Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko ketä tahansa oikeus myydä?
1
Qsine
17.09.2009 18:03:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosien varrella pari kertaa on tullut vastaan semmoinen tapaus, että joku äijä on leikkinyt ohjelmatoimistoa ja "myynyt minulle keikan" sen kummemmin kyselemättä. Keikkaa ei ole sovittu, eikä vastaavissa tapauksissa tulla sopimaankaan.
 
Onko se laillista? Auttamisen varjossa nämä kaverit ovat liikkeellä, mutta tietenkin ottavat aina omat prosenttinsa välistä.
 
"Parastahan" on se tilanne, josta kuulen silloin tällöin. Ensin on otettu keikka johonkin juhliin tällaisen sutenöörin kautta, ja myöhemmin soittavatkin ko. juhlien järjestäjät itse, ja kysyvät bändiä samaan tilaisuuteen, välikädestä tietämättä! Siinäpä paskamainen tilanne! Lienee varmaan silloin parasta, että tilaaja ja välikäsi sopivat asiat halki keskenään.
 
Ilmeisesti tämmöisiä pikkuliimataisia on liikkeellä havittelemassa semmoisia opistotason sooloesiintyjiä, tai muutenvaan heitä, jotka eivät ole vielä oppineet kantapään kautta.
 
Mutta salliiko laki esim. meikäläisen myydä Kari Tapiolle keikan - noin periaattessa?
 
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
half
17.09.2009 19:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loppupeleissä asiat pitää pystyä näyttämään toteen kirjallisesti. Myös sähköposti tai tekstari varmaan käyvät. Jos et ole allekirjoittanut sopimusta tai kuitannut tekstaria tai sähköpostia et ole missään vastuussa jonkun Urpon sähläilyistä.
 
COVS jäsen N:o 5
Meisseli
17.09.2009 21:07:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ois kyllä toisaalta ihan hauska ajatus ruveta tuosta vaan myymään esim. Paula Kovuniemeä sekuvain keikoille sinne sun tänne.
 
Se on varmaan sen luokan artikkeli että menee kaupaks :)
 
Musiikin opiskelija
half
17.09.2009 21:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisseli: Ois kyllä toisaalta ihan hauska ajatus ruveta tuosta vaan myymään esim. Paula Kovuniemeä sekuvain keikoille sinne sun tänne.
 
Se on varmaan sen luokan artikkeli että menee kaupaks :)

 
Mä järkkään tänne Paulan bändeineen 500 e pimeenä, mutta anna huntti handuun ennakkoon.
 
COVS jäsen N:o 5
rintapek
17.09.2009 21:37:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voisin myydä naapurin auton tonnilla. Naapuri ja uusi omistaja sit saavat tapella omistussuhteista keskenään, mut provikat tonnista on jokatapauksessa mun.
 
Ei maar, onhan tos musanetin torillakin jatkuvasti "myyjiä", jotka yrittää myydä kamaa, jota joko ei ole olemassa, tai ei ainakaan myyjän omistuksessa.
 
Kus€tuks€ksihan tuota kansankielessä kutsutaan.
 
One kind of music only - the good kind
tarmo
18.09.2009 08:25:57 (muokattu 18.09.2009 08:26:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Mutta salliiko laki esim. meikäläisen myydä Kari Tapiolle keikan - noin periaattessa?
 
Kunhan maksat provikastasi verot ja Kari Tapio tekee keikan, niin eihän siinä mitään lainvastaista ole. Jos otat provikat, esiinnyt Kari Tapion managerina, saat tilaajan mainostamaan K.T:n keikkaa, yleisöä tulee paikalle, eikä K.T. ilmesty keikalle (ts. K.T. ei tiedä koko keikasta yhtn mitn), susta todennäköisesti tehdään rikosilmoitus ja saat syytteen petoksesta.
 
Ihan sama.
Johann Onn
21.09.2009 04:14:26 (muokattu 21.09.2009 04:16:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: onhan tos musanetin torillakin jatkuvasti "myyjiä", jotka yrittää myydä kamaa, jota joko ei ole olemassa, tai ei ainakaan myyjän omistuksessa. Kus€tuks€ksihan tuota kansankielessä kutsutaan.
 
Vastaava keikkamyynissä voisi olla "Vain tänään: Apulanta ja Tehosekoitin"
 
Ja kun verhoit aukeaa, lavalla on -yllätys yllätys- säkkillinen apulantaa ja tehosekoitin.
 
kenonen
21.09.2009 14:46:52 (muokattu 21.09.2009 14:48:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimin juuri tuollain pikkuliimiksenä. En kylläkään myy kenenkään tietämättä keikkaa vaan kysyn ensin soittajilta, että onko vapaana ja käykö ja mitä maksaa, kerron, että otan jonkin kympin välistä, jota vastaan saa sen keikan vittumaisimman puolen, eli myymisen ja asiakaskontaktin hoitamisen keikkaan asti. Toistaiseksi kukaan ei ole ollut vastaan tuota prosessia. Toki, en myy ketä tahansa, vaan hyvinkin tuttua porukkaa.
 
Jos ajatellaan asia toisinpäin.
 
Ensinnäkin, jos jollain bändillä on keikka kiinni ja tulee kysely, niin aika monesti se ohjataan eteenpäin. Asiakas soittaa seuraavaan numeroon ja seuraavaan numeroon jne, kunnes löytää bändin. Jos tässä vaiheessa voi jo sanoa, että okei, olen kiinni, mutta mulla on toinen bändi joka tekee tän keikan ja kerrot sen puhelimessa samoin tein. Panet tarjouksen ja asiakas saa yhdellä kontaktilla yhdeltä henkilöltä koko homman hoidettua, on kokonaisuus todennäköisesti paljon parempi asiakkaan kannalta. Lisäksi keikan kiinniveto% on huomattavasti suurempi, kuin se, et päästää sen eteenpäin.
 
Kolmanneksi tietysti sille myyjälle tulee isompi asiakasrajapinta, joka edesauttaa omien keikkojenkin myynnissä.
 
Ketä tahansa voi myydä, eri asia lähteekö kuka tahansa sille keikalle.
 
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
Timi
21.09.2009 18:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kenonen: Toimin juuri tuollain pikkuliimiksenä. En kylläkään myy kenenkään tietämättä keikkaa vaan kysyn ensin soittajilta, että onko vapaana ja käykö ja mitä maksaa, kerron, että otan jonkin kympin välistä, jota vastaan saa sen keikan vittumaisimman puolen, eli myymisen ja asiakaskontaktin hoitamisen keikkaan asti. Toistaiseksi kukaan ei ole ollut vastaan tuota prosessia. Toki, en myy ketä tahansa, vaan hyvinkin tuttua porukkaa.
 
Jos ajatellaan asia toisinpäin.
 
Ensinnäkin, jos jollain bändillä on keikka kiinni ja tulee kysely, niin aika monesti se ohjataan eteenpäin. Asiakas soittaa seuraavaan numeroon ja seuraavaan numeroon jne, kunnes löytää bändin. Jos tässä vaiheessa voi jo sanoa, että okei, olen kiinni, mutta mulla on toinen bändi joka tekee tän keikan ja kerrot sen puhelimessa samoin tein. Panet tarjouksen ja asiakas saa yhdellä kontaktilla yhdeltä henkilöltä koko homman hoidettua, on kokonaisuus todennäköisesti paljon parempi asiakkaan kannalta. Lisäksi keikan kiinniveto% on huomattavasti suurempi, kuin se, et päästää sen eteenpäin.
 
Kolmanneksi tietysti sille myyjälle tulee isompi asiakasrajapinta, joka edesauttaa omien keikkojenkin myynnissä.
 
Ketä tahansa voi myydä, eri asia lähteekö kuka tahansa sille keikalle.

 
Mikaa helpottaa huomattavasti se.Että hän tasan tarkkaan tietää,mihin tutut porukat taipuu ja se on ensiarvoisen tärkeää!
Joskus nostalgian vallatessa mielen.Naurattaa mihin kaikkeen on soittorharrastuksen myötä lähtenyt:)
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «