Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä laadukkaat kitarapiuhat?
1 2 3 4
ihmilö
17.09.2009 23:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kovin kyllästynyt ostamaan jatkuvasti uusia kitarapiuhoja.
Perus musaliikkeen "parhaat mitä rahalla saa" on kokeiltu ja eivät kestä.
 
Voisiko joku kertoa mistä löytyisi kestävä/erittäin laadukas kaapeli?
Eli mikä on maailman kestävin/laadukkain piuha?
 
gemisti
17.09.2009 23:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko esim. Spectraflex kokeiltu? Niitähän on kovasti kehuttu hyviksi.
 
www.custom-sounds.com ainakin löytyy.
 
Miten ne piuhat ei sulla kestä, hakkaatko niitä kepeillä?
 
she sounds like a bag of cats
Jungleman
17.09.2009 23:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut muutama Spectraflex ja DiMarzio käytössä yli kymmenen vuotta, keikoilla, studiossa, treeneissä, ilman mitään ongelmia. Nuo ovat melko yleisesti saatavilla musakaupoissa, hinnat varsin kohtuullisia - umpihopeasta käsinsorvattu ultrahifiosasto on sitten toinen juttu, mutta nuo kaksi ovat tukevarakenteisia, nylonpunospäällystettyjä työkaluja. Soundillisestikaan en ole osannut kaivata mitään parempaa.
 
Mutta todellakin, musiikkiliikkeissä myydään uskomatonta kuraa "laatupiuhoina". Jep.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
ravensoul
17.09.2009 23:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: Onko esim. Spectraflex kokeiltu? Niitähän on kovasti kehuttu hyviksi.
 
Mulla muuten hajosi Spectraflexin Vintage-mallin plugi alta momentin. Muuten kyllä erinomainen piuha mutta plugien rakenne on heppoisempi kuin Neutrikeissa, jotka on käytännössä idioottivarmoja jos ei itse kämmää juottamista ja asentamista. Fatsoflexeissä vissiin tukevammat plugitkin.
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
pekurides
18.09.2009 00:25:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: Onko esim. Spectraflex kokeiltu? Niitähän on kovasti kehuttu hyviksi.
 
www.custom-sounds.com ainakin löytyy.
 
Miten ne piuhat ei sulla kestä, hakkaatko niitä kepeillä?

 
Hyviä ovat ja ei tarvi hajooomisesta välittää kun niissä' vissiinkin on elinikäinen takuu jos vain tajuaa säilyttää kuitin.
 
Ainakin soittajatoveri kävi hakemassa tilalle uuden kun vanha hajosi:)
 
ps. soitin laine myy samoja piuhoja melkein pari kymppiä halvemmalla kuin custom sounds jos ketään kiiinnostaa maksaa vähemmän:)
 
Tunteella päin vittua.
Pentinpuro
18.09.2009 08:50:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu 80/90-lukujen taitteesta asti käytössä paljon parjattu Lifelinesin piuha. Käyttörupea näkyy jo kiitettävästi, mutta teknisesti täysin ehjä vielä ja varmaan seuraavatkin 20 vuotta. Edes kutistesukka plugin kuoren päältä ei ole rispaantunut.
 
Niin no, no niin
JnZm
18.09.2009 09:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pentinpuro: Mulla on ollu 80/90-lukujen taitteesta asti käytössä paljon parjattu Lifelinesin piuha. Käyttörupea näkyy jo kiitettävästi, mutta teknisesti täysin ehjä vielä ja varmaan seuraavatkin 20 vuotta. Edes kutistesukka plugin kuoren päältä ei ole rispaantunut.
 
Olen nelisen vuotta käyttänyt Lifelinesin piuhaa itsekin, ja olen ollut todella tyytyväinen. Elämää on jo johto nähnyt, mutta alan uskomaan mainoslausetta "Any excuse, even abuse" :D
 
K.Hill
18.09.2009 11:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

George L :ää (muistaakseni) löytyy metritavarana Kitarapajasta.
 
Fingernails
18.09.2009 11:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Vintage Voltage tuntuupi olevan kestävä ja hyvä kaapeli.
 
käsi
18.09.2009 11:34:38 (muokattu 20.09.2009 22:14:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvää piuha on hyvä piuha. mutta ei ne paskatkaan piuhat ihan itsekseen hajoa. tulee kalliiksi hajotella noita "parempia"piuhoja jos ei tarkastele tapaa käsitellä piuhoja, siellä löytyy varmasti korjattavaa jos piuhat on kovin helposti paskana koko ajan.
 
Ja totta, liikkeistä välillä tulee ostettua paskaa kalliilla. Jotku ns laatupiuhat on rikki melkein heti. Sen jälkeen kun aikoinaan opin pitämään paremmin huolta pihoista on niitä mennyt mulla rikki tosi harvoin.
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
Riku Rotten
18.09.2009 13:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvän piuhan saa aikaiseksi, kun ostaa Cordialin parempaa kaapelia ja esim neutrikit päihin. Kun itse kolvaa, niin piuhaa käsitteleekin säällisemmin, lisäksi pituus on haluttu. Piuha on alta 2€ metri ja plugit 4-5€.
 
Ziggy Bubba
18.09.2009 14:01:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en ole saanut perushyviä piuhoja (Cordial, Hot Lines) vielä kertaakaan hajoitettua. Kannattanee miettiä miten niitä piuhoja kohtelee, niin ne säilyvät pitkään.
 
The Crookmachine Project
Volle
18.09.2009 14:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on kymmenen vuotta vanhoja piuhoja vielä käytössä, eivätkä ne olleet edes mitään kalleimpia vaan ihan perus hotlinea tms.. Joskus piuhoista menee plugeja vinoon tai kokonaan rikki, kun holtittomat bändikaverit könyää pedaalien päällä päissään keikoilla tai itse soheltaa, mutta niistä selviää kolvaamalla uuden plugin kiinni.
 
LaMotta
18.09.2009 14:24:07 (muokattu 18.09.2009 17:33:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihmilö: Voisiko joku kertoa mistä löytyisi kestävä/erittäin laadukas kaapeli?
Eli mikä on maailman kestävin/laadukkain piuha?

 
Whirlwing Leader'it ostin 12 vuotta sitten ja ovat vieläki ehjät ja käytössä. Eipä ole tarvinnut sen jälkeen ostaa enää uusia instrumenttikaapeleita.
 
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30224
 
EDIT: Huomasin että antamassani linkissä näille myönnetään "Ikuinen takuu"....
 
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sanonta-
Ptlepha
18.09.2009 14:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noita schulz 3m piuhoja pari kappaletta, ja kestävältä tuntuu... Eikä ole edes kovin kalliita. n.15e
 
weelie
18.09.2009 14:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://billlawrence.com/Pages/Connector_Cable.htm
 
Varmasti on laadukkaat, mutten ole kokeillut kun Hot Linet on riittänyt.
 
'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl)
oiva tumpeloinen
18.09.2009 14:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weelie: http://billlawrence.com/Pages/Connector_Cable.htm
 
Varmasti on laadukkaat, mutten ole kokeillut kun Hot Linet on riittänyt.

 
Tiedät, että niissä on parhaat efektit sun käyttöön, vaikka et ole kokeillut?
 
RkS
18.09.2009 14:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ollut samat ProCo:n Lifelinesin piuhat yli 15 vuotta. Päälle on hypitty, kuolattu, vettä kaadettu ja tipahtipa kerran Marshallin putkinuppi 4 x 12" kaapin päältä naamalleen piuha kiinni. Piuha kesti. (Ja Marshall myös.)
 
JR
18.09.2009 15:03:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evidence Lyric HG kitarapiuha on paras mitä mulla on ollut ja on vieläkin. Miinuksena hinta..
 
http://www.evidenceaudio.com/product.html
 
"Milk can hurt you"
markkuh
18.09.2009 17:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö laadukasta piuhaa joka ei mene "puneelle" ?
..yrittäkää ymmärtää ilmaisu..
 
Et silleen...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «