Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Hotrodiin uusi elementti
1
LaMotta
10.06.2009 15:18:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko vaihtaneet tai kokeilleet elementtejä, sekä Deluxe että Deville?
Kokemuksia, vinkkejä? Tahtoo lisää middleä, alamiddleä ja vähemmän diskanttia.
Joo, joo, vahvistimessa on sävynsäätimet, mutta silti.
 
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku-
Freewheeler
10.06.2009 15:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celestion Vintage 30.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
PeeJii
10.06.2009 15:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tahtoo lisää middleä, alamiddleä ja vähemmän diskanttia.
 
Yksi vaihtoehto voisi olla Eminence cannabis rex. Sitä voisi kuvailla tasapainoiseksi kaiuttimeksi, joka leikkaa niitä kaikkein riipivimpiä ylä-ääniä pois. Toimii ainakin deluxe reverb II vahvarissa.
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … id=6816792363b0df13835e03cf6d0c67b6
 
Huikki
10.06.2009 18:19:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeeJii: Yksi vaihtoehto voisi olla Eminence cannabis rex. Sitä voisi kuvailla tasapainoiseksi kaiuttimeksi, joka leikkaa niitä kaikkein riipivimpiä ylä-ääniä pois. Toimii ainakin deluxe reverb II vahvarissa.
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … id=6816792363b0df13835e03cf6d0c67b6

 
Mulla on Cannabis rexit 2 x 12 -kaapissa jossa aiemmin oli Vintage 30:set. Vaihdoin V30:set pois juuri niiden riipivien ylä-äänien takia. Oon tykännyt noista kovasti. Notta sanonpa että V30 ei ainakaan miun mielestä ole paras vaihtoehto jos haluaa vähemmän diskanttia.
 
LaMotta
10.06.2009 20:32:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on semmoinen käsitys että V30 ei ole sopiva elementti tässä tapauksessa.
 
Uraltone suositteli Fenderin Hotrodiin näitä:
 
-Celestion Century Vintage
-Eminence Texas Heat
-Eminence Red White & Blues
 
Onko näistä kokemuksia?
 
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku-
htm
10.06.2009 22:37:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eminence Red White & Blues
 
Tuo on mulla Uraltone jr:ssä. Toimii. Mukavan lämpöinen ja napakka, rapsakkakin jopa. Cannbis rexiä kokeilin ensin, mutta se oli ihan liian alapäävoittoinen.
 
Flatron
10.06.2009 22:53:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkkok: Mullakin on semmoinen käsitys että V30 ei ole sopiva elementti tässä tapauksessa.
 
Uraltone suositteli Fenderin Hotrodiin näitä:
 
-Celestion Century Vintage
-Eminence Texas Heat
-Eminence Red White & Blues
 
Onko näistä kokemuksia?

 
Texas Heatille ääni täältä. Paranee soundit alkuperäiseen tuplasti.
Mulla oli noi DeVillessä ja tykkäsin kovasti. "piikkinen" soundi pehmeni ja kasvoi, jos sitä voi jotenkin sanoin luonnehtia.
 
T : Tomppa
PeeJii
11.06.2009 10:11:43 (muokattu 11.06.2009 10:27:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eminence Texas Heat. Onko näistä kokemuksia?
 
Itseasiassa mulla oli texas heat tuossa mun Fenderissä ennen Cannabis rexiä. Jos näitä kahta vertailee, niin TH:ssa on tukevoitettu tuota alamiddle-osastoa, ja soundi on tukeva, tulee ikäänkuin "lihaa luitten ympärille". Kaiutin toimii hyvin särösoundeissa. Vahvarin perusluonne säilyy muutoin samana. Cannabis rex ei korosta niinkään mitään aluetta, ja soundi on toisella tapaa lämmin, antaa ehkä enemmän semmoista vintagefiilistä. Molemmat ovat herkkiä/äänekkäitä kaiuttimia.
 
Eppu-meininkiin voisi EHKÄ toi Texas Heat olla sopivampi.
 
Pari lisäystä:
- Red white and bluesia on yleensä suositeltu, kun haetaan korvaavaa kaiutinta eminence-sarjasta Fenkun vanhalle Jensen-kaiuttimelle, eli se olisi lähinnä vastaava sille. Mulla ei ole ko. kaiuttimesta kokemuksia.
- guugletuksen perusteella Celestionin Vintage30 on suosittu Hot rodin kanssa. Mutta se mitä sinä haet uudelta ei ehkä kuitenkaan puolla tuota kajaria.
 
LaMotta
11.06.2009 11:51:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celestion Century Vintage-elementti on näköjään
Hotrodissa optiona. Näkyy myös hinnassa....
 
http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=1274
 
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku-
LaMotta
22.09.2009 21:50:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylösnosto.
 
Jos vaikka löytyisi uutta potkua ja näkemystä elementin vaihtoon.
 
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia
weetube
22.09.2009 22:21:24 (muokattu 22.09.2009 22:24:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkkok: Mullakin on semmoinen käsitys että V30 ei ole sopiva elementti tässä tapauksessa.
 
Uraltone suositteli Fenderin Hotrodiin näitä:
 
-Celestion Century Vintage
-Eminence Texas Heat
-Eminence Red White & Blues
 
Onko näistä kokemuksia?

 
Omaan fenkkuun kokeilin V30 elementtejä ja soundi oli kyllä aikas....en sano mitn...EI kuitenkaan mun mielestä sopinut.
 
DIY kaapissa mulla 2*12 Red White & Blues elementit ja siihen olen ollut kovasti tyytyväinen.
 
Blues Juniorissakin RW&B toimi hienosti.perinnehenkinen ja pehmeän soundin omaava elementti.
Uralin mikko suositteli aikanaan kun noi tuli ja tyytyväinen oon ollu.
 
Toimiipa bognerin shiva nupin kanssakin jotenkin pehmeämmin kuin V30 Bognerin skobessa...
 
T:W
 
Osta lentoVeikko---> Tai vaihdetaan johonkin helpommin hallittavaan...
duc
22.09.2009 22:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä toimi Blues Juniorisa Texas Heat aivan pirun hyvin, suosittelen tuohon isompaankin sitä kyllä. Tässä on iso alapää ja pehmeä yläpää.
Jucciz
23.09.2009 00:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat rapeaa rokkisoundia ja middleä (ts. Greenback/G12M-soundia), mutta Celestionin 25 watin tehonkesto ei riitä, Eminence Private Jack voisi 50 watin tehonkestoineen olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Kannattaa myös kokeilla G12H Anniversary tai G12H Heritage. Nuo kestävät 30 wattia kipaleelta: soundi on vähän tasaisempi kuin G12M:ssä, mutta oikein hyvä rockmusiikkiin tai oikeastaan mihin tahansa.
 
Vintage 30 on tunnetusti ylämiddlepiikikäs tötterö, joten se ei välttämättä ole se, mitä tässä haetaan.
 
LaMotta
06.10.2009 11:57:49 (muokattu 06.10.2009 11:58:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Josko tämä ketään kiinostaa.
 
Vaihdon sitten hotrodiin Celestion G12T elementit, ja soundi tasoittui melkoisesti.
 
Esimerkiksi vahvistimen presence-säädintä pystyy käyttämään nyt ensimmäistä kertaa. Aiemmin tämä säätö vain kiristi jo muutenkin riipivää trebleä entistäkin räikeämmäksi.
 
Osanneeko kukaan verrata G12Tn soundia noihin Juiccizksen mainitsemiin G12M ja G12H elementteihin?
 
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «