Aihe: Kitara Warmothilta?
1 2 3 4 5
horseface
28.07.2009 19:49:46
s151669: Kuulostaakos lyhytskaalainen tele vielä teleltä ? Nimim. Lyhyet sormet ja telen tyyppinenkin kitara olisi kiva...

Ainakin lyhytskaalainen strato kuulostaa stratolta. Itselläni on nimittäin juurikin yksi sellainen Warmothin kaula.
Oli miten oli, näin on!
LaMotta
29.07.2009 19:43:23

s151669: Kuulostaakos lyhytskaalainen tele vielä teleltä ? Nimim. Lyhyet sormet ja telen tyyppinenkin kitara olisi kiva...

No, kyllähän skaalan muutos muuttaa soundia middlealueelta, mutta
minulle helppo soitettavuus on erittäin tärkeää, joten en tuosta ole juuri paineita
ottanut. Kyllä tele silti on tele. Itseasiassa minulla oli tuo telen kaula joskus lyhyen
aikaa stratossa, eikä se straton ominaissoundi siitä mihinkään kaikonnut.
"Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku-
Jankku
30.07.2009 09:47:25
Mulla on yksi Warmothin super-strato jonka kaula ei miellytä (koverrettu). Ajattelin tilata siihen uuden Warmothilta. Miten paljon hintaan, noin suurinpiirtein tulee lisäkustannuksia (tullit verot yms), jos kaula maksaa sivuilla noin 230dollaria? meneekö kokonaishinta johonkin 350€ tietämille? Hoidetaanko maksu PayPallilla vai Visalla or what?

T: "Never ordered anything outside Finland before"

Thanks for the info! ;)
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
Humanoid
30.07.2009 10:45:18
Jankku: Mulla on yksi Warmothin super-strato jonka kaula ei miellytä (koverrettu). Ajattelin tilata siihen uuden Warmothilta. Miten paljon hintaan, noin suurinpiirtein tulee lisäkustannuksia (tullit verot yms), jos kaula maksaa sivuilla noin 230dollaria? meneekö kokonaishinta johonkin 350€ tietämille? Hoidetaanko maksu PayPallilla vai Visalla or what?

T: "Never ordered anything outside Finland before"

Thanks for the info! ;)

Aika hyvä vakiosääntö on: dollarit + postikulut -> euroiksi * 1.26.
Eli tapauksessasi tämän päivän kurssilla hinnaksi tulisi 206€ + postit.

Maksu hoituu ainakin Visalla. PayPalista en tiedä.
Sami / Ääniportti
Jankku
30.07.2009 15:44:06
Selvä homma :)

Entäs ne muut kulut, postikulut, tullit, verot? Mitähän luokkaa ne olis?
Dog Breath
30.07.2009 17:46:38 (muokattu 30.07.2009 17:53:17)
Jankku: Selvä homma :)

Entäs ne muut kulut, postikulut, tullit, verot? Mitähän luokkaa ne olis?

http://www.warmoth.com/Ordering/InternationalShipping.aspx?c=FI

Tostahan noita postikuluja voi ynnäillä. Kitaran kaulasta sanotaan jotta 58-80 dollaria.

edit: Siis UPS:n kautta. Tavallisena postipakettina $43.30 - $63.30.
Shake some action
zuppermuhle
30.07.2009 18:10:05
Humanoid: Aika hyvä vakiosääntö on: dollarit + postikulut -> euroiksi * 1.26.
Eli tapauksessasi tämän päivän kurssilla hinnaksi tulisi 206€ + postit.

Maksu hoituu ainakin Visalla. PayPalista en tiedä.

Pay-pal ei pelaa. Omani maksoin tilisiirrolla
"Who is your daddy and what does he do?"
ahvenonkala
19.08.2009 23:39:02

...ja sinne lähti tilaus! Lyhykäisyydessään "chambered" strato yhdellä f-aukolla ja fatback CBS-kaulalla. Toivottavasti ei tule nyt sitten mitään eioo/eionnistu viestejä sieltä päästä. Yks showcase body mitä vielä eilen kattelin oli tänään sitten hävinnyt sivuilta, mutta tämä nyt tilaamani olikin kyllä loppujen lopuksi paljon parempi, joten toivottavasti se vielä varastosta löytyy. Kaula rakennetaan ihan erikseen. Olo oli kyllä kuin irtokarkkeja ois ostanut: 50 pennillä noita mustia ja sitten... loppuhinnaksi tuli vaan miljoonasti enemmän kuin karkkikaupassa.
kojones
20.08.2009 01:49:11
Tilasin showcase-kaulan snadein muutoksin ilman pintakäsittelyä, lisäksi custompleksin + jotain muuta sälää. Tilauksesta noin kolmen viikon päästä olivat tullissa odottamassa, ja kuljetuksen hoiti posti, jossa itsessäänkin pitäisi mennä aikaa kosolti. Erinomainen kaula tuo on.

Aiemminkin oli yhdessä kitarassa Warmothin kaula, ja epäilen että olen tästedes aika pitkälti heidän tallissaan.

Kannattanee muuten ottaa ne SS-nauhat, 20$ ei juuri tunnu tilatessa ja sen säästänee monta kertaa takaisin...
Humanoid
20.08.2009 09:54:22
K.O. Jones:

Aiemminkin oli yhdessä kitarassa Warmothin kaula, ja epäilen että olen tästedes aika pitkälti heidän tallissaan.

Kyllä vain omaan tassuun sopii tuo Warmothin Wizard-profiili kuin nakutettu. Varsin samantyylinen 80-luvun Charveleiden kanssa.

Tässähän tulee ihan himo tilailla toinen kitara tuolta, kun teidän juttuja lueskelee :)
Sami / Ääniportti
Da Make
20.08.2009 12:12:14
Pitäis melkein tilata body warmothilta kun pyörii nurkissa Feder Deluxe Plus stratocasterin kaula, olen ihastunut siihen malliin. Jeff Beckilläkin näyttäis olevan omassa mallissaan samalainen kaula ja olen ruuvannut toisen DLX+ strato kaulan ite tehtyyn telecasterin bodyyn.

Pitäis vaan keksiä jotain jännittävää erikoista siihen stratoon jotta tilaaminen olisi "kannattavaa." Purppura petsaus loimuvaahteraan vaikka. :D
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
buju
22.08.2009 01:02:59
Warmoth on loistava paja. Viisi kitaraa osina tilattu ja joka kerta kaikki toimi niin kuin pitää.
Damn right, I´ve got the blues
TheKukavittu
14.09.2009 16:50:47 (muokattu 14.09.2009 16:54:20)
Noi warmothin osat on vissiin aika laadukkait vai onkse bodyn teettämisest aiheutuvast vaivast kiinni ku maksaa paljon. Kiinostais tietää ku sielt tilaaminen suomeen maksaa. Jos vaik Lespan rungon haluaisin rakennusprojektii varten ni saaks Warmothilt laatuu vai kannattaaks ostaa täntyylinen runko halval ja laittaa paremmat mikit ja muut osat ku noi mukan tulevat:

http://www.thomann.de/fi/tenayo_lpstyle_kitlh.htm

Ite oon kiinnostunu oman kepin tekemisest mut haluaisin valmiin rungon ni ois helppo asentaa mikit ja muut. Kiva jos auttaisitte mua ku on aika vähän koemust näist asioist.
Eniten vihaan rasismia, kiroilua ja niitä saatanan nekruja.
Trendkeel
14.09.2009 17:17:36
Eiköhän se ole aika selvää, että laatua tulee, jos LP-runko itsessään Warmothilta maksaa aika ison summan enemmän kuin tuo koko LP-rakennussetti.

Jos tilaat tuolta koko kitaran (+ rautaosat, viimeistely jne.), se maksaa aikalailla saman verran kuin kaupasta ostettuna. Plus, että Warmothin bodyt ovat kaikki pulttiliitoksella, eli jos et jotain tosi spesiaalia halua esimerkiksi viimeistelyn kannalta tehdä, kannattaa jättää Warmoth väliin.

Mieluummin ostat esimerkiksi puut x kertaa y kokoisena ja lähdet niistä työstämään. Tai jotain. Kertokaahan viisaammat lisää, multa ei oikeen irtoo.
TheKukavittu
14.09.2009 17:34:21 (muokattu 15.09.2009 15:45:39)
Maidenisti: Jos tilaat tuolta koko kitaran (+ rautaosat, viimeistely jne.), se maksaa aikalailla saman verran kuin kaupasta ostettuna. Plus, että Warmothin bodyt ovat kaikki pulttiliitoksella, eli jos et jotain tosi spesiaalia halua esimerkiksi viimeistelyn kannalta tehdä, kannattaa jättää Warmoth väliin.

No kyl mä varmaan harkitsen Warmothia, värivaihtoehtoi on aika paljon verrattun kaupast saataviin vasureihin. Esim. Gibson-tyylist V-tä on hankala saada vasurina. Mut täält saa ja vieläpä goldtop-väril. Vasuri V hyvil mikeil ja muul kuulostaa houkuttelevalt...
Eniten vihaan rasismia, kiroilua ja niitä saatanan nekruja.
Da Make
14.09.2009 21:14:45
Warmothin laatu on ollut poikkeuksetta parempaa kuin 1000e hintaluokassa kaupassa uutena myytävien tehdasvalmisteisten kitaroiden laatu.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
ahvenonkala
14.09.2009 23:32:52

"In progress" sanoo oma Warmoth tili. Kohta tulee neljä viikkoa täyteen. Ei jaksais enää odottaa!!!
Hyvä Ähtäri!
Jankku
17.09.2009 17:30:07 (muokattu 17.09.2009 17:30:38)
Pitäis kans se kaula tuolta tilailla. Mutta, mutta uno problemo ;) Mitä eroa on näillä kolmella lavan muodolla on : "angled strat", "superwide" ja "strat"? Entäs näillä "Total vintage", "warmoth pro" ja "vintage modern"?

Thanks mates!
JHL
17.09.2009 18:52:40

Mulla on Warmothista pelkästään positiivisia kokemuksia. Löytyy kaksi kokonaista kitaraa ja yksi telen kaula, mukavia soittaa ja onhan se kiva kun voi jossain määrin speksata mieleisekseen. Toisen rungon ostin showcasesta, toinen tuli oman tilauksen kautta. Kaikki kaulat oon ostanut ihan listaamalla halutut vaihtarit ja odottelemalla sen 4-6 viikkoa. Samasta pajasta on tullut myös tallaa, potikkaa & nuppia, jakkia yms sälää, ei valittamista siinäkään puolessa. Palvelu on ollut asiallista, mun mielestä Warmothin user forum on myös aika hyvä tiedonlähde kun miettii iltamyöhällä että mihin ne vähät rahat laittaisi...

Tossa vielä linkki viimeisimmän rojektin esittelyyn ko. foorumilla, en o kehdannut laittaa tästä kuvia mnetin kitarakama/telecaster-ketjuun kun tää on tämmönen palacaster ja muutenkin sääntöjen vastainen. Tallamikki on tosiaan noista kuvista vielä vaihtunut DiMarzion super distortion T:n, olen kyllä kitaraan tooooodella tyytyväinen, soundi on hieno ja laite erittäin miellyttävä soitettava. Nättikin vielä... Joo kyllä toi kannen hämmentävä loimu oli yksi syy laittaa rahat likoon ja toivoa parasta.

http://www.unofficialwarmoth.com/index.php?topic=6199.0

Nii ja selatkaas nyt ihmiset tarkemmin sitä Warmothin sivua, siellä on oikein asiallisesti selitetty esmes just noi erilaiset kaula- ja lapavaihtoehdot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)