![]() 04.09.2009 01:55:40 (muokattu 04.09.2009 01:58:20) | |
---|---|
Tinippa84: Vähän offtopikkia, mutta mitä sitte...Ite oon kielistä sitä mieltä, että kannattaa ostaa vähän edullisempia ja vaihtaa useemmin. Olen todennut GHS:t hyviksi ja edullisiksi. niin, pitäähän sitä saada tehdä asiat ihan omalla tavallaan:=) minä taas en niin kauhiasti tuosta kieleten vaihtelusta tykkää niin ostaan hiukan kalliimmat ja vaihdan sitten ykköskeppiin n. kerran kuussa tai vähän yli miltä tuntuu... tai mikä nyt on kenelle usein ja harvoin riippuu tietennin miten usein sitä vehkettä räplää ja jos samaan aikaan useimpia keppiä kierrättää niin sitten vaihtoväli venyy. Itse taas GHS:siä käyttäneenä petyin niiden kestoon, eli pitäisi melkein joka toinen viikko vaihtaa... todella nopeasti kulahtivat. nyt en puhu fyysisestä kunnosta vaan siitä kun menevät täysin tukkoon. Elixirit kyllä pitää saundinsa pitkään mutta vähän sellaista ihme nöyhtää "kasvavat" ja erittäin suppea (täysin paska)valikoima paksumpia settejä. pointtini: Kannattaa ostaa niitä jotka kuulosta ja tuntuvat parhaimmilta makso MELKEIN mitä makso, elämä on edelleen liian lyhyt paskalle saundille. (tyyliin 5 tonnin keppi ja käytät siinä sitten halvimpia rautalankoja, mitä järkeä?) Tunteella päin vittua. | |
![]() 04.09.2009 06:55:04 | |
pekurides:Itse taas GHS:siä käyttäneenä petyin niiden kestoon, eli pitäisi melkein joka toinen viikko vaihtaa... todella nopeasti kulahtivat. nyt en puhu fyysisestä kunnosta vaan siitä kun menevät täysin tukkoon. Tulee käytettyä 10-52 ja 10-60 settejä. Vaihtuiskohan satsi noin kolmen viikon välein, riippuu vähän. Ite oon tykänny nuista GHS:stä. Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 04.09.2009 09:00:26 | |
No niin, mikkien korkeuksia säätämällä ei muutosta juuri soundiin tullut, mutta niinpä se vika oli sitten lopultakin vain D'Addarion viallisissa kielissä, aivan kuten Juicy ehdotti. Jostain syystä en edes osannut epäillä, että uudet kielet olisivat vialliset. Olen ollut aiemmin ihan tyytyväinen D'Addarion laatuun. Juicyn vinkistä ja valmistajan kotisivuilta tarkistettuani lähdin sitten hakemaan Dean Markleyn 2507 MTHB 011-052-settiä. Toinen musiikkikauppa ei myynyt ko. valmistajan tuotteita ja toiselta oli tuotteet loppu. En halunnut tilata netistä ja odottaa päiviä. Ei muuta kuin siis D'Addariota jälleen tilalle, vanha tuttu EXL145 012-054 hyllystä mukaan. Ja nyt pelittää! Paitsi... voi jumankauta että kirosin taas tuota Floyd Rose-mallista tallaa (Ibanez Edge III Tremolo). Tällä kertaa en saanut sitä parin tunnin urakallakaan vielä kohdalleen, nojaa rankasti kaulaan päin "etukenossa" ja säätövara on pohjassa olevista ruuveista loppu. Tällainen kelluva talla ei edes hyödytä minua millään tavalla, tämä olisi se ainoa asia, minkä tässä muuten loistavassa XPT700-kitarassa muuttaisin (nyt kun soundiongelmatkin ratkesivat). Ei se pidä virettäkään nyt, eli vaikka kielien korkeuden sietäisi, niin on tuo silti pakko korjata. Säätö jatkuu tänään... Joka tapauksessa kiitoksia erityisesti Juicylle vinkeistä ja on tässä tullut opittua paljon uutta tämän kitaran oston myötä. Itse asiassa enemmän kuin yhdenkään aiemman kitaran kanssa, ne eivät vaatineet näin paljoa säätöä joka puolelta. :P | |
![]() 04.09.2009 10:02:45 | |
SkittaBöy: Paitsi... voi jumankauta että kirosin taas tuota Floyd Rose-mallista tallaa (Ibanez Edge III Tremolo). Tällä kertaa en saanut sitä parin tunnin urakallakaan vielä kohdalleen, nojaa rankasti kaulaan päin "etukenossa" ja säätövara on pohjassa olevista ruuveista loppu. Säätö jatkuu tänään... Lisää jousia vaan taakse. Ja jos ei suorastaan rakasta floikkamallisen kepin kieltenvaihtoa, niin suosittelen joskus koittamaan myös Elixirin tuotteita. Tuplasti maksavat, mutta myös tuplasti kestävät - siis harvemmin kieltenvaihtoa. Toiset tykkää, toiset ei. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 04.09.2009 17:20:09 | |
