Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper ja outo soundimuutos
1
aalataur
18.09.2009 19:02:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän johtuu että kun käynnistän Line6 Pod Farmin ja sen jälkeen Reaperin, niin Reaperin avautuessa soundi jotenkin muuttuu.. tulee hieman diskanttisemmaksi, ehkä jotenkin muutenkin. Huomasin tämän kun soittelen usein Reaperin käynnistymistä odotellessa ja nyt varmistuin asiasta kun kiinnitin siihen erityishuomiota, se tosiaankin jotenkin muuttaa soundia. Mitäs hittoa?
Soolokitaristi
19.09.2009 00:33:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt ymmärrä miksi haluat pitää pod farmia päällä kun käynnistät Reaperia, mutta veikkaan, että ongelma johtuu siintä että Reaperissa ja pod farmissa on eri näytteenottotaajuus ja/tai bittisyvyys jolloin ajurit joutuvat muklaamaan podfarmin arvot yhdenmukaisiksi Reaperin kanssa. Yleensä ASIO:ta käyttäviä ohjelmia kannattaisi olla vain yksi kerrallaan päällä, eivätkä kaikki äänikortit anna edes käyttää useampaa samaan aikaan. Helpommalla pääset kun vaan avaat reaperin ja lataat pod farmin sinne plug-iniksi.
 
Antti1
19.09.2009 00:45:04 (muokattu 19.09.2009 00:45:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soolokitaristi: Yleensä ASIO:ta käyttäviä ohjelmia kannattaisi olla vain yksi kerrallaan päällä, eivätkä kaikki äänikortit anna edes käyttää useampaa samaan aikaan.
 
Eipä tämä välttämättä aina ole ollenkaan äänikortin juttu edes, vaan riippuu käytetystä softastakin. Esimerkiksi Sonarista saa ruksilla ruutuun -periaatteella leikattua ajurit kaikilta muilta softilta sen ollessa käynnissä. Tämä vakauttaa systeemiä vähän.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Johann Onn
19.09.2009 01:46:52 (muokattu 19.09.2009 02:31:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soolokitaristi: En nyt ymmärrä miksi haluat pitää pod farmia päällä kun käynnistät Reaperia...
 
Itse taas ymmärrän hyvin. Ainakaan vanhemmissa TonePorteissa, ilman sitä (tai GearBox:ia) ei itse laitteella, tee yhtään mitään. Kun sen käynnistää ja lyö soinnun "A..." ja sammuttaa niin: "...naks*".
 
(EDIT: Näköjään uusimilla ajureilla toimii ilman noita, ei vaan kuulu edes puhdasta soundia. Äänityksiin tulee kyllä mallinukset, joita ei siis soittaessa kuule. Ei siis välttämättä maailman käytännöllisin / tarpeellisin ominaisuus.)
 
Ei mulla kyllä muutu soundi mihinkään, kun testasin samaa, koska 24/44 on lukittuna ajureissa.
 
PodFarm -> File -> Prefences -> Hardware -> Line6 Audio-Midi Devices
 
Driver -> Siihen 24/44 tai mitä sitten käyttääkin ja sitten "Lock format". Ja tarkistaa että ASIO Settings kohdassa on se sama "16- / 24-bit". Kun noin on lukittu, minkään softan / itse PodFarm:in ei pitäisi saada muutettua, asetuksia enää.
 
Paitsi jos asentaa, uudet ajurit. Silloin default asetukset (16/44,1) palautuu samalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «