Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: helppo biisi aloittelijalle
1 2
s4ntt_
10.09.2009 11:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin sähkökitaran tossa puoli vuotta sitten mutta en ole oikein oppinut mitään..
eli kysymys kuuluu: mikä olis sellainen helppo biisi minkä minäkin saisin opeteltua?
ja jos tulee jotain ehdotuksia nii vois laittaa tabut siihe samantien.
 
kiitos
 
vhei
10.09.2009 11:53:11 (muokattu 11.09.2009 08:34:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s4ntt_: Ostin sähkökitaran tossa puoli vuotta sitten mutta en ole oikein oppinut mitään..
eli kysymys kuuluu: mikä olis sellainen helppo biisi minkä minäkin saisin opeteltua?
ja jos tulee jotain ehdotuksia nii vois laittaa tabut siihe samantien.
 
kiitos

 
Johnny Cash - Hurt: (Edit: poistettu laittomuudet, googlellahan niitä löytää)
 
Mutta kannattaa vaikka kirjastosta käydä hakemassa kitaraoppaita, niissä yleensä lähdetään tosi helpoista tutuista biiseistä liikkeelle.
 
Ianuarius
10.09.2009 13:34:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu mitä tykkäät soittaa. Jos on ihan sama, niin soita vaikka Viidestoista Yö A-duurista.
 
The master of sleep picking
Jucciz
10.09.2009 14:07:18 (muokattu 10.09.2009 14:07:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin viestissä tulee esille tämän keskustelualueen kaksi pahinta ongelmaa tällä hetkellä:
 
1) Moi, oon aloittelija, mutta en kehtaa käyttää aloittelijat-palstaa: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11
 
2) Moi, oon lisäksi laiska, eli jospa keksisitte mun puolesta mitä mä soittaisin ja laittaisitte vielä valmiin kupongin, josta näkyy, mistä kohtaa otelautaa painellaan.
 
Suosittelen jotain kitaran alkeiskirjaa, jonka avulla löytyy tärkeimmät sointuotteet. Sen jälkeen rupeat rämpyttelemään juurikin vaikka Juicea, Eppuja, J. Karjalaista yms. toivelaulukirjan sointumerkkien pohjalta. Tämän jälkeen on terveellistä ja hyvä idea ruveta kokeilemaan, josko kitarasta saisi ongittua ihan korvakuulolta esim. yksinkertaisten biisien yksinkertaisia laulumelodioita. Lisäksi toivelaulukirjoissa on aina myös nuoteiksi kirjoitettut melodiat, joiden tutkimisesta ei varmasti ole mitään haittaa kitaransoiton etenemisen kannalta.
 
Oon varmaan monen muun kanssa sitä mieltä, että Kitarat: aloittelijat -palsta tulisi tarpeeseen. Sinne voisi laittaa tämäntyyliset biisikyselyt sekä ne 3498792341 "mikä kitara minulle"-ketjua.
 
Ianuarius
10.09.2009 20:10:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tää palsta on ihan hyvä kitaran alottelijoille. Eihän täällä juuri muuten mitään äksöniä ookkaan kuin nuo sooloskabat.
 
The master of sleep picking
kitaristi 95
15.09.2009 18:20:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppo biisi aloittaa olisi esimerkiksi The white stripesin Seven nation army.
 
iisi-e
15.09.2009 19:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Sabbathilta löytyy paljon hyviä riffipohjaisia biisejä joilla on hyvä aloittaa, esim Iron Man. Tabit löytyy googlella, kuuntele levyltä oikeat rytmit.
 
Gary Enfield
15.09.2009 19:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme hyvää vaihtoehtoa:
Ota muutama kitaratunti
Raahaa joku soittotaitoinen kaveri kotiin opastamaan alkuun
Pyydä päästä jonkun tietämäsi bändin treeneihin kuuntelemaan ja katselemaan
 
Pääset nopeammin alkuun kuin yksin tavaamalla, oli ne sitten tabeja tai nuotteja. Apina oppii matkimalla, niin mekin, simpanssin lähimmät sukulaiset.
 
LosJormas
15.09.2009 20:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenki vaa vaikee hiffaa et miks sun on Jucciz aina pakko iskeä sitä vittumaista jucciz-maustetta jok'iseen vastaukseen?
 
Sulla selvästi olis tietotaitoa vastata rakentavasti ihmisten asiallisiin kysymyksiin, mutta ei, jollain tavalla sun on pakko pönkittää egoas, tai mitä ikinä tolla lapsellisella käytöksellä yritätkään saada aikaan.
 
Sitäpaitsi se että valitat turhista threadeista, on täysin naurettavaa. Itse käännät kaikki asiallisetkin keskustelunaiheet aina jollain keinolla itseesi.
 
Ei mulla muuta.
 
Jucciz
15.09.2009 20:46:42 (muokattu 15.09.2009 20:48:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä en oo laukonu mitään asiatonta tässä ketjussa. Jos ketjun aloittaja itsekin pitää itseään aloittelijana, mitä pahaa on ohjata häntä aloittelijat-palstalle? Lisäksi, mitä pahaa on kannustaa nykynuoria oma-aloitteisuuteen, kun kuitenkin tulee se päivä, ettei äiti enää tarjoile makaronilaatikkoa nenän eteen? Tämän päälle annoin vielä muutamia ehdotuksia sopivasta biisimateriaalista - todella vittumaista, eikö totta?
 
LosJormas
15.09.2009 21:09:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:
1) Moi, oon aloittelija, mutta en kehtaa käyttää aloittelijat-palstaa: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11

2) Moi, oon lisäksi laiska, eli jospa keksisitte mun puolesta mitä mä soittaisin ja laittaisitte vielä valmiin kupongin, josta näkyy, mistä kohtaa otelautaa painellaan.
 
Oon varmaan monen muun kanssa sitä mieltä, että Kitarat: aloittelijat -palsta tulisi tarpeeseen. Sinne voisi laittaa tämäntyyliset biisikyselyt sekä ne 3498792341 "mikä kitara minulle"-ketjua.

 
Tää oli varmaan just sellanen vastaus, mitä aloittaja haki? Et ns. objektiivisesti omaa tekstiäsi lukiessa huomaa mitään vittumaisen oloista vivahdetta tai mitään tossa quotessa?
 
Ja mitäs luulet, jos keskustelualueisiin lisättäisiin kokonaan uusi "Kitarat - Aloittelijat"-alue, niin sillonko sun viisastelua ei siellä nähtäisi? Jos joku nuoruuden innossa kyselee jotain lempimusiikistaan, tai ehkäpä uudesta kitarasta jota suunnittelee ostavansa rippikoulurahoilla?
 
Tokihan sun pilaamia ketjuja on huvittava lukea, mut se tuskin on muusikoiden.netin alkuperäinen tarkoitus. Ja kuten sanoin, sulla selvästi sitä teoriatietämystä riittää, ja siitä varmasti olisi apua tarvitseville hyötyä, kunhan jättäisit sen sarkastisen vittuilun väliin.
 
Tulipas siinä oksennettua.
 
johnny-boy
15.09.2009 21:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s4ntt_: Ostin sähkökitaran tossa puoli vuotta sitten mutta en ole oikein oppinut mitään..
eli kysymys kuuluu: mikä olis sellainen helppo biisi minkä minäkin saisin opeteltua?
ja jos tulee jotain ehdotuksia nii vois laittaa tabut siihe samantien.
 
kiitos

 
Soita Paranoid!
 
Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta
tender.insanity
15.09.2009 21:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen, mistä löytyy hyvät tabulatuurit.
 
Kontiak
15.09.2009 22:00:30 (muokattu 15.09.2009 22:01:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun mielestä en oo laukonu mitään asiatonta tässä ketjussa.
 
Ethän sä ole sun mielestä laukonut ikinä missään ketjussa mitään asiatonta. Sehän se sun ongelma just onkin. Sen seurauksena keksit muille mielenterveysongelmia ja haukut vielä päälle urpoksi.
 
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään
Moimies
16.09.2009 08:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Lisäksi, mitä pahaa on kannustaa nykynuoria oma-aloitteisuuteen, kun kuitenkin tulee se päivä, ettei äiti enää tarjoile makaronilaatikkoa nenän eteen?
 
Tuollaiset asiat opitaan kyllä paremmin jollain toisella tavalla kuin jonkun tuputtamana nettifoorumilla. Munsta.
Burn
16.09.2009 10:23:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Oon varmaan monen muun kanssa sitä mieltä, että Kitarat: aloittelijat -palsta tulisi tarpeeseen. Sinne voisi laittaa tämäntyyliset biisikyselyt sekä ne 3498792341 "mikä kitara minulle"-ketjua.
 
Mahtaako olla tarpeellinen kun kuitenkin jatkaisit keuhkoamista sielläkin?
 
Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö...
Robert
16.09.2009 11:58:42 (muokattu 16.09.2009 11:59:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s4ntt_: Ostin sähkökitaran tossa puoli vuotta sitten mutta en ole oikein oppinut mitään..
eli kysymys kuuluu: mikä olis sellainen helppo biisi minkä minäkin saisin opeteltua?
ja jos tulee jotain ehdotuksia nii vois laittaa tabut siihe samantien.
 
kiitos

 
Osta Hal Leonard Kitarakoulu 1. Se on hyvä oppikirja, mikä lähtee aivan alkeista liikkeelle. Vaikka biisit eivät alkuun tuntuisi kaikkein mielenkiintoisimmilta, niin opit samalla nuotit ja vähän teorian alkeita. Niistä on sitten myöhemmin paljon hyötyä sitä omaa lempimusaa soittaessa!
Räkkipeli
16.09.2009 15:09:40 (muokattu 16.09.2009 15:10:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielummin mä neuvon täällä aloittelijoita kuin hajoilen aikuisten ihmisten kinastelukeskusteluille.
 
-
 
Aloittajalle: Tutustupas vaikka AC/DC:n musiikkiin. Kirjastosta löydät transkriptio-kirjoja, jotka sisältää tabit JA nuotit. Kukaan ei pääse sitten kettuilemaan että "käytä nuotteja!". ;)
 
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
aalataur
16.09.2009 15:42:41 (muokattu 16.09.2009 16:18:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megadethin Countdown to Extinction voisi olla hyvä. Ei ole kitarasooloa. AC/DC on toki varmaan helpoimmasta päästä jos ei sooloja lasketa.
Kasperi Tervonen
16.09.2009 15:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielummin mä neuvon täällä aloittelijoita kuin hajoilen aikuisten ihmisten kinastelukeskusteluille.
 
Hyvä pointti. + Mäkin nään tän ketjun tuhannesti rakentavampana kuin noi tappelut mitä tää palsta on täynnä. Luulen kans et AC/DC vois olla tosi kova sana. Simppeliä, mutta äärimmäisen rokkaavaa kamaa. Duunikaveria lainatakseni: "Jos AC/DC ei toimi, niin vika on kuuntelijassa!"
 
"tietenkin voit katsoa googlesta tai wikipediasta jos sieltä löytyisi, että millaista soittoa tulee jos imppaa muutaman keuhkarin vaikka auton bensiinirööristä" - vili linnakoski
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «