Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikrofonien kuorista kysyttävää
1
oudour
28.02.2009 11:46:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey
 
Hommasin tässä kitaraani vaihdettavaksi Seymour Duncan SH-6 Distortion Mayhem humpparisetin. Tarkoituksena olisi vahata mikit kuorien kera. Hommasin mikit täältä torilta, joten ne tulivat ilman mikkikuoria. Aiemmin kun eräästä Epiphonen kitaran mikistä ylijääneen nikkelikuoret koitin mahduttaa SH-4:ään, ei moinen ilman viilan käyttöä mennyt, eli kuoren "ruuvikolot" olivat liian pienet.
 
Siksi tässä kyselisin, että onko mitään sellaisia kuoria valmiina, jotka menisivät suoraan tuohon kyseiseen humpparipariin ilman minkäänlaista säätöä? Musamaailmasta kyselin, että myyvätkö juuri tuolle mikkiparille kuoria, niin vastaus oli että "meillä on jotain nikkelikuoria seymour duncaneille, maksavat 18e kappale", joten tuosta vastauksesta ei nyt saanut irti oikein mitään. Sattuisiko kenelläkään siis olemaan tietoa kuorista (mielellään nikkeli/kromi), jotka menevät sen kummempia viilaamisia ym. säätöä noihin mikkeihin kuin heittämällä? Vai onko tässä tosiaan pakko ottaa viila tai porakone käyttöön ja hoitaa homma DIY-meiningillä?
 
hapan
28.02.2009 11:50:59 (muokattu 28.02.2009 11:51:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä luulen, että noi Duncanin omat kuoret menee ihan tappelematta Duncanin mikkien päälle. Mitenkä niin? Arvasin.
 
Mutta toi hinta on mun mielestä aikamoinen, 36 € kuoripari? Gimmii ö breik.
 
FensonGibder
28.02.2009 11:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OT:
Kuoreton humppari = tun siisti!
 
OT on OK
Simo78
28.02.2009 12:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: OT:
Kuoreton humppari = tun siisti!

 
Samaa mieltä, vaikka nykyisessä skebassa onkin kuorelliset mikit. Ei niitä kehtaa pois repiä, ja ovat sen verran hyvät ettei viitsi vaihtaa. Ehdoin tahdoin kuorien tunkemisessa ei mitään järkeä!
 
ziggystardust
13.09.2009 19:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä mä voisin hankkia metalli kuoret singlecoileille?ja sitten toinen offtopic kysymys mistä mä voisin hankkia suomesta jaguarille pickuardin sellaisen peilimäisen?
 
horseface
16.09.2009 10:09:23 (muokattu 16.09.2009 11:46:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ziggystardust: ja sitten toinen offtopic kysymys mistä mä voisin hankkia suomesta jaguarille pickuardin sellaisen peilimäisen?
 
Sanoisin melkein, että teettämällä soitinrakentajalla tai tekemällä itse, jos olet näppärä käsistäsi.
 
Oli miten oli, näin on!
wilo
16.09.2009 12:23:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ziggystardust: Mistä mä voisin hankkia metalli kuoret singlecoileille?
 
Ebaystä saa tollasia straton yksikelaisille: http://cgi.ebay.ie/NEW-CHROME-SINGL … S-FOR-STRAT_W0QQitemZ300330312216QQ . Sitä en tiedä, ovatko metallia vai kromattua/maalattua muovia. Todennäköisesti kuitenkin muovia.
 
pekurides
16.09.2009 21:15:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: OT:
Kuoreton humppari = tun siisti!

 
kyllä tuollaanen kullitettu on myäs hiano mutta niissä kuorissa tuntuisi olevan myös vaikutusta ihan saundiinkin ja negatiivisella tavalla
 
Viimesestä humpparista kullitetunkin otin pois ihan saundin takia.
 
tosin väittävät että ne klliimmat mm. gibsonin käyttämät lehtihopesta? tehdyt kuoret eivät vaikuttaisi saundiin... tiedä näistä..
 
nämä perus kuoret mitä olen pyöritellyt ovat yleensä ollut aika paksua nikkeliä vai mitä lie metallintapaista.
 
