Aihe: Erilaista asiaa soittajille
1 2 3 4 5 6 7 8
Baryton-B
21.09.2009 10:33:19

jon lord: COVS ei ole mikään suljettu kerho
Juu tiesin tuon ja sanoinkin, että Facebookin Aromakilta on omalla tavallaan suljettu n. 45 jäseninen yhteisö, jossa on suuri osa samoja naamoja kuin täälläkin. COVS:n pääsyvaatimuksista olen saanut jonkinlaisen käsityksen lukemalla näitä viestejä.
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
Baryton-B
21.09.2009 10:57:26

isojussi: Ja taas mennään.... jaa minä vokaaleista rekisterin suhteen - en muista, enkä vasitenkaa usko!!

Cliffies niistä puhui, sinä ja Kopave säestitte; "olen samaa mieltä". Te kolme ette olleet keskenänne mistään asiasta eri mieltä. Eihän kavereiden sovikaan olla. Mutta kaikessa olitte eri mieltä minun lukemieni oppien kanssa.

Ooo-koo, väärä ketju puhallin asioille, ja varsinkin sättimisille!

Niin on, mutta ei tässä mitään sättimistä tapahdu. Jos ei ole erimielisyyksiä, niin ei ole keskusteluakaan. Eräs täällä sanoikin, ettei ala "joomieheksi". Luulen, ettemme myöskään me ala (kummatkaan). Jostain kumman syystä vaistoan, että se portikielto tänne langetetaan kuitenkin ainoastaan minulle.
Baryton-B
21.09.2009 11:00:16

Pete V.: Ooo-koo, väärä ketju puhallin asioille...

Eikös puhaltimet ole myös tanssimusiikkisoittimia? :)
Pete V.
21.09.2009 11:09:55
Ooo-koo, nyt näyttäisi tässä ketjussa varmaan jo saadun ilmat puhallettua pihalle ... on kierretty ja kaarrettu kaukaa, ja sätitty ... niin, eiköhän palata varsinaiseen aiheeseen ... tai joskohan se tuli jo tyhjentävästi käytyä läpi, ihan käytännön esimerkeilläkin ...

Eipä silti, onhan tämä ehkä kirvoittanut keskustelua toisaalla, mutta mitäs tuosta, kun siitä ei mitään tiedä, mutta ... voisi tietysti joku ystävällinen sielu tuoda aihetta koskevat asiakirjoitelmat sieltä tänne, sättimiset/tyrmäämiset ym. voivatkin sitten jäädä sinne muhimaan ja ah, niin ihanasti kohottamaan agressiofiilistä kaikkia typeriä ihmisiä, kun siellä vaan on fiksuja, ja asiaketjuja kohtaan ...
EP
21.09.2009 11:18:56
Baryton-B: Eikös puhaltimet ole myös tanssimusiikkisoittimia? :)

Ehdottomasti ovat!
..ja mun mielestä joka tanssipändissä pitäisi olla vähintään yksi puhallinsoittaja.
Pete V.
21.09.2009 11:19:53 (muokattu 21.09.2009 11:29:12)
Baryton-B: Eikös puhaltimet ole myös tanssimusiikkisoittimia? :)

Kyllä vaan, mutta tämän ketjun aihe ja tarkoitus selvitettiin ensimmäisessä kirjoitelmassa ... siis, työyhteisöön/bändeihin liittyvän henkisen puolen luotausta ...

Mutta, onhan se nähty vähän jokaisen aiheen ketjussa, että jonkun ajan päästä joku siirtyy sivuraiteelle, ja asiaketju alkaa muistuttaa Aromakiltaa, alatyylisine ilmaisuineen ja katkerine kirjoitelmineen ... tästä syystä olen parin aloittamani ketjun kohdalla lopettanut oman asiakirjoitteluni ja poistunut sieltä, ja kyllä se ketjukin siitä aika nopeaan sitten on hiipunut, kun se asiapohja sieltä katoaa, ja ei ole vastapuolta jonka kanssa voisi yrittää haastaa riitaa ...

Edit: Juu, siis onhan tällainenkin keskustelu tietyllä tavalla juuri ryhmän, tässä tapauksessa virtuaalisen ryhmän henkisen puolen luotausta, ihan käytännön esimerkkinä ... heh-heh ... mutta oli ehkä enemmänkin tarkoitus, että kirjoitellaan lähinnä omia ajatuksia/tuntoja aiheeseen liittyen ... mutta mitäs siitä, enpä taida nipotella ...
isojussi
21.09.2009 11:30:03
Baryton-B: Cliffies niistä puhui, sinä ja Kopave säestitte; "olen samaa mieltä". Te kolme ette olleet keskenänne mistään asiasta eri mieltä. Eihän kavereiden sovikaan olla. Mutta kaikessa olitte eri mieltä minun lukemieni oppien kanssa.

Niin on, mutta ei tässä mitään sättimistä tapahdu. Jos ei ole erimielisyyksiä, niin ei ole keskusteluakaan. Eräs täällä sanoikin, ettei ala "joomieheksi". Luulen, ettemme myöskään me ala (kummatkaan). Jostain kumman syystä vaistoan, että se portikielto tänne langetetaan kuitenkin ainoastaan minulle.

I rest my case.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Baryton-B
21.09.2009 11:36:11

Pete V.: OK, hieno kirjoitelma, alkupää juuri tähän aiheeseen, ja luodattuna samalla vähän laajemmin myös tätä virtuaalikulttuuria ...
Mutta ... nyt saavat sättimiskirjoitelmat loppua täällä ... josko niitä nyt joku järki-ihminen haluaisi edes lukeakaan, saati sitten kirjoittaa, mutta sitten ehdottomasti jossain muualla, ja sinne sitten, oikein vauhdilla, ja juuri niin isolla porukalla kuin tilanne on ja tarve vaatii!

Minä hymyilen sille, joka hymyilee minulle, kirjoitan kohteliaasti sille, joka kirjoittaa samoin minulle. Mutta vit....n sille, joka minulle vitt....ee. Kerro miksi jonkun pitää alistua jos toiset painostaa, miksi ei saa puolustautua samalla mitalla? Jos tappelusta on kyse, niin pakoon lähden, sillä se on viisautta. Jatkuva alistuminen on tyhmyyttä, sillä se ruokkii alistajaa jatkamaan alistamista.

Minä pidän sinua rehellisenä miehenä, koska olen tehnyt kauppaa kanssasi, ja hyvänä siinä mielessä, että et tarkoita pahaa kenellekään. Mutta se ei näytä auttavan täällä. Porttikielto voi tulla siitä huolimatta, kuten tiedät. Siksi en tiedä uskaltaako sinun antamia neuvoja noudattaa :)

Sinä puhuit alkupuheessasi egoista ja narsisteista. Ne ovat hyvin voimakkaita sanoja...verrattavissa psykopaattiin (Wikipedia), vaikka meissä kaikissa ripaus niitä onkin, samoin kuin kateutta, ahneutta, mustasukkaisuutta jne. Eli arkoja asioita sinäkin käsittelit, koska tarkoitit, että noita piirteitä löytyy muusikoista, siis meistä. Keskustelimme näistä samoista asioista sattumalta juuri sfnet-ryhmissä. Olisikin hienoa, jos me peiliin katsomalla huomaisimme mihin ryhmää kuulumme, mutta se olisi liian helppoa. Nuo 'sairaudet' valitettavasti ovat sellaisia, ettei niitä itsestään tunnista, vaikka ne itsessä olisikin.
Pete V.
21.09.2009 12:14:44
isojussi: I rest my case.

OK, tämän sivuaiheen osalta ... onhan niin, että jos puhaltimien asioita puidaan yleisemmässä kaikkia soittajia koskevassa aihepiirissä, niin se varmasti ärsyttää jotakuta ja jää sitten hänen aiheeseen varsinaisesti liittyvä mielipiteensä ehkä tulematta esiin ...

Mutta, kirjoitapa tänne jotain omia kokemuksiasi/tuntemuksiasi näistä työryhmä/persoonallisuusasioista.
EP
21.09.2009 12:53:59
Pete V.: OK, tämän sivuaiheen osalta ... onhan niin, että jos puhaltimien asioita puidaan yleisemmässä kaikkia soittajia koskevassa aihepiirissä, niin se varmasti ärsyttää jotakuta ja jää sitten hänen aiheeseen varsinaisesti liittyvä mielipiteensä ehkä tulematta esiin ..

Mikäs vika puhaltimissa on?
Meinaan kyllä täällä ääneen puhutaan kitaroista, bassoista, hanureista jne.
Täähän on selvä epäkohta ja vaikuttaa varmasti siihen miksi puhaltimia on niin vähän tanssiorkestereissa?
Vai mistä johtuu, että suurin osa ko. instrumenttien taitajista soittaa soittokunnissa ym. mutta ei tanssiorkestereissa?
Pete V.
21.09.2009 13:22:25
EP: Mikäs vika puhaltimissa on?
Täähän on selvä epäkohta ja vaikuttaa varmasti siihen miksi puhaltimia on niin vähän tanssiorkestereissa?
Vai mistä johtuu, että suurin osa ko. instrumenttien taitajista soittaa soittokunnissa ym. mutta ei tanssiorkestereissa?

OK, eipä mitään vikaa sinänsä, mutta kyse on tässä ketjussa nyt vaan erilaisesta aihepiiristä, jolla ei ole juuri soittimien kanssa mitään tekemistä, vaan enemmänkin korvien välin ja bändin jäsenten keskinäisen kanssakäymisen kanssa ...

Se, että eläviä puhaltimia käytetään TM-bändeissä yhä vähemmän on tietysti siinä, että kiippari pystyy helposti korvaamaan parikin puhaltajaa, eli on kustannustehokkaampaa liikkua 2-4 miehellä kuin 4-6:lla, mutta sitten tietysti soundin ja vaikkapa visuaalisuuden kustannuksella ... Ja, sitten rock-puolella, särökitaroiden sekaan ei oikein tahdo "mahtua", mutta olen sitäkin kyllä tehnyt ...

Joskus 1950-70-luvuilla oli vielä runsaasti TM-, PO- ja Klass. -puhaltajia, nykyään ne vähät joita on ovat Jazz tai PO/Klass. puhaltajia. Näin kertoeli nimim. Melkein viimeinen viihdetrumpettieläin, Ggrrrauhh! ...
KoskPaavo
21.09.2009 13:29:34
EP: Mikäs vika puhaltimissa on?

Ei niissä mitään vikaa ole.Niitä nyt ei ole vuosikymmeniin ole ollut siitä kylmästä totuudesta johtuen että niitä ei pidetä niin välttämättöminä tanssimusiikin soitossa kuin noita muita. Siis homma toimii ilman niitä, rahakysymys se ennen muuta on. Saa asiasta olla muutakin mieltä mutta oikeassa olen kuitenkin.
Humppamuseon intendentti
EP
21.09.2009 13:39:46
Pete V.: ..Se, että eläviä puhaltimia käytetään TM-bändeissä yhä vähemmän..

Onneksi sentään niitä oikeita puhaltimia nykyään näkee jo taas hieman enemmän.

..on tietysti siinä, että kiippari pystyy helposti korvaamaan parikin puhaltajaa, eli on kustannustehokkaampaa liikkua 2-4 miehellä kuin 4-6:lla..

No, toi nyt on ihan selvää kaikille, mutta tanssimusiikin arvostukseen tuolla visuaalisella puolella on varmasti oma merkityksenä.
isojussi
21.09.2009 14:46:04
Pete V.: OK, tämän sivuaiheen osalta ... onhan niin, että jos puhaltimien asioita puidaan yleisemmässä kaikkia soittajia koskevassa aihepiirissä, niin se varmasti ärsyttää jotakuta ja jää sitten hänen aiheeseen varsinaisesti liittyvä mielipiteensä ehkä tulematta esiin ...

Ääähhh - et sä ymmärtäny. Hän vaan on katkera näistä meidän näkemyseroista mm ansatsiasioissa ja olettaa ettei sen vuoksi oo kutsuttu esim facebookin aromaan ja covs:ään, jonka jösen mäkään en oo - ei riitä meriitit eikä pelitaidot.

Mutta, kirjoitapa tänne jotain omia kokemuksiasi/tuntemuksiasi näistä työryhmä/persoonallisuusasioista.

Ehkä paremmalla aikaa....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Pete V.
21.09.2009 16:54:38 (muokattu 21.09.2009 16:56:40)
isojussi: Ääähhh - et sä ymmärtäny. Hän vaan on katkera näistä meidän näkemyseroista mm ansatsiasioissa ja olettaa ettei sen vuoksi oo kutsuttu esim facebookin aromaan ja covs:ään, jonka jösen mäkään en oo - ei riitä meriitit eikä pelitaidot.

Ehkä paremmalla aikaa....

Ooo-koo ... minuakaan ei tahdo Spacefuck'issa tms. roikkuminen kiinnostaa, ei kiinnosta kirjoitella itsensäpaljastelujuttuja (siis, olenkohan sitten vaan hyvin-hyvin niukasti narsistinen, egoisti tuskin nimeksikään ...), eikä lukea toisten nenän tai p:n kaivamisesta ... mutta ennenkaikkea ei ole aikaaaaa, hyvä kun tännekään joskus silloin tällöin kirjoittelee, kun sattuu olemaan riittävästi "rauhaa" muista velvoitteista, niin innostuu vaikka ottamaan osaa johonkin ilmaantuneesen tai menossa olevaan aiheeseen ...
jon lord
21.09.2009 17:29:27
Pete V.: Ooo-koo ... minuakaan ei tahdo Spacefuck'issa tms. roikkuminen kiinnostaa, ei kiinnosta kirjoitella itsensäpaljastelujuttuja (siis, olenkohan sitten vaan hyvin-hyvin niukasti narsistinen, egoisti tuskin nimeksikään ...), eikä lukea toisten nenän tai p:n kaivamisesta ... mutta ennenkaikkea ei ole aikaaaaa, hyvä

Hahaaa!! Juuri tuon takia lopetin itse facebuukin käyttämisen.
COVS jäsen N.o 3
KoskPaavo
21.09.2009 17:46:28
jon lord: Hahaaa!! Juuri tuon takia lopetin itse facebuukin käyttämisen.

Eipä tuo minuakaan juuri kiinnosta, " Jussi syö nyt jogurttia" ,,, " Lasse lähti treeneihin" " Olin marjassa"
En käsitä mitä niin hienoa on kirjoittaa jokapäiväisistä askareista, kaipa niistä tulee hohdokkaampia näin.
Humppamuseon intendentti
rintapek
21.09.2009 17:50:37

KoskPaavo: Eipä tuo minuakaan juuri kiinnosta, " Jussi syö nyt jogurttia" ,,, " Lasse lähti treeneihin" " Olin marjassa"
En käsitä mitä niin hienoa on kirjoittaa jokapäiväisistä askareista, kaipa niistä tulee hohdokkaampia näin.

En mäkään tota ymmärrä. Taidan siis lähteä tästä p**kalle.
One kind of music only - the good kind
mack the knife
21.09.2009 18:06:07
KoskPaavo: Eipä tuo minuakaan juuri kiinnosta, " Jussi syö nyt jogurttia" ,,, " Lasse lähti treeneihin" " Olin marjassa"

Mutta ku ei ole kettään kavereita niin täytyy tuolla tuhrata että tuntuis niin kuin olis.
COVS n:o 1.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)