Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Etuastetta mikkien jä äänikortin väliin?
1
Petrucciani
17.09.2009 21:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulisin mieluusti kokemuksia - esim. rumpujen äänityksessä - budjettiluokan etuasteiden käytöstä kotistudiossa. Mitä suositellaan ja mitä ei? Esimerkiksi Presonuksen DigiMax D8 vois hintansa (T-kaupassa 333e) ja liitäntöjensä puolesta tulla kyseeseen, mutta mitenköhän sen äänenlaadun laita lienee..? Sitten on iso liuta kaikenlaista pikkupurkkia putkietuasteella jne. (esim. ART TUBE MP STUDIO V3, 88e). Eli ts. tässä kohtaa kotistudion maallikko (kuten allekirj.) on yhtä pihalla kuin ekaa äänikorttia valitessaan ja kiitollinen kaikenlaisesta infosta.
 
jurpontor
17.09.2009 21:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks budjettimenetelmä on hommata käytettynä tiski jossa on kohtalaiset etuset mutta laite muuten täyttä kuraa. Esim. Soundcraft on viime vuosina kunnostautunut tässä - niiden pikkutiskeissä väylät vuotavat toisiinsa täysillä, mutta direct outista otettuna etuasteet ovat yllättävänkin asialliset.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
JPQ
18.09.2009 06:29:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Yks budjettimenetelmä on hommata käytettynä tiski jossa on kohtalaiset etuset mutta laite muuten täyttä kuraa. Esim. Soundcraft on viime vuosina kunnostautunut tässä - niiden pikkutiskeissä väylät vuotavat toisiinsa täysillä, mutta direct outista otettuna etuasteet ovat yllättävänkin asialliset.
 
Ketkä eivät ole kunnostautuneet tässä kysyn koska joskus uusinen mikserin. No allen&heath ja yamaha ehkä eniten kiinnostavia merkkejä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
albert18
18.09.2009 11:27:29 (muokattu 18.09.2009 11:29:39)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopic:
 
Millähän vauhdilla noita täysin digitaalisia miksereitä alkaa ilmestymään harrastajabudjettiin sopivina. Niissä tuon vuodon luulisi olevan minimaalista, eikä kohinaakaan synny, jos etuasteet ei kohise.
 
Albert
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
migi666
22.09.2009 10:49:56 (muokattu 22.09.2009 10:50:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höö, pieni öffftopic!
 
Mites kun mulla on emun 1212m ja behkun ada8000, niin voinko käyttää nauhotuksissa samaan aikaan adan lisäksi emun kahta linjasisääntuloa? Noille linjasisääntuloille pitäisi keksiä nyt hyvät ja halvat etuset. Aattelin, että vaihtoehtona ois 2x ART Tube MP tai 2x presonuksen tubepre? Saako noilla minkälaista matskua vai kantsiiko unohtaa? ADA:n etuset ei nyt hirmuiset ole, mutta hyvin pärjää ainakin tällä hetkellä. Sit on käyny mielessä ostaa yks hyvä etunen ja oon kuullu hyvää joemeekin threeq:sta, onko hyvä esim. laululle, basarille, rumpujen ambienssimikille ym. Lähinnä rokkitouhuihin? =/
 
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
samantien
22.09.2009 13:55:27 (muokattu 22.09.2009 13:56:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit on käyny mielessä ostaa yks hyvä etunen ja oon kuullu hyvää joemeekin threeq:sta, onko hyvä esim. laululle, basarille, rumpujen ambienssimikille ym. Lähinnä rokkitouhuihin? =/
 
Tuosta mulla ei oo kokemusta, mutta mulla on vanhempi VC3Q, joka näyttäis olevan ominaisuuksiltaan melko lähellä. Värittää saundia ihan saatanasti ja ei todellakaan sovi kaikkeen matskuun. Ite kuitenki diggaan pirusti. Kompura toimii.
 
Hintaisekseen ei ollenkaan paha siis.
 
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Antti1
22.09.2009 13:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samantien: Tuosta mulla ei oo kokemusta, mutta mulla on vanhempi VC3Q, joka näyttäis olevan ominaisuuksiltaan melko lähellä. Värittää saundia ihan saatanasti ja ei todellakaan sovi kaikkeen matskuun. Ite kuitenki diggaan pirusti. Kompura toimii.
 
Hintaisekseen ei ollenkaan paha siis.

 
Jotakuinkin näin, siis toi ThreeQ. Ei mikään "raikkain" mahdollinen vehje ja varsinkin kompuralla saa helposti runnottua metelin todella... eriskummalliseksi. Siltikin oli hyvä vehje, niin kauan kuin se mulla majaili. Sai kivasti säröä, eq toimi, kompura toimi (joskin vaikeahko säätää mitenkään miedoksi, jos sitä haluaa) jne.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
migi666
22.09.2009 15:26:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa oikein mainiolta :D Ois jees päästä jonnekin testaamaan tota.. =/ Pitää kysellä paikoista..
 
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «