Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 5108 109 110 111 112122 123 124 125 126
stratomaster
23.09.2009 21:05:33

BigPapa: Tästä tulikin mieleen skaba1

http://194.79.19.132/m/139/23001630 … 7/BigPapa__Roots-skaba1_BigPapa.mp3

Tais keyboarmast...eiku Stratomasterikin vetää kiippareilla siihen.

Kun nyt otit puheeksi:
http://kotisivu.lumonetti.fi/paamar/stratomaster_rs1.mp3
krk
23.09.2009 21:11:13

BigPapa...
stratomaster: Kun nyt otit puheeksi:
http://kotisivu.lumonetti.fi/paamar/stratomaster_rs1.mp3

ei ehkä ihan ray charlesia mutta kyä te hyvinkin paronille paatte kampoihin
stratomaster
23.09.2009 21:17:05

Eihän tässä kukaan ole sun henkilöön kajonnut. Lähinnä epäillään, että sä olet parempi kuin annat ymmärtää. Äijä ottaa itse hernettä nenään kovin helposti näköjään.
Väsykäsi
23.09.2009 21:20:54
baron:

No älä ny ihmeessä meidän puheista ota nokkiisi! Me emme (ainakaan minä) syrji ketään. Toisinajattelijoita kaivataan aina. Tarkoituksena ei varmasti ollut sanoa tervemenoa. Mutta kun kauan soittaneena ammattilaisena oletettaisiin että soittosi olisi (älä nyt ota nokkiis) parempaa. Mukaan vaan!
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
BigPapa
23.09.2009 21:26:36 (muokattu 23.09.2009 21:27:01)

baron: Mä tulkitsen edelläolevan keskustelun tervemenoa toivotukseksi teidän keskinäisen kehun kerhostanne. Musta on ylläri että kaksi vuotta hyvin toiminut instituutio ei kestä yhtä toisinajattelijaa.
Mä oon osallistunut skaboihin vain siksi että
1. Taustat kivoja
2. Oon saanut mielestäni hyödyllistä palautetta sekä pisteiden (0 pistettä) mutta erityisesti kommenttien muodossa.

Tietenkin kun pistän räpellyksiäni julkisesti esille oon varautunut niihin liittyvään kritiikkiin. Se on tietysti ylläriä että myös nimimerkkiäni ja henkilöäni kritisoidaan.

Oon tietysti tehnyt kaikki mahdolliset virheet:
1. Erehtynyt kriittisesti kommentoimaan pyhiä kilpasuorituksia
2. Jättänyt huomiotta pikaviestien välityksellä saamani äänestysohjeet.

Hyvästi. Käyn kuiteskin salaa kuuntelemassa kilpailusuorituksia jatkossakin.

Eiku jatka vaan ihan vapaasti ja lisää treeniä niin eiköhän se siitä. Ja mitä tohon keskinäisen kehun kerhoon tuleen niin....no...ihan kaikenlaista täällä mun mielestä on itse kukin saanut kuulla ja olla kuulematta. Tälläistä se vaan on elo keskustelu forumilla. Nokakkain kun näitä näkis kenen kanssa on joskus napit vastakkain niin vois olla ihan eri juttu. Tässä nettikirjoittelussa on joku ihmeellinen dimensiovaje itsensä ilmaisussa ja muiden tulkitsemisessa.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
krk
23.09.2009 21:37:20 (muokattu 23.09.2009 21:38:21)

Juu en määkään baron mitään - ja pahoittelen jos jotain. Helposti täällä virtuaalimaailmassa toimii ja jopa korostuu reaalielämän lainalaisuudet eli kaikuna kuulet mitä huudat. Välillä jopa multidelayna.

Ei muuta kun pelit soimaan.
liljam
23.09.2009 21:41:10 (muokattu 23.09.2009 21:43:15)
Kyl näissä skaboissa saapi soitella vähän soitellut / konkari ihan millä tyylillä vaan. Kyllähän se tietysti ihmetyttää jos kokemuksen omaavana tarkoituksella soittaisi vastakohtaisesti suhteessa osaamiseensa. Sellaisen kuvan salapoliisinomaisesti nettiä selaamalla saa että sinulla on soittokokemusta, mut voin olla väärässäkin.

Ehkäpä tämän skaban jäsenten kommentit on suhteessa tähän tietynlaiseen imagoon ja erinäisiin ristiriitaisuuksiin josta ihmettelyä ollut ed. mainitusti.

Ei muuta kuin Baron skabailua vaan!!

kaikentasoiset soittelijat ennakkoluuulottomasti mukaan skabailuihin!!!!!!!!!!!!!
ei muuta ku eteenpäin
Kuha
23.09.2009 21:55:53

Juu, eihän noi pojat vasiten, Baron kam päk!
Manetti
23.09.2009 21:58:38 (muokattu 23.09.2009 22:38:57)
Ehkäpä tämän skaban jäsenten kommentit on suhteessa tähän tietynlaiseen imagoon ja erinäisiin ristiriitaisuuksiin josta ihmettelyä ollut ed. mainitusti.
Kyl! Näin sivusta seuranneena sanoisin että jutut ja soitto eivät ole tässä keisissä oikein kohdanneet toisiaan. Ei sen vakavampaa.
http://www.youtube.com/watch?v=lCorn6moJMY&feature=related
velsa
24.09.2009 04:31:40 (muokattu 24.09.2009 04:33:21)

juki68: No jo on. Kerrotko lisää miten toi soundi on tehty? Hemmetin hyvä.

Mä sain käsiini tommosen Colorsound Overdriver kloonin ja sillä vetelin Telen kanssa GuitarRig softan Orange mallinnukseen joka oli snadisti valmiiksi säröllä ja loput sit tosta pedaalista.......mutta olin yllättyny et se toimii noin hyvin tommosen softankin kanssa..... "eh,nimittäin" oikeen vahvistimen kanssa se on aivan järjettömän hyvä....ei tarvi muita polkimia......,volapotikan kanssa kun kikkailee ne sieltä löytyy koko kirjo,se myös "kliiniytyy" todella hienosti.......
Ja jos sillä vetää kliiniin vahvariin ni se buusti on aivan tajuton......
Kauas on pitkä matka........
velsa
24.09.2009 04:40:18

Aikamoista rimpuilua, mutta olkoon kannatuksen vuoksi (Ja Manetille kiits huipputaustasta)

http://194.79.19.131/m/5d8/220020506775/ss_blaekie__Roots95.mp3

Mahtisoundilla rimpuilet....8D
Tais olla tele,yläpäästä päätellen????
Kauas on pitkä matka........
J.Hollström
24.09.2009 05:06:00 (muokattu 24.09.2009 05:14:14)
velsa: Mä sain käsiini tommosen Colorsound Overdriver kloonin ja sillä vetelin Telen kanssa GuitarRig softan Orange mallinnukseen joka oli snadisti valmiiksi säröllä ja loput sit tosta pedaalista.......mutta olin yllättyny et se toimii noin hyvin tommosen softankin kanssa..... "eh,nimittäin" oikeen vahvistimen kanssa se on aivan järjettömän hyvä....ei tarvi muita polkimia......,volapotikan kanssa kun kikkailee ne sieltä löytyy koko kirjo,se myös "kliiniytyy" todella hienosti.......

Okei. Taitaa mennä hankintaan toi ko. pedaali sitten.

E: sehän on pirulainen arvokas purnukka.
http://www.musictoyz.com/guitar/pedals/colorsound.php
blaekie
24.09.2009 09:18:13 (muokattu 24.09.2009 09:20:50)

juki68: E: sehän on pirulainen arvokas purnukka.
http://www.musictoyz.com/guitar/pedals/colorsound.php

Ohoh, no onpas joo hintsua, mutta hyvältä purkilta vaikuttaa

velsa: Mahtisoundilla rimpuilet....8D
Tais olla tele,yläpäästä päätellen????

