Aihe: Marshall JCM 800 rakennus lopputyönä
1 2
harryk
08.09.2009 14:54:07

Tuollaisen 2-kanavaisen putkinupin osiin kotelo mukaanlukien uppoaa äkkiä 600-700 € jos käyttää laatuosia. En lähtisi pihistelemään turhaan jos tavoitteena on tehdä ns. loppueleämän vahvistin joka myös saundaa todella hyvältä. Käytän Uraltonea aika paljon osien hankinnassa, mutta välillä tilaan osia myös muualta riippuen vähän asian laadusta. Deluxen osat maksavat suurinpiirtein saman kuin Dusty Roadkin, koska siinä on kaksi sisäänmenokanavaa omilla äänenväriyksiköillään ja kaiku+vibrato lisäämässä kustannuksia. Jos haluaa vähän mojoa lisää, voi laittaa vaikka öljykonkat signaalitielle kuten olen joihinkin vahvistimiini tehnyt. t. Harry
markkupoika
10.09.2009 12:02:50
harryk: Tuollaisen 2-kanavaisen putkinupin osiin kotelo mukaanlukien uppoaa äkkiä 600-700 € jos käyttää laatuosia. En lähtisi pihistelemään turhaan jos tavoitteena on tehdä ns. loppueleämän vahvistin joka myös saundaa todella hyvältä. Käytän Uraltonea aika paljon osien hankinnassa, mutta välillä tilaan osia myös muualta riippuen vähän asian laadusta. Deluxen osat maksavat suurinpiirtein saman kuin Dusty Roadkin, koska siinä on kaksi sisäänmenokanavaa omilla äänenväriyksiköillään ja kaiku+vibrato lisäämässä kustannuksia. Jos haluaa vähän mojoa lisää, voi laittaa vaikka öljykonkat signaalitielle kuten olen joihinkin vahvistimiini tehnyt. t. Harry

Kyllä ois tarkoitus tehdä ihan kunnollinen eikä turhaan pihistellä osissa. Harmi vaan ettei koulu kustanna yhtään tätä. Tremoloa ja kaikua en tarvis vaikka nehän ne siitä just "fenderin" tekiskin :) Mitähän näistä ois mahdollista saaha watteja irti? kun ajattelin että tekis vähintäänkin 50 wattisen. Tuo plexi lead vois olla oiva vaihtoehto kun tehoja kuitenkin olis ja kyllä ihan perus 1 kanavainen riittäis meikäläiselle ja saundikin ois varmasti kohdallaan tossa :) Jos oikeen innostuis niin saattasin myöhemmin tehdä tollasen dusty roadin. Oisko sulla jotain osalistaa tai tälläistä? että tulis varmasti oikeat osat tilattua, vaikkapa tuolle plexi leadille ja jos tuosta dusty roadistakin löytyy niin ois hyvä. Käytätkö muuten minkälaisia chassiksia näissä? hammond?
harryk
10.09.2009 13:30:55

Bluetone Dusty Road tuottaa 2x6V6GT-putkilla n. 20-22 W tehoa särön määrästä riippuen. Jos laittaa isomman verkkomuuntajan ja päätemuuntajan, voi siihen laittaa halutessaan vaikka 2xEL34 tai 2x6L6GC ym. Nuo putket vaativat vähintään 200 mA anodikäämin ja riittävästi virtaa tuottavan hehkukäämin. Plexi Lead tuottaa n. 50-60W tehon, joka on monta kertaa liikaa vaikka bändi soittaisikin kovaa. Dusty Road on aika haastava projekti mm. leiskan ja johdotusten ym. suhteen enkä suosittele sen rakentamista jos ei ole koskaan tehnyt yhtään putkivahvaria. Minulla ei ole osaluetteloja erikseen noihin vahvistimiin. Helpoimmalla pääsee kun printtaa kytkentäkaavion vaikka kotisivuiltani ja poimii siitä tarvittavat osat paperille. Olen käyttänyt omissa vahvareissani alihankkijalla teetettyjä alumiinialustoja jotka ovat tällä hetkellä loppu. Kannattaa kysyä koululta jos sitä kautta saisi teetettyä sopivan alustan jossain. Omissa alustoissa paksuus on 2 mm, mikä on riittänyt hyvin isompienkin muuntajien kanssa. t. Harry
markkupoika
10.09.2009 15:50:29
harryk: Bluetone Dusty Road tuottaa 2x6V6GT-putkilla n. 20-22 W tehoa särön määrästä riippuen. Jos laittaa isomman verkkomuuntajan ja päätemuuntajan, voi siihen laittaa halutessaan vaikka 2xEL34 tai 2x6L6GC ym. Nuo putket vaativat vähintään 200 mA anodikäämin ja riittävästi virtaa tuottavan hehkukäämin. Plexi Lead tuottaa n. 50-60W tehon, joka on monta kertaa liikaa vaikka bändi soittaisikin kovaa. Dusty Road on aika haastava projekti mm. leiskan ja johdotusten ym. suhteen enkä suosittele sen rakentamista jos ei ole koskaan tehnyt yhtään putkivahvaria. Minulla ei ole osaluetteloja erikseen noihin vahvistimiin. Helpoimmalla pääsee kun printtaa kytkentäkaavion vaikka kotisivuiltani ja poimii siitä tarvittavat osat paperille. Olen käyttänyt omissa vahvareissani alihankkijalla teetettyjä alumiinialustoja jotka ovat tällä hetkellä loppu. Kannattaa kysyä koululta jos sitä kautta saisi teetettyä sopivan alustan jossain. Omissa alustoissa paksuus on 2 mm, mikä on riittänyt hyvin isompienkin muuntajien kanssa. t. Harry

Jees ei nämä nyt ihan niin helppoja oo rakentaa ku uraltone jr. On mulla bändiharkkoihin ihan tarpeeks tehokas putkivahvistin. Kyllä tälle käyttöä keksii :)
päänahka
11.09.2009 00:56:30
markkupoika: Mistä päänahka hommailit osat?

Uraltonelta lähes kaikki osat. Partcosta loput.
Keksi lensi yli käenpesän.
markkupoika
22.09.2009 12:31:51
Taidan tehdä tollasen ampmaker 18 wattisen sarjan. Isompaan projektiin vois ryhtyä myöhemmin jos innostuupi rakentelusta. Eka aloitella tälläisellä kitillä niin sais vähän käytännön kokemusta. Olisin ehkä isompaakin alkanut tekemään, mutta aikarajoitteen vuoksi päädyin nyt tälläiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)