Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 5 6 7 8 933 34 35 36 37
Mandarax
15.09.2009 17:00:40
Revilation: Kyllä sieltä itse löysin yhden ibanezin petrucci mallin, hintaa sil oli muistaakseni jotai 650 ja risat.. Ei oo kai niitä petruccin parhaimpii keppei? suurin osa noistaki kepeist nii on jotai ibanezei jossa on maksettu joelle 100000 dollarii et pistää nimmarinsa sinne ylös...

Ettet nyt sekoita JS100 (JOE Satriani) ja JP100 (Petrucci) keskenään..? Tuollaista JS100 saa tosiaan T-kaupasta reippaaseen 600euroon.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Tinippa84
15.09.2009 17:22:02

Harvey666: Ettet nyt sekoita JS100 (JOE Satriani) ja JP100 (Petrucci) keskenään..? Tuollaista JS100 saa tosiaan T-kaupasta reippaaseen 600euroon.

Hehe, taitaa olla puurot ja vellit sekasin. Mulla on vuoden 97' ibanezin kuvasto, jossa noita JP malleja oli. Herra itse vaihto musicmaniin jo aikapäiviä sitten...
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Revilation
15.09.2009 17:34:56
Harvey666: Ettet nyt sekoita JS100 (JOE Satriani) ja JP100 (Petrucci) keskenään..? Tuollaista JS100 saa tosiaan T-kaupasta reippaaseen 600euroon.

katos perkele
SkittaBöy
16.09.2009 10:04:58
Revilation: Silloin myyjä on kyllä puhunut puuta heinää :DD

Täytynee sitten varmaan kokeilla Elixiriä, koska tuo yhden myyjän kommentti on ollut ainoa syy, miksi olen jättänyt ne toistaiseksi hyllyyn.

Hyvähän tuo vain olisi, jos Exilirit todella kestävät pidempään, eikä tarvitsisi vaihdella floikkaritallaiseen Ibaneziin kieliä niin usein. Se on varsin hermot raastavaa puuhaa, kun haluaisi vain soittaa, mutta säätäminen vie helposti tunnin, pari.
Revilation
16.09.2009 17:37:22 (muokattu 16.09.2009 17:38:31)
SkittaBöy: Täytynee sitten varmaan kokeilla Elixiriä, koska tuo yhden myyjän kommentti on ollut ainoa syy, miksi olen jättänyt ne toistaiseksi hyllyyn.

Hyvähän tuo vain olisi, jos Exilirit todella kestävät pidempään, eikä tarvitsisi vaihdella floikkaritallaiseen Ibaneziin kieliä niin usein. Se on varsin hermot raastavaa puuhaa, kun haluaisi vain soittaa, mutta säätäminen vie helposti tunnin, pari.

kokeile ihmeessä :)) Lukkotalla painaa sen verta kovaa sitä kieltä satulaa vasten että ei se voi mitenkään liikkua kuha ei liian löysälle sitä jätä.. Ylikiertää ei kummiskaan kannata koskaan kokeilla.
Elixirin kieliin vaihettaes nii kielet tuntuu kyl yllättävän liukkailta (E A ja D kielet) ku niis on se mikälie päällystetsydeemi mut siihe kyl tottuu. Yllättävän hyvin ne kyllä soi :)
Revilation
19.09.2009 21:25:05
mitä pitää tehdä kun vire pitää ylöspäin kammetessa 100% mut alaspäin kammetessa n. 90%. Ihan vähän ku kiristää niin sitten alaspäin kampeaminen pitää mut ylöspäin kammetes vire nousee
Revilation
19.09.2009 22:18:29
Revilation: mitä pitää tehdä kun vire pitää ylöspäin kammetessa 100% mut alaspäin kammetessa n. 90%. Ihan vähän ku kiristää niin sitten alaspäin kampeaminen pitää mut ylöspäin kammetes vire nousee

EDIT: Lukot on kunnolla kiinni, joten ongelman ei pitäisi olla niissä. Talla täysin kohtisuorassa runkoon nähden kummaltakin puolelta tallaa..
Revilation
20.09.2009 00:34:57 (muokattu 20.09.2009 00:46:26)
Harvey666: Jaa-a.. Siis n.2v vanha Edge Pro, joka on huollettu ja jousia lisätty... Lukkosatulaa sitten itse veikkaisin, mutta taisi olla sekin jo syynätty..? Mitenkäs ne floikan tolpat - onko kunnolla kiinni eikä anna periksi?

Jos siinä on ihan näkyvä lovi, niin ongelma lienee tuossa.

Tähän väliin kevennyksenä eilen ottamani kuva n.20 -vuotiaasta knife edgestä huollon yhteydessä:
http://i218.photobucket.com/albums/ … rvesteri/soittovehkeet/IMG_6665.jpg

Tuollainen kuin sinun kuvassasi on niin on minullakin on toisessa päässä joka on erittäin hyvin säilynyt mutta toisella puolella on pieni lovi joka on ehkä mitä mä sanoisin 2-3mm syvä. Lukkosatulaa tänään hioin vähäsen erittäin hienolla vesihiomapaperilla kaikki paskat pois, eipähän naksu enään viritettäessä mutta pieni vireongelma silti jatkuu.. Mitä tarkalleen ottaeen tarkoitat että onko tolpat kunnolla kiinni? mistä sen tietää että onko kiinni koska floikan alla ei oo mitään kiristysruuvejakaan tolpille :S

EDIT: Uskaltaako siihen knife edgeen jossa on lovi niin koskea viilan kanssa ja tehdä siitä terävä? Pitääkö silloin kun sitä alkaa hiomaan niin tehdä toisellekin knife edgelle jotakin että vire pysyisi.. Riittääkö yhden knife edgen viilaaminen?
alluzki
20.09.2009 09:16:57 (muokattu 20.09.2009 10:48:12)
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg320dxfmtg.htm
Kellään kokemuksia tuosta ja pitääkö vireen?
Olen musakaupoissa kokeillut ja sopii hyvin käteen.
Vai kannataako ostaa joku muu ~600€ kitara?
Silppuri
20.09.2009 10:53:26

Revilation: mitä pitää tehdä kun vire pitää ylöspäin kammetessa 100% mut alaspäin kammetessa n. 90%. Ihan vähän ku kiristää niin sitten alaspäin kampeaminen pitää mut ylöspäin kammetes vire nousee

Kulunut taikka paska talla. Mulla oli joskus yks halpis-Jacksoni, joka teki just tuon. Tavallaan se talla ei pysähtynyt ihan samaan asentoon ylös ja alas kammetessa.
"I havent slept since I woke up."
Revilation
20.09.2009 11:02:31
Silppuri: Kulunut taikka paska talla. Mulla oli joskus yks halpis-Jacksoni, joka teki just tuon. Tavallaan se talla ei pysähtynyt ihan samaan asentoon ylös ja alas kammetessa.

Tallan ei paska pitäisi olla koska hänen nimensä on Edge Pro, eikös Steve Vai käytä tuota tallaa ja hyvin toimii. Miten tukipaalui saa kiristettyä edge pro mallissa vai saako niitä ollenkaan?
Mandarax
20.09.2009 12:44:03
Revilation: Tallan ei paska pitäisi olla koska hänen nimensä on Edge Pro, eikös Steve Vai käytä tuota tallaa ja hyvin toimii. Miten tukipaalui saa kiristettyä edge pro mallissa vai saako niitä ollenkaan?

Lähinnä ajattelin josko niissä holkeissa, joissa tolpat ovat kiinni, tai itse tolpissa olisi sen verran klappia, että pääsisivät liikkumaan... Eikös Edge Prossakin ole niiden tolppien sisällä se pienempi kuusikulmaruuvi lukitsemassa tolpat kiini(?). Menee melkoiseksi arvailuksi, mutta koita vielä tarkistaa ja kiristellä (ei liikaa..!) kaikki osat, jotka tulisi olla kunnolla kiinni - satula jne.. Seuraavaksi vaihtaisin "varmuuden vuoksi" kaikki jouset ja vaihtaisin vaikka kielisatsin merkkiäkin...

Jos tuo lontoon kieli sujuu, niin hyvää faktaa esim. tuolta:
http://www.ibanezrules.com/tech.htm#Stud_Swap
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
duc
20.09.2009 12:46:24
Revilation: Tallan ei paska pitäisi olla koska hänen nimensä on Edge Pro, eikös Steve Vai käytä tuota tallaa ja hyvin toimii. Miten tukipaalui saa kiristettyä edge pro mallissa vai saako niitä ollenkaan?

Eikös Steve vaihtanut tallaa parin kuukauden välein, niin ei pääse kulumaan :)
Revilation
20.09.2009 13:35:57
Harvey666: Lähinnä ajattelin josko niissä holkeissa, joissa tolpat ovat kiinni, tai itse tolpissa olisi sen verran klappia, että pääsisivät liikkumaan... Eikös Edge Prossakin ole niiden tolppien sisällä se pienempi kuusikulmaruuvi lukitsemassa tolpat kiini(?). Menee melkoiseksi arvailuksi, mutta koita vielä tarkistaa ja kiristellä (ei liikaa..!) kaikki osat, jotka tulisi olla kunnolla kiinni - satula jne.. Seuraavaksi vaihtaisin "varmuuden vuoksi" kaikki jouset ja vaihtaisin vaikka kielisatsin merkkiäkin...

Jos tuo lontoon kieli sujuu, niin hyvää faktaa esim. tuolta:
http://www.ibanezrules.com/tech.htm#Stud_Swap

Kielimerkki oli eka DR 0.09 - 0.46 ja sit sama paksuus elixirilt ja nyt on D'addario 0.10 - 0.46 kielisetti ja sama ongelma jatkuu.. kiristelty ollaan kaikki lukkotallan ruuvit ja tallan myös.. Olen myös vaihtanut kaikki jousetkin..
Revilation
20.09.2009 14:06:53
ainiin, btw katselin kitaran kumpaakin tolppaa (Edge Pro) niin se mihin kuusiokoloavain laitetaan josta pystyy säätää tallan korkeutta nii siellä on joku valkonen muovinen tsydeemijuttu mutta en tiedä että mikä se on ja et millä työkalul sitä voi säätää.. :o Mietin et voikse olla tolppien lukitusjuttu tai joku.. Mikään pieni kuusiokoloavain ei siihen menny
Revilation
20.09.2009 15:58:35 (muokattu 20.09.2009 18:28:09)
Apuva, otin tallan irti ja katoin että heiluuko tukipaalut, heiluu aikalailla :ooo liian pienet tai jotain.. mitä pitää tehdä? kotikikka?

EDIT: Elmukelmua väliin nätisti ja nyt ei paalut kyllä heilu sit yhtään.. saa nähä miten käy ku pistää tallan kii

EDIT: vire heittää nyt entistä enemmän.. Tällä kertaa kumpaankin suuntaan.. Kai täs kestää hetki kun hioin vähäsen niitä tukipaaluja veitsen kohdalta (paskat yms pois)..
Tinippa84
21.09.2009 08:03:14

Revilation:Miten tukipaalui saa kiristettyä edge pro mallissa vai saako niitä ollenkaan?

Eipä niissä taida olla erikseen mitään kiristyksiä.
Kyllä tuolla tallalla vireen pitäs pysyä. Pistä tippa öljyä sinne teriin, itellä ainakin auttoi.
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Revilation
22.09.2009 21:08:05
Tinippa84: Eipä niissä taida olla erikseen mitään kiristyksiä.
Kyllä tuolla tallalla vireen pitäs pysyä. Pistä tippa öljyä sinne teriin, itellä ainakin auttoi.

Mitä öljyä?
Confidentum
22.09.2009 21:10:51 (muokattu 22.09.2009 21:15:40)
Revilation: Mitä öljyä?

Ompelukoneöljyä, aseöljyä, polkupyöräöljyä...siis jotain ohutta ja kirkasta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)