Aihe: Erilaista asiaa soittajille
1 2 3 4 5 6 7 8
Timi
20.09.2009 17:30:14
KoskPaavo: Niinpä, mutta sulle/teille tuo homma onkin "henkireikä ns. normaalielämästä". Minä tarkoitinkin että joskus tätä hommaa on tehty ihan aikuisen oikeesti laskuja maksaen yms. se yli 200 keikkaa vuodessa . Ihan eri tilanne, sori vaan.

Terve Sinulle.Ei mitään sorryja tarvita.Meidän ei tarvitse enää soitolla maksaa asuntoja.Joten esiinnymme ainoastaan sen takia kun tykätään siitä!
Vaikea.Mutta varma!
EP
20.09.2009 17:41:30
KanttoriPiiparinen: ..Itse olen kokenut nämä yhden TV keikan ja yhden sinkun vääntäneet vokalistit varsinaiseksi maanvaivaksi. Tullaan keikalle kuin toiselta planeetalta ja vihelletään kiipparistille/kitaristille intro korvaan, tai suoraan mikkiin ihmetellen samalla että tämä polo ei ole kuullut minun viimeistä (ainutta) hittiäni. Ennen keikkaa jutut ovat "Kusen Pavarotin pokkki ihan milloin vaan" ja keikalla kolmannen setin puolivälissä alkaakin laulut ja niiden sanat olla hakusessa..

Nykyään on onneksi koulutusta ja näille alkaville "tähtösille" opetetaan miten orkesterin kanssa pitäisi toimia, esim. kunnolliset mapit mistä löytyy oma lauluohjelmisto nuotteineen.
EP
20.09.2009 17:59:54
Jami: Tuon minäkin allekirjoitan. Mitä enemmän keikkaa, sitä tärkeämpää on jatkuva uuden opettelu. Muuten bändi kuolee pystyyn.

Kyllä ja ei välttämättä edes aina uutta ohjelmistoa, muutenkin voi uudistua, vaikkapa pändin eri instrumenteille jotakin sovittua/ treenattua tekee homman paljon mielenkiintoisemmaksi.
Uusien biisienkin vaihtaminen ohjelmistoon muodostuu helposti rutiininomaiseksi siitä vaan vetämiseksi ja silloin se ei kyllä periaatteessa uudista yhtään mitään.
isojussi
20.09.2009 18:13:11 (muokattu 20.09.2009 18:13:45)
KanttoriPiiparinen: No joo... Tämä hommahan on paljolti semmoista narsistin puuhaa, eikä tästä mitään tulisikaan ilman kohdallaan olevaa itsetuntoa.

Mä juttelin tästä asiasta viikko sitten Rydmannin Karin kanssa ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että lavalle on turha nousta nöyrästi ja siitä on tyhmää edes puhua. Pitää uskoa itseensä ja siihen, mitä osaa. Ammattitaitoa ja osaamista on sitten ymmärtää omien taitojensa rajat, pysyä niissä, ja käyttää vahvuuksiaan hyväksensä ja koko aja pitää muistaa kuolevaisuutensa - koska tahansa voi tulla nilkoille niin, että naukuu.

-Mitäs sitä meikäläinen muuta -pohjalta on turha lähteä yleisöä viihdyttämään, mutta rajansa kaikella.
Itse olen kokenut nämä yhden TV keikan ja yhden sinkun vääntäneet vokalistit varsinaiseksi maanvaivaksi. Tullaan keikalle kuin toiselta planeetalta ja vihelletään kiipparistille/kitaristille intro korvaan, tai suoraan mikkiin ihmetellen samalla että tämä polo ei ole kuullut minun viimeistä (ainutta) hittiäni. Ennen keikkaa jutut ovat "Kusen Pavarotin pokkki ihan milloin vaan" ja keikalla kolmannen setin puolivälissä alkaakin laulut ja niiden sanat olla hakusessa.

ikuisena kilpailujen vihaajana tuli mieleen, miten tollaset yhden hiti ihmeet olis selvinny mun eilisestä keikasta: treenaat ja liidaat 20-hen kiset amatööribändin, hoidat samalla solistin hommat ja otat tilan ja yleisön haltuun.

niijja äänentoistokin tartti viä hoitaa...

