![]() 21.09.2009 21:14:52 | |
---|---|
dyydfromhell: Samaa mieltä, muutenkin ei oo kunnon sooloja ja jos on jotain soolontynkää niin aika laimeeta. Soolosaundi on tosi ohut eikä kovin vakuuttava. Yks syy noihin sooloihin on varmaan se, että ekaa kertaa tony ei tee niitä sooloja. Noin sano imperiumin haastattelussa. Janin vibrato oli ihan kauhee jos sitä nyt olikaan mutta sillä oli hyvä saundi ja kunnon asenne ja tosi hyvää tiluu. Odotin Eliakselta enemmän, mutta ainakin tän levyn osalta se jää ihan varjoksi Tony säveltänyt Janin soolot kaikilla aiemmilla levyillä?? No johan nyt on...jos pitää paikkaansa niin en kyllä ikinä olisi uskonut.. Levystä sen verran että se ysiraita, eli No dream can heal a broken heart on kyllä ylivoimaisesti paras kappale. Sitä vaan rassaa sama ongelma kuten esim. Stam1nan Muistipalapelit-kappaletta, että sisältää melko turhan väliosan. Mutta ei se biisin arvoa sillee laske kuitenkaan. Pitää kyllä jauhaa vielä tätä levyä lisää että saa sanottua muistakin biiseistä jotain fiksua.. "Never give up." | |
![]() 21.09.2009 22:08:08 | |
Antti90: Tony säveltänyt Janin soolot kaikilla aiemmilla levyillä?? No johan nyt on...jos pitää paikkaansa niin en kyllä ikinä olisi uskonut.. Levystä sen verran että se ysiraita, eli No dream can heal a broken heart on kyllä ylivoimaisesti paras kappale. Sitä vaan rassaa sama ongelma kuten esim. Stam1nan Muistipalapelit-kappaletta, että sisältää melko turhan väliosan. Mutta ei se biisin arvoa sillee laske kuitenkaan. Pitää kyllä jauhaa vielä tätä levyä lisää että saa sanottua muistakin biiseistä jotain fiksua.. Tuskin on kaikkia sooloja säveltäny. Varmaan enemmäkseen niitä melodiaa tukevia soolopätkiä ja synasooloja kun itse on myös synisti, eiköhän ne janin tilut oo sieltä ihan omasta likkivarastosta. | |
![]() 10.08.2010 23:47:01 (muokattu 10.08.2010 23:50:05) | |
Herättelenpä melkein vuoden tauon jälkeen threadia, koska keskustelu tuosta The Days of Graysista jäi melko vaatimattomaksi. Minut tuo levy kyllä yllätti todella positiivisesti, mutta se voi johtua siitä, että olen myynyt jo aikoja sitten sydämeni orkestraatioille osana metallia. Varsinkin Uniaan verrattuna tämä rieska on ihan omaa luokkaansa. Sävellyksissä ja sovituksissa on muutenkin mielestäni melko paljon aiempaa enemmän omaperäisempiä ratkaisuja. Reckoning Nightkin oli hieman pliisu tähän kamaan verrattuna. Oikein mielelläni kuuntelen. Edit: Näinköhän on Kakolla alkaneet takahampaat kellastua. Tuottajatiedoissakin näkyy lukevan ainakin kotisivujen mukaan Tony Kakko & Sonata Arctica. Tulee mieleen yhdistelmä Keulakuva(TM) & muu yhtye. Jossain on tosin ollut tällaisia viitteitä jo aikaisemminkin. Positiivisimpia yllätyksiä pitkiin aikoihin tuo levy kyllä on. Se on ihan hyvä :: THV-klubi #25 (ps. sääh) | |
![]() 11.08.2010 03:17:16 (muokattu 11.08.2010 03:18:12) | |
Mä olen pitkän linjan sonata fani ja pidän heidän jokaisesta aiemmasta albumista. Tuo levy sensijaan...on niin mitäänsanomattomat soundit että oksat pois. Kuuntelin levyä muutamia kertoja ympäri ja sitten riitti. Semmoinen vahva laaja äänimaailma puuttuu. Eedit: Livenä toimii varmaan ihan erityyliin ja sinne oitis suuntaankin kun tulee mahdollisuus. | |
![]() 17.11.2010 17:08:40 | |
Miä myös oon pitkänlinjan fani :) Todella hyviä albumeita ym tullut :D Ja livenä aivan mahtava | |
![]() 18.11.2010 10:43:54 | |
Ite kuuntelin paljonki viel Reckoning dayn aikaan. Nykyään ei nappaa, Unia kulu helvetin nopeesti loppuun ja tätä tuoreinta ei jaksanu kuunnella biisiäkään loppuun asti. Livemeininki toisti itseään sataprosenttisesti viimeset kerrat ku näin. Kyllähän se sillon vuosia sitten oli viel perkeleen kovaa. Reckoning dayn jälkeen mun mielestä pumpun kohokohta oli Unialla To Create a Warlike Feel, ja Kakon ja Martikaisen duettopätkä. Niin, ja The Vice. Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan. | |
![]() 18.11.2010 15:21:07 | |
Jeszse: Ite kuuntelin paljonki viel Reckoning dayn aikaan. Nykyään ei nappaa, Unia kulu helvetin nopeesti loppuun ja tätä tuoreinta ei jaksanu kuunnella biisiäkään loppuun asti. Livemeininki toisti itseään sataprosenttisesti viimeset kerrat ku näin. Kyllähän se sillon vuosia sitten oli viel perkeleen kovaa. Reckoning dayn jälkeen mun mielestä pumpun kohokohta oli Unialla To Create a Warlike Feel, ja Kakon ja Martikaisen duettopätkä. Niin, ja The Vice. Jos kuitenkin Reckoning Night | |
![]() 19.11.2010 08:26:00 | |
Volnah: Jos kuitenkin Reckoning Night Olikse niinpäin. Perhana. Mullon semmonen huppari minkä toisessa hihassa lukee reckoning night ja toisessa reckoning day. No, ei aina voi voittaa, kiitos korjauksesta. :D Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan. | |
![]() 21.11.2010 21:54:28 | |
Jeszse: Ite kuuntelin paljonki viel Reckoning dayn aikaan. Nykyään ei nappaa, Unia kulu helvetin nopeesti loppuun ja tätä tuoreinta ei jaksanu kuunnella biisiäkään loppuun asti. Livemeininki toisti itseään sataprosenttisesti viimeset kerrat ku näin. Kyllähän se sillon vuosia sitten oli viel perkeleen kovaa. Reckoning dayn jälkeen mun mielestä pumpun kohokohta oli Unialla To Create a Warlike Feel, ja Kakon ja Martikaisen duettopätkä. Niin, ja The Vice. Komp Komp. Reckoning Night oli pirun hyvä, Unia sangen tylsä ja tää uusin nyt jotain Flag in the groundia (joka on vissiin peräsin alun perin jostain niiden ekalta demolta) lukuunottamatta aika ankeeta kahden pennin queenia. Harmin paikka, koska pändi oli parhaimmillaan ihan isoimpia guilty pleasureja meikäläisen hyllyssä... Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. | |
![]() 23.11.2010 16:58:59 | |
Narcosynthesis: Komp Komp. Reckoning Night oli pirun hyvä, Unia sangen tylsä ja tää uusin nyt jotain Flag in the groundia (joka on vissiin peräsin alun perin jostain niiden ekalta demolta) lukuunottamatta aika ankeeta kahden pennin queenia. Harmin paikka, koska pändi oli parhaimmillaan ihan isoimpia guilty pleasureja meikäläisen hyllyssä... Komppaan komppaajaa. Ei tätä tän paremmin oikeestaan voi edes sanoa, Winterheart's Guild on ihan tolkuttoman kova levy eikä sillä oo yhtään paskaa biisiä, aina jaksaa kuunnella uudestaan. Reckoning Night on kanssa mahtava, olipahan myös ekoja omia vinyyliostoksia aikoinaan, oisko oma ollu numero 19/1000. Uudemmat taas on ihan älytön mahalasku, "kahden pennin queen" on ehkä parhaita vertauskuvia aikoihin. Joo. | |
![]() 03.12.2010 18:35:51 | |
Winterheart's Guild, Silence, Ecliptica ja Reckoning Night mahtavia levyjä, jotka tuon tuostakin piti kaivaa levyhyllyn noloimmasta salaluukusta (jostain syystä) esiin heti kun kukaan miespuolinen ei nää, mutta RN:n jälkeiset levyt ei oo sytyttäneet millään tasolla valitettavasti. En myöskään innostu "uudesta" kitaristista, niin soundien kuin soittotyylinkään puolesta. Like father like scum | |
![]() 12.04.2011 14:56:17 | |
Viime torstaina kävin tavastialla katsastamassa, taisi olla peräti kymmenes kerta, kun Sonatan livenä näen, eka kerta oli Tuskassa 2002. Ei pettänyt edelleenkään, hauskaa oli ja soitto kulki, täytynee mennä uudestaan keikalle Nosturiin 27.4. :) Bändiä olen kuunnellut Silence-levystä lähtien ja onhan se tyylisuunta lähtenyt joka levyllä vähän uusille urille, mutta toisaalta parempi, että bändi haastaa kuulijansa, kuin että tekisivät yhtä ja samaa levyä vuositolkulla. Tony Kakko ja Tommy Portimo lienevät ainoat jäljellä olevat perustajajäsenet (ellei Marko Paasikoskea lasketa, hänhän soitti Sonatan esiasteessa Tricky Beansissa, kunnes korvautui Janne Kivilahdella ja liittyi takaisin bändiin Kivilahden lähdettyä kesällä 2000). Noh, Kakkohan se bändin sielu ja biisintekijä on. Jännä muuten, että Sonata-diggailuni alkuvaiheessa kaveritkin nauroi, että miten jäbä kehtaa kuunnella tollasta paskaa ja nyttemmin ne on kaikki Sonata-faneja. ja meikä kuitenkin päälle kolmekymppinen kahden lapsen duunarifaija, aika kaukana teinitytöstä. :D | |
![]() 13.04.2011 01:07:38 | |
Oli se niin, mä en tuntenu tätä kyseistä bändiä ennestään olleskaa. viime kesänä ekalla keikalla kävin tsiigaa. Sit oli toi muusikkokoulun päättötyö vähän niinku pakko tehä, niin ajattelinpa siinä tsiigaillessa, et eikö nää opinnäytteet aina tehdä jollekin yritykselle. Joten olin yhteydessä Toniin. Sepä sit olikin ihan ok ja sit te muut olitte tietty ulkona ja have fun ja mä sit vaan himassa ihan vitusti duunasin jotain, mistä en mittää tienny, et onnaaks ees. Ja hiki oli ja kaikkee...ja sitte ku se oli muka valmis, niin se ääääh ihan v..tun noloa kävi. Oli niitä tiedostoja 19 siinä rivissä ja sit postasin just sen raakavedoksen sille Tonille..voi tätä pikku työharkkaria taas from Sonata Arctica 2010, mutta se on kyllä nyt Youtubessa se viimeistelty valmis teos. Kaikki saa tsiigaa jos huvittaa. Ihan perusmatskuu Fullmoon arri orkestraatio. keksin senki lennosta vaan, ku se alkuperänen kuulosti hyvältä hyytävine tarinoineen jostain sekopää aijästä. Must se oli kliffaa ja luin sitä sanotusta, ku jotain dekkaria. Vihdoinkin alkaa taas ruokaki maistuu ah mitähän söis seuraavaks...vaikka kinkkuleipää aaah :) | |
![]() 13.04.2011 05:09:40 | |
elin: Oli se niin, mä en tuntenu tätä kyseistä bändiä ennestään olleskaa. viime kesänä ekalla keikalla kävin tsiigaa. Sit oli toi muusikkokoulun päättötyö vähän niinku pakko tehä, niin ajattelinpa siinä tsiigaillessa, et eikö nää opinnäytteet aina tehdä jollekin yritykselle. Joten olin yhteydessä Toniin. Sepä sit olikin ihan ok ja sit te muut olitte tietty ulkona ja have fun ja mä sit vaan himassa ihan vitusti duunasin jotain, mistä en mittää tienny, et onnaaks ees. Ja hiki oli ja kaikkee...ja sitte ku se oli muka valmis, niin se ääääh ihan v..tun noloa kävi. Oli niitä tiedostoja 19 siinä rivissä ja sit postasin just sen raakavedoksen sille Tonille..voi tätä pikku työharkkaria taas from Sonata Arctica 2010, mutta se on kyllä nyt Youtubessa se viimeistelty valmis teos. Kaikki saa tsiigaa jos huvittaa. Ihan perusmatskuu Fullmoon arri orkestraatio. keksin senki lennosta vaan, ku se alkuperänen kuulosti hyvältä hyytävine tarinoineen jostain sekopää aijästä. Must se oli kliffaa ja luin sitä sanotusta, ku jotain dekkaria. Vihdoinkin alkaa taas ruokaki maistuu ah mitähän söis seuraavaks...vaikka kinkkuleipää aaah :) WAT? Piti parisen kertaa lukea että tajusin tämän tekstin jostain syystä. :) Tuntemattomasta bändistä lopputyön kautta kinkkuleipäorgasmiin. Hienoa. "vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä." | |