Tinippa84: Tulee käytettyä 10-52 ja 10-60 settejä. Vaihtuiskohan satsi noin kolmen viikon välein, riippuu vähän. Ite oon tykänny nuista GHS:stä. oikeestan, tuo 10-60 on aika kiva setti :) ite taas suosin DR mutta hiukan kyrsii niiden laatuheitot ,varsinkin g-kielet. Ehkäpä taas aika pamauttaa kokeeksi GHS:t lauteille. Tunteella päin vittua. | |
![]() 04.09.2009 19:00:11 | |
pekurides: oikeestan, tuo 10-60 on aika kiva setti :) Joo, aika optimaalinen D-vireeseen! Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 05.09.2009 10:06:28 | |
Tinippa84:Lisäperehtyminen valikoimaan nostaa esiin myös tuon D-Sonicin... Itseäni lainaten. Joo, toi D-Sonic voiskin olla kova juttu. Ehkä Air Norton keulille sitten... No, tietääkös kukaan jotakin pätevää kauppaa josta nuita saa?! Ite kahtelin kaikki peruspuljut läpi ja soitin levytukkuunkin, mutta ei missään tuntus olevan valkosta F-mallisena. Mustia kyllä löytyy... Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 05.09.2009 11:13:18 | |
pekurides: ite taas suosin DR mutta hiukan kyrsii niiden laatuheitot ,varsinkin g-kielet. Joo tosiaan mulla ainakin noissa G-kielten pussissa on paksuuden päälle liimattu uusi tarra. Mutta tässä setissä joka on nyt kiinni (ja joka jää viimeiseksi DR:n setiksi) D-kieli on oudon "löysä". Ennen kuin olin laittanut sen edes kiinni niin se tuntui jo. Se ei siis tunnu samallai jäykältä kuin muut kielet vaan hiukan sellaiselta nylonkielimäiseltä. Kaikki tietää kyllä ketkä on nylonkieliseen kielet vaihtanu että ne kielet on sellasta narua. | |
![]() 14.09.2009 19:17:37 | |
Harvey666: Lisää jousia vaan taakse. Ja jos ei suorastaan rakasta floikkamallisen kepin kieltenvaihtoa, niin suosittelen joskus koittamaan myös Elixirin tuotteita. Tuplasti maksavat, mutta myös tuplasti kestävät - siis harvemmin kieltenvaihtoa. Toiset tykkää, toiset ei. Itellä on elixirin kielet nyt käytössä ja ne ei maksa tuplasti enempää.. Sain tasan 11 eurolla yhden kielisetin, pari euroo normaalii kalliimpi.. Hintalapuis aina lukee se 27 euroo mutta oikeesti ne myydää vähä päälle kympillä, toivottavasti. Itse sai ainaki =)) | |
![]() 14.09.2009 22:09:59 | |
Tinippa84: Joo, aika optimaalinen D-vireeseen! Komppaan! Itellä on kans käytössä GHS Wlyde-setti eli 010-13-17-036w-052w-60w ja vireenä DGCFAD tai CGCFAD ja toimii ku perkele. "Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real" | |
![]() 14.09.2009 22:22:15 | |
Revilation: Itellä on elixirin kielet nyt käytössä ja ne ei maksa tuplasti enempää.. Sain tasan 11 eurolla yhden kielisetin, pari euroo normaalii kalliimpi.. Hintalapuis aina lukee se 27 euroo mutta oikeesti ne myydää vähä päälle kympillä, toivottavasti. Itse sai ainaki =)) Hehe...riippuu toki mihin kieliin sitä tuplahintaa vertaa, mutta tuollaiseen "normi" D'Addarioon tai DR:ään verrattuna n. tuplaten. Niitä saa n.5-6 euroon ja Elixirit kustantaa sen 11-12e. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 15.09.2009 08:34:07 | |
Harvey666: Niitä saa n.5-6 euroon ja Elixirit kustantaa sen 11-12e. Minulle musakaupassa sanottiin, ettei Elixiriä kannata laittaa floikkaritallaiseen keppiin, koska ne luistavat lukkopulttien alta, eivätkä pidä siten virettä. Pitääkö paikkansa? Juurikin floikkaritallaisessa mallissa kun olisi kiva, ettei tarvitsisi vaihdella kieliä niin usein. Se ei ole mikään mukava homma... | |
![]() 15.09.2009 09:13:24 | |
SkittaBöy: Minulle musakaupassa sanottiin, ettei Elixiriä kannata laittaa floikkaritallaiseen keppiin, koska ne luistavat lukkopulttien alta, eivätkä pidä siten virettä. Pitääkö paikkansa? Juurikin floikkaritallaisessa mallissa kun olisi kiva, ettei tarvitsisi vaihdella kieliä niin usein. Se ei ole mikään mukava homma... Mulla on floikallisissa ibaneesissa ja RR:ssä Elixirit, eikä mitään ongelmia. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 15.09.2009 11:05:12 | |
Hep! Minkähänlaisissa hinnoissa noi Petrucci Ibanezit nykyään pyörii...ihan vaan mielenkiinnosta?!? Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 15.09.2009 15:49:48 | |
SkittaBöy: Minulle musakaupassa sanottiin, ettei Elixiriä kannata laittaa floikkaritallaiseen keppiin, koska ne luistavat lukkopulttien alta, eivätkä pidä siten virettä. Pitääkö paikkansa? Juurikin floikkaritallaisessa mallissa kun olisi kiva, ettei tarvitsisi vaihdella kieliä niin usein. Se ei ole mikään mukava homma... Silloin myyjä on kyllä puhunut puuta heinää :DD Mulla vire alkoi pitää paremmin kun vaihdoin DR pois ja pistin Elixirit tilalle.. En tiiä menikö sit tsäkällä tallan säädöllä uusien kielien yhteydes nii vireen pito paremmaks vai missä vika sit olikaan.. Kitara aina menettäny vähäsen virettä alaspäin kammetessa mut nyt ku vaihoin kielet niin ei niin paljoa.. ylöspäin vire pitää 100% En tiiä että voiko kampea alaspäin käytettäessä niin jotain yhteyksiä satulaan kun G B E kieliä kiristää virityskoneiston puolelta niin ei vire meinaa muuttuu miksikään, sit kuuluu pieni naps ja vire tippuu/nousee sit mukavasti.. :D | |
![]() 15.09.2009 15:50:53 | |
Tinippa84: Hep! Minkähänlaisissa hinnoissa noi Petrucci Ibanezit nykyään pyörii...ihan vaan mielenkiinnosta?!? Kannattaa katsoa thomannin sivuilta. | |
![]() 15.09.2009 15:56:42 | |
Revilation: Kannattaa katsoa thomannin sivuilta. Niinno, ei noita oo tehty vissiin kymmeneen vuoteen?!? Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 15.09.2009 15:58:20 | |
Revilation: Kannattaa katsoa thomannin sivuilta. Tuskin sieltä enää näkee Ibanezin Petrucci-malleja... vai näkeekö? Tonnin kummallakin puolella ne kai ovat olleet. Se ykkösmallihan on "keräilykohde" ainakin kaikille tylsästä ja tasapaksusta tilutuksesta kiinnostuneille Petrucci- ja lottohevi... (c) jucciz ...faneille :) Eli kai sellaisesta jo kehtaavat 1500e pyytää... kenties enemmänkin. Minusta tuossa soittimessa ei kuitenkaan ole mitään niin merkillistä, että siitä kannattaisi älyttömästi maksaa. Ne DiMarziot voi itse vaihtaa 150e sijoituksella normi-RG:hen jos niin tykkää. Maalaus nyt on muutenkin ruma :) "Perseverance does not equal worthiness." -Greg House | |
![]() 15.09.2009 16:24:58 | |
bonecrusher:Se ykkösmallihan on "keräilykohde" ainakin kaikille tylsästä ja tasapaksusta tilutuksesta kiinnostuneille Petrucci- ja lottohevi... (c) jucciz ...faneille :) Eli mulle, hehe. Nojoo, se mustavalkonen on hienoin minusta. Voisin ostaakkin jos kohilleen sattus hyvään hintaan... Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 15.09.2009 16:26:25 | |
bonecrusher: Tuskin sieltä enää näkee Ibanezin Petrucci-malleja... vai näkeekö? Tonnin kummallakin puolella ne kai ovat olleet. Se ykkösmallihan on "keräilykohde" ainakin kaikille tylsästä ja tasapaksusta tilutuksesta kiinnostuneille Petrucci- ja lottohevi... (c) jucciz ...faneille :) Eli kai sellaisesta jo kehtaavat 1500e pyytää... kenties enemmänkin. Minusta tuossa soittimessa ei kuitenkaan ole mitään niin merkillistä, että siitä kannattaisi älyttömästi maksaa. Ne DiMarziot voi itse vaihtaa 150e sijoituksella normi-RG:hen jos niin tykkää. Maalaus nyt on muutenkin ruma :) Kyllä sieltä itse löysin yhden ibanezin petrucci mallin, hintaa sil oli muistaakseni jotai 650 ja risat.. Ei oo kai niitä petruccin parhaimpii keppei? suurin osa noistaki kepeist nii on jotai ibanezei jossa on maksettu joelle 100000 dollarii et pistää nimmarinsa sinne ylös... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)