No telelläpä juu, en oo kyllä ite ihan tyytyväinen tohon yläpään saundiin
enkä "yläpään" soittoonkaan. mut silleen.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Illu
24.09.2009 10:08:08
velsa: Mä sain käsiini tommosen Colorsound Overdriver kloonin ja sillä vetelin Telen kanssa GuitarRig softan Orange mallinnukseen joka oli snadisti valmiiksi säröllä ja loput sit tosta pedaalista.......mutta olin yllättyny et se toimii noin hyvin tommosen softankin kanssa..... "eh,nimittäin" oikeen vahvistimen kanssa se on aivan järjettömän hyvä....ei tarvi muita polkimia......,volapotikan kanssa kun kikkailee ne sieltä löytyy koko kirjo,se myös "kliiniytyy" todella hienosti.......

Hemmetin hyvä tsaundi kyllä. Itsekin joskus tuollaista Overdriveriä kuolailin, mutta uutta en osta, liian tyyris mulle ja noita kloonejakaan ei vastaan taida turhan usein tulla. Tota Guitarrigiä kokeilin joskus, jotain demo versiota vissiin, ja tuo Orange-mallinnus jäi kyllä mieleen, tykkäsin kovasti. Mutta ei oikein nää meikän myllyt jaksaneet pyörittää kunnolla, tai sit olisi pitänyt säätää julmetusti, joten Flextonella mennään edelleen äänityshommissa. Onpahan vehkeet ja soittaja samaa tasoa, Flextone näyttää kauempaa vahvistimelle ja meikäläinen kitaristille :P
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
latuska90
24.09.2009 11:47:22 (muokattu 24.09.2009 11:47:40)

Niin, tuo Colorsoundin Overdriverhan oli myös Järviselläkin käytössä, varsinkin Royalsin aikaan. Muun muassa Pen Leen levyllä "Pen Lee & Co - Closer To The Drum" (1976) biisissä 'Hooray For Someone' Järvinen mitä luultavimmin vetää tuo em. pedaali käytössä sen soolon. Eli Järvisen soundia maustoi vuosina 1976-1978 oli juuri tämä spedu. On sen tuoma soundi vaan niin maukasta ja velsan vetokin sen todisti. Pirun kallis ja harvinainen vaan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
J.Hollström
24.09.2009 12:05:30
juki68: Okei. Taitaa mennä hankintaan toi ko. pedaali sitten

Ja menikin. Voidaan sitten yhdessä ihmetellä kun ei kuulostanutkaan Velsalta, sääääh.
Illu
24.09.2009 12:16:25
juki68: Ja menikin. Voidaan sitten yhdessä ihmetellä kun ei kuulostanutkaan Velsalta, sääääh.

Joo, ihampaska poljin, ei tee mitään. Susipaska suorastaan...
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
krk
24.09.2009 12:31:46

juki68: Ja menikin. Voidaan sitten yhdessä ihmetellä kun ei kuulostanutkaan Velsalta, sääääh.

No kun nyt edes Järviseltä kuulostaa niin hyväksytään... 8D

Latuska, en tunne tarkemmin asiaa, mutta mahtoiko Järvinen soittaa vielä tuolla mainitsemallasi levyllä? Luulin että hän liittyi Daven porukkaan vasta 1978.

Vai tekikö studiokeikan siis jo tuolloin aikaisemmin?
J.Hollström
24.09.2009 12:33:22
latuska90: Niin, tuo Colorsoundin Overdriverhan oli myös Järviselläkin käytössä, varsinkin Royalsin aikaan.

Mitähän muljutinta Pekalla ei olisi ollut Royalsin aikaan? Aika vahvasti efektoitu soundi oli silloin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)