Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anssi Kela
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Anssi Kela
31.08.2009 13:36:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kollegiaalinen tervehdys!
 
Järjestän tänä iltana klo 18 Helsingin Semifinalissa pian julkaistavan Aukio-albumini ennakkokuuntelun. Tilaisuudessa älppäri kuunnellaan porukalla alusta loppuun, jonka jälkeen kertoilen levyn tekemisestä ja vastailen yleisökysymyksiin. Illanviettoon on vapaa pääsy, joten toivotan lämpimästi kaikki kiinnostuneet tervetulleiksi osallistumaan.
 
Semifinal on anniskelualue, joten tilaisuuteen on siksi 18 vuoden ikäraja.
 
Mikäli lähteminen Semifinaliin ei syystä tai toisesta luonnistu, niin ennakkokuunteluun on mahdollista osallistua myös netin välityksellä: kotisivuilla pitämässäni blogissa voi nimittäin seurata illan tapahtumia suorassa nettilähetyksessä. Streaming Semifinalista käynnistyy klo 18.15 osoitteessa http://www.anssikela.com/jumittelua
 
Ennakkohöyryjä tulevasta musiikista voi myös ottaa katselemalla albumin äänityksissä kuvattuja videoita, joita olen julkaissut ym. blogissani päivittäin jo reilun parin viikon ajan. Videoita tulee vielä albumin viralliseen julkaisupäivään (9.9) saakka, niitä voi väijyä kätevästi myös YouTube-kanavani soittolistalta: http://www.youtube.com/anssikela#play/user/7540C9C5FEB00236
 
Tervetuloa mukaan!
 
Anssi Kela
 
Cimble
31.08.2009 14:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Duderino: Kollegiaalinen tervehdys!
 
Järjestän tänä iltana klo 18 Helsingin Semifinalissa pian julkaistavan Aukio-albumini ennakkokuuntelun...

 
Taas tuntemattomat demoartistit hakevat mainosta tekeleilleen... Hmph!
 
No ei vainen, ei niin tavanomainen tilaisuus. Ihan mielenkiintoista. Mutta en tietenkään tule, kun matkaakin liikaa...
 
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
maelstorm
31.08.2009 17:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuleeko kalevi sorsa mestoille.
 
Siivet.
hemmo
31.08.2009 19:57:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh, miksen lukenut tätä aiemmin. Aikalisä.
 
"Vittu mä oon niin energinen!"
Jii
31.08.2009 20:18:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi ollut hieno päästä paikalle, mutta mainos tuli vähän myöhään. Yllätykseksi varmaan tarkoitettukin?
 
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
kiriminni
31.08.2009 22:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii: Olisi ollut hieno päästä paikalle, mutta mainos tuli vähän myöhään. Yllätykseksi varmaan tarkoitettukin?
Olihan tuossa aamutv:ssä Kelan haastattelu jossa asia mainittiin.
Se oli tietysti liian aikaisin muusikolle...
 
zekeode
31.08.2009 22:57:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mun musaa, mutta nostan hattua, että nimekkäätkin artistit laskeutuvat ihmisten pariin ja promoat omia tuotoksiaan (ilman peittelyä).
 
Plussaa Big Lebowskista otetusta nickistä. :)
Gleb91
31.08.2009 23:05:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Ei mun musaa, mutta nostan hattua, että nimekkäätkin artistit laskeutuvat ihmisten pariin ja promoat omia tuotoksiaan (ilman peittelyä).
 
Näinpä, ja varsinkin noista youtube-häsläyksistä plussaa Kelalle, puhdasta hauskaa!
 
Kosminen
11.09.2009 11:41:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuin menemään paikalle mielenkiinnosta, kun en aikaisemmin ollut minkään levyn ennakkokuuntelutilaisuudessa käynyt. Varsin sympaattinen tilannehan tuo oli, ja tykkäsin kyllä levystä varsinkin, kun palautelomakkeen levyarvonnassa onni osui omaan talouteen.
 
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
Lesko
11.09.2009 11:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kela on kyllä perkeleen kova jantteri. Itse diggailen kyllä uudemmistakin, mutta Nummelahan on ihan pelkkää helmeä.
 
Kalevalamittaisia runoja "kalevalarunoilijakyrpäperseessäkoskaansustamitääntulejostolleenajatteletlesko." -Kailis
itsy
11.09.2009 12:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas, levy löytyy jo Spotifysta, täytyypä pistää kuunteluun.
 
pian oon taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
nirzin
14.09.2009 14:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun A. Kela näitä näköjään lukee, niin kysymys hälle.
 
Jos nyt kaikki ne 160 000, jotka osti Nummelan, kuuntelisi Aukion Spotifyssä läpi 10 kertaa kukin, niin käsittääkseni levy-yhtiö saisi tästä itselleen tuloja yhteensä noin 600 euroa. Ja tästä sitten artisti saisi oman osuutensa.
 
Onko kohtuullinen korvaus?
 
Anssi Kela
14.09.2009 21:11:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä menee täydellisesti aiheen ulkopuolelle, mutta vastaan kuitenkin minulle esitettyyn kysymykseen:
 
Itselläni ei ole vielä mustaa valkoisella omista Spotify-tilityksistäni, mutta kuulemani mukaan tuo nirzinin esittämä arvio niiden suuruusluokasta ei liene ainakaan kovin pahasti metsässä.
 
Kuluttajan kannaltahan Spotify on mainio palvelu: olen itsekin aktiivinen premium-käyttäjä. Tekijän kannalta se ei kuitenkaan taida valitettavasti antaa juurikaan löysää jatkuvasti kaulan ympärillä kiristyvään köyteen.
 
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että levyjäni on Spotifyssa. En kuitenkaan ymmärrä miksi uuden levyni piti olla siellä heti julkaisupäivänään (ilmaisin tämän mielipiteeni myös levy-yhtiölleni). Ei tarvitse olla kummoinenkaan meedio oivaltaakseen, että mahdollisuus kuunnella levyä ilmaiseksi netissä lyhentää jonoja levykaupoissa.
 
Olen tästä itse elävä esimerkki: tämän vuoden aikana on ilmestynyt muutamia albumeita, jotka olen ensin ajatellut ostaa. Olen kuitenkin ottanut niistä ensimmäiset löylyt Spotifyssa. Todettuani, että hyvältä kuulostaa, niitä on sitten tullut diggailtua lisää ja vielä lisää - edelleen Spotifyssa. Lopulta onkin alkanut tuntua siltä, että tässähän tämä tulikin jo kuultua. Ostokset ovat jääneet tekemättä.
 
En ole ostanut yhtään sellaista albumia, jota olen ensin kuunnellut Spotifyssa. (Yksittäisiä biisejä olen tosin ladannut iTunes Storesta.)
 
Tietysti aina nostetaan esiin se, että Spotifyn kautta tavoitan myös uusia kuulijoita, jotka eivät muuten eksyisi musiikkini pariin. Tämäkin on varmasti totta. Pelkään vain, että noita minun laillani käyttäytyviä kuulijoita on huomattavasti enemmän.
 
-Anssi-
 
zekeode
14.09.2009 21:37:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Duderino: Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että levyjäni on Spotifyssa. En kuitenkaan ymmärrä miksi uuden levyni piti olla siellä heti julkaisupäivänään (ilmaisin tämän mielipiteeni myös levy-yhtiölleni). Ei tarvitse olla kummoinenkaan meedio oivaltaakseen, että mahdollisuus kuunnella levyä ilmaiseksi netissä lyhentää jonoja levykaupoissa.
 
Näin kuluttajana tässä Spotifyn touhussa tökkii nuo "ilmaiset" Spotify tunnukset. (olen premium käyttäjä) Tietääkseni premium-käyttäjät tuovat enemmän tuohta sisään, ja mielestäni uudet levyt saisi olla pelkästään premium-käyttäjien kuultavissa.(Sanotaanko vaikka ensimmäisen viikon tai jopa kuukauden.)
 
Lisäksi levy-yhtiöt saisivat päättää mitkä levyt on kuultavissa premiumilla ja mitkä ilmaisilla.
 
Mulla olis helvetisti ideoita koko palvelun kehittämiseen, ja kannattavuuden nostamiseen, mutta tuonne ei valitettavasti pääse töihin ilman kunnon papereita.
vpjarvi
14.09.2009 22:02:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se levy oli Spotifyssä kuultavissa jo itse asiassa tiistaina, eli päivää ennen virallista julkaisua.
 
"A Cosssssssby sweater." http://www.mikseri.net/secondcumming
Juhani
14.09.2009 23:15:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Duderino: Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että levyjäni on Spotifyssa. En kuitenkaan ymmärrä miksi uuden levyni piti olla siellä heti julkaisupäivänään (ilmaisin tämän mielipiteeni myös levy-yhtiölleni). Ei tarvitse olla kummoinenkaan meedio oivaltaakseen, että mahdollisuus kuunnella levyä ilmaiseksi netissä lyhentää jonoja levykaupoissa.
 
Huh. Tämä on kyllä tosiaan huono ratkaisu, siis julkaista Spotifyssa samantien. Tätä voisi rinnastaa vaikka pelimyyntiin, koska pelit myyvät ne ensimmäiset kuukaudet eniten (odotetun tuotteen kysyntä on huipussaan) ja sitten pelejä saa vähitellen edullisemin kun hype laantuu ja markkinoille tulee uusia pelejä. Uutuuspelien hinta laskee kokoajan tasaisesti kysynnän mukaan, kunnes siirtyvät vaikka PlayStationin verkkopalveluun ladattavaksi. Tässä on vähän sama asia. Olisi parempi odottaa kuukausi tai muutama niin, että levy löytyy ainoastaan kaupasta ostamalla ja sitten kun se suurin piikki alkaa rauhoittua niin vasta laittaa Spotifyyn tai muihin joita voisi verrata eräällä tavalla "alelaariin". Enkä tässä nyt siis rinnasta musiikkiasi alelaariin meneväksi. Jossain MySpacessa voi olla eräänlainen promootioarvo (jos miettii levy-yhtiön kannalta) jos sinne ladatun kappaleen soitot ovat lukuina valtavat. Mutta se lienee aika laiha lohtu, että oli paljon kuunteluita, jos se on samalla konkreettisesti levymyynnistä pois.
Faster
15.09.2009 00:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset anssille uudesta levystä, hyvältä tavaralta kuulostaisi :) Kuuntelin spotifysta ja ostin levyn digitaalisena että sain kannettavaan soittimeen!
 
Tande
28.11.2009 22:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=qg4tTLLihVU
Tässä Anssin tuereahkoa livemeininkiä! Hard Rock-muotoon sovitettu Rva Ruusunen potkii komeasti. Pitää kylla sanoa, että uusin albumi on mielestäni tämän vuoden paras suomenkielinen Poprock-äänite. Jatka samaan malliin!
 
Tande
16.01.2010 19:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anssi Kelalle on nyt pyhitetty oma Facebook-sivu. Perusmeiningin lisäksi mm. hienoja kuvia miehen hienoista kitaroista.
 
http://www.facebook.com/#/naamattu?ref=nf
 
In Rock.
texjazz
16.01.2010 19:48:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Anssi Kelalle on nyt pyhitetty oma Facebook-sivu. Perusmeiningin lisäksi mm. hienoja kuvia miehen hienoista kitaroista.
 
http://www.facebook.com/#/naamattu?ref=nf

 
Pedaalilauta vetää sanattomaksi. Vaikka johan tässä niitä sanoja muutama tulikin.
 
----------------------
 
Töissä eskarilaiset lauleskelivat 1972-biisiä. Oli joulupukki tuonut sing starin erääseen kotiin. Kuulemma isä sitä laulaa.
 
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «