Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1033 34 35 36 37
Tinippa84
22.09.2009 21:17:10

Revilation: Mitä öljyä?

Eipä sillä kai niin väliä. Ehkä ei mitään ihan älyttömän juoksevaa kuten CRC:tä. Ite taisin laittaa jotain vanhankansan aseöljyä, mutta varmaan joku mobilin ykkönenkin ajaa asian :) Kuhan siellä tolpan ja terän välissä on jotakin öljyä...
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
hevikukko
22.09.2009 21:33:25 (muokattu 22.09.2009 21:42:34)
Tuskin sieltä enää näkee Ibanezin Petrucci-malleja... vai näkeekö?
Tonnin kummallakin puolella ne kai ovat olleet. Se ykkösmallihan on "keräilykohde" ainakin kaikille tylsästä ja tasapaksusta tilutuksesta kiinnostuneille Petrucci- ja lottohevi... (c) jucciz ...faneille :) Eli kai sellaisesta jo kehtaavat 1500e pyytää... kenties enemmänkin. Minusta tuossa soittimessa ei kuitenkaan ole mitään niin merkillistä, että siitä kannattaisi älyttömästi maksaa. Ne DiMarziot voi itse vaihtaa 150e sijoituksella normi-RG:hen jos niin tykkää. Maalaus nyt on muutenkin ruma :)

Joo kyllähän nää on aika paskoja nää Ibanez JPM:mät.
Joutuu kerran viikkoon katsoo jos on vahingossa mennyt epävireeseen. Steve Vai JEM maksaa tuplaten, ja siinä on vaan tiellä keskimikki. Omani on valmistettu 1996 Fujigenin tehtaalla ja viimeistely + intonaatiot täydellistä 1. nauhasta 24 nauhaan.
Osta lautaa parilla egellä ja paa siihen Dimarziot kiinni. Uskoisin olevan JPM:mmää halvempi ja soi paremmin, sekä se on natural väreissä.

Viimeiset JPM:mät tehtiin 1990 luvun lopussa. P1, P2, P3, P4 ja HAM ovat mallit.
Olen kokeillut kitaroita moneen lähtöön ja omaan käteeni parempaa tai yhtä hyvää, ei ole löytynyt muita kuin Musicman. Näillä optiikoilla: 3-Way Switch oikeessa paikassa mikkien valintaan "ei tiellä ja nopea hakea", Kaksi Dimarzion äkäistä humpparia, tasapainoinen kitara, Wizard ohut kaula sekä muutenkin upea Lo Pro Edge talla toimii enemmän kuin hyvin. Lisäksi keskimikki asennossa, on hyvin uniikki soundi.
Mielestäni on kuin vertaisi Ladaa Mercedes Benziin, jos haaveilette saavanne 600 egellä yhtä hyvän kitaran uutena, vaikka vaihtaisitte siihen mikit.

Rauha taas maahan :D Oli pakko hiukan palauttaa porukkaa maan pinnalle.
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Tinippa84
22.09.2009 21:46:36

hevikukko: Joo kyllähän nää on aika paskoja nää Ibanez JPM:mät.

Hehe, joo! Onko sulla tietoo missä hinnoissa tommoset tänäpäivänä pyörii täällä pohjolassa? Netistä löytyy hyvin ristiriitaista tietoa hintojen suhteen...noin niinkun maailmanlaajuisesti.
hevikukko
22.09.2009 21:57:12 (muokattu 22.09.2009 22:02:30)
Ebaytä seuraten olen tullut tulokseen, että hinnat ovat nousseet vuodessa 500 Dollaria.
JPM nostaa hintaa vanhetessaan varmasti, mikäli on hyvässä kunnossa ja alkuperäinen laukku löytyy. Malleista P1 ja P2 ovat kaikista vaikeimmat löytää. Ne ovat noin 1500-2000 euroa, mikäli löytyy hyvässä kunnossa. P3 on mustavalkoinen ja aika harvassa on tullut vastaan, ja se pyörii kanssa parissa tonnissa. P4 mallia saa 1300--> eteenpäin suurinpiirtein. P1 mallia tehtiin joku 300 kpl. P2 mallia joku 550 kpl.....jne....
Pohjolan hinta on sen mukaan, kuinka rahapulassa myyjä on. 1500 egua on villi arvaukseni. Nämä ovat kuiteskin harvinaista kamaa vähitellen. Ostaisin mielelläni pari lisää :D
Tinippa84
22.09.2009 22:03:10

hevikukko:Pohjolan hinta on sen mukaan, kuinka rahapulassa myyjä on. 1500 egua on villi arvaukseni. Nämä ovat kuiteskin harvinaista kamaa vähitellen.

Nojoo, vois olla ehkä jotain tommosta.
Joskus kokelin semmosta mustavalkosta, oli kyllä hyvä karahka. Pitää kulkee silmät auki jos vaikka tulee joskus edukkaasti vastaan...
hevikukko
22.09.2009 22:14:34 (muokattu 22.09.2009 22:14:58)
Pitää kulkee silmät auki jos vaikka tulee joskus edukkaasti vastaan...

Jeps, ja taatusti ihastut soitettuasi sillä pari tuntia....tai minuuttia, miten sen nyt sanoisi. :D Kohta sulle iskee JPM addikti. Pakko löytää, pakko saada sellanen keppula.
Tinippa84
22.09.2009 22:17:30

hevikukko: Jeps, ja taatusti ihastut soitettuasi sillä pari tuntia....tai minuuttia, miten sen nyt sanoisi. :D Kohta sulle iskee JPM addikti. Pakko löytää, pakko saada sellanen keppula.

Ei se varmaan ihan tavattomasti poikkea tatsiltaan tuosta jemistä. Mutta saundi tietysti kun on eri puut, mikit, jne...
Mainasin vaihtaa mikit tuohon jemiin enemmän tuonne JP suuntaan...
hevikukko
22.09.2009 22:52:12 (muokattu 22.09.2009 22:59:57)
Mainasin vaihtaa mikit tuohon jemiin enemmän tuonne JP suuntaan...

Steve's Special tallaan ja Air Norton kaulaan. JPM:n keskiasennon special ääntä et saa, jos et modaa 3-Way switchiä ja tee original JPM kaavan mukaan puolitusta oikeilla johdotuksilla. Anyway, saat kunnon jytät noilla mikeillä joka tapauksessa.
Muistan ne johdotukset ulkoa melkein, mutta taidan laittaa paperille ylös. Kaavio minkä sain JPM:ään, poikkesi hiukan juotoksiltaan omani potikoihin, mutta käytännössä on siis sama kuitenkin kaavioon verraten. Olis kiva vaikka laittaa Exploreriin tuo JPM mikitys tarkalleen :D
Vaatii 12 jalkaisen Dimarzion 3-Way Switchin ja nuo kyseiset mikit. Tuon projektin kyllä toteutan vielä.
Swan
22.09.2009 23:45:42
hevikukko: Steve's Special tallaan ja Air Norton kaulaan. JPM:n keskiasennon special ääntä et saa, jos et modaa 3-Way switchiä ja tee original JPM kaavan mukaan puolitusta oikeilla johdotuksilla. Anyway, saat kunnon jytät noilla mikeillä joka tapauksessa.
Muistan ne johdotukset ulkoa melkein, mutta taidan laittaa paperille ylös. Kaavio minkä sain JPM:ään, poikkesi hiukan juotoksiltaan omani potikoihin, mutta käytännössä on siis sama kuitenkin kaavioon verraten. Olis kiva vaikka laittaa Exploreriin tuo JPM mikitys tarkalleen :D
Vaatii 12 jalkaisen Dimarzion 3-Way Switchin ja nuo kyseiset mikit. Tuon projektin kyllä toteutan vielä.

5-asentoisen kytkimen kakkosasento kaulasta päin menee saundillisesti hyvin lähelle tuota keskiasentoa, joten turha on oikeastaan keskimikkiä alkaa sitä varten poistelemaan. Munsta se on jopa parempi noin.

Mulla oli itse asiassa tuo JPM-kytkentä aikanaan Giban Flying V:ssä, eri mikeillä vaan. Olihan se ihan jees bilebändin kanssa soittaessa, kun samasta viiksihevikitarasta sai sekä humpparijytkeet että sen stratomaisemman väliasentokilinän. Ei siitä Stratoa korvaamaan tietenkään ole, mutta ihan kätevä systeemi livekäyttöön tarkoitettuun humpparikitaraan. Siihen riittää siis ihan mikä tahansa toggle-mallinen 3PDT-kytkin, merkillä ei niinkään väliä.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
oiva tumpeloinen
23.09.2009 00:01:37
Swan: Mulla oli itse asiassa tuo JPM-kytkentä aikanaan Giban Flying V:ssä...

Ai sullakin? =)

Mun mielestä on kyllä käyttökelpoisempi soundi mikit puolitettuna kuin puolittamatta, jos niitä samaan aikaan ajetaan. Ei se tosin oikeaa keskimikkiä voita, joten sinänsä en kyllä lähtisi edes miettimään, että miten moisen kytkyn saa aikaan.
Tinippa84
23.09.2009 07:04:07

hevikukko: Steve's Special tallaan ja Air Norton kaulaan. JPM:n keskiasennon special ääntä et saa, jos et modaa 3-Way switchiä ja tee original JPM kaavan mukaan puolitusta oikeilla johdotuksilla. Anyway, saat kunnon jytät noilla mikeillä joka tapauksessa.

