Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2xLS9/M7 FOH+MON digitaalisesti
1
Sami_T
19.09.2009 18:56:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mahdollista ja millä tuotteilla tehdä sellanen järjestelmä missä on LS9/M7 etu- ja lavapäässä, lavalla stagebox ja vehkeiden välissä kulkee vain CATx tai kuitu tjsp.
 
Ja jos tuo onnistuu niin millä rajoitteilla ja minkälaisia ongelmia sen kanssa on odotettavissa.
 
Miten tollasessa systeemissä gainit toimii.
 
Itse olette lihava.
Curvin
19.09.2009 21:35:50 (muokattu 19.09.2009 21:37:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Onko mahdollista ja millä tuotteilla tehdä sellanen järjestelmä missä on LS9/M7 etu- ja lavapäässä, lavalla stagebox ja vehkeiden välissä kulkee vain CATx tai kuitu tjsp.
 
Ja jos tuo onnistuu niin millä rajoitteilla ja minkälaisia ongelmia sen kanssa on odotettavissa.
 
Miten tollasessa systeemissä gainit toimii.

 
Esimerkiksi tällä http://www.yamahaproaudio.com/products/interfaces/sb168es/index.html saa molemmat tiskit saman Ethersoundin perään, eli tarvii tiskiin myös ES kortit toimiakseen. MUTTA gainin määrittää vain toinen bulsa, joten en ainakaan itse suosittele sitä.
 
(Henkilö kohtainen mielipide alkaa)
Mun mielestä Yamaha on ajanut isoon miinaan, kun eivät ole suunnitelleet järjestelmää missä saisi kumpaankin tiskiin oman gainin. TAI edes mikseriä missä olisi tuollaisessa käytössä olisi oma(mikserikohtainen) trimmi/attenuator tuollaisessa käytössä. Kuten esim DiGiCo:ssa on gain tracking joka oikeasti toimii, eli toinen tiski määrittää perus-gainin ja toinen tiski voi vielä digitaalisesti vaimentaa ja vahvistaa signaalia on mielestäni huomattavasti parempi. Rolandin V-mixing systemissä on samanlainen ominaisuus, joskaan toimivuudesta en vielä tiedä. MUTTA esittelyn ja oman tutkimisen perusteella taitaa toimia juuri toivotulla tavalla. Marraskuun puolen välin jälkeen voin valoittaa aihetta Rolandin osalta enemmänkin, kunhan saan rundi setin tositoimiin ja tiedän miten taittuu.
(Henk.koht mielipide loppuu)
 
Mie jotenkin kaikesta huolimatta suosittelen kovahaaraa tai muuntajasplittiä tiskien väliin. On ollu ainakin itselle helpompaa ja lopputuloksen kannalta parempi tehdä noin. Varsinkin korvamonnari hommissa, missä on oma tiski mukana aina ja muut järjestelmät elää enemmän kuin oma tiski.
 
PS: pieni OT. Mutta gaini asiasta voisin keskustella loputtomiin. Ja varsinkin splitterien gaineistä
 
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
miffe
20.09.2009 04:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Onko mahdollista ja millä tuotteilla tehdä sellanen järjestelmä missä on LS9/M7 etu- ja lavapäässä, lavalla stagebox ja vehkeiden välissä kulkee vain CATx tai kuitu tjsp.
 
Toi Curwinin mainitsema setti ei ole edes rajoitteidensakaan kanssa edullinen.
 
Tosimies ostaa Optocorea, mutta siihen hintaan saakin sit jo koko Digicon bulsan räkkiensä kera.
 
Miten tollasessa systeemissä gainit toimii.
 
Optocoressa on joka rännille kaks etusta, eli täysin saa päsmätä ittelleen sopivimman gainin.
 
turkulainen
santtus
20.09.2009 12:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa suht järkevä tapa tehdä toi Yamahan tiskeillä taitaa olla Rocknetin purkit. Lisää infoa osoitteesta: http://www.riedel.net/AudioSolution … bid/499/language/en-US/Default.aspx
Suomessa Starlike edustaa ja Molnarin Pave vastaa kysymyksiin. Jaakko Peltomäki Oy:llä on ollut tuo jo pidempään käytössä ja homma toimii. Löytyy gain tracking ja ring topologia varmuustarkoituksiin.
 
Kuten Curvin mainitsi, Ethersoundhommissa analoginen haaroitus on ainoa tapa saada omat gainit.
 
Calyamaha
21.09.2009 10:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Onko mahdollista ja millä tuotteilla tehdä sellanen järjestelmä missä on LS9/M7 etu- ja lavapäässä, lavalla stagebox ja vehkeiden välissä kulkee vain CATx tai kuitu tjsp.
 
Ja jos tuo onnistuu niin millä rajoitteilla ja minkälaisia ongelmia sen kanssa on odotettavissa.
 
Miten tollasessa systeemissä gainit toimii.

 
Rakkaat länsinaapurimme suosivat systeemiä, jossa kaikki mikit on kytketty suoraan monitoritiskiin, josta lähetetään direct out:it Ethersoundia pitkin FOH-tiskiin.
 
Tällöin siis monitorimiksaaja määrittelee gainit ja FOH trimmailee attenuatorilla manuaalisesti.
 
Molempiin tiskeihin siis esim. 1 kpl Yamaha MY16ES64 ja 1 kpl MY16EX kortteja ja väliin 1 kpl Cat5 kaapeli.
 
Sami_T
21.09.2009 21:33:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille vastauksista.
 
Mun idea oli päästä eroon analogisista kaukokaapeleista ja spliteista.
 
Miksereiksi LS9/M7 tuntuis näissä mun pikkuhommissa aika turvalliselta valinnalta, tuskin tarvitsee hirveesti selitellä kenellekään ja aika moni osaa käyttää.
 
Valtaosa keikoista mitä teen (tai mun kamoilla tehdään) on pieniä ja monitorit tehdään etupäästä. Noilla keikoilla olis kiva kun olis yks hybridikaapeli missä kulkee sähkö, CATx ja DMX. Lavalla digitaalinen lavarasia.
 
Sitten olis se optio että jos tarvitaan monitorimikseriä niin törkkää siihen lavarasiaan CATx:lla kiinni toisen mikserin (tai surfacen) ja homma toimii.
 
Jotenkin mä uskoin siihen että tottakai on tuote millä ton pystyy toteuttamaan. Sitten kun en löytäny sitä tunnissa googlella niin päätin kysyä. Näköjään tämä ei sitten ollutkaan ihan niin yksinkertainen asia kuin ajattelin.
 
Tolla RockNetilla ton homman näköjään sais toimimaan mutta perse ei kestä hintaa.
 
A&H lupaili jossain välissä iLiveen tollasta toiminnallisuutta mutta se ei oo vielä(kään) nähny päivänvaloa.
 
Rolandin systeemi vaikutti järkevältä ja hinta on yllättävän alhainen. Toi nyt ei oo mikään vaihtoehto jos tarvii toimittaa tavaraa muille mutta omassa käytössä tietynlaisissa hommissa vois toimiakin. Kirjoitteles Curwin kokemuksia kun pääset keikalle sen kanssa.
 
Itse olette lihava.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «