matchbox 12.09.2009 14:17:10 | |
---|
Timi: No niin.Nyt on kerrankin selvitetty melko pitkälle.Ketkä luukuttaa korvia särkevästi.Heti lusikka kauniiseen käteen.Rokki ja bilebändejä ei vissiin moitittu? Tämä on tanssimusiikki-palsta, noille muille on omat palstansa. Olen nuorempana turmellut kuuloni rokki- ja bilekeikoilla. Jatkossakin käyn veetiä ja sortsihousuäijjiä ym. fanittamassa, mutta suojaan kuuloani parhaani mukaan enkä änkeä eturiviin tai kajareiden eteen enää. Miksauspöydän luona on hyvä olla. Tyrkytän myös jälkikasvulle korvatulppia mukaan suosikkibändiensä keikoille ja saarnaan heille ämpeekolmossoittimien sopivasta äänenvoimakkuudesta. Käyn välillä tarkistamassa esikoisen pelatessa nettipelejä, millä voimakkuudella peliäänet ovat umpikuulokkeissa. "A day without a laugh is a wasted day." - Charles Chaplin |
EP 12.09.2009 14:18:45 | |
---|
mack the knife: No ei. Kun se talon oma musa tulee kovempaa ja mittari ei liikahdakaan. Ei se noin mene. Tuli mieleen eräs tapaus muutama vuosi sitten kun oltiin eräässä ravintolassa kaksi-iltaa peräkkäin ja eka iltana oli "talon puolesta" PA -laitteet, mutta toisena iltana niitä ei sitten enää ollukkaan siellä. Kysyin sitten asiasta, niin vastaus oli, että juu ei ole mutta voittehan te soittaa noitten kautta ja näytti kattossa sellaisia pikkusia stereokaiuttimia, HOHO! ..ehkä ei kannata henkilökunnan kanssa alkaa vääntämään, yrittää vaan miellyttää : ) |
Lennu 12.09.2009 15:17:32 | |
---|
matchbox: Tämä on tanssimusiikki-palsta, noille muille on omat palstansa. Rock/pop -osasto kyllä on, mutta pitääkö shortsimusa erottaa tanssimusasta? Itken, täällä on kuitenkin niin hyvää läppää, etten mä tahdo muuttaa. "omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" |
Vongoethe 12.09.2009 15:24:56 (muokattu 12.09.2009 15:27:10) | |
---|
Lennu: Rock/pop -osasto kyllä on, mutta pitääkö shortsimusa erottaa tanssimusasta? Itken, täällä on kuitenkin niin hyvää läppää, etten mä tahdo muuttaa. Sitäpaitsi, eikö rokkia ja poppiakin tanssita? Masurkka, poloneesi, baletti... niitäkin tanssitaan. Ovatpa hurjimmat puhuneet jopa jazz-tanssista. |
matchbox 12.09.2009 15:46:33 (muokattu 12.09.2009 15:51:48) | |
---|
Minä ymmärsin tänne aikoinaan kirjautuessani, että täällä keskustellaan intetään/väitelllään nimenomaa tanssilavoilla ja tanssiravintoloissa soitettavasta perinteisestä tanssimusiikista ja siihen liittyvistä lieveilmiöistä. Minusta bilemusiikki ei kuulu tuohon genreen, mutta tämä on nyt vaan yhden turan mielipide. Lavatanssinharrastajana ymmärsin ketjun aloittajan, lavatanssia harrastavan Amin tarkoittavan kyselyllään humppabändejä eikä bilebändejä. "A day without a laugh is a wasted day." - Charles Chaplin |
Vongoethe 12.09.2009 16:01:15 (muokattu 12.09.2009 16:27:38) | |
---|
matchbox: Minä ymmärsin tänne aikoinaan kirjautuessani, että täällä keskustellaan intetään/väitelllään nimenomaa tanssilavoilla ja tanssiravintoloissa soitettavasta perinteisestä tanssimusiikista ja siihen liittyvistä lieveilmiöistä. Minusta bilemusiikki ei kuulu tuohon genreen, mutta tämä on nyt vaan yhden turan mielipide. Lavatanssinharrastajana ymmärsin ketjun aloittajan, lavatanssia harrastavan Amin tarkoittavan kyselyllään humppabändejä eikä bilebändejä. Met sitten varmaan aikanamme ymmärsimme tanssikultturin syvimmän olemuksen vallan väärin: kerrankin soitimme Masurkkaketjun ja Kulkurin masurkan ja heti perään Get on:in ja ZZ Topin Tush:in samalla intensiteetillä. Molempiin riitti populaa myös tanssilattialle, sitä kun tungeksi siellä, iso lato oli. Meitillä taisi olla lainakamat, eivät ehkä kuulleet mitä soitimme, kunhan hiihtelivät omia aikojaan. |
EP 12.09.2009 16:16:32 | |
---|
Älkääs ny eksykö aiheesta! ..ja kyllä se on tanssipändienkin hyvä seurata mitä ympärillä tapahtuu, se eri musatyylien välinen ero on joskus "veteenpiirrettyviiva"! |
mack the knife 12.09.2009 16:24:38 | |
---|
Ryypätähän voi minkä tahansa keikan jälkeen, mutta ei kai teillä ryypätä työaikana? Ei mun esimies ainakaan katsoisi kovin pitkään sellaista alaista. Prkl. Prkl. Älä sinä puutu tuohon hommaan. Sun duunit ja soittohommat ei ole MITENKÄÄN verrattavissa. Älä neuvo semmosessa mistä et mittään tiiä. COVS n:o 1. |
Vongoethe 12.09.2009 16:33:09 | |
---|
EP: Älkääs ny eksykö aiheesta! ..ja kyllä se on tanssipändienkin hyvä seurata mitä ympärillä tapahtuu, se eri musatyylien välinen ero on joskus "veteenpiirrettyviiva"! Olet oikeassa. Halusin noin kautta rantain tuoda esiin senkin asian, että aina ei olla liikkeellä omilla kamoilla, niitä menee rikki, uudet voivat olla tilauksessa, talo on luvannut... niin kuin tuolla edellä sanottiinkin. Kaikenlaista sattuu. Toinen juttu on se, että en ole kuullut yhdenkään muusikon menneen tanssinettiin mestaroimaan ihmisiä siitä, mitä saa puhua. Korjatkaa minua, jos olen väärässä. |
matchbox 12.09.2009 17:08:25 | |
---|
mack the knife: Prkl. Älä sinä puutu tuohon hommaan. Sun duunit ja soittohommat ei ole MITENKÄÄN verrattavissa. Älä neuvo semmosessa mistä et mittään tiiä. Prkl. Mennäänkö saunan taakse keskustelemaan? *käärii hihoja ylös* ;) Jjoo, en mä tiedäkään soittohommista mitään. En neuvo, tanssin vaan kiltisti. "A day without a laugh is a wasted day." - Charles Chaplin |
matchbox 12.09.2009 17:11:18 | |
---|
Vongoethe: Met sitten varmaan aikanamme ymmärsimme tanssikultturin syvimmän olemuksen vallan väärin: kerrankin soitimme Masurkkaketjun ja Kulkurin masurkan ja heti perään Get on:in ja ZZ Topin Tush:in samalla intensiteetillä. Molempiin riitti populaa myös tanssilattialle, sitä kun tungeksi siellä, iso lato oli. Meitillä taisi olla lainakamat, eivät ehkä kuulleet mitä soitimme, kunhan hiihtelivät omia aikojaan. Minä se tässä olen ymmärtänyt väärin aihepiirin. "A day without a laugh is a wasted day." - Charles Chaplin |
Lennu 13.09.2009 04:24:22 | |
---|
Hyvin meni tänään tamppoonit kaupaksi, kun näytti punavuotoa olleen. Tai no ei mennyt, ihan kivasti soitettiin. Ja jälkivalituksia ei kuunnella. Show must go on my heart will go on and on. "omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" |
Vongoethe: ---------- heti perään Get on:in ja ZZ Topin Tush:in samalla intensiteetillä. Molempiin riitti populaa myös tanssilattialle, sitä kun tungeksi siellä, iso lato oli. Meitillä taisi olla lainakamat, eivät ehkä kuulleet mitä soitimme, kunhan hiihtelivät omia aikojaan. Hyvää tanssittavaa musiikkia ovat molemmat biisit. "Get On" on monenkin bändin ohjelmistossa. "Tushia" en ole kuullut lavoilla soitettavan kertaakaan. Mutta ei se ZZ TOP aivan vierasta tanssibändien ohjelmistoissakaan ole. Get onista soi myös swing-versioita aika usein. Ja se kuuluisa tanssibiisi "Paranoid" on useamman kuin yhden bändin ohjelmistossa. Raskaammassa rockissa on runsaasti hyvää tanssimusiikkia ja soisi niitä soivan tanssipaikoissa muitakin kuin ne balladit. |
ÄM 15.09.2009 14:52:56 | |
---|
Guido: Mä en kanssa ole koskaan tollasta teippailua harrastanut. Enkä mitään risukimppuja. Pitäähän sitä sen verran osata kevyemmällä kädellä vetää. Pelti tykkää siitä kun se saa soida. :) No pelti ehkä, mutta entäs yleisö? Kyllä se vaan välillä on niin, että pellit tulee liikaa, ohuimmatkin chrashit, ihan juuri ja juuri syttyessään. Sit voi tietty miettiä, että miks vitussa sinne on tilattu bändi. Mutta enivei, kun ollaan tilanteessa, niin kokonaisuus ratkaisee, jonka parhaaksi mahdolliseksi saamiseksi, pitää vähän pystyä soveltamaan, itse kunkin. Ja aika usein pellit on just ne, mitkä tulee liikaa. Teippi on kyllä melko perseestä, tulee äkkiä pelkkä klong! Mutta meikä hommas noita "cympad":eja ja kyllä skulaa. Paras ratkaisu, mitä on vastaan tullut, kun pitää peltien volaa laskea, tinkimättä liikaa soundista. Pelti herää yhä yhtä herkästi, mutta kohahdus on vaimeampi ja sointi lyhempi. Oonkohan mä jo täälläkin näistä toitottanut, kun ei muisti pelaa, mutta kuitenkin, kannattaa testaa, ei maksa paljo. Hiljaa osaan kyllä soittaa, mutta chrashin tapauksessa, hiljaisin mahdollinen lyönti lienee se, että se herää ja joskus sekin on liian kovaa. Ja 18" HHX Evolution Chrash muuten herää aika heleveetin herkästi. Tolla padilla päästään siitäkin vielä hiljaisempaan suuntaan. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
isojussi 15.09.2009 19:08:13 | |
---|
Ton chras- ja slpashosaston ongelman ymmärrän kyl. Eikä aina voi olla montaakaan sorttia kalliita peltejä messissä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 15.09.2009 19:40:39 | |
---|
Aika huono homma jos vaikka ravintolassa pändin liian suuren volumen takia siirrytään esim. levymusiikkiin tms. |
Dädä 15.09.2009 21:50:00 | |
---|
Aika pyllystä,jos soittajan tarvii alkaa himmailla yleisön pyynnöstä lavalla.Ps. koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa asslicking(niille jotka vaihtavat kumut tai pearlit,tms rolandeihin). |
ÄM 15.09.2009 22:33:59 | |
---|
Dädä: Aika pyllystä,jos soittajan tarvii alkaa himmailla yleisön pyynnöstä lavalla.Ps. koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa asslicking(niille jotka vaihtavat kumut tai pearlit,tms rolandeihin). No se onkin aika perseestä, jos on tilanne ehtinyt niin pitkälle, että yleisön pyynnöstä pitää himmailla. Sitä ennen kuitenkin ehtii yleensä toteamaan ihan itsekin, että pitääkö himmailla, balanssin tai toimivan kokonaisuuden pyynnöstä. Itsellä on onneks kamat ja tatsi löytyny niin, ettei enää oikein nurkkaa tule vastaan, missä tuntuis tarpeelliselta sähkösetillä vetää. Aina pystyy akustisillakin volat sovittamaan. Sori Paice, ei niissä mitään vikaa ole, en vaan ole tottunut. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
mikaman 22.09.2009 23:07:28 (muokattu 22.09.2009 23:25:39) | |
---|
Hyvä aihehan tää, vaikka melkoisia avautumisia tullut. Mulla on ihan normaali kuulo, ja tulee kyllä seurattua monenlaisia keikkoja / konsertteja, rokki, iskelmä ym. Kyllä mua ottaa melko lailla kypärään jos joku tanssiorkesteri vetää niin kuin Motorhead. Hirveimpinä on jäänyt mieleen vaikkapa Souvarit ja taannoin eräs Yölinnun keikka jossa joku "kakkosmiksaaja" nuppien takana. Ihan hirveetä sirkkeliä koko soitto, volumeongelman takia jne. Kamalin tanssibändin keikka millä oon ollut. (muilla Yölintu keikoilla paremmin). "Liian lujaa" -käsite on hieman kyseenalainen, mutta kyllä tuolla listalla on mielestäni ihan oikeita huomioita. Nostaisin kuitenkin Helmenkalastajat, joka EI mielestäni milloinkaan ole soittanut liian lujaa. Jorkka & Agents soitti kuulemma aikoinaan mahtavalla soundilla (en muista miksaajaa). Kaikkien aikojen Agents -konsertissa oli mielestäni hyvä soundi, vaikka otaksuen volumea nostettiinkin keikan edetessä. "Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da |
rintapek 22.09.2009 23:30:56 | |
---|
mikaman: Hyvä aihehan tää, Ihan hirveetä sirkkeliä koko soitto, "Liian lujaa" -käsite on hieman kyseenalainen, Aihe on minustakin jees. Sirkkelisoittoon taas ei verkkovirralla toimivaa skittakomboa kummempaa tarvita. Liian lujaa- käsite on todellakin kyseenalainen. One kind of music only - the good kind |