Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omakustanteen myyntihinta
1 2 3
Timo JM
27.08.2009 12:07:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän on normaali hinta mitä pyydetään täyspitkästä CD-R levystä joka on kuitenkin tehty kaikin puolin huolellisesti? Eli musa on radiosoittoon kelpaavaa ja kannet sekä levyn painatus siistit. Käytännössä siis ero prässättyyn olis mahdollisimman pieni.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Kukkis 77
27.08.2009 12:19:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saahan siitä pyytää mitä huvittaa.
 
Joskus olin katsomassa jonkun hevibändin keikkaa Rovaniemellä, ja kun oli asiallista mättöä niin kysyin että josko heillä olisi demoa tai jotain myydä. Olihan heillä.
 
CD-R, 10 biisiä, perus kansilärpäke ja hinta 19,90 (?!) LOL, ostamatta jäi.
 
Me itte ollaan myyty levyjämme (tosin ei seedeeärriä) keikoilla sellaiseen hintaan että ei tuu persnettoa. Viime rieskaa ollaan myyty femmalla.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
reos
27.08.2009 12:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: CD-R, 10 biisiä, perus kansilärpäke ja hinta 19,90 (?!) LOL, ostamatta jäi.
 
Aika kova :D itellä on menyt 7" 4-5e ja 10" 7-8e CDR EPt 2-5e. Sen verran ny kannattaa pyytää että saa omat pois, mutta kyllä rikastumsita tärkeempää lienee moni muu asia.
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
Timo JM
27.08.2009 18:52:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko esimerkiksi 10 € sopiva hinta asiallisesti tehdystä täyspitkästä CD-R albumista?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Timo |
Simo78
27.08.2009 21:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Olisko esimerkiksi 10 € sopiva hinta asiallisesti tehdystä täyspitkästä CD-R albumista?
 
Saako sanoa suoraan vai pitääkö mielistellä? Ok sanon suoraan, on liian kova hinta kun tuolla hinnalla saa jo "oikeita" levyjä. 5-7€ mun mielestä lähempänä totuutta, 10€:llä jäis multa ostamatta...
 
jigsore
27.08.2009 21:44:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Olisko esimerkiksi 10 € sopiva hinta asiallisesti tehdystä täyspitkästä CD-R albumista?
 
Me ollaan myyty täyspitkää prässättyä levyä tuohon hintaan. Cd-r-levystä en viitsisi pyytää niin paljoa, ehkä max. 8e.
 
Kuuntele debyyttilevy ilmaiseksi: DEPTH BEYOND ONE'S - RED LINES ENTWINED
reos
28.08.2009 07:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Olisko esimerkiksi 10 € sopiva hinta asiallisesti tehdystä täyspitkästä CD-R albumista?
 
Paljonko itse olisit valmis maksamaan vastaavasta tuotteesta. toi 7-8e ehdotukset kuulostavat kutakuinkin ookoolta, riippuen tietysti sisällön laadusta.
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
Simo78
28.08.2009 19:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin levykaupassa ja siellä myytiin Pete Parkkosen uutukaista 3€:llä:-D Olihan se pakko ostaa. Poikkeushan toikin on, mutta aika uusia levyjä saa sillä 10-15€:llä, että siltä pohjalta kannattanee pyyntiä ajatella. Mä ite myisin max. 5€:llä!
 
Zammy
28.08.2009 19:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tarkoitus siis ennenkaikkea saada mahdollisimman monta levyä liikenteeseen, eli kuitenkin ikäänkuin promota matskua vai onko tarkoitus tienata jotain? Ensimmäisen kyseessä ollessa näkisin sopivaksi hinnaksi, että omat kustannukset jotakuinkin saisi pois (siis sen levyaihion osalta). Jälkimmäisessä tapauksessa varmaan joutuu vähän hakemaan hintaa sen mukaan miten menee kaupaksi.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
käsi
04.09.2009 20:48:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5e
 
- helppo raha, ei tarvi vaihtorahoja kovinkaan paljoa. yksi seteli
- cd-r tuntuu ja maistuu aina kotikutoiselta mitä se on
- tuo summa pitäisi olla aika lähellä sitä ettei mene persnettoa
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
JPQ
12.09.2009 00:06:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu itsellä todella paljon mistä levystä maksaisin mitään tosin pääosa uudesta musiikista josta pidän ei tule edes enään idoleitani vaan löytyy mikseristä,youtubesta tms.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Björn E. Borg
14.09.2009 15:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Mikähän on normaali hinta mitä pyydetään täyspitkästä CD-R levystä joka on kuitenkin tehty kaikin puolin huolellisesti? Eli musa on radiosoittoon kelpaavaa ja kannet sekä levyn painatus siistit. Käytännössä siis ero prässättyyn olis mahdollisimman pieni.
 
Eiköhän se 8 euroa ole, millä sitä kauppaa ehkä voi käydä.
 
Jos se on "radiosoittoon kelpaavaa", niin jäis ainakin multa ostamatta. Kyllä omakustannemusassa täytyy olla sen verran särmää, ettei sitä radioon huolita :)
 
Torniojaws
14.09.2009 15:25:45 (muokattu 14.09.2009 15:27:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Mä ite myisin max. 5€:llä!
 
Aika hasardihinta, kun pienten painosmäärien (50-100) ostohinta on helposti 4-5 euroa / levy (offset-lakat levyssä, 8-sivuinen 4/1 kansi ja 4/0 takakansi). Jos tarkoitus on pelkästään levittää musiikin ilosanomaa, niin internet-jakelu sopii siihen huomattavasti paremmin, tehokkaammin ja halvemmin.
Simo78
14.09.2009 16:30:26 (muokattu 14.09.2009 16:33:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Aika hasardihinta, kun pienten painosmäärien (50-100) ostohinta on helposti 4-5 euroa / levy (offset-lakat levyssä, 8-sivuinen 4/1 kansi ja 4/0 takakansi). Jos tarkoitus on pelkästään levittää musiikin ilosanomaa, niin internet-jakelu sopii siihen huomattavasti paremmin, tehokkaammin ja halvemmin.
 
Hei katos luepa uudestaan avausviesti ja sano toi uudestaan!! *vink* *vink* kyseessä oli siis cd-r levy...
 
Torniojaws
14.09.2009 20:03:23 (muokattu 14.09.2009 20:06:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Hei katos luepa uudestaan avausviesti ja sano toi uudestaan!! *vink* *vink* kyseessä oli siis cd-r levy...
 
Niin? Juuri pienet painokset (alle ~300-400 kpl) ovat pääosin CD-R-levyjä, vaikkakin tehdastekoisia sellaisia.
 
Edit:
Niin no homma on tietysti eri, jos kyseessä on ihan kirjaimellisesti kotitekoinen levy, eli itse "nimettömälle" CD-R-levylle poltettu :)
Simo78
14.09.2009 22:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Niin? Juuri pienet painokset (alle ~300-400 kpl) ovat pääosin CD-R-levyjä, vaikkakin tehdastekoisia sellaisia.
 
Edit:
Niin no homma on tietysti eri, jos kyseessä on ihan kirjaimellisesti kotitekoinen levy, eli itse "nimettömälle" CD-R-levylle poltettu :)

 
Siis kyllä noita nyt saa aika paljon halvemmalla kuin mitä sä mainitsit. Ainakin meillä hinta ollut alle 2€ per levy...
 
Timo JM
14.09.2009 22:35:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Ainakin meillä hinta ollut alle 2€ per levy...
 
Ja sen luultavasti myös huomaa ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Timo |
Simo78
14.09.2009 22:46:40 (muokattu 14.09.2009 22:50:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Ja sen luultavasti myös huomaa ;-)
 
Ja sanotaan näin, että ihan riittävän hyvän näköistä jälkeä saa tuolla hinnalla, koska turha siihen ulkonäköön on kuitenkaan liikaa panostaa... Sisältö kiinnostaa niitä kahta ihmistä ihan yhtä vähän kuiteskin;-).
 
Kurb
16.09.2009 19:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkään en kyllä CDr:stä maksa viitosta enempää. Ja siinäkin on jo viitonen liikaa.
 
Jos bändi oikeasti luottaa matskuunsa, niin samalla vaivalla sitten tekevät ihka oikean cd:n.
 
Toki CDr:t puoltavat paikkaansa helpossa ja nopeassa promoamisessa ja demoamisessa, mutta ei niillä mitään isoja rahoja kannata havitella. :-)
 
doom.
puusormi
17.09.2009 08:53:15 (muokattu 17.09.2009 09:12:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Siis kyllä noita nyt saa aika paljon halvemmalla kuin mitä sä mainitsit. Ainakin meillä hinta ollut alle 2€ per levy...
 
Jos haluaa itse tehdä, niin tarvii
 
-printattavia cd-levyjä, hinta on Nierleltä luokkaa 0,15e kappale
 
-slimkotelot ovat 0,16e/kpl samasta paikasta
 
- Nierleltä saa myös tarvikemusteita ainakin Canonin printtereille 3e/kasetti eli 12e koko setti. Niillä tulostaa ainakin 200 levyä per setti, eli musteet = 0,06e per levy.
 
-Kannet voi painattaa vaikka print24.fi:ssä jossa 4-väri A3 juliste (jos saa ainakin kolmelle levylle taitellut kannet per arkki) 250 kpl kotiin kannettuna n. 70e, eli yksille kansille jää hintaa n. 0,1e.
 
Yhteensä materiaalikustannukset 0,15 + 0,16 + 0,06 + 0,1 = 0,47e per levy. Käsin kun polttelee levyt (voi vaikka antaa jokaiselle bändin jäsenelle 50 poltettavaksi, sen tekee viikonlopun aikana helposti kukin), leikkailee ja taittelee kannet niin hinta jää alhaiseksi. Sitten vain tulostelee levyt, mikä vie aikaa. CD-levyille tulostamaan kykenevä printteri maksaa alle 100e jos sellaista ei ole. Tietysti studiokulut ja mahdollisesti kannen suunnittelu maksavat myös.
 
Mutta n. 0,5e/levy hintaan saa teknisesti ihan hyvännäköistä tavaraa tehtyä n. 200 kpl erissä.
 
Vastaava paketti cd-monistamosta on jotain 1,5e per levy 100-200 kappaleen erissä. Tosin kansilehti lienee muste- tai lasertulostettu ei offset-painettu.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «