Aihe: Torin huijausilmot
1 2 3
B-tone-flat
16.09.2009 21:57:53
Räbbänä: Mutta tuon PRS:nkin kohdalla keppi on haettu kitarapajalta kaiketi edellisenä päivänä alle tonnilla. Yhdessä yössä kevyesti modattu keppi on muuttunut modaamattyomaksi ja hintakin yli kaksinkertainen...

Pitää itsekin olla aika urpo jos maksaa tollaisia summia eikä edes tiedä mitä on ostamassa. Mutta eihän tollainen toiminta tosiaankaan mitään reilua ole.
No Comments!
Satu ja Tuija
16.09.2009 23:57:22 (muokattu 17.09.2009 07:42:42)
Edit:
No joo pieni ylilyönti...
Osteri
17.09.2009 19:06:55
B-tone-flat: Oli ihan aitoa ja just niinkuin lupasi. Olen myös joitain skeboista nähnyt sen himassa kun kävin ostokseni hakemassa. Tuntui ihan rehelliseltä hemmolta .

Sikäli kun kyseessä on nimimerkeillä anssuu tai dirtyy toimiva myyjä, minun kokemukseni on positiivinen. Komppaan täysin ylläolevaa kokemusta. Kuulisin mielelläni jos jollain on OMAA negatiivista kokemusta joka perustellusti oikeuttaa myyjän leimaamiseen tällaisella palstalla. Sellaiset "must kans tuntuu..." jutut ei oikein vakuuta.

Hintapyynneistä olen sitä mieltä että kyllähän myyjä ja ostaja sen hinnan lopulta löytävät, kunhan molemmat ovat tuotteeseen riittävästi perehtyneet ja vääntävät hinnan kohdalleen. Pyynti on pyynti, hinnasta sopiminen muuten vaan hyvä lopputulos.
oiva tumpeloinen
17.09.2009 19:10:59
Osteri: Sikäli kun kyseessä on nimimerkeillä anssuu tai dirtyy toimiva myyjä, minun kokemukseni on positiivinen. Komppaan täysin ylläolevaa kokemusta. Kuulisin mielelläni jos jollain on OMAA negatiivista kokemusta joka perustellusti oikeuttaa myyjän leimaamiseen tällaisella palstalla. Sellaiset "must kans tuntuu..." jutut ei oikein vakuuta.

Hintapyynneistä olen sitä mieltä että kyllähän myyjä ja ostaja sen hinnan lopulta löytävät, kunhan molemmat ovat tuotteeseen riittävästi perehtyneet ja vääntävät hinnan kohdalleen. Pyynti on pyynti, hinnasta sopiminen muuten vaan hyvä lopputulos.

No mites olis negatiivisena kokemuksena viestit, missä uhataan rosiksella kunnianloukkauksesta ja mistä ikinä sitten olikaan. Ja muutaman tällaisen viestin jälkeen pahoittelut, että joku sanoi minun loukanneen häntä.......en tiedä, miltä se noin yleisesti kuulostaa, mutta kyllä mua jäi mietityttämään, että noinkohan kaikki intiaanit on vielä kanootissa.......

Toinen ihan jokaisen lukemaan kykenevän ihmisen helposti löydettävä juttu on, että herra kohtuullisen suvereenisti valehtelee ilmoituksissaan. Enkä nyt tarkoita ihan vain yksittäisenä vahinkona, vaan useamman ilmoituksen voimalla.
Broadcaster
17.09.2009 19:13:39
Osteri: Sikäli kun kyseessä on nimimerkeillä anssuu tai dirtyy toimiva myyjä, minun kokemukseni on positiivinen. Komppaan täysin ylläolevaa kokemusta. Kuulisin mielelläni jos jollain on OMAA negatiivista kokemusta joka perustellusti oikeuttaa myyjän leimaamiseen tällaisella palstalla. Sellaiset "must kans tuntuu..." jutut ei oikein vakuuta.

On myyjä kuka tahansa, niin perseestähän se on jos ilmoituksessa valehdellaan myytävän tavaran ominaisuuksista tai referenssihinnasta.
duc
17.09.2009 19:58:30 (muokattu 17.09.2009 22:21:37)
plörts
Teppo2
17.09.2009 20:09:13
Airbag7: On myyjä kuka tahansa, niin perseestähän se on jos ilmoituksessa valehdellaan myytävän tavaran ominaisuuksista tai referenssihinnasta.

Joo, kuvitellaanpa vaikka kaupantekotilanne:
- Sulla oli tollanen kitara myynnissä torilla?
- Joo.
- No eiväthän noi speksit pidä ollenkaan paikkaansa.
- No kato, Keräilijälle huom huom huom. Kyllä soi Kitara komeasti. KYSEESSÄ KERÄILY KITARA.
- Täh? Ja eikös se ole sitä paitsi yhdyssana?
- Mikä?
- Keräilykitara.
- Joo TÄMÄ on keräily kitara! Once in a lifetime, juu nou? Ei saa Suomesta mistään.
- Ääh, unohda. Miten sulla on hintakin ihan väärin ja liian korkea tuossa?
- Kato tätä kitaraa EI enäännn kaupasta saa! Bindingissä löytyy. On kato juu see the famous Gipson played by the legendary Scotty Moore. Elvis Presley, jee jee! Gold glitter! The hot rod Abraham Lincoln guitar! Soundaa komeasti.
- Mitä sä oikein höpäjät?
- Valkoinen Blindaus kiertää koko kitaraa ja kaulaa!
- Et taida itsekään ymmärtää?
- Joo, kato soitin mies ja harrastaja oon jo ollu sata vuotta, juu juu oon ollu sata vuotta, juu oon ollu sata vuotta...
- OK. Heippa!
- Niin, että tuliko kaupat?
- ...
"Siinä sitten sorruttiin myös jo tappingiin..."
aristoteles666
17.09.2009 22:11:25

älkää ostako.
Lonesome
17.09.2009 22:38:23

Ja kuulisimme mekin mielellämme hieman enemmän yksilöityjä positiivisia kokemuksia. Notta mitä ostettiin ja mihin hintaan. Toisaalta nämä lienevät "liikesalaisuuksia" ja negatiivisten kokemusten julkituonnista rupeaa alioikeuden ovet paukkumaan...

Omana negatiivisena kokemuksena voitaneen pitää ilmoittelun lukemista torilta. Tuskin kukaan näitä ilmoja sentään on ruvennut arkistoimaan, joten mutua se on muistella miten esim. Kiinan kitara xxxxxxx saatiin jotenkin kielioppivirheitä ahkerasti käyttäen yhdistettyä yyyyyyyy tuotantoon. Se, että hinta on reippaasti kalliimpi, kuin suoraan Saksasta tilattuna ei yllätä. Mutta nämä tarinat kitaran valmistajatehtaan "jalosukuisista" kytkennöistä. Hei, ketä kiinnostaa, paitsi sitä ihan ensimmäistä kitaraansa ostavaa junnua. Eikö edes häntä saa sääliä, vaikka vapaa markkinatalous vaarantuisikin. Kai tuonkin joku osti pois ja tinkasi (toivottavasti) about 40 % alennusta.

Ai niin: Osta GIbson MElofy Maker!! AITO Based on famous 1959. Hieno. Ja näin mahtavaa pahvikeissiä ei saa edes kaljatölkkeihin!!!Tarjoa vähintään 500 tai maksa 290

Bannia ja takkia päälle...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Satu ja Tuija
18.09.2009 00:05:00 (muokattu 18.09.2009 05:57:42)
Edit part II:
Torin huijausilmot ärsyttää liikaa...I get mi coat.
;)
Tympee Huttunen
18.09.2009 07:57:16 (muokattu 18.09.2009 08:12:18)
Itsekin pistin yhdestä ilmosta sähköpostia. Alkuperäinen hinta oli 1000e, mutta koitan tinkiä ensin 700euroon. Ehkä sen jälkeen 500e. Katsotaan miten käy!

e: Ja siis kyseessä olivat nämä "I just moved to Britain"-huijarit.
Osteri
18.09.2009 09:32:19
Lonesome: mitä ostettiin ja mihin hintaan. ja negatiivisten kokemusten julkituonnista rupeaa alioikeuden ovet paukkumaan....

Kyllä minä olen samaa mieltä että negatiivinen kauppakokemus on ikävä juttu.
En myöskään näe mitään haittaa tai riskiä siinä jos negatiivisen kauppakokemuksen tuo julki täällä foorumissa. Silloin kun pysytään faktoissa eikä aleta henkilöä suoraan haukkumaan, vältetään mahdolliset kunnianloukkauksesta aiheutuvat seuraamukset. Ebay, Huutonet, jne... pitävät sisällään myyjän arviointia ja samaa voitaneen säädyllisesti harjoittaa myös täälläkin.

Tässä keskustelussa mainitun myyjän anssuu/dirtyy kohdalla oma ostokseni ei pyyntinä eikä kauppana ollut tonnin luokkaa ja tiesin kyllä tarkalleen mistä on kyse. Siksi positiivinen kokemus oli mahdollinen.

Yleisesti on hyvä asia että epärehellisistä myyjistä puhutaan avoimesti.
Olen monien kanssa samaa, että kommentoidessanne negatiivista myyntitapahtumaa, myös mainitsette kenestä myyjästä on kyse. Kukaan myyjä ei oikeesti halua huonoa mainetta ja kauppojen pysähtymistä. Näin voitaisiin myyjillä pitää positiivinen "perusvireys" yllä siinä asiallisessa kauppakäyttäytymisessä.
Mandarax
18.09.2009 09:36:30
Mäkrö:... Ja siis kyseessä olivat nämä "I just moved to Britain"-huijarit.

Eiks oo muuten jännää miten kaverit on "just muuttanut" uuteen paikkaan ja kantanut kalusteet sisään ja sitten yhtäkkiä sieltä Ikean sängyn alta rupee taas löytymään niitä käyttämättömiä puolenvuosisataa vanhoja soittimia..?!
Mun sänky taitaa olla rikki, kun sen alta on löytynyt vaan jokunen pariton sukka ja villakoira... Niilläkin tosin alko jo olla vintagearvoa...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Björn E. Borg
18.09.2009 09:53:00
Harvey666: Eiks oo muuten jännää miten kaverit on "just muuttanut" uuteen paikkaan ja kantanut kalusteet sisään ja sitten yhtäkkiä sieltä Ikean sängyn alta rupee taas löytymään niitä käyttämättömiä puolenvuosisataa vanhoja soittimia..?!
Mun sänky taitaa olla rikki, kun sen alta on löytynyt vaan jokunen pariton sukka ja villakoira... Niilläkin tosin alko jo olla vintagearvoa...

Yhdessä nimeltä mainitsemattomassa pikkukaupungissa oli tuommoinen Yamaha SG-5 tai joku semmoisen näköinen "surf-samurai"-kitara, jota olen vähän yrittänyt katseskella bassomoodissa, mutta jos tipahtaa kadulla kävellessä päähän kitarana niin poimin talteen.

Kun sitä valmistettiin noin vuosina 1968-1971, niin hiukan ihmetytti kitaran täysin tuliterä kunto ja modernit sähkö-ja tremolovarusteet.

Myyntihinta oli 350, joka olisi kyllä moiselle ehkä pikkukaupungissa siinä ja siinä..pikemminkin alakanttiin kuin ylä.

Myyjän mukaan kitara oli "6-70 luvun vaihteesta", ja kun ihmettelin laitteen superkuntoa, niin oli tullut sähköpianoon vaihdossa yhdeltä vanhalta rouvalta, joka oli pitänyt sitä "sängyn alla muovipussissa". 40 vuotta? Muovipussissa? Oliko muovipussi edes silloin keksitty?

No ihan kelpo kitara, ehkä uutena voisi joutua maksamaan joku 299 tuosta 2000-luvun reissuesta (meni hiukan aikaa selvittää sitä), mutta kyllä oli taas myyntipuhe.

Täällä netissä nyt on mahdollisuus keksiä mitä vaan tarinoita, mutta kyllä kivijalassakin osataan.
Neponen
18.09.2009 10:07:03

Joo, itekki ihmetelly tuota Bluebookia, että miksei bännätä, kun kyseessä on selvä trokaaja :/
Broadcaster
18.09.2009 10:24:47
Neponen: Joo, itekki ihmetelly tuota Bluebookia, että miksei bännätä, kun kyseessä on selvä trokaaja :/

Voi olla että tällaiset tyypit maksaa ylläpidolle, että saa jatkaa myymistä. Sitähän tekee muutkin.

Torilla pitää myynti-ilmoituksia esim. yksi kitaraliike, vaikka torin säännöissä sanotaan; "Palsta on tarkoitettu ainoastaan yksityisten ilmoituksille, yritysten ilmoitukset poistetaan." Tämän liikkeen banneri vilkkuu aina joskus tuossa sivun yläosassa, eli kun siirtää ylläpidon tilille vähän karkkirahaa, saa ilmoituksia jättää näköjään kuka tahansa.
Lonesome
18.09.2009 12:50:04
Airbag7: kun siirtää ylläpidon tilille vähän karkkirahaa, saa ilmoituksia jättää näköjään kuka tahansa.

Toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa. :(

Tain sitten näin ajat muuttuvat. About viis vuotta taaksepäin oli meidän jäsenten lahjoitukset tarpeen, kun serverit pamahteli...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Neponen
18.09.2009 15:00:18

Korruptio, yhteiskunnan vihollinen on siis levinnyt tännekin.
Dunga
18.09.2009 15:05:45
Airbag7:
Torilla pitää myynti-ilmoituksia esim. yksi kitaraliike, vaikka torin säännöissä sanotaan; "Palsta on tarkoitettu ainoastaan yksityisten ilmoituksille, yritysten ilmoitukset poistetaan." Tämän liikkeen banneri vilkkuu aina joskus tuossa sivun yläosassa, eli kun siirtää ylläpidon tilille vähän karkkirahaa, saa ilmoituksia jättää näköjään kuka tahansa.

Tätä olen ihmetellyt myös ja laittanut useasti viestiä ylläpidolle. Ei näytä kiinnostavan syystä tai toisesta.

Ei se mua hlökohtaisesti niin suuresti häiritse, mutta jos sääntöjä kirjoitellaan niin luulisi niillä sitten jokin merkityskin olevan.
War... war never changes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)