Aihe: Lakkapinnan puhdistus
1
Jouni Antero
17.09.2009 14:05:17
Ostin täältä torilta vanhan rummun, jonka metalliosat tarvitsin varaosiksi - jäljelle jäi kaunis runko, jota ajattelin ns. coctail-rumpujen osaksi.

Kyseessä on vanha Taman Superstar, jossa nähdäkseni on selluloosalakka pinnassa. Ko. rumpuun on kuitenkin aikoinaan liimattu jokin tarra ja sen liima on kovettunut pintaan kovaksi, mutta rumaksi mähnäksi.

Onko jokin puhdistusneste, jolla voisi yrittää irroittamista, ilman että itse lakka alkaa sulamaan pois?
Rumpuja täytyy soittaa siten, että virveliin osutaan säännönmukaisesti!
Jouni Antero
17.09.2009 16:58:29
Kiitos kaunis niin sinulle kuin vaimollesikin.

Sinol menee kokeiluun.
Aakoo
18.09.2009 07:38:20
Mä olen joskus kitaran pinnasta tarranjämiä poistanut voilla / margariinilla. Varmaaan perus ruokaöljykin käy siihen tarkoitukseen. Voita kitaran pintaan ja hinkkaamaan. Lopuksi pyyhkäisy astianpesuaineella. Näin on tiukatkin paperitarrat saatu pois charvelin pinnasta.
multipaavo
18.09.2009 08:48:20

Aakoo: Mä olen joskus kitaran pinnasta tarranjämiä poistanut voilla / margariinilla.

Kerran koitin samaa metodia kipsipohjaiseen elementtiin liimatun teipin poistoon sillä seurauksella, että rasvat imeytyi levyyn todella syvälle. Paremmalta olisi näyttänyt kun ois jättänyt teipin jämät paikoilleen :p

Jep lakat tietty asia erikseen.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
Jouni Antero
18.09.2009 10:06:09
Nykyisten "muovilakkojen" kanssa toimii varmaan monikin asia, mutta vanhempien kanssa saa olla varovaisempi. Ja ongelma on, että ko möhnä lienee ollut n 10 vuotta pinnassa ja kiteytynyt kovaksi kuin itse lakka.

mutta kiitos vinkeistä - kokeilen tässä ajan kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)