Aihe: Keikka-autokavalkaadi
1 2 3 4 5 6
isojussi
15.09.2009 19:49:52
mack the knife: No arvaa. Sieltä se nostetaan lauteille ja heti keikan jälkeen takaisin ja lukot kiinni.

HOHO - WW:n sarkofagi....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
synteettinen
15.09.2009 22:19:26
isojussi: HOHO - WW:n sarkofagi....

...ja meille muillekkin tuosta työstä leipänsä ansaitseville niin kovin tuttu ja arkinen sarkofagihan tuo pakkaa olemaan...HOHO'telkaa ihan rauhassa te peräkylän marttoja viihdyttävät ja ekstaasiin saattavat lepikkoelvikset...
pekkajau
15.09.2009 22:34:19
Peräkärri on hieno keksintö. Joskus tosin mentiin keikalle aikoinaan helevetinmoisessa räntäsateessa ja pimeessä ja oma korotuslaidoille tehty pressukehitelmä oli irronnut etunurkasta ja hyyhmää oli lavalla kuutio kun tultiin keikkapaikalle. No ei siinä lopulta käynyt mitenkään. Kaikki pelit toimivat. Nykyisillä kuomukärreillä on ihan toista. Tosin kesäaikaan 80-köröttely "päiväaikaan" on hitaampaa.
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
WanhaWetäjä
16.09.2009 11:26:32

synteettinen: ...ja meille muillekkin tuosta työstä leipänsä ansaitseville niin kovin tuttu ja arkinen sarkofagihan tuo pakkaa olemaan...HOHO'telkaa ihan rauhassa te peräkylän marttoja viihdyttävät ja ekstaasiin saattavat lepikkoelvikset...

Joo, mitäpä yhen apukerhoelviksen puheista ja hohotteluista, tyhjät tynnyrit (kirjaimellisesti) kolisee eniten.Kaikesta tiedetään kaikki, totuus on se että ei edes prkl viitsitä/osata yksinkertasta biisia plokata, kun ei puukorvaisena kuulla sointuja, nice !
Ja kuitenkin opetetaan musiikkia. Mun mielestä tässä on suunnaton ristiriita.

Itse asiasta, onhan tuo kärryosasto karu, ei siitä pääse yli eikä ympäri, talvella kamat on umpijäässä ja luntakin tulee kärryn etuosata sisään, se on niin täyteen ahdettu että kuomu ei mene kunnolla kiinni.On meillä vaihtoehtona Viton bikkubussi+kärry, saa ainakin osan kamoista lämpimään.

http://muusikoiden.net/dyn/users/63514.jpg

http://muusikoiden.net/dyn/users/63507.jpg
En mä kyllä tonne sovi makaan, mutta ihan hauska juttu sinänsä.
JK
16.09.2009 19:07:25 (muokattu 16.09.2009 19:14:28)
Hohotella saa rauhassa kärryille.

Meill oli bändillä Mersun 409, lisäpenkillinen pitkä paku.

Auto seisoi mun pihassa keikkojen väliajat ja tietysti muu bändi oletti että mä hoidan katsastukset ja renkaanvaihdot jne. Ja verojen ja vakuutusten maksun aikaan hirvee tinkiminen rahojen perään muilta..

Vaihdettiin Mersu tollaseen kärryyn

http://www.farmi.fi/330-355%20kuomulla/target10.html

(Saatiin jopa rahaa väliin)

350 x 150 korkeilla (42cm) laidoilla ja kunnon kuomulla.

Kulut kolmisenkymppiä vuodessa ja kamat mahtuu.

Kulkee yllättävän nätisti perässä keinutelin ansiosta.

Lavakeikoille mentiin kesällä mun matka-autolla ton kärryn kanssa, oli oma bäkkäri mukana. Talvi näyttää kuinka pärjäillään, mutta meill on sen verran harvakseltaan keikkaa että eiköhän se siitä.

Se on kyllä sanottava että jos työkseni tekisin soittohommia niin en kärryn kanssa varmana pelailis...

EDIT: Tollanen olis kyllä jees bändikäytössä
http://www.nettivaraosa.com/viewPar … tus=F&id_vehicle_type=11&PN0=simp_search&PL0=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_vehicle_type=11
"Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta"
isojussi
17.09.2009 09:15:33
WanhaWetäjä: ...Mun mielestä tässä on suunnaton ristiriita...

Nimittäin ammatikseen rinta kaarella väännetään keikka, mutta

...talvella kamat on umpijäässä ja luntakin tulee kärryn etuosata sisään, se on niin täyteen ahdettu että kuomu ei mene kunnolla kiinni...

IMHO kuljettimen funktiona on saada kamat ja äijät ehjänä ja soittokunnossa perille ja takaisin.

Aika amatöörimäistä tommosten kärrynritsojen kanssa leikkiminen.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Tankero
17.09.2009 11:05:56
isojussi: Nimittäin ammatikseen rinta kaarella väännetään keikka, mutta

IMHO kuljettimen funktiona on saada kamat ja äijät ehjänä ja soittokunnossa perille ja takaisin.

Vähän samaa ihmettelin. Ei tuo luulis olevan iso homma laittaa tarpeksi isoa ja ehjää kärryä.
Humppajyrä
EP
17.09.2009 11:45:16 (muokattu 17.09.2009 17:45:53)
-------------
WanhaWetäjä
17.09.2009 12:07:54 (muokattu 17.09.2009 12:10:59)

isojussi: Nimittäin ammatikseen rinta kaarella väännetään keikka, mutta

Välinpitämätöntä, mun mielestä, eikä tässä kellään ole rinta kaarella, kyllä mä tämän homman realiteetit tiedän melko tarkkaan.
Pitäskö mun hommata kärrykin kun mulla on jo pikkubussi?Se makso aikanaan niin paljon että se olkoon mun satsaukseni tämän trio forresterin kuljetuspuoleen, joku muu saa hommata kunnon kärryn tai asiallisen keikka-auton, ei kuitenkaan mitään wanhan korimallin "minne tuuli kuljettaa" -Trans(h)it-traktoria, niitähän saa nykyään puoli-ilman.

Kieltämättä joskus sylettää eräänlainen välinpitämättömyys mikä näissä kuvioissa monilla on, satsaus hommaan on luokkaa nolla, kunhan tehään keikat pois wanhaan malliin vuodesta toiseen.Mm ton "kumi"kärryn aisan koukkukiinnitys on löystynyt ja heiluu, toinen pultti on vääntynyt ja löysällä + mutteri ruostunut, ei voi kiristää, huomasin tuon kerran sattumalta ja sanoin asiasta, mitään ei ole tapahtunut, kokonaan uus koukunkiinnitysosasto maksaa huikeat parikymppiä, mutta kun ei viitti!V...n kivaa jos se pultti katkee...eikä ole muuten edes vararengasta matkassa, luulen ma.
Taitaa bändikaverien rahat mennä golffin peluuseen, eilen ajelivat reilut 160 km Norjan puolelle pelaan ja Ylläkseltä pari kertaa Leville.Puhumattakaan siitä mitä kesällä menee tuohon harrastukseen rahaa.Ja talvella Espanjaan ja Thaimaaseen pelaan.

Kyllä nää Lapinreissut pistää miettiin asioita aika monelta kantilta, myös tuota kuljetuspuolta, ja varsinkin kun oli tuo kuolemantapauskin tiistain keikalla niin elämän perusasioitakin on tullut taas mietittyä.

Joulukuussa ois 8 päivää Saariselkää, takaisin himassa jouluaattona n klo 15...anybody?
EP
17.09.2009 12:51:01 (muokattu 17.09.2009 17:46:19)
-------------------
WanhaWetäjä
17.09.2009 13:28:13

EP: Miksette sitten kulje sillä sun bussillasi?
Näitä peräkärryjä ja matkailuvaunuja on tullu nähtyä ja korjattua sen verran, että
minä en kyllä lähtis tuollaisen kärryn kanssa tien päälle ollenkaan!

Kas kun se on näitä Espanjassa kasattuja Mersuja, siinä on nyt niin mystinen sähkövika että ei uskalla pitkälle lähtee, varoittamatta ja täysin randomisti saattaa suuri osa hallintalaitteista lakata toimimasta ; mm vilkut , pyyhkijät, lämmityslaitten puhallin, sähköikkunat, mittarit...ajovalot pelaa kyllä, kuin myös parkit että ei se tielle jätä. Autosähköliikkeessä eivät vikaa löytäneet kun se vika pitäisi olla ikäänkuin päällä että vois etsiä sen aiheuttajaa.

Toi on ihan helevetin vaarallista, ittellä irronnu kerran pyörä telikärrystä, ei onneksi osunut kehenkään ..muuta ei ole sattunut onneksi, vaikka aika paljon aikanaan tuli niitä vedeltyä.

No niinhän se on, asiasta olen kerran sanonut, se saa riittää.

Tutulla meni justiin Transitin jäähdyttäjästä kärryn aisa läpi kun vastaan tulijalta irtosi kärry koukusta.
Näitä jarruttomiahan ei edes katsasteta ja sitten ne pakataan ylikuormaan vielä.

Joo, mitähän mahtaisivat poliisit sanoa moisesta lastista?Joskus noitakin ratsataan, mikä on ihan hyvä asia.

Ihmeen vähän kuitenkin sattuu onnettomuuksia, vaikka ovat aikamoisia pommeja tien päällä.

No eipä nuo jarrulliset sen kummenpia ole, saattaa aisajarru hirttää kiinni ja sitten mennään...pääosin perseestä koko kärryn kaa kulkeminen, ainakin ammattibändillä ja pitkillä matkoilla ja talvikelillä.