Joo, paitsi D-Sonicin meinasin laittaa tallaan. Heitän suoraan noiden Evojen tilalle ja sillä siisti, en viitsi ruveta virittelemään mitään 3as. kytkimiä tuohon.
hevikukko
23.09.2009 08:34:43
Joo, paitsi D-Sonicin meinasin laittaa tallaan. Heitän suoraan noiden Evojen tilalle ja sillä siisti, en viitsi ruveta virittelemään mitään 3as. kytkimiä tuohon.

Dodii, D-sonic siihen ja sillä siisti.
Sotahippi
23.09.2009 15:12:01 (muokattu 23.09.2009 15:15:13)

Swan:
Siihen riittää siis ihan mikä tahansa toggle-mallinen 3PDT-kytkin, merkillä ei niinkään väliä.

Originaali Petrucci-Iban kytkinhän on Japanilaisen Otaxin valmistama, mutta löytyyhän näitä toki muiltakin. Itse ostin kerralla kolme merkitöntä GuitarElectronics.com:sta, kun ei lähempää löytynyt. Se on muuten 4PDT, "four pole double throw". :)

Omiin Carvineihini olen tuommosen kytkimen ja kytkennän laittanut. Carvisella on vaan lisäksi kaksi mini-switchiä joihin laitoin sitten rinnankytkennän. Ihan jees. Wolffiin pitäis vielä laittaa, jahka keksii, mitkä mikit siihen hommaa. On se vaan niin hyvä kytkentä HH-skittoihin.

E: Niin, ja JoniPetterillähän on nyt uudetkin mikit: CrunchLab ja LiquiFire.
Vain paras on liian hyvää.
Swan
23.09.2009 18:58:23
Sotahippi:Se on muuten 4PDT, "four pole double throw". :)

Correcto, meni mulla sekaisin puurot ja vellit.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
hevikukko
24.09.2009 01:14:20 (muokattu 24.09.2009 01:18:38)
E: Niin, ja JoniPetterillähän on nyt uudetkin mikit: CrunchLab ja LiquiFire.

Niinhän nuo tuntuu vaihtuvan. Luulisi olevan jo Extrasikatykit reagoimaan kielen liikkeeseen jo pelkällä hönkäyksellä. Mitä kuuntelin keikkaa, ne on pehmeet ja soi kun nappaa huiluja menemään. Attackia löytyy. Soihan ne sillä peten otteella joka tapauksessa.
lukeman
24.09.2009 07:47:02
Tinippa84: Nojoo, vois olla ehkä jotain tommosta.
Joskus kokelin semmosta mustavalkosta, oli kyllä hyvä karahka. Pitää kulkee silmät auki jos vaikka tulee joskus edukkaasti vastaan...

Omistin joskus tuollaisen. Vituttaa armottomasti kun menin sen myymään.
BaldieFarman
24.09.2009 11:41:25
Liten off-topic, mutta täällä näyttää olevan näitä ipanees-tietäjiä, niin kysynpä tämmöistä:

Mulla on Ibanezin Prestige-malli Edge Pro-tallalla ja peli on kaikin puolin kuin unelma! Ainoastaan yksi seikka on alkanut vähän ihmetyttämään. Keppiin on tehty (ihan jopa musisointi-liikkeessä) kaikki asianmukaiset säädöt, mutta se tuntuu tiputtavan virettä tasasen varmasti?!?!

Eli kun laitoksen olen virittänyt (hienosäädöt keskelle -> lukot auki -> viritys -> lukot kiinni -> hienosäätö) niin parin soittokerran jälkeen joutuu hienosäätöruuveista laittamaan kireämmälle ja tämä toistuu kokoajan. n. 5 treenien jälkeen on skiittara nin alavireinen ja hienosäätöruuvit melkein tapissa, että lukot taas avattava ja tehtävä koko homma uusiks.

Mulla on aikaisemmin ollut huomattavasti halvempi floikka-kitara ja siinä ei tätä onkhelmaa ollut eli luulisi, ettei ainakaan tämän kitaran laadusta jää kiinni!? Onko kokemuksia tai neuvoja?

Kiitos!
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
lukeman
24.09.2009 13:36:52
BaldieFarman: Mulla on Ibanezin Prestige-malli Edge Pro-tallalla ja peli on kaikin puolin kuin unelma! Ainoastaan yksi seikka on alkanut vähän ihmetyttämään. Keppiin on tehty (ihan jopa musisointi-liikkeessä) kaikki asianmukaiset säädöt, mutta se tuntuu tiputtavan virettä tasasen varmasti?!?!
Kiitos!

Eka vaihtoehto mikä tulee mieleen on jos tallajouset kaipaa kiristystä.
Mandarax
24.09.2009 14:25:48
Eka vaihtoehto mikä tulee mieleen on jos tallajouset kaipaa vaihtoa.

Virhe! Tyhjä tai liian osuva arvaus!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)