Eilen onnistu. Toivottavasti ens kerralla vielä paremmin.

Eikä ollu tarkotus turhaan itteään kehua, vaan ajan enemmänkin takaa sitä, mitä mun mielestä todellinen muusikkous on: kokonaisuuden hanskaamista ja vastuuta siitä - solistia myöten.

Ja vaikka hyvä keikka olikin, tuli pari kertaa sukille ihan omasta ansiosta - ja tuelta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
20.09.2009 18:35:20
isojussi:
..ikuisena kilpailujen vihaajana tuli mieleen, miten tollaset yhden hiti ihmeet olis selvinny mun eilisestä keikasta: treenaat ja liidaat 20-hen kiset amatööribändin, hoidat samalla solistin hommat ja otat tilan ja yleisön haltuun.

niijja äänentoistokin tartti viä hoitaa..

No kaikista ei ole kaikkeen ja oikeastaan hyvä niin.
Näistä laulajista puheenollen, niin kyllä mä oon aina tykänny kun on ollut erilaisia (ja eri tasoisiakin säestettäviä), ne on aina tehny sellaisen piristävän vaikutuksen, tietenkin biisit pitää olla selvillä sävellajeineen muuten ei!
Timi
20.09.2009 19:44:30
EP: No kaikista ei ole kaikkeen ja oikeastaan hyvä niin.
Näistä laulajista puheenollen, niin kyllä mä oon aina tykänny kun on ollut erilaisia (ja eri tasoisiakin säestettäviä), ne on aina tehny sellaisen piristävän vaikutuksen, tietenkin biisit pitää olla selvillä sävellajeineen muuten ei!

Jokusen artistin säestyksiä haldattu,mutta vasta keikalla saatu jotain lappuja.Ei tietty senpuoleen yllätyksiä ole tullut ,ko niistä mitään tajuakkaan.
Vaikea.Mutta varma!
Baryton-B
20.09.2009 22:32:07

Pete V.:... Huomioksi tässä, että muussa elämässä ja laajemmin ottaen narsistiset piirteet/luonne voivat tuottaa lähipiirille hyvinkin vaikeita tilanteita ja ongelmia, näitä asioita voi tutkailla vaikka Wikipediasta/Netistä. Jos ajatellaan vaikka näitä neljää persoonaryhmää TM-genressä, niin narsisteja löytyy lähinnä solistiselta puolelta, tähdet ja laulu/instrumenttisolistit sekä mahd. myös bändipomoista, egoisteja saattaa löytyä ehkei niinkään soittajien mutta bändipomojen suunnalta, ja tietysti toimistojen suunnalta

Minä olen kirjoitellut nettiin sen alkuajoista lähtien, eli sfnet-uutisryhmiin. Minulla on kaksikin ammattia hankittuna muuta kuin musiikkiin liittyvää. Olen siis koko ikäni tehnyt päätyökseni muita töitä 8-tuntia päivässä, maksanut TEL-maksuni ja nyt nautin siitä. Musiikkia olen harrastanut tiiviisti 8-vuotiaasta asti.

Nuorempana kokeilimme pienessä mittakaavassa soitella tanssikeikkaa, mutta kemiat eivät oikein synkanneet (se viina) ja kun sitä ei ollut pakko tehdä, niin se jäi. Sen jälkeen olen soitellut harrastelijasoittokunnissa, n. 15...25 keikkaa vuodessa. Noin suuressa joukossa ei egoistit, narsistit ym. pääse nostamaan päätään haitaksi asti ellei hän satu olemaan kapelli, joka potkii huonot pois ja uusia tilalle. Näin syntyy laadukkaampia soittokuntia, mutta samalla kärsii yhteishenki ja hauskuus hommasta. Siksi usein tapahtuu myös niin, että se kapelli potkitaan pois.

Mutta samoja ongelmia on normaaleissa päivätöissä. Niissä joudutaan olemaan joka päivä 8-tuntia samoja naamoja katsellen ja yhteistyönkin pitäisi toimia. Toki ne korostuvat raskaassa tanssikeikkatyössä, jossa väkisin unet jää vähiin, matkustelut rassaa, joku tissuttelee liikaa, joku yrittää pyrkiä porukan kunkuksi jne.

Kirjoitin aluksi Puhaltimet -ryhmään. Siellä oli hiljaista ja nyt olen seuraillut tätäkin ryhmää. Minulla on kaikki Toivelaulukirjat ja ajattelin auttaa osaltani jakamalla kopioita niitä pyytäville (vaikka olen Teoston jäsen). Eläkeläisellä kun on aikaa. Järjestin jopa skannerin ja kirjat niin, että homma olisi mahdollisimman vaivatonta. Se hiljalleen jäi, koska vaistosin, etten taida olla tervetullut tähän joukkoon.

Sfnet-ryhmiin kirjoittaessa on ollut samat ongelmat kuin täälläkin, eli syntyy sisäpiirejä, jotka sitten uusia tulokkaita savustaa ulos tai muuten mollaa tai ei noteeraa lainkaan. Näin voimakasta painostusta ei tapaa monessakaan yhdistyksessä (nimimerk. yli 10:ssä yhdistyksessä toiminut)...kaksi sulkua lyhyessä ajassa. Tai tapaa muuallakin, mutta aina välillä yritetään sopia, että uudet tulokkaat otettaisiin kohteliaasti vastaan ja kannustetaan. Kyllä ne uudet tulokkaat joskus uusia ajatuksiakin tuo, vaikka sisäpiirit luulevat jo tietävänsä kaiken maailmasta. Kaikki ovat olleet aikanaan uusia tulokkaita. Vai olisiko parempi perustaa "viisaiden Aromakilta" :)

Toki on eri asia joku shakkikerho, jossa kaivataan uusia jäseniä, jos halutaan jatkuvuutta. On edullista saada niitä lisää vaikka ei parhaat pelaajat niitä halua, koska se vaarantaa heidän asemansa.
Minä olen aika uusi MS-netissä (n. 3 v.) ja en ole onnistunut saamaan porukan hyväksyntää (poikkeuksena n. 4 kaveria, ja se riittää). Sfnet-ryhmissä olen oppinut lievään provosointiin, jos keskustelu meinaa laantua tai jauhaa paikallaan. Väittely siitä usein syntyy, kuten on tarkoituskin, mutta ei siellä teilata pystyyn siten kun jotkut täällä (Puhaltimet-ryhmä).

Sfnetissä on kirjoittamassa ihan oikeita sekopäitäkin, mutta ei niitä pois ajeta. Niiden jutut vaan jätetään lukematta tai ei kommentoida. Jotkut uudet innostuvat väittelemään heidän kanssaan, mutta ei se muita häiritse. Ei ole pakko mennä egoilemaan väliin kertomaan "minä tiesin tuon jo viisivuotiaana". On paljon yksinäisiä ihmisiä, joilla on hyvä olla joku purkauskanava. Radioamatööripuolella on ihan sama ilmiö.

Sfnet -ryhmätkin olivat hyvinkin sisäsiittoisia netin alkuaikoina, jolloin ryhmiä ylläpitivät teekkarit. Jokaisesta kirjoitusvirheestä huomauteltiin. Jos kirjoitit politiikkaa ryhmässä maanpuolustus, niin tuli heti huomautus. Noin 10 'bändipoliisia' vahti yötä päivää naurettavuuksiin asti, että kaikki toimi akateemisella tarkkuudella. Myös sulkuja hankittiin joillekin, mutta ei enää moneen vuoteen kenellekään, vaikka aihetta olisi. Syyt olisivat nyt monin verroin rankempia kuin täällä (rasismi, uskonviha, solvaus, ryssittely, pedofiiliys, eri alojen fanaatikot, huorittelu, politiikkojen rankka solvaus jne.).

Täällä tarkoitan sisäpiireillä kauan kirjoittaneita, jotka ovat oppineet tuntemaan toisensa, ovat keskustelleet kaikki aiheet läpi, ovat tavanneet henkilökohtaisesti jne. On synnytetty 'kerho' COVS, Aromakilta ja sekään ei riitä, piti vielä perustaa Facebookiin suljettu Aromakilta. Koska he ovat oppineet tulemaan hyvin toimeen keskenään, niin miksi vaarantaa yhteishenkeä uusien tuntemattomien tulokkaiden läsnäolosta 'hölmöine' mielipiteineen. Mutta mikä vetää heitä Facebookista tännekin? Onko sittenkin kaipuu, jos tulisi joku uusi 'uhri' herkulliseksi solvauksen kohteeksi? Vai onko Facebook paikka, jossa voi salaa takanapäin käydä haukkumassa uudet jäsenet tyliin; "mitäs mieltä olette, suljetaanko tuo MS-netistä pois"?

En sano tätä syyttääkseni ketään. Noin tapahtuu jokaisessa yhteisössä, mutta koska Muusikoiden netti on vapaa kaikille, niin kaikilla saattaisi olisi kivempaa, jos uudet tulokkaat toivotettaisiin tervetulleiksi, eikä karkotettaisi esim. siitä syystä, että ottaa puheenaiheeksi ennen kalutun aiheen. Mistä uusi tulokas voi tietää mistä täällä joskus on puhuttu ja miksi siitä ei voi puhua asiallisesti uudelleen, tai kohteliaasti kertoa mistä ko. keskustelu löytyy. Ja voihan olla muitakin uusia joita asia kiinnostaisi. Vai onko uusien savustaminen niin tehokasta, ettei niitä ole kerralla paikalla kuin kaksi (Pete.V ja minä ;-).

Kesäkauden avajaiset olisivat kiinnostaneet minua kovin, mutta kun ei päässyt niin ei päässyt. Silti olisi ollut kiva nähdä joitain kuvia, mutta niiden jakaminen ulkopuolisille kai kiellettiin; "mikset tullut paikalle". Vaikka en olekaan aktiivinen tanssimuusikko ollut koskaan, on se minun sydäntä lähellä ja siksi tätä ryhmää olen seuraillut ja juhlia minäkin olisin keväällä osannut. Näin eläkkeellä ollessa vauhti hidastuu, mutta säilyy halu vanhoja muistella.

En tietenkään olisi tätä kirjoittanut, jos haluaisin pyrkiä porukkaan 'sisään', sillä on muitakin keskustelufoorumeita. Minulla oli kuitenkin tarve kertoa oma mielipiteeni, koska Pete.V tällaisen säikeen perusti. Tuloni MS-nettiin johtui mielenkiintoisesta keskustelusta digitaalisesta trumpetista, josta riittikin juttua kauan ja sellaisen lopulta ostinkin.
Haukut ja säälittelyt mieluummin pikaviestinä, ettei häiritse muita.
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
isojussi
20.09.2009 23:40:31
Ootsä parytoonari ihan varma, että oot alun perinkään suhtautunut asialliseenkaan kritiikkiin asiallisesti

Ainakin muistan sut jo pitkältä ajalta siitä, että oot tarjoillu aika hämärää "tietoo" monista vaskipuhaltimiin liittyvistä asioista suurina totuuksina ja heittäny viimesän keinona marttyyrivaihteen päälle - niin kun nytkin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
marpula
20.09.2009 23:55:05
Täällä tarkoitan sisäpiireillä kauan kirjoittaneita, jotka ovat oppineet tuntemaan toisensa, ovat keskustelleet kaikki aiheet läpi, ovat tavanneet henkilökohtaisesti jne. On synnytetty 'kerho' COVS, Aromakilta ja sekään ei riitä, piti vielä perustaa Facebookiin suljettu Aromakilta. Koska he ovat oppineet tulemaan hyvin toimeen keskenään, niin miksi vaarantaa yhteishenkeä uusien tuntemattomien tulokkaiden läsnäolosta 'hölmöine' mielipiteineen. Mutta mikä vetää heitä Facebookista tännekin? Onko sittenkin kaipuu, jos tulisi joku uusi 'uhri' herkulliseksi solvauksen kohteeksi? Vai onko Facebook paikka, jossa voi salaa takanapäin käydä haukkumassa uudet jäsenet tyliin; "mitäs mieltä olette, suljetaanko tuo MS-netistä pois"?

En sano tätä syyttääkseni ketään. Noin tapahtuu jokaisessa yhteisössä, mutta koska Muusikoiden netti on vapaa kaikille, niin kaikilla saattaisi olisi kivempaa, jos uudet tulokkaat toivotettaisiin tervetulleiksi, eikä karkotettaisi esim. siitä syystä, että ottaa puheenaiheeksi ennen kalutun aiheen. Mistä uusi tulokas voi tietää mistä täällä joskus on puhuttu ja miksi siitä ei voi puhua asiallisesti uudelleen, tai kohteliaasti kertoa mistä ko. keskustelu löytyy. Ja voihan olla muitakin uusia joita asia kiinnostaisi. Vai onko uusien savustaminen niin tehokasta, ettei niitä ole kerralla paikalla kuin kaksi (Pete.V ja minä ;-).

Äänestin sinulle ison plussan. Veli Baryton-B kirjoittaa suuria viisauden sanoja.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
isojussi
21.09.2009 00:11:37 (muokattu 21.09.2009 00:14:45)
marpula: Kritiikki on asiallista vasta sitten kun sen ilmaisu ja tyyli on edes jonkinlaisten käytöstapojen mukaista.

Mieti nyt sitten vielä ketä lopunperin uskot.... aika paranoian pätkän menit lainaamaankin.
Baryton-B
21.09.2009 00:41:14

isojussi: Ootsä parytoonari ihan varma, että oot alun perinkään suhtautunut asialliseenkaan kritiikkiin asiallisesti

Olen Kopaven, sinun ja Cliffiesin juttuihin vastannut niin kuin metsä vastaa. Kukaan teistä kolmesta ei ottanut esiin tärkeintä Pucket tai Pucket Smile ansatsia. Te puhuitte "avain ylä-ääniin on ajatella vokaaleita". Siellä ne tekstit lienee tallella kaikkien luettavissa.

Ainakin muistan sut jo pitkältä ajalta siitä, että oot tarjoillu aika hämärää "tietoo" monista vaskipuhaltimiin liittyvistä asioista suurina totuuksina ja heittäny viimesän keinona marttyyrivaihteen päälle - niin kun nytkin.

Minä olen tarjonnut alusta asti Fred Fox:n oppeja, joita ei ole vieläkään kukaan kumonnut, vaikka netti selattiin silloin munaskuita myöden. Ne vain täsmentyivät tuon Pucket -käsitteen myötä. Onhan noita 'oikeita' teorioita pilvin pimein ja niistä voi väitellä maailman tappiin asti. Teidän teoriat olivat yhtä väärin tai oikein kuin minunkin.

Minä en aio heittäytyä marttyyriksi ja luikkia pakoon, mutta kai sinun juttuihin saan sinun tyylilläsi vastata? Minun vastaus voi olla joskus liian kärkevä, koska en aina ymmärrä outoa huumorintajuasi.
"EWI4000s ei tarvitse ansatsia"
isojussi
21.09.2009 02:20:16
Ja taas mennään.... jaa minä vokaaleista rekisterin suhteen - en muista, enkä vasitenkaa usko!!

Tää on väärä ketju tolle väittelylle - ja mutuilulle.
Pete V.
21.09.2009 03:23:41
isojussi: Ja taas mennään.... jaa minä vokaaleista rekisterin suhteen - en muista, enkä vasitenkaa usko!!

Tää on väärä ketju tolle väittelylle - ja mutuilulle.

Ooo-koo, väärä ketju puhallin asioille, ja varsinkin sättimisille!
Pete V.
21.09.2009 03:36:28 (muokattu 21.09.2009 03:45:02)
Baryton-B: ...

Minä olen kirjoitellut nettiin sen alkuajoista lähtien, eli sfnet-uutisryhmiin. Minulla on kaksikin ammattia hankittuna muuta kuin musiikkiin liittyvää. Olen siis koko ikäni tehnyt päätyökseni muita töitä 8-tuntia päivässä, maksanut TEL-maksuni ja nyt nautin siitä. Musiikkia olen harrastanut tiiviisti 8-vuotiaasta asti.

Nuorempana kokeilimme pienessä mittakaavassa soitella tanssikeikkaa, mutta kemiat eivät oikein synkanneet (se viina) ja kun sitä ei ollut pakko tehdä, niin se jäi. Sen jälkeen olen soitellut harrastelijasoittokunnissa, n. 15...25 keikkaa vuodessa. Noin suuressa joukossa ei egoistit, narsistit ym. pääse nostamaan päätään haitaksi asti ellei hän satu olemaan kapelli, joka potkii huonot pois ja uusia tilalle. Näin syntyy laadukkaampia soittokuntia, mutta samalla kärsii yhteishenki ja hauskuus hommasta. Siksi usein tapahtuu myös niin, että se kapelli potkitaan pois.

Mutta samoja ongelmia on normaaleissa päivätöissä. Niissä joudutaan olemaan joka päivä 8-tuntia samoja naamoja katsellen ja yhteistyönkin pitäisi toimia. Toki ne korostuvat raskaassa tanssikeikkatyössä, jossa väkisin unet jää vähiin, matkustelut rassaa, joku tissuttelee liikaa, joku yrittää pyrkiä porukan kunkuksi jne.

Kirjoitin aluksi Puhaltimet -ryhmään. Siellä oli hiljaista ja nyt olen seuraillut tätäkin ryhmää. Minulla on kaikki Toivelaulukirjat ja ajattelin auttaa osaltani jakamalla kopioita niitä pyytäville (vaikka olen Teoston jäsen). Eläkeläisellä kun on aikaa. Järjestin jopa skannerin ja kirjat niin, että homma olisi mahdollisimman vaivatonta. Se hiljalleen jäi, koska vaistosin, etten taida olla tervetullut tähän joukkoon.

Sfnet-ryhmiin kirjoittaessa on ollut samat ongelmat kuin täälläkin, eli syntyy sisäpiirejä, jotka sitten uusia tulokkaita savustaa ulos tai muuten mollaa tai ei noteeraa lainkaan. Näin voimakasta painostusta ei tapaa monessakaan yhdistyksessä (nimimerk. yli 10:ssä yhdistyksessä toiminut)...kaksi sulkua lyhyessä ajassa. Tai tapaa muuallakin, mutta aina välillä yritetään sopia, että uudet tulokkaat otettaisiin kohteliaasti vastaan ja kannustetaan. Kyllä ne uudet tulokkaat joskus uusia ajatuksiakin tuo, vaikka sisäpiirit luulevat jo tietävänsä kaiken maailmasta. Kaikki ovat olleet aikanaan uusia tulokkaita. Vai olisiko parempi perustaa "viisaiden Aromakilta" :)

Toki on eri asia joku shakkikerho, jossa kaivataan uusia jäseniä, jos halutaan jatkuvuutta. On edullista saada niitä lisää vaikka ei parhaat pelaajat niitä halua, koska se vaarantaa heidän asemansa.
Minä olen aika uusi MS-netissä (n. 3 v.) ja en ole onnistunut saamaan porukan hyväksyntää (poikkeuksena n. 4 kaveria, ja se riittää). Sfnet-ryhmissä olen oppinut lievään provosointiin, jos keskustelu meinaa laantua tai jauhaa paikallaan. Väittely siitä usein syntyy, kuten on tarkoituskin, mutta ei siellä teilata pystyyn siten kun jotkut täällä (Puhaltimet-ryhmä).

Sfnetissä on kirjoittamassa ihan oikeita sekopäitäkin, mutta ei niitä pois ajeta. Niiden jutut vaan jätetään lukematta tai ei kommentoida. Jotkut uudet innostuvat väittelemään heidän kanssaan, mutta ei se muita häiritse. Ei ole pakko mennä egoilemaan väliin kertomaan "minä tiesin tuon jo viisivuotiaana". On paljon yksinäisiä ihmisiä, joilla on hyvä olla joku purkauskanava. Radioamatööripuolella on ihan sama ilmiö.

Sfnet -ryhmätkin olivat hyvinkin sisäsiittoisia netin alkuaikoina, jolloin ryhmiä ylläpitivät teekkarit. Jokaisesta kirjoitusvirheestä huomauteltiin. Jos kirjoitit politiikkaa ryhmässä maanpuolustus, niin tuli heti huomautus. Noin 10 'bändipoliisia' vahti yötä päivää naurettavuuksiin asti, että kaikki toimi akateemisella tarkkuudella. Myös sulkuja hankittiin joillekin, mutta ei enää moneen vuoteen kenellekään, vaikka aihetta olisi. Syyt olisivat nyt monin verroin rankempia kuin täällä (rasismi, uskonviha, solvaus, ryssittely, pedofiiliys, eri alojen fanaatikot, huorittelu, politiikkojen rankka solvaus jne.).

Kesäkauden avajaiset olisivat kiinnostaneet minua kovin, mutta kun ei päässyt niin ei päässyt. Silti olisi ollut kiva nähdä joitain kuvia, mutta niiden jakaminen ulkopuolisille kai kiellettiin; "mikset tullut paikalle". Vaikka en olekaan aktiivinen tanssimuusikko ollut koskaan, on se minun sydäntä lähellä ja siksi tätä ryhmää olen seuraillut ja juhlia minäkin olisin keväällä osannut. Näin eläkkeellä ollessa vauhti hidastuu, mutta säilyy halu vanhoja muistella.

En tietenkään olisi tätä kirjoittanut, jos haluaisin pyrkiä porukkaan 'sisään', sillä on muitakin keskustelufoorumeita. Minulla oli kuitenkin tarve kertoa oma mielipiteeni, koska Pete.V tällaisen säikeen perusti. Tuloni MS-nettiin johtui mielenkiintoisesta keskustelusta digitaalisesta trumpetista, josta riittikin juttua kauan ja sellaisen lopulta ostinkin.
Haukut ja säälittelyt mieluummin pikaviestinä, ettei häiritse muita.

OK, hieno kirjoitelma, alkupää juuri tähän aiheeseen, ja luodattuna samalla vähän laajemmin myös tätä virtuaalikulttuuria ...

Mutta ... nyt saavat sättimiskirjoitelmat loppua täällä ... josko niitä nyt joku järki-ihminen haluaisi edes lukeakaan, saati sitten kirjoittaa, mutta sitten ehdottomasti jossain muualla, ja sinne sitten, oikein vauhdilla, ja juuri niin isolla porukalla kuin tilanne on ja tarve vaatii!
Pete V.
21.09.2009 03:57:59
marpula: Kritiikki on asiallista vasta sitten kun sen ilmaisu ja tyyli on edes jonkinlaisten käytöstapojen mukaista.

OK, täysosuma, komppaan ...

Ja, yritinkin tuossa eilisessä kirjoitelmassani jo sanoakin jotain rauhallisuuteen ja tähän viittaavaa, mutta kun ei haluta uskoa ... mikähän mahtaa nyt olla kyseessä, se, tuo, narsisimin aste, tai jotain ...
half
21.09.2009 07:44:38
Menipä syvälliseksi. Minä kun luulin koko tätä touhua harmittomaksi ajanvietteeksi.
COVS jäsen N:o 5
KoskPaavo
21.09.2009 08:48:23 (muokattu 21.09.2009 08:48:38)
half: Menipä syvälliseksi. Minä kun luulin koko tätä touhua harmittomaksi ajanvietteeksi.

No meni, mä on luullut että torveen vaan pierrään suulla, ja nyt se onkin jotain muuta.
Humppamuseon intendentti
isojussi
21.09.2009 10:10:56
KoskPaavo: No meni, mä on luullut että torveen vaan pierrään suulla, ja nyt se onkin jotain muuta.

HOHO - osuit enemmän asian ytimeen, kuin luulitkaan....
jon lord
21.09.2009 10:18:21
Baryton-B: . On synnytetty 'kerho' COVS, Aromakilta ja sekään ei riitä, piti vielä perustaa Facebookiin suljettu Aromakilta. ,

COVS ei ole mikään suljettu kerho ja ainakaan vielä tämä "yhdistys" ei ole edes pitänyt mitään kokoontumisia. Koko COVS on eräänlainen vitsimielessä perustettu kerho, johon jokaisella periaatteessa on mahdollisuus liittyä. Pääsyvaatimukset kuitenkin ovat aika kovat, en niitä tässä ala kertomaan, mutta suositukset tai todisteet täytyy olla vankat. Siksi kerhon jäsenmäärää ei kasvateta kerralla liian suureksi jotta status säilyy. Niin ja pitää uskaltaa esiintyä kerhon paita päällä. Minulla on tästäkin todisteita, jopa korkeimmiltakin tahoilta.
Muuhun yllämainittuun lainaukseen en ota kantaa.
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)