![]() 13.04.2011 12:00:16 | |
Decadetroll: WAT? Piti parisen kertaa lukea että tajusin tämän tekstin jostain syystä. :) Tuntemattomasta bändistä lopputyön kautta kinkkuleipäorgasmiin. Hienoa. Joo, oli pakko antaa plussa ihan jo pelkästään yllättävien käänteiden vuoks:D Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. | |
![]() 13.04.2011 13:25:45 | |
Koskenkorvasieni: Jännä muuten, että Sonata-diggailuni alkuvaiheessa kaveritkin nauroi, että miten jäbä kehtaa kuunnella tollasta paskaa ja nyttemmin ne on kaikki Sonata-faneja. ja meikä kuitenkin päälle kolmekymppinen kahden lapsen duunarifaija, aika kaukana teinitytöstä. :D Aika jännä on joo, kun itse tunnut hieman lokeroivan "teinityttöjen" bändiksi? ;) | |
![]() 13.04.2011 14:25:09 | |
Fantasmic: Aika jännä on joo, kun itse tunnut hieman lokeroivan "teinityttöjen" bändiksi? ;) No se ei ollut kyllä tarkoitus. Ilmaisin asiani hieman epäselkeästi, kaverit siis nauroivat alussa, että miten mä jaksan kuunnella tollasta teinityttöpaskaa, vaikka siis omastakaan mielestäni Sonata ei koskaan ole sellaista ollut. | |
![]() 13.04.2011 15:44:13 | |
elin: Oli se niin, mä en tuntenu tätä kyseistä bändiä ennestään olleskaa. viime kesänä ekalla keikalla kävin tsiigaa. Sit oli toi muusikkokoulun päättötyö vähän niinku pakko tehä, niin ajattelinpa siinä tsiigaillessa, et eikö nää opinnäytteet aina tehdä jollekin yritykselle. Joten olin yhteydessä Toniin. Sepä sit olikin ihan ok ja sit te muut olitte tietty ulkona ja have fun ja mä sit vaan himassa ihan vitusti duunasin jotain, mistä en mittää tienny, et onnaaks ees. Ja hiki oli ja kaikkee...ja sitte ku se oli muka valmis, niin se ääääh ihan v..tun noloa kävi. Oli niitä tiedostoja 19 siinä rivissä ja sit postasin just sen raakavedoksen sille Tonille..voi tätä pikku työharkkaria taas from Sonata Arctica 2010, mutta se on kyllä nyt Youtubessa se viimeistelty valmis teos. Kaikki saa tsiigaa jos huvittaa. Ihan perusmatskuu Fullmoon arri orkestraatio. keksin senki lennosta vaan, ku se alkuperänen kuulosti hyvältä hyytävine tarinoineen jostain sekopää aijästä. Must se oli kliffaa ja luin sitä sanotusta, ku jotain dekkaria. Vihdoinkin alkaa taas ruokaki maistuu ah mitähän söis seuraavaks...vaikka kinkkuleipää aaah :) Jaa, mikä on youtubessa ja millä sen sieltä ehkä sitten löytää? Toivottavasti kinkkuvoileipä maistu. ''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!'' | |
![]() 13.04.2011 16:04:17 | |
Olisihan sitä voinut mennä kuikuileen mikä on bändin nykykunto. Nähtyä on tullut 2001 Kemissä, 2003 Torniossa, 2006 Tuskassa, ja sitten vielä jossain muualla, muttei muistu missä ;o No kuitenkin, tulipa katsottua hinta kahdesti kun 35 euroa rävähti ruutuun! wtf, ei sitä tuollaisia hintoja viitsi maksaa... kuitenkin soittavat biisejä kahdelta uusimmalta, jotka eivät edusta allekirjoittaneelle sitä öh parhainta sontaa :S | |
![]() 13.04.2011 18:26:41 | |
Vainaja: Jaa, mikä on youtubessa ja millä sen sieltä ehkä sitten löytää? Toivottavasti kinkkuvoileipä maistu. voileipä oli oikein hyvää ja sen arrangmentin löydät youtube.com sonata arctica fullmoon arrangment by orchestra... en viitsi linkittää sitä tähän nyt. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)