä, mutta kantavat läpi kovaakin soitettaessa. Eniten tulee käyttöä just kevyessä tai sitten jossain rankemmassa progeilussa. Kevyenmusiikin keikoilla ollut jopa ainoina pelteinä chinan korvatessa ride ja splashin korvatessa crash. Ja ovat toimineet useamman vuoden. Tosiasiassa kuitenkin käyvät välillä setissä ja välillä ovat poikessa, kun ei pahemmin bändin kanssa treenatessa ole tarvinnut kumpaakaan. Chinaa vähän enemmän kuitenkin.
"Sitä toivoo, että joku päivä oppisi soittamaan - sitä päivää odotellessa voi hamstrata kamoja!"
kimizu
27.09.2009 16:51:19
Kailis:Ei ole oikein symbaalien fyysisten ominaisuuksien mukaista paiskoa siihen reunaan. Jos ette ole onnistuneet vielä rikkoa splashejänne niin onneksi olkoon.

Juu ei, mutta eipä tuo vielä ole hajonnut, reilusti yli 10 vuotta on sama plattu ollut käytössä. Kiinnitys pitää olla niin väljä että pelti pääsee suht vapaasti liikkumaan. Ehkä on vaan hyvä pelti tai mulla ollut tuuria matkassa?

Ja tietenkään ei pidä lyödä suoraan siihen reunaan, kuten ei silloinkaan kun pelti on ns. "oikeinpäin". Semmoisella pyyhkäisevällä iskulla ei kovin helposti saa mitään peltiä hajalle.
Timing stinks but cheerfully winks...
hansakemanelius
27.09.2009 17:18:06

kimizu: Kiinnitys pitää olla niin väljä että pelti pääsee suht vapaasti liikkumaan.

Tuo on erityisen tärkeää kaikkien peltien kohdalla. Kestävät paremmin ja soivat paremmin.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Ruutikallo
27.09.2009 18:27:59
hansakemanelius: Tuo on erityisen tärkeää kaikkien peltien kohdalla. Kestävät paremmin ja soivat paremmin.

Näin tekee. Mulla on vuosia jo ollut pelkkä alahuopa ja riittävän pitkä muoviputki kierteen suojana, jota vasten voi siipimutterin kiristää.
Ja ei kolise mutteriin, mutta soi vapaasti. En käskytä kovinkaan rankalla kädellä muutenkaan.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)