jalaluus 20.09.2009 19:27:34 | |
---|
Midrange: Onko tuo hardwire sarja digitaalisia vai analogisia? Itse en ole vieläkään törmännyt yhteenkään oikeasti hyvään digitaalisäröön. jännä että u2 edge, joka tosin on line6 mainoskasvo käyttää todella paljon "oikeesti" esim line6 särö stomboxia ja niitä muitakakin digitaali muljuttimia. Sillä on kylläkin aika prosessoitu soundi Kannattaa katsoa youtubesta noi edgen gear videot ! |
McNulty 20.09.2009 19:31:38 | |
---|
Midrange: Onko tuo hardwire sarja digitaalisia vai analogisia? Itse en ole vieläkään törmännyt yhteenkään oikeasti hyvään digitaalisäröön. Emminä tiedä. Kaippa ne kaikki digitaalisia on... johan firmana on Digitech :) Ota joskus testiin se CM-2 ja kuulostele korvilla äläkä yleismittarilla. http://www.youtube.com/watch?v=83hmC9T-gPk "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
s8na 20.09.2009 23:37:43 (muokattu 20.09.2009 23:42:40) | |
---|
bonecrusher: Emminä tiedä. Kaippa ne kaikki digitaalisia on... johan firmana on Digitech :) Ota joskus testiin se CM-2 ja kuulostele korvilla äläkä yleismittarilla. http://www.youtube.com/watch?v=83hmC9T-gPk Ei mitää. |
Jungleman 20.09.2009 23:41:21 | |
---|
s8na: Analogisia noiden pitäis olla. Juu. Säröjen siis. Reverb, delay, chorus (ja viritin, olettaisin) ovat digitaalisia. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Jungleman: Juu. Säröjen siis. Reverb, delay, chorus (ja viritin, olettaisin) ovat digitaalisia. Joo just aloin funtsimaan omia löpinöitäni. Eihä noi delayt yms. ees voi olla analogisia. :) |
Broadcaster 21.09.2009 07:59:09 | |
---|
|
s8na 21.09.2009 10:10:17 | |
---|
|
gelsmond 21.09.2009 10:22:40 | |
---|
Alkuperäinen triangle knob Big Muffi löytyy, ei kylläkään orkkiskunnossa (true bypass, potikat ja switchi vaihdettu). Toimii hyvin taas kerran ja kuulostaa _paljon_ paremmalta kuin reissue. Ainoa soitinkama mihin oon kiintynyt. |
The Duke 21.09.2009 12:09:12 | |
---|
*Brian Jones Boozing Society* |
mvirta 21.09.2009 15:09:16 | |
---|
hemmetti, mulla olisi pari tosi vanhaa kakkosrottaa mutta ne eivät toimi kunnolla. Joku on tehnyt jotain käteviä modauksia niihin. Pitäisi viedä eläinlääkärille varmaan. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
koponen 21.09.2009 18:41:40 | |
---|
Jungleman: Juu. Säröjen siis. Reverb, delay, chorus (ja viritin, olettaisin) ovat digitaalisia. Hardwiren delay on sekä analoginen, että digitaalinen. Analogi -osasto on tuossa ihan vintage bucket brigade. I'm endorsed by Marshall |
PJS 21.09.2009 19:46:13 | |
---|
mvirta: hemmetti, mulla olisi pari tosi vanhaa kakkosrottaa mutta ne eivät toimi kunnolla. Joku on tehnyt jotain käteviä modauksia niihin. Pitäisi viedä eläinlääkärille varmaan. Sehän on RAT:n ominaisuus, että ne ei toimi kunnolla. Itselläni on Vintage Rat ja se ainakin hävittää kaiken botnen kitarasta ja särönappulasta tulee ihan liikaa säröä. Tein siihen semmosen Ruetz rat modauksen ja lopputulemana siitä tulee järkevämpi määrä säröä ilman et bassot häviää. Eli se on modattuna pirun käyttis verme jos haluaa tuhtia overdriveä ja säröä. Peace! |
tuffkong 22.09.2009 12:16:46 (muokattu 22.09.2009 12:24:40) | |
---|
Midrange: Ja tietysti tämän jälkeen on alkanut tehdä kovasti mieli sitä alkuperäistä HARMAATA DOD 250 Overdrive Preamppia johon tuokin pedaali hyvin paljon pohjautuu. Mulla on tommonen, tosin keltainen. Ei mitään hajua että miltä ajalta on, ulkonäkönsä puolesta vois olla vanhempikin kuin joku 90-luvun reissue. Olisko mitään vinkkejä miten näitä vois ajoittaa? EDIT: Selvitinkin tän jo itse, jotain 83-84 valmistettu tää meikän. Sain muuten ilmaiseksi kaverilta joka ei vaan tehnyt tällä mitään :D Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ |
Midrange 22.09.2009 12:41:50 | |
---|
tuffkong: Mulla on tommonen, tosin keltainen. Ei mitään hajua että miltä ajalta on, ulkonäkönsä puolesta vois olla vanhempikin kuin joku 90-luvun reissue. Olisko mitään vinkkejä miten näitä vois ajoittaa? EDIT: Selvitinkin tän jo itse, jotain 83-84 valmistettu tää meikän. Sain muuten ilmaiseksi kaverilta joka ei vaan tehnyt tällä mitään :D Tuossa keltaisessa versiossa on hieman vähemmän bassoa ja enemmän trebleä/yläpäätä kuin siinä harmassa. Kuulemma ohuempi soundi kaiken kaikkiaan. Silti, kyllähän tuo keltainenkin on pakko hankkia jossain vaiheessa kun rahat antaa myöten :) |
Midrange 24.09.2009 19:57:14 | |
---|
Jos joltain löytyy tuo keltainen vintageversio 250 tai se alkuperäinen harmaa, niin olisin halukas ostamaan nyt ;) |
Jäämeri 26.09.2009 16:04:02 | |
---|
bonecrusher: Nyt on pakko heittää Viidakkomiehelle kyssäri, että onko sinulla mahdollisesti kirjahyllyssä tuo "Analog Man's Guide To Vintage Effects" kirja? Onko kenelläkään? Mulla on. Ei kannattaisi olla, meinaa itku tulla kun tekee kaikkea mieli. Mutta oikeasti suosittelen kaikille efektirunkuttajille. Vaikka hintaa tulee lähemmäs 40e, on opus sen arvoinen. Kovat kannet saisi kylläkin olla. |
zuppermuhle 26.09.2009 19:19:02 | |
---|
Boss Hm-2 on ilmeisen haluttu Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php |
Hi-Power 26.09.2009 21:29:02 | |
---|
Ibanez Fat Cat on ilmeisesti vaan paras säröpedaali....Ja siten myös haluttu |
McNulty 27.09.2009 13:33:36 | |
---|
Itse laitoin juuri tilauksen sisään Malekko Spring Chicken Deluxe reverb-pedaalista. Malekkon tietojen mukaan ko. spedua valmistetaan 15kpl ja arvioitu aika niiden menekille on 2 tuntia julkaisusta. Ko. pedaali on siis "jatkoa" tuolle normille Spring Chickenille, joka on "out of production". Aika paljonhan sitä sai kärsiä tuosta... mutta mutta, mitäpä sitä ei tekisi hyvän spring reverbin eteen :) "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House |
CicliB 02.10.2009 11:43:35 | |
---|
Kiinnostaisiko jotain Ibanez FL-9 flangeri, 80 -luvulta. Voisin luopua omastani, pikaviestillä tavoittaa jos kiinnostaa.. |