Tunteella päin vittua.
Jucciz
16.09.2009 21:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: OT:
Kuoreton humppari = tun siisti!

 
Kieltämättä ainakin tietyissä tilanteissa, nämä tulee ainakin mieleen:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lp_elegant_01_peacock/body1.jpg
http://jucciz.com/jucciz.com/gfx/guitars/lpr9.jpg
 
dexi
09.01.2010 15:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaas hieman vanhaa topikkia, kun ei viitsi uuttakaan aloittaa.
 
Eli osaako joku fiksumpi kertoa, että onko Dimarzion X2N ja Super 2 mikeille mahdollista laittaa kuoria?
 
Olen vain Gibsonin mikkeihin asentanut ja vahaillut kuoret päälle, joten kokemusta on vain mikeistä, joihin on ihan selkeästi ollut jo valmiina kuoret. Siksi kyselenkin, että meneekös tuollaiseen "blade" tyyppiseen humppariin esim. kromikuoret päälle EMG-tyyliin? ( http://www.emginc.com/content/productimages/81_silver.jpg ). Eli jos jollain on kokemusta moisista projekteista, niin olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta infosta!
 
fox
09.01.2010 16:20:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dexi: Nostetaas hieman vanhaa topikkia, kun ei viitsi uuttakaan aloittaa.
 
Eli osaako joku fiksumpi kertoa, että onko Dimarzion X2N ja Super 2 mikeille mahdollista laittaa kuoria?
 
Olen vain Gibsonin mikkeihin asentanut ja vahaillut kuoret päälle, joten kokemusta on vain mikeistä, joihin on ihan selkeästi ollut jo valmiina kuoret. Siksi kyselenkin, että meneekös tuollaiseen "blade" tyyppiseen humppariin esim. kromikuoret päälle EMG-tyyliin? ( http://www.emginc.com/content/productimages/81_silver.jpg ). Eli jos jollain on kokemusta moisista projekteista, niin olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta infosta!

 
Riippuu vähän niistä kuorista, mutta kyllähän se mahdollista on. Olen laittanu yhdelle kaverille D-Soniccien päälle kuoret muunmuassa. "Ulkonäkösyistä". Lähinnä tarvitsisit umpinaiset kuoret, vai ajattelitko, ettei ne napapaloja varten tehdyt reiät sitä "ulkonäköjuttua" turmele..
Kannattaa varmistaa, että ne asennettavat kuoret sopii siihen mikin päälle, ja että niissä on myös riittävästi syvyyttä, esmerkiks X2N on korkea. Sitten on huolehdittava siitä, ettei ne ole jotain vetelää peltiä, voi aiheuttaa resonointia (ja se taas sitä kierto-ulinaa) monesti noissa itämaan vehkehissä on se kuori ohutta ja senpuoleen huonompaa kuin esimerkiks jenkkilän poikien käyttämä metalliseos. Mainittu Gibson muunmuassa käyttää noissa mikkikuorissa nikkeli-hopeaseosmetallia.. Toinen tärkeä pointti on se, ettei se kuori saa olla magneettinen, tuossa tapauksessa vielä tärkeämpi, koska se blade ottaa kuoreen kiinni, tämä voi aiheuttaa vääristymisiä siinä magneettikentässä. Ja, kuten tiedämme, kielen liike magneettikentässä on juurikin se, mikä sen "äänen" tuottaa..juttua on tuosta paljon täälläkin, ettei siitä sen enempää.
Kuorten vaikutus mikin "herkkyyteen"- no joo, tutkitusti se hieman syö korkeita taajuuksia, mutta hyötyjäkin kuorissa on, sähköinen häiriöntorjunta (Faradayn häkki.. ;)..) ja tärkeämpänä ehkä mekaaninen "häiriöntorjunta"- kyllä pelti paremmin herkkiä keloja suojaa kuin se erkkari.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «