Pete V. 21.09.2009 18:20:09 | |
---|
mack the knife: Mutta ku ei ole kettään kavereita niin täytyy tuolla tuhrata että tuntuis niin kuin olis. Ooo-koo, tunnen muutamia, aikuisia, joilla on parisataa kaveria siellä, ja sitten jokusen joilla on parituhatta ... siis, kaveria? ... eiköhän ne oikeat kaverit ole jossain "lähettyvillä", ja lihaa ja verta, ja sitten ihan oikeasti tunnetaankin puolin ja toisin, aika hyvinkin, ja nähdäänkin joskus ... minullakin useampia, mutta ei kovin montaa ... Mutta, se sisäinen narsismin voimakkuus osaltaan säätelee tätä asiaa, ja toisaalta, varsinkin nuoremmilla on kova tarve verkostoitua myös virtuaalisesti, pelko "yksin jäämisestä -> mulla ei oo ku kaks' kaveria" on niin suuri ... |
isojussi 21.09.2009 18:22:09 | |
---|
Mulle naamakirjan hienuos on siinä, että voi pitää helposti yteyttä ystäviin ja tuttaviin, joihin ei muuten syystä tai toisesta tulis... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Pete V. 21.09.2009 18:59:00 | |
---|
isojussi: Mulle naamakirjan hienuos on siinä, että voi pitää helposti yteyttä ystäviin ja tuttaviin, joihin ei muuten syystä tai toisesta tulis... Niin, kyllä varmaan ihan tarpeellisiakin käyttötarkoituksia sille on ... mutta lienee aika paljon myös luonnekysymys, miten sen kanssa haluaa ja jaksaa pelata ... Tulee mieleeni kyllä joitakin uhkiakin, jos siellä kovin tekemisiään ja menojaan tuo esiin ... voihan sitä joku käyttää tietämiään tilanteita hyväkseenkin, esim. tulla vaikka moikkamaan neg. mielellä jonnekin, tai jollain "kriittisellä" hetkellä, tai vaikkapa käydä toisen kotona sen ollessa tyhjillään, tai ottaa käyttöön toisen identiteetti vaikka osittainkin ... no, puhumattakaan sitten tietoteknisistä uhkista, mainio maaperä hakkereille esim. oikein ruttoviruksen levittämiseen tai tietojen hankintaan/kalasteluun tms. Eli, kun ihmiset vielä viitisen vuotta sitten kovasti varoivat yksityiselämänsä/asioittensa levittelyä, niin nyt sitten oikein urakalla senkin edestä! Mitenkäs sitten, jos 7päivältä jotenkin vähenisivät julkkisjutut, kyllähän vaatimattomampia reposteltavia juttuja saa esiin sitten kaivelemalla ... ja, vielä, kenenkähän omaisuutta nämä valtavat yksityiselämätietokannat sitten loppujen lopuksi ovat! |
Tankero 21.09.2009 22:43:00 | |
---|
KoskPaavo: Eipä tuo minuakaan juuri kiinnosta, " Jussi syö nyt jogurttia" ,,, " Lasse lähti treeneihin" " Olin marjassa" En käsitä mitä niin hienoa on kirjoittaa jokapäiväisistä askareista, kaipa niistä tulee hohdokkaampia näin. Puhumattakaan, että löytäis sieltä esim kummityttönsä, jota on viimeksi nähnyt joskus kymmenen vuotta sitten, kun sattuu asumaan Kanadassa tai serkun, jota ei ole nähnyt vuosiin. Ym ym. Erittäin hyvä on facebook. Yhteisöllistää ihmisiä erittäin hyvin. Humppajyrä |
Tankero 21.09.2009 22:43:33 | |
---|
isojussi: Mulle naamakirjan hienuos on siinä, että voi pitää helposti yteyttä ystäviin ja tuttaviin, joihin ei muuten syystä tai toisesta tulis... Juurikin näin. Humppajyrä |
Tankero 21.09.2009 23:00:42 | |
---|
Pete V.: Niin, kyllä varmaan ihan tarpeellisiakin käyttötarkoituksia sille on ... mutta lienee aika paljon myös luonnekysymys, miten sen kanssa haluaa ja jaksaa pelata ... Tulee mieleeni kyllä joitakin uhkiakin, jos siellä kovin tekemisiään ja menojaan tuo esiin ... voihan sitä joku käyttää tietämiään tilanteita hyväkseenkin, esim. tulla vaikka moikkamaan neg. mielellä jonnekin, tai jollain "kriittisellä" hetkellä, tai vaikkapa käydä toisen kotona sen ollessa tyhjillään, tai ottaa käyttöön toisen identiteetti vaikka osittainkin ... no, puhumattakaan sitten tietoteknisistä uhkista, mainio maaperä hakkereille esim. oikein ruttoviruksen levittämiseen tai tietojen hankintaan/kalasteluun tms. Eli, kun ihmiset vielä viitisen vuotta sitten kovasti varoivat yksityiselämänsä/asioittensa levittelyä, niin nyt sitten oikein urakalla senkin edestä! Mitenkäs sitten, jos 7päivältä jotenkin vähenisivät julkkisjutut, kyllähän vaatimattomampia reposteltavia juttuja saa esiin sitten kaivelemalla ... ja, vielä, kenenkähän omaisuutta nämä valtavat yksityiselämätietokannat sitten loppujen lopuksi ovat! Voi kauhia paikka. Humppajyrä |
isojussi 21.09.2009 23:18:15 | |
---|
Tankero: Voi kauhia paikka. HOHO Eiks se E-mollista mee...? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
rintapek 21.09.2009 23:34:55 | |
---|
isojussi: HOHO Eiks se E-mollista mee...? "Voi kauhia paikka"- on usein tullu vastaan. Aina on menny Vee- mollista. One kind of music only - the good kind |
rintapek 21.09.2009 23:58:48 | |
---|
Ettei menis oftopikiksi, ni ketjun aiheeseen sevverran, et oli se yhteisö ny mikä tahansa, ni se koostuu eri määrästä persoonallisuuksia. Ei se ny aina o pahasta. Jos mä kloonaisin itteni ja lähtisin soittamaan kolmen itteni kanssa, niin se olis tuhoontuomittu ajatus jo laakista. Jos ny pändissä on jäseniä, jotka ovat persoonallisuuksia hyvässä ja pahassa, ni kait ne on pändissä sen vuoksi, että tuovat mukanaan jonkun vahvuuden mikä pistää pändin tikittämään. Meinaan, et jos ei o muuta mukaan tuoda ko vittumainen luonne ja mä en sit roudaa, ni mikä se virka siin pändissä sit ois? Ko hyvätkin ihan maailmanluokassa on saaneet kenkää, jos esim. aineiden käyttö ei o pysyny hanskassa. Niinko Koskpaavo sanoi, luovimistahan toi on. Älyttömyyksiä ei tartte sietää, mut jonkinmoinen määrä huonoakin persoonallisuutta tarttee hyväksyä. Ihan hiirenharmaista kasattu jengi ei yleensä saa aikaan just mitään. Oli se homma mikä tahansa. One kind of music only - the good kind |
Baryton-B 22.09.2009 00:07:47 | |
---|
isojussi: Ääähhh - et sä ymmärtäny. Hän vaan on katkera näistä meidän näkemyseroista mm ansatsiasioissa ja olettaa ettei sen vuoksi oo kutsuttu esim facebookin aromaan ja covs:ään, jonka jösen mäkään en oo - ei riitä meriitit eikä pelitaidot. Kylläpä se nyt ottaa koville. Otappa pari Diapamia, niin pitäisi helpottaa. Olen minä Facebookiin tutustunut, mutta en tajua sen jujua...vähän samanlaista kun lähetellään tekstiviestejä "misä sä ny oot", "mä oon kotona", "ok. moi, kullaan taas, soitan kohta". Minä pelaan öisin shakkia (Playchess), vastustajat pitkin maailmaa ja samalla höpistään kaverin kanssa Skybeen. En tiedä onko siinäkään järkeä, mutta paremmin se dementian loitolla pitää kuin joku Facebook. Ja Skyben avulla soittokaveri opetti minut käyttämään Cubasea + Photophoppia. Hyvä flamengokitaristi. Tuolla sen jammailua: www.myspace.com/solojeff . Soitettiin ja sävellettiin yksi yhteinen kipalekin. "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" |
isojussi 22.09.2009 00:29:10 | |
---|
rintapek: "Voi kauhia paikka"- on usein tullu vastaan. Aina on menny Vee- mollista. Eikäkö ensin E:n voimasointua, sitten a-h-d-e-juoksutusta perään. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 22.09.2009 00:30:17 | |
---|
Baryton-B: Kylläpä se nyt ottaa koville... Hehe - et oo tosissas enää.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
rintapek 22.09.2009 00:33:17 | |
---|
isojussi: Eikäkö ensin E:n voimasointua, sitten a-h-d-e-juoksutusta perään. Kiitos neuvosta, mut "kauhias paikas" mä pitäydyn tos Veemollissa. Mä en vaan osaa muuta. One kind of music only - the good kind |
EP 22.09.2009 01:00:37 | |
---|
