Aihe: Uudet Macbook ja Macbook Pro kannettavat ?
1 2
sami_sumea
19.09.2009 16:54:52

dewil: vekkulia, kun monet aina epäilee musahommissa 13" näytön riittävyyttä.

Hm, no 13" macbookilla Logicci on vähän ahtaanpuoleinen käyttää, on siinä vähän eroo jos törkkää 24" 1920 x 1080-näyttöön sen kiinni :)

Mut joo, kyllä tolla tekee, ei siinä mitään.

...
http://www.adamantiumstudios.com
WanhaWetäjä
20.09.2009 22:08:32 (muokattu 21.09.2009 16:54:17)

HK: Mutteikös tuo nyt vähän heikennä sitä läppärin funktiota jos mukana pitää roudata ulkoista näyttöä. :)

Hyvä huomio sinänsä, mulle läppärin funktio on se että voi joskus keittiön pöydästä käsin maksaa laskuja, tai kattoo mitä M.netissa tapahtuu, tai tehä reissun päällä samoja juttuja, kattella leffoja, EyeTV:ta tai treenata skitan soittoa Logicin/Garage Bandin kaa. Ja mukulat tykkää aina välillä surfailla netissa/mesessa/face bookissa etc kun sen voi tehä missä vaan.

Tänään tulin kahen viikon Lapinrundilta ja just nyt oon pöytäkoneella, ja aika lailla sellanen "vau!" efekti tapahtu kun 15" näyttöön jo tottuneena 22" laajakuvanäytöllä taustakuvana ja ensimmäisenä näkymänä oli parin viikon takanen digijärkkärillä otettu upee kuva auringonlaskusta mökillä.Ja tuskin maltan odottaa kun pääsee editoimaan Kilpisjärvellä otettuja kuvia isolla näytöllä.Toki haaveissa on 24" teräväpiirtonäyttö, noidenkin hinnat on tulleet aika lailla kuluttajaystävälliselle tasolle.

En mä ymmärrä sitä että jos parilla sataa saa huomattavasti miellyttävämmän/järkevämmän työympäristön niin miksei sitä voi hommata?
Tekee sitten musaa, nuotteja tai editoi valokuvia, tämä omakohtaisena kokemuksena kaikista näistä alueista.

Olen ymmärtänyt että esim suhteellisen kallis MacBookPro on aika monelle se ainoa kone, jos sen kanssa voi hyödyntää isompaa näyttöä himassa, niin why not?Vai onko se läppärin funktio se että pitää pärjätä sillä mininäytöllä vaikka hampaat irvessä?Kun se on kerran se läppäri..

Jos tarvii reissussa isompaa näyttöä noin saahan tuota Prota 17" näytölläkin.Mulle piisaa 15", 13" on auttamatta liian pieni, tottumiskysymys, varmaakin.
WanhaWetäjä
20.09.2009 22:08:32 (muokattu 20.09.2009 22:09:12)

(tuplat, Lapinhulluus varmaan...)
LaXu
21.09.2009 14:35:04
WanhaWetäjä:
Jos tarvii reissussa isompaa näyttöä noin saahan tuota Prota 17" näytölläkin.Mulle piisaa 15", 13" on auttamatta liian pieni, tottumiskysymys, varmaakin.

Täähän on vaan kiinni siitä miten paljon läppäriä käyttää reissussa. Itse ravaan koneen kanssa enimmäkseen kodin ja työpaikan väliä joten läppärin omaa näyttöä ei tarvitse käyttää kuin neuvotteluissa yms. Töissä on kuitenkin 22"/1920x1200 ruutu ja kotona peräti 30"/2560x1600 joten 13" Macbook Pro on täydellinen mun käyttöön. Toki jos läppärin ruutua enemmän joutuisi tuijottelemaan on 15" parempi, varsinkaan kun sen koko ei vielä ole ihan tolkuton. 17" mallissa on mielestäni jo liikaa kokoa ja näytön resoluutiokin turhan tarkka eli tekstistä tulee aika pientä.
krushing
22.09.2009 18:23:19

Jännä muuten, että snow leopardiin päivittämisen jälkeen ainakin tämän koneen paneeli tuntuu kontrastiltaan paremmalta. Ennen päivitystä kirkkausta pystyi laskemaan puoleen väliin, jonka jälkeen meni liian tummaksi, mutta nyt päivityksen jälkeen viimeisellä palkillakin vielä näkee.

Sehän oli yks näitä (lähinnä graafikoita kiinnostavia) uudistuksia että gamma-arvo defaulttaa pc-vakio 2.2:n entisen 1.8:n sijaan. Eli ts. havaintosi ovat oikeita :)

Itellä on himassa tommonen pari vuotta vanha 20" iMac, joka riittää mun sekvenssointitarpeisiin ihan hyvin. Duunin puolesta oon nyt pari viikkoa naputellut 15" MBP:llä ulkoista näyttöä odotellessa, ja yllättävän kivuttomasti sekin on mennyt - 17" alkaa menemään kannettavasta raahattavaksi, varsinkin jos sitä joka päivä meinaa roudata eestaas.
Janie Jones
24.09.2009 22:42:08 (muokattu 24.09.2009 23:26:46)

Jep jep, kyllä mä sanoisin vielä kaneettina, että 13" Macbook Pro ja isompi ulkoinen näytto riittävät erittäin moneen tarpeeseen. Sitten jos alkaa pyörittää joitain TODELLA raskaita softainstrumentteja - kuten vaikka Ocean Way Drums - ja haluaa reaaliaikaista latenssia (= ei latenssia, pieni buffer), niin alkaa olla Mac Pron tarve. Muuten tällä pärjää kymmenien raitojen projektien kanssa pois tiehensä.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
south_of_heaven
27.09.2009 18:47:17 (muokattu 27.09.2009 18:47:44)
Mulla kanssa 13" MacBook ja tuon 24" 1920 x 1200-kokoisen näyttelin kanssa ei kyllä tila lopu. Pidän vieläpä MacBookinkin kantta auki niin ihan helvetin kätevästi saa siihen Logic Pro:ssa vaikka Piano Rollin isona auki, ja samalla mahtuu näkyviin kaikki muukin tarpeellinen ja ylikin.

Ei se Logicin käyttö mahdotonta ole pelkällä 13" näytölläkään, kun Logicissa voi sieltä alhaalta tabeista valita nopeasti alakulmaan auki tarvitsemansa ikkunan. Mutta kyllä se workflow lähtee kasvuun kun vähän on sitä tilaa. Eli kenttä on kenttä ja vakavat hommat voi ruuvailla himassa tai missä ikinä sitten vakavat jutut tekeekin.
Life in plastic, it's fantastic!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)