Aihe: Kiss - maailman maagisin bändi
1 2 3 4 552 53 54 55 56133 134 135 136 137
stickyfinger
19.08.2009 17:51:45
Uusi Modern Day Delilah -biisi on nyt kuultavissa kokonaan Kissonline.comissa.

Ei paha, ei paha ollenkaan. Hämmentävintä ehkä se, että Paulin "ei-ihan-kohdalleen-osuvat" huudot on jätetty valmiiseen tuotokseen. Toisaalta, äijät lupailivat roisin kuuloista tuotantojälkeä, joten taitaa olla harvinaislaatuisesti niin, ettei Kiss ole tällä kertaa puhunut paskaa.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
powerage
20.08.2009 20:23:00 (muokattu 20.08.2009 20:24:46)
Nyt kun KISS alkaa jälleen olla ajankohtainen uuden levyn julkaisun myötä, mietiskelin tässä omaa suhdettani tähän aina ristiriitaisia tunteita herättäneeseen bändiin. "Kultaiselle" 80-luvulle käännyttäessä kun monet ikäiseni kuunteli KISSiä, kuuntelin itse pääasiassa Hurriganesia ja Stray Catsia. Elviksen ja Beatlesin hitit olivat tulleet tutuiksi jo aiemmin. Muutama vuosi myöhemmin kuvioihin astui sitten Purplet, Rainbowt ja Uriah Heepit jne.. Vaikka 70- luvun KISSin musiikki edusti minullekin ihan rehellistä ja hyvää rocknrollia, onnistuin karttamaan bändiä melkein 90-luvun puoliväliin saakka. Mielestäni kun moni muu bändi hoiti tuon rokkaamisen paljon paremmin kuin KISS. Toisin kuin moniin ikäkavereihini, ei edes bändin meikattu ulkonäkö tai teatterimainen lavashow pommeineen ja tulenlieskoineen tehneet minuun mitään vaikutusta.

Vuonna 1997 hilauduin kuitenkin täydelle Hartwall-areenalle katsastamaan bändin ja ihan kelpo shown heittivätkin. Löytyyhän KISSin varhaisesta tuotannosta nippu hyviä rockbiisejä jotka livenäkin toimivat hienosti. Kuitenkin keikan ulkomusiikilliset seikat tahtoivat väkisinkin viedä suurimman huomion itse musiikilta eikä paskat soundit auttaneet juurikaan asiaa. Vajaa kaksi vuotta myöhemmin bändi oli jälleen Helsingissä mutta nyt areenasta iso osa ammotti tyhjillään. Kun halvat liput sain niin vääntäydyin paikalle, vaikkei olisi pitänyt. Huonojen soundien ohella muistoksi jäi väsynyttä soittoa, pitkiä palopuheita/yleisön kosiskelua. Myös ne 3D-hässäkät oli naurettavia ja Peter Crissin rumpusoolo vieläkin naurettavampi. Kiitos ei enää!

Kuten jo aiemmin totesin KISSillä on nippu hyviä rock ralleja mutta siinä se. Arvostukseni bändiä kohtaan ei enää mollivoittoisemmaksi juuri voi laskea. Eikä sitä arvostusta nosta edes uusi Sonic Boom- albumi vaikka lätyltä voi pitkästä aikaa löytyäkin ihan kelpo biisejä. Tosin tuore Modern Day Delilah- näytepala ei tosin tehnyt juuri mitään vaikusta.

Omasta levyhyllystä löytyy neljän lahjaksi saadun KISSin levyn lisäksi se mielestäni paras KISS- albumi eli Carnival of Souls joka on ensimmäinen ja todennäköisesti viimeinen hankkimani KISS- tuote.
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
daredevil
21.08.2009 22:41:19
Kuka kissiä kuuntelee.. sori vaan.. Eikös tän bändin koko olemassaolon tarkoitus oo hankkia niin paljon rahaa kuin mahdollista.
www.mikseri.net/inmydarkness
Ari78
21.08.2009 23:53:41
Kyllä Kiss on kaiken kaikkiaan kova bändi. Nykymeininki on tietysti vähän niin ja näin mutta jos bändi tekee 30 vuotta albumeita ja jokaisella on kuitenkin muutama kova biisi niin täytyy nostaa hattua. Itse kyllä diggailin tätä toistaiseksi uusinta albumiakin vaikka se Paulin I´m Eighteen -plagiaatti jonkun verran ärsyttikin. Viime aikoina unplugged -levy on eksynyt useimmiten soittimeen, se vaan toimii. Varsinkin Nothing To Lose on pirun kova veto.
jra
22.08.2009 00:55:01
daredevil: Kuka kissiä kuuntelee.. sori vaan.. Eikös tän bändin koko olemassaolon tarkoitus oo hankkia niin paljon rahaa kuin mahdollista.

Joskus noillakin motiiveilla onnistutaan saamaan aikaan hyvää rokkia, oikeastaan jopa yllättävän usein. Harvalla bändillä on yhtä monta kertalaakista päähän jäävää biisiä kuin Kissillä. Jopa yllättävän hyvällä suhteella ovat tässä onnistuneet, jos vertaa moneen vähemmän "ahneeseen" bändiin. Hutejakin on sitten paljon, mutta 35 vuoteen niitä mahtuu kenellä tahansa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
stickyfinger
22.08.2009 08:33:08
daredevil: Kuka kissiä kuuntelee.. sori vaan.. Eikös tän bändin koko olemassaolon tarkoitus oo hankkia niin paljon rahaa kuin mahdollista.

Tuolla tapaa nyt voi kyseenalaistaa aika ison osan länsimaisesta populaarimusiikista. Tokihan esimerkiksi Kiss ei ole koskaan peitellyt kaupallisuuttaan, päinvastoin. Kyllä ne biisit kuitenkin pääosassa ovat, no doubt about it.

Pitkää ja menestyksekästä musiikkiuraa ei voi tehdä, ellei artistilla ole oikeasti yleisöön vetoavia kappaleita.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
HaloOfFlies
22.08.2009 10:43:32

jra: Joskus noillakin motiiveilla onnistutaan saamaan aikaan hyvää rokkia, oikeastaan jopa yllättävän usein. Harvalla bändillä on yhtä monta kertalaakista päähän jäävää biisiä kuin Kissillä. Jopa yllättävän hyvällä suhteella ovat tässä onnistuneet, jos vertaa moneen vähemmän "ahneeseen" bändiin. Hutejakin on sitten paljon, mutta 35 vuoteen niitä mahtuu kenellä tahansa.

Juu. Ja uusin single ei tee poikkeusta tässä sarjassa. Kertakaikkiaan loistava kappale ja kertosäe on takuuvarmaa hittikamaa.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
mlehtinen
22.08.2009 19:23:26
Kissin vahvuutena ei koskaan ole ollut virtuoosimainen soittotaito. Kyllähän tuon bändin hyvyys perustuu hyviin biiseihin. Toiset tykkäävät siitä show-puolestakin mutta meikäläinen ennen kaikkea musiikista. Eiköhän tuo uusinkin ostettua tule kunhan ilmestyy.
"Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!"
Ari78
22.08.2009 22:23:04
Kyllähän Kulickin Bruce aika pätevä kitaristi kuitenkin oli/on. Mahtaako kellään olla tietoa pyydettiinkö Brucea paikkaamaan Acea kun kerran Peterin tilallekin tuli vanha Singer. Tosin voin kyllä kuvitella ettei Brucea välttämättä kiinnosta soittaa maskit naamarissa.
HaloOfFlies
23.08.2009 00:03:03

Kiss heittää syyskuussa kaksi keikkaa Detroitin Cobo Arenalla, josta bändi aikanaan ponnisti maineeseen. Aikovat kuvata sen DVD:tä varten.

http://www.totalrock.com/newsstory.php?id=EkVpAkAVlZUasKoeJp
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
slowdive
23.08.2009 00:29:08
danny: Kiss heittää syyskuussa kaksi keikkaa Detroitin Cobo Arenalla, josta bändi aikanaan ponnisti maineeseen. Aikovat kuvata sen DVD:tä varten.

"The band will recreate their famed 1975 show at the Cobo Arena"

Niin. Kertoo mun mielestä just sen olennaisen.

The band will try to recreate their famed 1975 show at the Cobo Arena, paitsi että nyt ei ole kyseessä treenikämpällä kypsynyt nelikko 25v. rokuja, vaan pari kuuskymppistä miljonääriä kokoperuukeissa taustabändeineen. Luulisin että se saattaa vähän siinä lopputuoksessa kuulua.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
HaloOfFlies
23.08.2009 01:04:56 (muokattu 23.08.2009 01:05:07)

YLEX:ltä luvassa illalla kaksi tuntia Kissiä, kun bändi on Supersetti-ohjelman päätähtenä kello 18 alkaen. Silloin radion ääreen.
jra
23.08.2009 01:17:24
slowdive: Luulisin että se saattaa vähän siinä lopputuoksessa kuulua.

Genen mielestä kokemus (kilot), miljoonat ja huonosti istuvat peruukit antavat show'lle sen viimeisen silauksen jota ei vielä '75 ollut.

Toivottavasti DVD vedettäisiin raakana sisään, eikä lauleta ja soiteta uudelleen studiossa livekuvan päälle.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
HaloOfFlies
24.08.2009 20:06:26

Sonic Boomin Euroopan-painoksesta tuli juuri virallista tietoa:

-levy julkaistaan Euroopassa 2.10.2009 eli neljä päivää ennen USA:n julkaisua
-julkaisijana toimii Roadrunner Records
-levystä tulee sekä yksittäispainos että kolmen levyn painos joka tulee myös USA:ssa myyntiin

http://www.kissnews.de/NewsUSA.htm
HaloOfFlies
25.08.2009 10:30:10

Onnea vaan Gene synttäreiden johdosta!
Jyrken
25.08.2009 16:10:10
Tuohan on hyvä single. Kiss saattaa tämän vuoden loppuun mennessä aueta miullekin.

Ace Frehleyn uusi biisi on tosin parempi :D
Ai mikä allekirjotus
joukov
25.08.2009 19:06:38
jra: Toivottavasti DVD vedettäisiin raakana sisään, eikä lauleta ja soiteta uudelleen studiossa livekuvan päälle.

Eihän se sitten olisi Alive!:lle uskollinen. :)
What We Do In Life Echoes In Eternity.
HaloOfFlies
26.08.2009 22:25:04

Kiss Newsin mukaan Euroopan-kiertue on jo työn alla, nyt vaan odottelemaan päivämääriä.
jassi
15.09.2009 21:57:33
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)