Baryton-B: ..Olen minä Facebookiin tutustunut, mutta en tajua sen jujua...vähän samanlaista kun lähetellään tekstiviestejä "misä sä ny oot", "mä oon kotona", "ok. moi, kullaan taas, soitan kohta".. Joo, mulle riittää kanssa tää "virtuaalimaailma", en tarvi lisää ..ehkä oikeata elämää enemmän ..vielä jokus! : ) |
Baryton-B 22.09.2009 20:07:25 (muokattu 22.09.2009 20:09:39) | |
---|
EP: Joo, mulle riittää kanssa tää "virtuaalimaailma", en tarvi lisää ..ehkä oikeata elämää enemmän ..vielä jokus! : ) Eläkeläisyys on vapautta ja sitä hauskempaa mitä enemmän on oppinut elämänsä aikana harrastamaan. Muuthan kuolee vuodessa keinutuoliin. Noita eri foorumeita voi käyttää fiksusti hyödykseenkin, kunhan ei ala ihan kaikkia kertomaan itsestään. PETE.V on ihan oikeassa atk-asiantuntijana siitä, mitä liian suuri tiedon levittäminen saattaa tuoda tullessaan. Eläkeläisenä ei tietysti enää ole tarvetta kumarrella esimiehiäni, ei tarvi harkita puheitaan, eikä salailla puoluekantojaan jne. Politiikotkin alkaa puhua järkeä vasta sitten kun jäävät eläkkeelle. Kyllä minä silti vastaan puheistani vieläkin (täälläkin), vaikka nimimerkillä kirjoitankin. Mutta jos olisin esim. keikkamuusikko, niin en niitä haukkuisi, joiden palveluista olisin riippuvainen.. FaceBookia voi käyttää hyödyksi, jos on omaisia ulkomailla tai jos on löytänyt sieltä hyödyllisen kaverin, joka voi vaikka tuoda tullessaan halvan valuutan maista edullisesti vimpaimia halvemmalla. Sukulaisille voi kirjoittaa ja sopia vaikka aika, jolloin ottaa yhteyden Skybellä, jolloin voi puhella ilmaisia näköpuheluita tuntitolkulla. Meikä on kuitenkin sen verran vanhanaikainen, että tuollaisista suhteista tulee helposti riesa, eli pitää kohteliaisuuttaan kuunnella ummet ja lammet toisten sairaudet, valitukset, kehumiset ym. Eli minun parhaat kaverit harrastavat ja ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä. En pidä velvollisuusvierailuista, jos niitä alkaa liikaa olla ja tarjoilu 'vajavaista' :) Se miksi kuitenkin noihin FaceBookeihin ym. tutustun johtuu enemmänkin siitä, että olen atk-friikki ja sen verran pitää tietää, että jotain noiden lasten lapsien puheista ymmärtää. Tietokonetta voi hyvin monella tavalla käyttää hyväkseen (tai leikkiäkseen) musiikissa. Tämän kirjoitin sen vuoksi kun ollaan msnetissä...:=/) "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" |
Ukko 22.09.2009 22:00:00 | |
---|
Baryton-B: Tietokonetta voi hyvin monella tavalla käyttää hyväkseen (tai leikkiäkseen) musiikissa. Tämän kirjoitin sen vuoksi kun ollaan msnetissä...:=/) Vähän on huonommassa jamassa toi sun atk:n hyväksi käyttämisen puoli asiassa. Kandee varmaan perehtyä tarkemmin asiaan. COVS jäsen nro 6 |
Ukko: Vähän on huonommassa jamassa toi sun atk:n hyväksi käyttämisen puoli asiassa. Kandee varmaan perehtyä tarkemmin asiaan. Jaa, mikäs siinä on vikana, kokeneena varmaan neuvot? "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" |
R.Syke 23.09.2009 09:18:21 (muokattu 23.09.2009 09:18:58) | |
---|
Ukko: Vähän on huonommassa jamassa toi sun atk:n hyväksi käyttämisen puoli asiassa. Kandee varmaan perehtyä tarkemmin asiaan. Juu. Monethan kirjoittaa pelkästään pöytälaatiikkoon käsin ja ovat hyvin onnellisia vanhuksia. Saavat kiksejä runsaastikin siitä. |
Fuzzy Boner 23.09.2009 09:47:19 (muokattu 23.09.2009 09:48:04) | |
---|
isojussi:, sitten a-h-d-e-juoksutusta perään. Mut pitäis tietää et Jussi, Matti vai Hilkka? |
isojussi 23.09.2009 11:58:31 | |
---|
Fuzzy Boner: Mut pitäis tietää et Jussi, Matti vai Hilkka? Hilkkahan on Koskin likkoja. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |