Aihe: Kolmisointu (Triad-chord)
1 2 3 4 5 6
Jucciz
15.09.2009 16:42:02
Parasite: Kylläpä jätkä jaksaakin mesota Jucciksesta.

Psykologeilla olisi varmasti joku hienompikin termi tämäntyyppisestä luonnehäiriöstä kärsivälle. Sitä sivistyssanaa eivät kaikki varmasti kuitenkaan ymmärtäisi, joten ehkä on vaivattominta puhua "vain" pakkomielteisestä urposta.
Kontiak
15.09.2009 17:00:07 (muokattu 15.09.2009 17:03:56)
Jucciz: Psykologeilla olisi varmasti joku hienompikin termi tämäntyyppisestä luonnehäiriöstä kärsivälle. Sitä sivistyssanaa eivät kaikki varmasti kuitenkaan ymmärtäisi, joten ehkä on vaivattominta puhua "vain" pakkomielteisestä urposta.

Olet oikeassa. Siihen viittaa myös se, että puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa.
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään
Parasite
15.09.2009 17:08:28
Jucciz: Psykologeilla olisi varmasti joku hienompikin termi tämäntyyppisestä luonnehäiriöstä kärsivälle. Sitä sivistyssanaa eivät kaikki varmasti kuitenkaan ymmärtäisi, joten ehkä on vaivattominta puhua "vain" pakkomielteisestä urposta.

Joo, pakkomielteinen urpo on ihan riittävän osuva ilmaus.
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Kontiak
15.09.2009 17:16:09
Parasite: Joo, pakkomielteinen urpo on ihan riittävän osuva ilmaus.

Sovittu. Korjasin siguni sen mukaiseksi. Kiitoksia äänestäneille ja hyvää syksyä!
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään
Parasite
15.09.2009 17:23:44
Kontiak: Sovittu. Korjasin siguni sen mukaiseksi. Kiitoksia äänestäneille ja hyvää syksyä!

Rauhotuhan nyt jo vähän...
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Kontiak
15.09.2009 17:25:50 (muokattu 15.09.2009 17:26:10)
Parasite: Rauhotuhan nyt jo vähän...

Kylläpä jätkä jaksaakin mesota Jucciksesta.

ps. ei nää vieläkään naurata.
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään
iisi-e
15.09.2009 17:28:57
Geffen: Miten löydän ja muodostan kolmisoinnun (Triad-chordin) otelaudalta? Entä duurien ja mollien ero? Ja miten nämä teistä kannattaisi opetella. Oon melko käytännönlähteinen, eli hirmu teoreettiset vastaukset ei mua hyödytä.

Kolmisointu muodostuu perusäänestä, terssistä ja kvintisä. Mollosoinnussa terssi on pieni (b3) ja duurissa suuri (3). Kvintti on joko puhdas (5), vähennetty (b5) tai ylinouseva (#5). C-duuri kolmisoinnu muodostaminen kolmella ylimmällä kielellä: ota perusääni g-kielen 5-nauhalta, duuriterssi b-kielen 5-nauhalta ja kvintti e-kielen 3-nauhalta. C-mollin saat vaihtamalla suuren terssin pieneen terssiin, eli b-kielen 5-nauhan sijaan 4. nauha.
Jucciz
15.09.2009 17:34:03
Kontiak: Olet oikeassa. Siihen viittaa myös se, että puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa.

Ite oot -kortti käytetty, jälleen. Very sub-par.
Peltsi88
15.09.2009 17:58:25
Kattokaas Juccizella on taas se aika kuukaudesta...
Jucciz
15.09.2009 18:12:32
Peltsi88: Kattokaas Juccizella on taas se aika kuukaudesta...

Jjjjust, eli mulla, eikä esim. sulla tai Kontiakilla? :D
r0b1n
15.09.2009 18:50:54
Kontiak katkera jostakin?
Koska raskaan musiikin soittajista löytyy kiistatta tämän hetken taitavimmat kitaristit. Poikkeuksia toki on, mutta pääsääntöisesti asia on kuitenkin näin. -kruise
Parasite
15.09.2009 18:56:03
Peltsi88: Minusta sä oot ollu pääosassa tässä "nuotit vs.tabit" hommassa. Anteeksi jos loukkasin.

Musta tää ketju ei ole "nuotit vs. tabit".
Peltsi88
15.09.2009 19:10:30
Parasite: Musta tää ketju ei ole "nuotit vs. tabit".

No shit, Sherlock. Puhuin ihan yleisesti tästä viime aikoina olleesta härdellistä kitaraosastolla, jossa Jucciz on näytelly pääosaa.
Jucciz
15.09.2009 19:13:57
Peltsi88: No shit, Sherlock. Puhuin ihan yleisesti tästä viime aikoina olleesta härdellistä kitaraosastolla, jossa Jucciz on näytelly pääosaa.

Kysynpä ihan mielenkiinnosta, leimaatko kaikki kanssasi eri mieltä olevat ja mielipiteensä vähintään kymmenellä kohdalla perustelevat ihmiset härdellin pääosan näyttelijöiksi?
Tonski
15.09.2009 20:19:33

Jucciz: Kysynpä ihan mielenkiinnosta, leimaatko kaikki kanssasi eri mieltä olevat ja mielipiteensä vähintään kymmenellä kohdalla perustelevat ihmiset härdellin pääosan näyttelijöiksi?

Tää oli kyllä huono.

Mulle ainakin Kontiak tuonu monesti naurut, miten jaksatte ottaa sen haudanvakavissaan. :D
ihku
Kontiak
15.09.2009 20:29:12 (muokattu 15.09.2009 20:34:28)
Peltsi88: Kattokaas Juccizella on taas se aika kuukaudesta...

Onhan sillä varmasti sitäkin. Todennäköisemmin kyse on siitä, että jucciz on "vain" vaivattomammin ilmaistuna pakkomielteinen urpo. Psykologeilla olisi varmasti joku hienompikin termi jucciczen kaltaiselle luonnehäiriöstä kärsivälle.

Toivottavasti se ei ole periytyvää. :(
Parasite
15.09.2009 20:31:03
Tonski:
Mulle ainakin Kontiak tuonu monesti naurut, miten jaksatte ottaa sen haudanvakavissaan. :D

Kieltämättä olet oikeassa, onhan se aika hullunkurinen tapaus.
Jucciz
15.09.2009 20:34:41 (muokattu 15.09.2009 20:36:06)
Pakkomielteestä kielii se seikka, ettei keksi mitään omaa sanottavaa, vaan lainaa suoraan lausahduksensa joltain muulta - urpoudesta puolestaan se, että olettaa lainaustensa olevan vielä jotenkin erityisen osuvia tai edes hauskoja.
Tonski
15.09.2009 20:40:24

Jucciz: Pakkomielteestä kielii se seikka, ettei keksi mitään omaa sanottavaa, vaan lainaa suoraan lausahduksensa joltain muulta - urpoudesta puolestaan se, että olettaa lainaustensa olevan vielä jotenkin erityisen osuvia tai edes hauskoja.

Musta ne on osuvia ja hauskoja, kunhan ei mee tosissaan ottamaan. ;)
ihku
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)