turunenmikko 06.09.2009 16:37:18 | |
---|
Onko mahdollista hommata suunnilleen tällainen kirkas, sävy par64:lla (movarin keila siis) http://www.kirofoni.com/kuvat/duuni5.jpg ? Tarvii varmaankin 1000w kannun? Jos kyllä, mitä LEE:n koodia/koodeja voisi käyttää? Kiitos neuvoista! |
Einherjar 06.09.2009 16:54:01 | |
---|
En ole niin vihkiytynyt valoihin, että osaisin sanoa saako tuota par:n kiilaa ihan noin valkoiseksi. Avainsana asialle on kuitenkin Tungstenista päivänvaloon kääntävät filtterit. Tuosta Leen valikoimaa: http://www.leefilters.com/lighting/products/finder/ref:C46DD2A50DEA5C/ Led-parien kanssa olen itse käyttänyt 201:stä ja 202:sta (läheltä) tasoittamaan valkoisia. Ihan toimii, mutta ei siitä ihan täysin valkoista kuitenkaan tule (eikä kyllä tarvikaan minun systeemeissä) "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
zouwi 06.09.2009 23:44:55 | |
---|
Taikasana: ACL. Ovat polttimoita, eivät ole kalliita ja värit kirkkaita. |
Marzi 07.09.2009 02:17:03 (muokattu 07.09.2009 02:22:01) | |
---|
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän. |
DSM 09.09.2009 10:58:08 | |
---|
202 itellä aina etuvaloissa (par 56/64) jonkun "sävykkäämmän" kanssa... mukavempi nähdä artistit edes lähes luonnollisena kun "punanaamana"... "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
sormunen 09.09.2009 20:11:17 (muokattu 09.09.2009 20:17:47) | |
---|
DSM: 202 itellä aina etuvaloissa (par 56/64) jonkun "sävykkäämmän" kanssa... mukavempi nähdä artistit edes lähes luonnollisena kun "punanaamana"... Jos haluat todella pestä värit pois niin silloin 201 tai 202 tuplana tai jopa 201 tuplana (joskin silloin kiilan on varmaan oltava aika tiukka) on tsaanssi. Jos haluat luonnollisemman ja elävämmän pinnan, käytä laveja. Jos haluat lämmintä mutta ehkei niin väriä, kokeile lämpimiä korjauksia, joilla saat myös hyvän aavikkofiiliksen ja jotka toimivat esmes reggaehommissa. Jos haluat narkata, joku 141 tintattuna sopivalla takavalolla toimii. Eli käytännössä pizzeriassa pomovalo erikseen esim. PA:n päältä ja sitten etureuna erikseen. PS EDIT: Mutta koska kokonaisuus ratkaisee, funtsaa, että voit käyttää kaikkia valitsemiasi värejä kaikkien valitsemiesi värien kanssa, siinä on se kompromissin paikka. Periaatteessa kaikki värit kyllä toimivat yhdessä, kunhan vain sisältö on oikea. Siksi kelaile vielä sitä, mimmonen on sun näyttämösi: mimmosia kundeja, mimmoset vaatteet, tausta, städärit ja ennenkaikkea musa. |
miffe 14.09.2009 14:51:47 | |
---|
DSM: 202 itellä aina etuvaloissa (par 56/64) jonkun "sävykkäämmän" kanssa... mukavempi nähdä artistit edes lähes luonnollisena kun "punanaamana"... Tohon L22 alavaloksi ja L202 siis ylhäältä. Tosin toiset haluu (efektinä) kylmäkäännön alas. Mut, jos luonnollista hakee, niin sit aina se matalampi värilämpötila alas. Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että ton kaasunpurkausvalon värilämpötila on oletettavasti korkeempi kuin 6500 Kelviniä, eli L200 (Double CT Blue) tarvitaan vähintään. Kilonen CP60 ei valoteholtaan ole kummoinen ton filsun kans. Oletus johtuu ihan siitä, ettei tää observointiketju ole värikalibroitu missään suhteessa. turkulainen |
Marzi 14.09.2009 15:18:49 | |
---|
Aloittajahan kysyi "suunnilleen", silloin voi myös vastata suunnilleen, eiks je. Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän. |
Marzi: Aloittajahan kysyi "suunnilleen", silloin voi myös vastata suunnilleen, eiks je. Joo, toki niin voi toimia :) Ja itse en välttis lähtis tota L200 tunkee mihkään, ellei ole aivan pakko. L201 vastaa jo ns. päivänvaloa, joka on about sama kuin HMI, joka on se yleisin nykyisin käytettävä valonlähde seurantaheittimissä. turkulainen |
turunenmikko 15.09.2009 13:13:27 | |
---|
Hienoa, kiitos kattavista vastauksista! 201 näyttää tosiaan todella toimivalta ja siltä, mitä "suunnilleen" hain :) |