Aihe: Orange Rockerverb
1 2 3 4 5 6 7 8
Ziggy Bubba
10.04.2009 15:29:08 (muokattu 10.04.2009 15:31:13)

adretlan: Jos tuo effektilooppi on tosiaan parallel, niin taitaa jäädä sittenkin tuo nuppi kaupan hyllylle. Ainut ominaisuus mitä nykyiseen Rocker 30 kaipailen, on effektilooppi. Parallel on täysin hyödytön mulle.

Itellä oli noissa klipeissä koko ajan Pod XT Live ja Boss Space Echo efektilenkissä "soundia syömässä", ite en ainakaan vaihevirheitä ym. ole huomannut. Hyvin tuo lenkki on siis itellä pelannut..
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Ziggy Bubba
16.09.2009 17:47:32 (muokattu 16.09.2009 17:51:56)

Laitetaas tuoretta soundiklippiä tännekin, jos vaikka joku haluaa masiinasta näytettä kuulla:

Nauhottelin tossa Zoomin H2:lla Rockerverbistä parit klipit. H2:n lyhyen virtapiuhan takia en saanut laitetta ihan kaapin eteen, siksi klipit voivat soundata hiukan tummilta.

Standard Mex Telecaster (Twang King -mikki) clean:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5165

SG Standard (EMG 85 -mikki) mättö:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5166

Mättöklippiin pyrin lykkimään RV:n EQ:lla vähän pienempää botnea ja isompaa keskialuetta. Vähän purevampaa ja vähemmän modernia scooppia soundissa siis.

E: Kliinissä klipissä on ihan kevyt slap-delay Space Echosta ja ihan hilppanen kompuraa Tone Pressistä pahimpia piikkejä leikkaamassa. RV:n omaa jousikaikua on myös mukana. Mättöklipissä taas on tutusti Ibanez TS9 boostaamassa (gain 0, tone klo 12, level täysillä).
The Crookmachine Project
El Hombre
16.09.2009 18:01:40
Mulla on ollut RV50 nuppi parisen vuotta ja hyvä on kyllä, erittäin hyvä. Ainakin tällaiseen 70's tyyliseen blues/hardrock meininkiin mitä tapaan soitella. Jos varastettaisiin etsisin varkaan käsiini, sitoisin hänet Behringeriin ja upottaisin järveen, sitten tietysti oma Orange kotiin takas.
Minusta kyllä oman yksilöni clean-kanavasta lähtee yllättävän vähän volaa, koitin kyllä vaihtaa etu-asteputkea mutta...en minä tiedä. Noh, se on aikasen samantekevää mulle, särökanavalla pysyttelen 90% ajasta kuitenkin.
Tosi hyvä peli on, jos semmosesta tykkää. :)
Ziggy Bubba
16.09.2009 18:21:46

Itellä on treeneissä yleensä ollut RV:n clean-kanavan volat jossain klo 12-14 tienoilla, ihan hyvin on itelle riittänyt volyymi, vaikka bändistä löytyy toinen kitaristi, laulaja, basisti ja rumpali. Tuossa klo 14 paikkeilla alkaa vehje myös tuottamaan varsin makoistaa pääteruttua soundiin, nam :)
The Crookmachine Project
El Hombre
16.09.2009 22:58:41
Joo, tollasia säätöjä jotakuinkin mäkin käytän kliinissä silloin kun käytän. Särökanavalla taas gain kl 13ish ja volume 12ish - ja sehän on aika kovaa jo, mutta kun siinä on sitä säätövaraa ylöspäin, äänenvoimakkuusmielessä siis, niin paljon enemmän verrattuna cleaniin. Kyllähän minä toki kaikki soitot jotka cleanilla on tarvinnut vetää olen saanut kunnialla suoritettua, tää on tämmönen mutu-juttu kai. :)
Kokeilin muuten kerran kun kyllästyin basistin ainaiseen jankutukseen siitä että soitan liian kovaa - noilla em. särösäädöillä mentiin - mitä tapahtuu jos vääntää sen volumepotikan ihan pohjaan. "Ei tää oo kovaa. TÄÄ on kovaa"
Se oli loistavaa! Rumpali sano että se ei kuullut edes omaa soittoaan, vaan piti soittaa tuntumalta. )
Juntunen
18.09.2009 12:40:30

Minusta kyllä oman yksilöni clean-kanavasta lähtee yllättävän vähän volaa, koitin kyllä vaihtaa etu-asteputkea mutta...en minä tiedä. Noh, se on aikasen samantekevää mulle, särökanavalla pysyttelen 90% ajasta kuitenkin.

Itse oon huomannu tän saman. Jotenkin aiemmissa vahvareissa puhtaasta kanavasta on lähteny suhteessa helpommin volaa irti kun särökanavasta. RV:llä joutuu cleanissa kääntämään vähän reippaammin volyymiä.

Mites muuten tuo särökanavan volume, ootteko testannu kuinka lujalla? Itse oon joillaki keikoilla (vähän isommilla lavoilla) pyörittäny volumet sinne klo 13 paikkeille, ettei tartteis ruuvata niin isolle monitoreihin, eikä sekään vielä tuntunut ihan kauhean lujaa tulevan. Uskaltaako tuota kuinka lujalle kääntää ennen kun hajoaa? =)

Soittelen kahteen Framuksen 2x12 skobeen. Niin ja RV50 nuppi siis kyseessä.
efunkelist
18.09.2009 12:55:52

sikkisix, nää on siis zoomilla tallennettu ja sen mikityksen jälkeen ei ole signaalia käsitelty?
Todella terveitä ja hyviä soundeja minusta kaikki!
Olikos tuossa kaapissa V30 -elementit muuten?
Jos on niin mun makuuni parhaimpia V30-soundeja mitä oon kuullu. Tykkään yleensä enemmän greenbackeistä.

Herkkua korville. Oon käyny soitinkaupassa pari kertaa kuolaamassa ja soittamassa rockerverbiä. Hinta on kohdillaan mutta eiköhän mulla vielä eräänä päivänä tuo laite ole. On se vaan sen verran paras ikänäni soittamistani laitteista.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Ziggy Bubba
18.09.2009 13:30:55

efunkelist: sikkisix, nää on siis zoomilla tallennettu ja sen mikityksen jälkeen ei ole signaalia käsitelty?
Todella terveitä ja hyviä soundeja minusta kaikki!
Olikos tuossa kaapissa V30 -elementit muuten?
Jos on niin mun makuuni parhaimpia V30-soundeja mitä oon kuullu. Tykkään yleensä enemmän greenbackeistä.

Juu, Zoomiin nauhotettu suoraan, eivät ole edes käyneet nuo klipit missään editointiohjelmissa :) Semmonen 10 senttiä etukankaasta oli tuo H2. Juu, tuossa Orangen PPC212:ssa on V30:t, niinkuin taitaa olla melkein kaikissa orangen kamoissa.

Kliinipätkässä oli EQ:t aika tarkalleen klo 12 kohilla, reverb suht pienellä. Heviklipissä tuuppasin keskialueen johon klo 15 paikkeille, bassoa taas oli pikkasen leikelty.

Volyymit oli semmosella "kovan puheen" tasolla, tarpeeksi hiljaa etteivät naapurit varmasti häiriinny tai Zoom mene gain-asetuksilla särölle.

Hauska kuulla että tykkäsit :)
The Crookmachine Project
efunkelist
19.09.2009 16:32:17

Volyymit oli semmosella "kovan puheen" tasolla, tarpeeksi hiljaa etteivät naapurit varmasti häiriinny tai Zoom mene gain-asetuksilla särölle.

Minusta tämä on vielä ehdotonta lisäplussaa että laite kuulostaa hyvältä myös hiljaisemmalla äänenvoimakkuudella. Jotku putkistyget vaan on sellasia että ne ei kuulosta miltään ellei ole huutovoimakkuuksilla. Moisilla ei tee mitään himassa tai pikkukeikoilla.

Kaappi painaa 50 kg, eikä' rullia suositella, joten surkea roudattava, ehkä joku boksi olisi sitten ratkaisu

Oikeasti noin paljon? On todella painava. Mistäköhän se sanonta tulee että soundi painaa... ;)
Kannattaa muuten hommata nokkakärryt rautakaupasta. Maksaa saman verran kuin 4kpl kunnollisia renkaita alle mutta nokkiksellapa roudaa bändin kaikki kaapit. Ja tehokas väline myös muutoissa.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Ziggy Bubba
26.09.2009 00:52:38 (muokattu 26.09.2009 01:47:42)

Tässäpä vielä kesällä RV50:llä skulattu rock-repäisy, jossa ei hetken mielijohteessa kliseitä vältelty tai turhan tarkkaa soittoa mietitty:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=5309

Jälkikäsittelynä on kitaroissa hilppanen alapääleikkaus (bassojen tieltä). Volyymit on taas kerran todella pienellä ja mikkinä Zoomin H2. Softana toimi Garageband. Kitarana toimi meksikolainen Fenkun Tele ja rokkiboosterina Iban TS9 (liidikitarassa tais olla LP Studio).

Noiden perus puhtaiden ja mättösäröjen jälkeen tämä klippi tuo toivottavasti pöntöstä esiin myös soundeja "siltä väliltä" :)
The Crookmachine Project
juhajuha
02.03.2010 09:47:53

Tuli ostettua Rockerverb 50 -nuppi. Mahtava peli muuten, mutta kliinisoundiin kaipaisin nopeasti lisää kirkkautta ja klangia. Mikä avuksi?
RED NUMBER TWO "Niin delay vastaa kuin sinne huutaa."
Juntunen
02.03.2010 09:54:16

juhajuha: Tuli ostettua Rockerverb 50 -nuppi. Mahtava peli muuten, mutta kliinisoundiin kaipaisin nopeasti lisää kirkkautta ja klangia. Mikä avuksi?

Itse taistelin pitkään saman ongelman kanssa. Tuossa aika vasta hommasin lautaan Voodoo Labin Sparkle Driven, millä saa puhtaaseen kanavaan kivasti pientä lisäruttua ja tonepotikasta veivaamalla aika reilusti lisää kirkkautta.

Täytyy sanoa, että juuri tuon tummuuden takia ei ehkä kaikista maailman vahvareista paras meikän tarpeisiin. Mutta tykkään silti hitosti. =)
juhajuha
02.03.2010 10:04:36

Putkiremontti ainakin pitää tehdä jossain vaiheessa. JJ:n pääteputkia suositellaan, mutta mitkä olis mahdollisimman kirkkaat etuasteputket?
Pluto
02.03.2010 10:08:38
juhajuha: Putkiremontti ainakin pitää tehdä jossain vaiheessa. JJ:n pääteputkia suositellaan, mutta mitkä olis mahdollisimman kirkkaat etuasteputket?

Jotkut väittävät, että Electro-Harmonixilla olisi varsin kirkkaita putkisia.
Dillon, you son of a bitch!
Mattarn
02.03.2010 10:19:12

Juntunen: Mites muuten tuo särökanavan volume, ootteko testannu kuinka lujalla? Itse oon joillaki keikoilla (vähän isommilla lavoilla) pyörittäny volumet sinne klo 13 paikkeille, ettei tartteis ruuvata niin isolle monitoreihin, eikä sekään vielä tuntunut ihan kauhean lujaa tulevan. Uskaltaako tuota kuinka lujalle kääntää ennen kun hajoaa? =)

Soittelen kahteen Framuksen 2x12 skobeen. Niin ja RV50 nuppi siis kyseessä.

Mene nyt ihmeessä treenikselle ja väännä lovumet täysille, se on mahtava tunne. Ei siinä mikään rikki mene. ;)

En RV:tä ole päässyt luukuttamaan, mutta omaa overdriveia kyllä ja siinä se soundi vasta aukeaa siinä klo.13 jälkeen.
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
Ziggy Bubba
02.03.2010 14:44:36

juhajuha: Tuli ostettua Rockerverb 50 -nuppi. Mahtava peli muuten, mutta kliinisoundiin kaipaisin nopeasti lisää kirkkautta ja klangia. Mikä avuksi?

Orangen kliinikanava tykkää kyllä ykskelaisista hulluna, mutta kyllä humppareillakin oon saanu riittävästi helinää ja klangia soittoon. Keskialueitahan tohon saa lisää leikkaamalla sekä trebleä että bassoa - jälkimmäistä kannattaa varsinkin vähennellä selkeästi jos tummuutta haluaa vähentää.

Ite tykkään laittaa puhtailla vahvarista hiukan "överisti" kirkkaan soundin, jota sitten pehmennän kevyesti kitaran volumella tai tonella. Lähtee soundista semmoset karskit plekukolinat sun muut kätsysti pois.

Särökanavalla tykkään lykätä aika reilua keskialueboostia ja bassoleikkuuta EQ:sta, tulee sitä hyvää keskialueräyhää ja potkua, joka erottuu komeesti bändin/biisin seasta.

Eli eikun testailemaan, kyllä tossa meni itelläkin varsin pitkään meni että ne omimmat soundit sai laitteesta kaivettua. Tämä siis vahvarin helppokäyttöisyydestä huolimatta - mahtaa olla esim. Mesa-miehillä tuunauspainotteista se soittelu pitkään kun vaffarin hommaa :)
This Is Sonar Transistor...
juhajuha
03.03.2010 08:28:49

Joo kiitos, tuota Sparkle Driveä voisi harkita. Jos ei muu auta niin EQ-pedaali...
kimurantti1
03.03.2010 13:45:32 (muokattu 03.03.2010 13:57:13)
juhajuha: Joo kiitos, tuota Sparkle Driveä voisi harkita. Jos ei muu auta niin EQ-pedaali...

Jos haluat kokeilla Sparkle Drivea niin laita pikaviestiä. Myös Bossin GE-7 löytyy.

sikki-six: Tämä siis vahvarin helppokäyttöisyydestä huolimatta - mahtaa olla esim. Mesa-miehillä tuunauspainotteista se soittelu pitkään kun vaffarin hommaa :)

Onhan siinä oma pähkäilynsä aluksi, kun namiskat vaikuttaa toisiin säätöihin. Mulla meni pari tuntia kun ruuvasin Mark V:sta. Sitten kun sen tajuaa, niin se on kaikkea muuta kuin ongelma. Ei se Mesasta miksikään muutu, mutta soundia saa ruuvattua tosi tarkkaan kun tietää mitä tekee.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ziggy Bubba
20.08.2010 19:18:43 (muokattu 20.08.2010 19:26:10)

Vetäsinpäs vähän narulle Rockerverbiä Telellä rock-ruttua, efektinä ainoastaan Barber Tone Press -kompura pienellä: http://maihinnousu.net/s/8687

Soundiketju siis Fender Mex Tele -> Barber Tone Press -> Rockerverb -> Sennheiser E906 -> Apogee Duet -> Logic

Klipille ei ole tehty mitään jälkeenpäin.

E: Vahvarin volumet oli soittaessa taas kerran "kerrostaloystävälliset" :)

E2: Mikkeinä toimii Dimarzion Twang Kingit...
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)