Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 518 19 20 21 22122 123 124 125 126
DJKaaos
20.09.2009 12:31:52
Eilen oli aika hyvä peli tuo West Ham - Liverpool. Tai lähinnä 1. puoliaika. Paljon maaleja ja reipasta peliä.

Tänään sitten Manchesterin paikallinen. Lienee etukäteen ajateltuna sähköisin derby sitten 2000-luvun alun Keane vs. Håland -tapauksen.
Minä olen minä.
washburn21
20.09.2009 14:54:07 (muokattu 20.09.2009 14:54:52)
Voi P**** jos Canal ei nyt korjaa tuota ongelmaa! Ei näy tällä hetkellä Sport 1
E: Futisforumin mukaan en ole ainut.
...
DJKaaos
20.09.2009 14:56:06
washburn21: Voi P**** jos Canal ei nyt korjaa tuota ongelmaa! Ei näy tällä hetkellä Sport 1
E: Futisforumin mukaan en ole ainut.

Mulla näkyy :o
Minä olen minä.
washburn21
20.09.2009 14:59:56
djKaaos: Mulla näkyy :o

Ykkönen? Parempi pistää näkymään ennen cityn peliä
...
DJKaaos
20.09.2009 15:04:04
washburn21: Ykkönen? Parempi pistää näkymään ennen cityn peliä

Jep, molemmat näkyy.
Minä olen minä.
washburn21
20.09.2009 15:14:18 (muokattu 20.09.2009 16:25:57)
Kenelläkään tuttavallakaan Jyväskylässä ei näy. Voi voi...
E: Onneksi korjasivat. Ihan mukavannäköistä peliä ;)
...
Secreterial
20.09.2009 17:30:36
Ei herranjumala mikä loppu Manchesterin derbyssä. Eka Bellamy tasottaa, ja City on onnessaan, että tasapeli tulee. Mutta ei riittäny ei, vaan vanha kettu Owen päätti pistää ManUlle voiton...
Seppo_Howitzer
20.09.2009 17:32:22
Joo aika huikea peli. Tosin ihmetyttää miten tuomari antoi pelin jatkua niin pitkään.
washburn21
20.09.2009 17:36:11 (muokattu 20.09.2009 17:36:24)
Seppo_Howitzer: Joo aika huikea peli. Tosin ihmetyttää miten tuomari antoi pelin jatkua niin pitkään.

Bellamyn maali lisäajalla toi sen 1min, plus ManUn vaihto. Ei ratkennut tuomariin.
Vieläköhän joku kritisoi valioliigan viihdyttävyyttä
...
DJKaaos
20.09.2009 17:42:32
washburn21: Bellamyn maali lisäajalla toi sen 1min, plus ManUn vaihto. Ei ratkennut tuomariin.
Vieläköhän joku kritisoi valioliigan viihdyttävyyttä

Tämä oli kyllä keposeen kauden paras peli tapahtumien perusteella tähän asti.
Minä olen minä.
DJKaaos
20.09.2009 18:19:10
sikki-six: Lisäajan lisäaikaa oli pelattu 1:30 kun Owen teki maalin - harvoinpa noin päljon venytellään vaikka maali tulisikin. Bellamyn maali tuli muuten varsinaisella peliajalla. Lisäaikaa pelattiin kokonaisuudessaan semmoset reilut 6 minuuttia...

Ne on nuo Old Traffordin lisäajat "tarvittaessa" vähän pidempiä - SAF vilkasee vaan sopivasti tuomaristoa, niin homma on selvä :)

Bellamyn maali tuli kyllä himpun verran ennen 90min täyttymistä, mutta sitä maalia juhlittiin vähintään 30sek yli 90 minuutin. Siihen lisäksi Manun vaihto ja parit pelikatkot, niin ei kai tuo mikään suuri vääryys ollut. Olisihan Citykin voinut yrittää sitä voittomaalia - ei se lisäaika ollut tarkoitettu Manua varten.

Tuo lisäaikahan ei MISSÄÄN tapauksessa olisi ollut liian pitkä, mikäli City olisi ollut maalintekijä tuossa tilanteessa. Eiks niin?
Minä olen minä.
washburn21
20.09.2009 19:58:26
djKaaos: Bellamyn maali tuli kyllä himpun verran ennen 90min täyttymistä, mutta sitä maalia juhlittiin vähintään 30sek yli 90 minuutin. Siihen lisäksi Manun vaihto ja parit pelikatkot, niin ei kai tuo mikään suuri vääryys ollut. Olisihan Citykin voinut yrittää sitä voittomaalia - ei se lisäaika ollut tarkoitettu Manua varten.

Tuo lisäaikahan ei MISSÄÄN tapauksessa olisi ollut liian pitkä, mikäli City olisi ollut maalintekijä tuossa tilanteessa. Eiks niin?

Hyvin tiivistetty +
...
carlos
20.09.2009 21:56:04 (muokattu 20.09.2009 22:09:15)
Tokan puoliajan perusteella ihan oikea joukkue voitti. Minne katosi Cityn syke? Plussaa kuiteskin citylle siitä, että vaikka kolme starahyökkääjää olikin sivussa, niin maalintekijöitä löytyi silti. Bellamyn henkilökohtaiset suoritukset olivat loistavia.

Lisäajan säännöistä en oo ihan perillä, mutta eikö maali ja sen jälkeiset juhlimiset oo ihan normaalia peliä? Tai siis ku eihän sitä maalia lähdetty tällä kertaa mihinkään toiseen kenttäpäätyyn juhlimaan.. Vaihdot toki pitkittävät plus sitten se, että pelaajat jäävät makoilemaan nurmikolle ynnä muuta paskaa. Ja yks mitä en ymmärrä, on se et ekan puoliajan jälkeen on ihan normaalia antaa pari minuuttia lisäaikaa - toinen nelivitonen on kuitenkin vielä tuloillaan. Ok, voihan toisella joukkueella olla hyväkin ote pelistä juuri ekan puoliajan lopulla, mutta ihan näin henkilökohtaisena mielipiteenä pidän ekan puoliajan pitkittämistä ihan turhana.

Ja kyllä vitutti suuresti, kun Owen kävi sen maalin tuikkaamassa. Varsinkin kun manun vaparin jälkeisestä tilanteesta city sai jo näennäisesti purettua (kellon tikittäessä 95 peliminuuttia) ja oli ihan semmoinen kliseinen loppuvihellyshetki pelissä - itse ainakin odotin tuomarilta löytyvän ballseja sen verran, että siihen katkaisee. Mutta vihellystä ei kuulu, sieltä vaan tullaan. Vissiin peli kantsii pelata aina loppuun asti.

Rooney oli taas jäätävä. Hyvällä työmoraalilla äijä hakee niitä palloja omalta kenttäpuoliskolta! Cityn puolelta diggailin Tevezin taistelumeiningistä ekalla puoliajalla ja Wright-Phillipsistä yleisesti.

All in all, huikea matsi. Tämmösten takia vois harkita sitä canalin hankkimista.

EDIT: Kelssilläkin näyttäis porskutus jatkuvan ihan kohtalaisena. Harmi et Tottenhamilta loukkaantui topparit..

Espanjassa taasen Barca vei eilen Atletico Madridia 5-2, en ihan moisia lukemia olis kuvitellut. Tänään taasen toinen jyrä koulutti Xerezia 5-0. Oli rotta van nistelrooy käynyt myös laittamassa yhden häkin kristiinan maalatessa pari. Totta puhuen, en uskonut Ronaldon aloittavan kautta ihan näin rähinällä: 4 maalia kolmeen liigaotteluun ja sitte ne pari UCL-häkkiä...
by the grace of God
Ziggy Bubba
21.09.2009 03:12:35

djKaaos: Bellamyn maali tuli kyllä himpun verran ennen 90min täyttymistä, mutta sitä maalia juhlittiin vähintään 30sek yli 90 minuutin. Siihen lisäksi Manun vaihto ja parit pelikatkot, niin ei kai tuo mikään suuri vääryys ollut. Olisihan Citykin voinut yrittää sitä voittomaalia - ei se lisäaika ollut tarkoitettu Manua varten.

Ymmärtääkseni sääntökirjan mukaan maalista ei pidä lisätä kelloon aikaa, ellei sitten ole jotain erityisen painavaa syytä, kuten esim. ylipitkät tuuletukset, joita ei tossa kohtaa nähty. Kyllä niitä sivurajaheittoja, vapareita ja vaihtoja on about jokaisen matsin lisäajalla, mutta yleensä lisäaika loppuu sen tauluissa seisovan minuuttimäärän jälkeen.
The Crookmachine Project
DJKaaos
21.09.2009 16:07:28 (muokattu 21.09.2009 16:08:56)
sikki-six: Ymmärtääkseni sääntökirjan mukaan maalista ei pidä lisätä kelloon aikaa

Täytyy myöntää, että en tiedä vuoren varmasti tuota pykälää, mutta joitain sääntöjä tässä tutkiessani, niin mainitaan että tuomari voi antaa halutessaan lisäaikaa maalista / sen aiheuttamasta pelikatkosta.

mutta yleensä lisäaika loppuu sen tauluissa seisovan minuuttimäärän jälkeen.

Miten niin? Eihän se ole lainkaan tavatonta, että peli jatkuu yli alkuperäisen lisäajan, mikäli lisäajalla tulee viivytyksiä, kuten vaihtoja tai paljon katkoja. Se on lähinnä tavanomaista, että näin tapahtuu.

Ja Bellamy kerjäämässä jälleen ikävyyksiä. Lienee pelikieltoa tulossa:

http://www.goal.com/en/news/article-image?id=56461

E:

Läpsäsy liikkuvana: http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/onsite/gif/bellamyslap.gif
Minä olen minä.
carlos
21.09.2009 22:14:15
http://www.goal.com/en/news/article-image?id=56461

Näyttääpä rajulta tollee stillinä.
by the grace of God
DJKaaos
21.09.2009 22:25:10
carlos: Näyttääpä rajulta tollee stillinä.

Giffi näyttää lähinnä "vaan" joltain tuuppasulta.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
22.09.2009 17:33:03 (muokattu 22.09.2009 17:34:42)

Nyt ovat Englannissa tehneet jonkin sortin "tutkimusta" noista Manun lisäajoista - tuppaavat ne nähtävästi hiukan venymään, jos Old Traffordilla ei kotijoukkue ole johdossa:
http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uu … shtml/arkistot/futis/2009/09/959100

E: Taitaa se tuomareille olla kova paikka viheltää peli ainakaan turhan aikaisin poikki, jos noinkin massiivinen kotiyleisö ja joukkue on kyseessä.
The Crookmachine Project
DJKaaos
22.09.2009 17:51:30
sikki-six: Nyt ovat Englannissa tehneet jonkin sortin "tutkimusta" noista Manun lisäajoista - tuppaavat ne nähtävästi hiukan venymään, jos Old Traffordilla ei kotijoukkue ole johdossa:
http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uu … shtml/arkistot/futis/2009/09/959100

Mielestäni tätä tutkimusta olisi voinut tehdä hieman laajemmassa mittakaavassa. Tämmöisenä melko arvoton, kun ei ole minkäänlaista vertailukohtaa muihin joukkueisiin. Tutkitaan vain Manun omien pelien lisäaikoja suhteessa sen omaan johtoasemaan ja/tai tappioasemaan. Eli mitähän tilastot sanovat muiden joukkueiden kohdalla vastaavissa tilanteissa?

E: Taitaa se tuomareille olla kova paikka viheltää peli ainakaan turhan aikaisin poikki, jos noinkin massiivinen kotiyleisö ja joukkue on kyseessä.

Old Traffordin paine vaikuttaa siihen varmasti, mutta ehkä se kertoo tuomarityöskentelystä jotain, kun tietyn statuksen omaava valmentaja pystyy vaikuttamaan tuomariin. Sellaista ei pitäisi tällä tasolla tapahtua.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)