PS. vanhassa Transitissa ei oo kyllä mitään ongelmaa, kun tekee huollot ja korjaukset aikanaan, nehän on tehty vielä kestämään : )

No ongelma on se että on kun traktorilla ajais, tämä omasta kokemuksesta ja esim Vitoon verraten;-)
EP
17.09.2009 13:34:03
WanhaWetäjä: Kas kun se on näitä Espanjassa kasattuja Mersuja, siinä on nyt niin mystinen sähkövika että ei uskalla pitkälle lähtee, varoittamatta ja täysin randomisti saattaa suuri osa hallintalaitteista lakata toimimasta ; mm vilkut , pyyhkijät, lämmityslaitten puhallin, sähköikkunat, mittarit...ajovalot pelaa kyllä, kuin myös parkit että ei se tielle jätä. Autosähköliikkeessä eivät vikaa löytäneet kun se vika pitäisi olla ikäänkuin päällä että vois etsiä sen aiheuttajaa..

Noi sähköviat on kaikissa uudemmissa autoissa ongelmana ja niille ei tienpäällä sitten ole mitään tehtävissäkään, esim. kaasuvaijeri on korvattu hemmetinmoisella nipulla sähköjohtoja ..kaasuvaijerin vielä pystyisi vaihtamaan, mutta..

No ongelma on se että on kun traktorilla ajais, tämä omasta kokemuksesta ja esim Vitoon verraten;-)

Jep, varmaan totta ..onneksi ei ole itseään totuttanut vielä liian hyviin ajo-ominaisuuksiin : )
isojussi
17.09.2009 14:15:42
WanhaWetäjä: Välinpitämätöntä, mun mielestä, eikä tässä kellään ole rinta kaarella, kyllä mä tämän homman realiteetit tiedän melko tarkkaan.

No kyllä mä sen tiän - kuhan ny pieksän suutani - itteeni aikoinaan vitutti suunnattomasti, kun erään "artistin" peräkärryn alumiinikuomun yläsaumasta vuoti vettä sateella suoraan mun mikserivahvistimeen, niin että kun sen keikalla tyrkkäsin päälle, niin kauhee oikosulkurätinä vaan kuulu.... onneks oli vanhaa patarautatekniikkaa ja kun vesi kuivu, pelas laitekin.
isojussi
17.09.2009 14:43:06 (muokattu 17.09.2009 14:43:15)
WanhaWetäjä: ....
Taitaa bändikaverien rahat mennä golffin peluuseen, eilen ajelivat reilut 160 km Norjan puolelle pelaan ja Ylläkseltä pari kertaa Leville.Puhumattakaan siitä mitä kesällä menee tuohon harrastukseen rahaa.Ja talvella Espanjaan ja Thaimaaseen pelaan....

Muistikko ensin sormenpäillä ettiä pehmeen kohdan?
mack the knife
17.09.2009 17:23:15
Jos itkettää keikoilla noin paljon, niin voihan sitä olla himassakin. Perkele siellä ole ennenkään höyhentyynyillä jätkät kulkeneet. Ojankaivuussa muuten kanssa vuotaa vettä niskaan jos alanvaihto kävi mielessä.
COVS n:o 1.
paice60
17.09.2009 17:37:31
On pakko tulla vastaamaan kun siellä huudellaan. Maanantaina ostan uuden aisasysteemin niinkuin äsken ilmoitin asianosaiselle ja muuten , mun raha-asiat ei kuulu sitten tasan kenellekään muulle kuin minulle että mihin rahani laitan, toiseksi , siihen kärryyn mahtuu meidän kamat juuri sopivasti, yhtään kertaa ei ole lumen tai veden takia jäänyt kamat toimimatta kolmanneksi, kärryn kantavuus on 600 kg joka ei täyty sitten millään meidän laitteilla ja ruotikaa tästä lähtien vaan pelkästään omia asioitanne eikä muiden koska ne EI KUULU TEILLE KELLEKÄÄN HEVONVITTUAKAAN.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
isojussi
17.09.2009 18:11:24
Juuri tota mäkin paice tarkotin.
Guido
17.09.2009 20:44:10
Jos me lähdetään kärryn kanssa liikenteeseen niin jos vähääkään on vettä ilmassa, viritellään sellanen parin euron kevytpressu sinne kamakasan päälle. Ei haittaa vaikka vähän kuomun saumat falskaa. Ja vaikka onkin kamat hyvissä keiseissä ja räkeissä, niin vituttaa se märkien kamojen kantaminen kuitenkin...
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
jon lord
17.09.2009 21:34:54
mack the knife: Jos itkettää keikoilla noin paljon, niin voihan sitä olla himassakin. Perkele siellä ole ennenkään höyhentyynyillä jätkät kulkeneet. Ojankaivuussa muuten kanssa vuotaa vettä niskaan jos alanvaihto kävi mielessä.

HahaaaHAAAHAAAAAAHAAAA!!!! "Veljeen" voi aina luottaa, samat ajatukset mielessä. Mulla kun tuli mitta täyteen niin lopetin, mitä helvettiä minä kiukuttelisin itselleni ja muille. Sillä pilaa vaan oman elämänsä.
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)