Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 593 94 95 96 97122 123 124 125 126
Speedy
21.09.2009 15:51:57

ultra: Itse sain niitä Matkahuollossa duunissa olevalta kaverilta.

Ei mulla oo kavereita..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
ultra
21.09.2009 16:10:08
Speedy: Ei mulla oo kavereita..=)

No soita Matkahuoltoon ja kysy, josko joku sikäläinen voisi ryhtyä sun kaveriksi..:)
I'm a gooner
hollmi-5
21.09.2009 17:08:32
totomiettinen: Auttakaa!

Yamahan SJ Signature-virveli on viime aikoina alkanut temppuilemaan ja ongelmana on, että viritysruuvit löystyvät.
Jähmettyvät öljyt, muoviprikat jne. on kokeiltu, mutta vire laskee muutaman lyönnin jälkeen ja lyöntipuolen ruuvit alkavat helistä.

Mikähän tässä nyt voisi mättää?

Vinkkejä kiitos!

Kai sinä virität sen ihan tasaiseen vireeseen? Jos joku tappi jää löysemmälle, löystyy se soittaessa helposti lisää. Toisissa rummuissa se on kuitenkin ominaisuus, jos tapit löystyvät.

Ludwig tarjosi joihinkin malleihin lug nutiin lukittavaa pyällettyä "mutteria" lukitsemaan viritys. Pearlin Ian Paice-signatureen se on myös laitettu: http://www.pearldrum.com/Products/Snares/Signature/Ian-Paice.aspx
Soundit, piuhat ja kajarit.
totomiettinen
21.09.2009 17:18:59
hollmi-5: Kai sinä virität sen ihan tasaiseen vireeseen? Jos joku tappi jää löysemmälle, löystyy se soittaessa helposti lisää. Toisissa rummuissa se on kuitenkin ominaisuus, jos tapit löystyvät.

Ludwig tarjosi joihinkin malleihin lug nutiin lukittavaa pyällettyä "mutteria" lukitsemaan viritys. Pearlin Ian Paice-signatureen se on myös laitettu: http://www.pearldrum.com/Products/Snares/Signature/Ian-Paice.aspx

Juu, kyllä viritän tasaiseen vireeseen. Niin ja olen omistanut rummun n. 1 vuoden ajan. Ensimmäiset puoli vuotta toimi moitteettomasti, mutta keväällä alkoi temppuilemaan. Eikä ole pudonnut ja kovassa keississä on kuljetettu.

Ärsyttävää, jos tämä on ominaisuus, sillä ei tällä keikkoja pysty vetämään.
-I like my sugar with coffee and cream-
Kailis
21.09.2009 17:49:51

Siipimutteri lugia vasten kiristettynä. Tavallinenkin mutteri toimii mutta on hieman hankalampi. Sittenhän oli niitä ruuveja joissa oli se ura jossa nylonia. Mulla on tomeissa sellaisia muovisia hässäköitä jotka asennetaan vanteen ja ruuvin väliin. Ne kliksaa aina neljänneskierroksen kohdalla ja lukitsee.
OPJ1974
21.09.2009 20:50:43

totomiettinen: Juu, kyllä viritän tasaiseen vireeseen. Niin ja olen omistanut rummun n. 1 vuoden ajan. Ensimmäiset puoli vuotta toimi moitteettomasti, mutta keväällä alkoi temppuilemaan. Eikä ole pudonnut ja kovassa keississä on kuljetettu.

Ärsyttävää, jos tämä on ominaisuus, sillä ei tällä keikkoja pysty vetämään.

Mulla kävi sama, mutta lähinnä se ilmeni World Maxin outona sivuäänenä ja haasteellisena virittämisenä. Ei meinannut saada tasaiseen vireeseen millään: vaikka mitä teki, niin outo vinkaisu-jälkiiääni oli ja pysyi. Vaihdoin kalvoa, viritin uudelleen, sitkostavaa rasvaa... ei mitään.

Sitten hokasin tsekata virityspesien kiinnitysruuvit rungon sisäpuolelta. Kävi ilmi, että yksi perhanan ruuvi oli salaa löystynyt sen verran, että virityspesä antoi periksi, vähän. Kiristin ruuvin ja avot, taas toimi.

Oppihan ainakin virittämään rumpunsa, jos ei muuta :D

Ilmeisesti tehtaan jäljiltä oli vaan momentit jäänyt ruuvatessa pienelle. Kokeilin samalla kaikki muutkin mutterit mahdollisten löystymisien varalta.

Mutta ilmeisesti olet tsekannut rummun kaikilta osin?
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Nolte
21.09.2009 20:58:12
OPJ1974: Sitten hokasin tsekata virityspesien kiinnitysruuvit rungon sisäpuolelta. Kävi ilmi, että yksi perhanan ruuvi oli salaa löystynyt sen verran, että virityspesä antoi periksi, vähän. Kiristin ruuvin ja avot, taas toimi.

Pahkeisen paljon laittelevat ruuveja noihin, kuka niitä nyt kaikkia löytää. ;)
Kailis
21.09.2009 21:06:25

Pahkeisen paljon laittelevat ruuveja noihin

Lugeihin 6-48 kpl.
markkuliini
21.09.2009 22:31:21

totomiettinen: Auttakaa!

Yamahan SJ Signature-virveli on viime aikoina alkanut temppuilemaan ja ongelmana on, että viritysruuvit löystyvät.
Jähmettyvät öljyt, muoviprikat jne. on kokeiltu, mutta vire laskee muutaman lyönnin jälkeen ja lyöntipuolen ruuvit alkavat helistä.

Mikähän tässä nyt voisi mättää?

Vinkkejä kiitos!

Steve Jordan on ilmeisesti malli?

Mulla on siinä lievästi samanlainen juttu. Kyllä sillä keikkaa voi tehdä, mutta lyöntikohtaa lähinnä olevat ruuvit pudottavat vireen selvästi nopeammin kuin muissa virveleissä, etenkin vähänkään löysemmissä vireissä. Säännöllistä kiristystä pitää harrastaa. Alusta alkaen on tehnyt tätä. Ei mua mitenkään isommin haittaa, kun virittelen usein muutenkin kesken keikka nopsaan.
Mutta jos muutaman lyönnin jälkeen jo löystyy, niin sitten on jotain vialla.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
totomiettinen
21.09.2009 22:40:38
markkuliini: Steve Jordan on ilmeisesti malli?

Mulla on siinä lievästi samanlainen juttu. Kyllä sillä keikkaa voi tehdä, mutta lyöntikohtaa lähinnä olevat ruuvit pudottavat vireen selvästi nopeammin kuin muissa virveleissä, etenkin vähänkään löysemmissä vireissä. Säännöllistä kiristystä pitää harrastaa. Alusta alkaen on tehnyt tätä. Ei mua mitenkään isommin haittaa, kun virittelen usein muutenkin kesken keikka nopsaan.
Mutta jos muutaman lyönnin jälkeen jo löystyy, niin sitten on jotain vialla.

Joo Steve Jordan on. Täytynee kokeilla Tight Screw-ruuveja, kun niissä näyttäs olevan toimintatakuu.
-I like my sugar with coffee and cream-
isoaarne
22.09.2009 14:14:43
Onko heittää ikäarviota sekä mahd. hinta-arviota mustaleimaisille Paiste Formula 602 Sound-Edge hatuille? Kunto leimojen kuluneisuutta lukuunottamatta moitteeton...

Kuvaa saan "upattua" iltasella.
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
hollmi-5
22.09.2009 14:45:19
isoaarne: Onko heittää ikäarviota sekä mahd. hinta-arviota mustaleimaisille Paiste Formula 602 Sound-Edge hatuille? Kunto leimojen kuluneisuutta lukuunottamatta moitteeton...

Kuvaa saan "upattua" iltasella.

Ikä on sarjanumeron ensimmäisen numeron perusteella selvitettävissä. Jos alkaa 1XXXX =71 jne. Vanhemmat ilman numeroa.

Hinta on virheettömistä 300 ja sitten alle ja ylle ostajan ja myyjän sopimuksen mukaan.nleimojen kuluneisuus on pieni vika, mutta pelti ei le silloin mintti. Pyyntihinnat ovat yleensä 300 +/- 50€.
isoaarne
22.09.2009 16:28:34 (muokattu 22.09.2009 16:55:28)
hollmi-5: Ikä on sarjanumeron ensimmäisen numeron perusteella selvitettävissä. Jos alkaa 1XXXX =71 jne. Vanhemmat ilman numeroa.

Hinta on virheettömistä 300 ja sitten alle ja ylle ostajan ja myyjän sopimuksen mukaan.nleimojen kuluneisuus on pieni vika, mutta pelti ei le silloin mintti. Pyyntihinnat ovat yleensä 300 +/- 50€.

Entäs kun näistä ei löydy varsinaista sarjanumeroa, soundwave-pellin sisäpuolelle on tosin painettu eri maiden patenttinumeroita?
hollmi-5
22.09.2009 18:48:37 (muokattu 22.09.2009 18:52:42)
isoaarne: Entäs kun näistä ei löydy varsinaista sarjanumeroa, soundwave-pellin sisäpuolelle on tosin painettu eri maiden patenttinumeroita?

Silloin ne on ennen vuotta -71 tehty. Soundedge esiteltiin vuonna 1967.
isoaarne
22.09.2009 20:32:38 (muokattu 22.09.2009 20:33:34)
hollmi-5: Silloin ne on ennen vuotta -71 tehty. Soundedge esiteltiin vuonna 1967.

Kiitos tiedoista, taas. Hyvä hankinta kaikenkaikkiaan, ostohintaa en kehtaa edes paljastaa.
JGroover
22.09.2009 21:12:12
totomiettinen: Joo Steve Jordan on. Täytynee kokeilla Tight Screw-ruuveja, kun niissä näyttäs olevan toimintatakuu.

Jaa ihmeessä kokemuksia Tight Screweista kunhan niitä kertyy! On varmaan tilattava suoraan valmistajalta nuo.. Onkohan Suomessa maahantuojaa?

Toi sama ongelma on mulla 14"x6,5" BB:ssa. Ruuvit löystyy läheltä lyöntikohtaa jo riesaksi asti 30 min soiton jälkeen. En oikein odota tollasta käyttäytymistä ton tasoselta rummulta...
No Great Pretender
Kailis
22.09.2009 21:49:50

Eiks se Soundstore myy niitä tiukkoja ruuveja? Joo;

http://soundstore.fi/advanced_searc … eywords=tight+screw&x=0&y=0
RstoU
22.09.2009 21:52:56
Pitänee minunkin harkita noita Tight Screwejä, Supra ei tahdo pysyä vireessä.

Kysymys: Keinoja/aineita/välineitä coated-basarikalvon valkaisuun?
moderndrummer88
22.09.2009 22:05:47
RstoU: Kysymys: Keinoja/aineita/välineitä coated-basarikalvon valkaisuun?

Miten ois ihan vaan valkaisuaine, eli kloriitti? Itellä ihan kohtuullisen hyvin muistaakseni toiminu, kun joskus sitä testasin...
Relaxin' At Camarillo...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)