Aihe: Pearl Jam
1 2 3 4 527 28 29 30 31
2541
23.09.2009 15:02:37

mrk: Loppua kohden hieman lässähtää, Speed Of Sound ja Unthought Known aika turhia biisejä. Pari nopeampaa rypistystä lisää olisi piristänyt kokonaisuutta.

Miulle taas kolahtaa vähiten McCreadyn "Force Of Nature" ja Amentin "Got Some". "Speed Of Soundista" tulee hieman mieleen Beach Boys (ja alun melodiasta Wigwam!), johtunee piano/urkusoundista, pidän biisistä. "Unthought Known" taas kuulostaa Bruce Springsteeniltä, melodiasta tulee mieleen joku vanhempi PJ -kipale.

Onkohan mitään levyn ulkopuolisia B-puolia luvassa, jos lisää sinkkuja meinaavat lohkoa? Bändillä kun on ollut tapana laittaa helmiä sillekin osastolle, viimeisimpänä esimerkkinä "Down", millä olis voinut korvata muutaman tylsemmän rallin "Riot Actilta".
stratocaster
23.09.2009 20:30:07
2541: Miulle taas kolahtaa vähiten McCreadyn "Force Of Nature" ja Amentin "Got Some". "Speed Of Soundista" tulee hieman mieleen Beach Boys (ja alun melodiasta Wigwam!), johtunee piano/urkusoundista, pidän biisistä. "Unthought Known" taas kuulostaa Bruce Springsteeniltä, melodiasta tulee mieleen joku vanhempi PJ -kipale.

Onkohan mitään levyn ulkopuolisia B-puolia luvassa, jos lisää sinkkuja meinaavat lohkoa? Bändillä kun on ollut tapana laittaa helmiä sillekin osastolle, viimeisimpänä esimerkkinä "Down", millä olis voinut korvata muutaman tylsemmän rallin "Riot Actilta".

Omasta mielestäni Speed Of Sound on kyllä ehdottomasti yksi levyn hienoimmista kappaleista. Muutenkin levy on erittäin tiivis ja toimiva kokonaisuus, levy ei päästä otteestaan hetkeksikään. Sanoitukset todella koskettavia, itse ainaki joutunu pari kertaa ihan tippa linsissä kuuntelemaan. Arvostan sitä myös suuresti, että PJ ei ole lähtenyt tekemään mitään vanhaa uudestaan, vaan on tehnyt rehellisesti levyn joka kuullostaa vuodelta 2009. Itse antaisin levylle vähintään neljä ja puoli tähteä.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
jv2007
23.09.2009 22:46:17
Itse en odottanut levyltä paljoakaan. Suurimmat hitit ja merkittävimmät PJ biisit on kirjoitettu viime vuosisadalla. Keikoilla kuulluista muutamista Backspacerin kappaleista päällimmäisen jäi mieleen ärsyttävät jee-jee-jee-jee stemmat. Nyt levyn muutamaan kertaan läpikuuneltuani pidän levystä valtavasti. Avocadoon verrattuna levystä jää parempi ensivaikutelma, Supersonic toimii, Speed Of Soundista ei ole pahaa sanottavaa, Amonst The Waves viehättää. Toivotaan että tuo kestää kuuntelua, alkuinnostus on ainakin hurja.
hitchhiker
23.09.2009 23:30:20
Tää Backspacer yllätti positiivisesti. Edellinen levy oli mulle aika mitäänsanomaton, mut tää kolahti jo heti ekan kuuntelun jälkeen, ja varmasti vielä paranee kuunneltaessa. Hyvä et on tommosta vähän kevyempääkin fiilistelyä, Unthought Known aivan tajuttoman hieno biisi.
Relax. What is mind? No matter. What is matter? Never mind!
mrk
23.09.2009 23:37:45 (muokattu 23.09.2009 23:41:38)
Vinyyli kuulostaa upealta. Hakkaa digitaaliversiot 10-0. Eri tyypin masteroima. Dynamiikkaa, lämpöä ja erottelevuutta löytyy. Pakkauskin on hieno, iso vihko välissä.
"Short On Long Term Goals"
2541
24.09.2009 10:55:39

mrk: Vinyyli kuulostaa upealta. Hakkaa digitaaliversiot 10-0. Eri tyypin masteroima. Dynamiikkaa, lämpöä ja erottelevuutta löytyy. Pakkauskin on hieno, iso vihko välissä.

Tilattu on. Pahus kun myöhästyin edellisen levyn kohdalla, ainakin eBayssa tuntuu olevan kovissa hinnoissa, kuten muutkin bändin vanhemmat levyt.
stratocaster
24.09.2009 14:28:00
mrk: Vinyyli kuulostaa upealta. Hakkaa digitaaliversiot 10-0. Eri tyypin masteroima. Dynamiikkaa, lämpöä ja erottelevuutta löytyy. Pakkauskin on hieno, iso vihko välissä.

Harmi että vinyyliltä ei pysty toistamaan yhtä paljon taajuksia kuin cd- levyltä ;)
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
HaloOfFlies
01.10.2009 11:12:19 (muokattu 01.10.2009 11:17:30)

Uusi levy meni listakärkeen Jenkeissä 189 000 myydyllä kopiolla. Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1996 No Coden. Pearl Jam on tosiaan back!

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=17840

Uskoni oikeaan musiikkiin alkaa pikkuhiljaa palautua.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Tee
01.10.2009 11:37:25
danny: Uusi levy meni listakärkeen Jenkeissä 189 000 myydyllä kopiolla. Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1996 No Coden. Pearl Jam on tosiaan back!

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=17840

Uskoni oikeaan musiikkiin alkaa pikkuhiljaa palautua.

Jännä juttu, mutta tuskinpa siltikään paljon PJ:tä mtv:llä tai muualla soi :) Millähän perusteella musavideot siellä pyörii? Pitänee hommata levy kuunteluun, riot act kalahti kovaa kun ilmestyi, nämä uudemmat eivät ole niin saaneet meikäläistä innostumaan. AIC täytti odotukset, toivottavasti tästä jatkoa myöskin seuraa.
Pulu ja patsas.
j2ri
01.10.2009 13:46:20
Kuka on kirjoittanut Amongst The Waves -biisin? On meinaan tuo yksi biisi parasta PJ:tä sitten Yieldin...! Muusta levystä en niinkään tiedä. Eka bändin täyspitkä joka jäi ostamatta...
reverend
01.10.2009 15:30:42
j2ri: Kuka on kirjoittanut Amongst The Waves -biisin? On meinaan tuo yksi biisi parasta PJ:tä sitten Yieldin...! Muusta levystä en niinkään tiedä. Eka bändin täyspitkä joka jäi ostamatta...

Kansilehdestä:

Words: Vedder
Music: Gossard
--Tomppa--
01.10.2009 20:10:27
Aijettä tuo Got Somen kertsi jää kaikessa simppeliydessään päähän ku purkka tukkaan. Tarttuvaa kamaa se.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
rybk
06.10.2009 11:03:52
Vähän huono äänenlaatu, mta huhhuh...

Pearl Jam feat. Perry Farrrell : Mountain song

http://www.youtube.com/watch?v=9IaZFchYkbQ
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
mrk
07.10.2009 13:32:15 (muokattu 07.10.2009 13:32:24)
rybk: Vähän huono äänenlaatu, mta huhhuh...

Pearl Jam feat. Perry Farrrell : Mountain song

http://www.youtube.com/watch?v=9IaZFchYkbQ

Featteja riittää. Eilen Los Angelesissa :

2nd encore: Once, Footsteps, *Hunger Strike w/Chris Cornell*, *Alive w/Jerry Cantrell*
"Short On Long Term Goals"
hjukke
10.10.2009 15:46:15

mrk: Featteja riittää. Eilen Los Angelesissa :

2nd encore: Once, Footsteps, *Hunger Strike w/Chris Cornell*, *Alive w/Jerry Cantrell*

http://www.youtube.com/watch?v=ELoRO3-fIEU onkos jengi nähnyt tämän jo sata kertaa? Cornelliltakin tuntuisi irtoavan paremmin kun mihin ollaan viime aikoina totuttu..
Pedroz
24.10.2009 18:32:33

Kylläpäs muuten on hieno levy tuo Backspacer. Olen ennen ollu vähän sellainen "on Ten ja sitten on se muu tuotanto" -tyyppi, mutta nyt ehkä seitsemän, kahdeksan kuuntelun jälkeen sanon, että tämähän pääsee hyvin lähelle Teniä. Nimikkolevykin on toiminut hienosti viime aikoina kuunneltuna. Pitänee tutustua vähän syvemmin bändin tuotantoon.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
SmashedPumpkin
24.10.2009 22:15:25
Onks kukaan kuullu kissin sonic boom levyltä sitä ekaa sinkku biisiä modern delayla vai mikä lie nimeltään onkaan. Mulle tulee siitä kyllä even flow niin selkeesti mieleen. Mitä mieltä olette?
hjukke
25.10.2009 02:12:45

SmashedPumpkin: Onks kukaan kuullu kissin sonic boom levyltä sitä ekaa sinkku biisiä modern delayla vai mikä lie nimeltään onkaan. Mulle tulee siitä kyllä even flow niin selkeesti mieleen. Mitä mieltä olette?

Samaa mieltä. Lähtee vielä samalla tavalla pickslidella käyntiin, tai slidella miten vaan. Mutta kyllä siinä on kissin ukkelit ainakin alitajuisesti vahingossa ripanneet. Monta kertaa radiosta auton melussa kuunnelut introne perusteella "jes, pj:tä radiosta", ja joutunut pettymään..
Jokapaikanapina
23.03.2010 18:12:47
Hitsi, jonkin aikaa oon kyllä ollu kiinnostunu tästä bändistä. Neil Youngin kautta oon alkanu tutustua, ja pirun hyvä toi Youngin Mirror Ball on, missä PJ on taustabändinä. Parhaana biisinä Peace and Love, jossa on myös Vedderin kynänjälkeä. Viimeistään unplugged-veto ..Free Worldista räjäytti potin.

Spotifysta oon jonku verran nyt kuunnellu, gruuvaa ja on silti samalla mukavan rouheeta. Pitää ostaa levy. Ehkä Ten, vai onko jotain muuta ehdotonta suositeltavaa ekaks albumiks?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)