Aihe: Lyömäsoittajan profiili
1 2 3
Bullitt
08.09.2009 18:20:17
passe: Pienemmät egot kuin laulajilla ja kitaristeilla. Rumpaleissa on enemmän sitä Pekka-perusjätkää. Ollaankos me myös keskimääräistä harvemmin myöhässä, ollaanko?

Taitaa olla meidänkin reeneissä että olen rumpalina yleensä ensimmäisenä paikalla. Olen myös huomannut että rumpalit mahtanevat olla muita muusikoita ehkä vähän enemmän semmoisia käytännön ropeltajia erinäisten tsydeemien parissa, paitsi sähkötöissä, joissa kitaristit pakon sanelemana johtaa.
Kaikki paitsi veneily on turhaa. "Jes voitettiin. Eurokin on kalliimpi ku dollari. Ne on ihan läskejä." -Lennu
totomiettinen
08.09.2009 18:46:55
Bullitt: Taitaa olla meidänkin reeneissä että olen rumpalina yleensä ensimmäisenä paikalla. Olen myös huomannut että rumpalit mahtanevat olla muita muusikoita ehkä vähän enemmän semmoisia käytännön ropeltajia erinäisten tsydeemien parissa, paitsi sähkötöissä, joissa kitaristit pakon sanelemana johtaa.

Näin meilläkin. Itsehän en mistään sähköstä tai tekniikan asioista yleensäkään tiedä yhtään mitään. Olen keskittynyt lähinnä soittamiseen ja kaljan juontiin.
-I like my sugar with coffee and cream-
hansakemanelius
08.09.2009 19:26:19

Nolte: Lyömäsoittajan profiilista en sano mittään... En oikein usko, että sellaista onkaan.

Poliisilaitoksella saattaa olla jos jonkunmoista profiilikuvaa myös lyömätaiteilijoista....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
sutikomppi
13.09.2009 20:11:13
Rumpalit ovat erityisen huumorintajuisia perustyyppejä.

Eivät ole useinkaan absolutisteja. Ymmärtävät naiskauneuden päälle keikalla ja kotona.

Useat rumpalit pitävät myös autoista ja moottoripyöristä.

Mun tuntemat rumpalit ovat myös reiluja jätkiä, jotka tarpeen tullen jeesaavat toisia rumpaleita, jos tarvis on.

Nämä nyt ekana tuli mieleen.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
markkuliini
13.09.2009 23:02:27

jazzmies: Rumpalien äly on kehittymätön, koska sana äly loistaa poissaolollaan, kuten esimerkiksi rumpalien pikkujouluissa viime syksynä Uunisaaressa, tahattomastikin noin keskiverto.

Mun äly on varmaan just se kehittymätön, kun en tajunnut mitään tuosta lauseesta. :D
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
13.09.2009 23:03:08
jazzmies: Suomalaiset rumpalit ovat keskivertoa tyhmempiä ihmisiä. Rumpalien äly on kehittymätön, koska sana äly loistaa poissaolollaan, kuten esimerkiksi rumpalien pikkujouluissa viime syksynä Uunisaaressa, tahattomastikin noin keskiverto. He ovat näennäisen lojaaleja ja reiluja toisille rumpaleille, mutta kovia puhumaan selän takana kökköä toisistaan heti kun silmä välttää. Rumpalit ovat bändin marttyyreja, jotka nauttivat itsesäälistä kamahelvettinsä keskellä ja salaa katkeria, kun kitaristi ja laulaja menevät JO baariin. Rumpalit ovat kapeakatseisia, sillä juuri he itse luulevat olevansa oikeassa. Rumpalien egot tulevat lähes poikkeksitta soitettavan musiikin tielle. Rumpalit harjoittelevat hölmöjä asioita suhteessa soittamaansa musiikkiin, sillä rumpalit rakastavat ismejä, jotka ovat peräisin joko klassisesta tai marssiperinteestä, siis käyttökelvottomia. Muut rumpalit tulevat kateelliseksi jonkun lajitoverinsa loistaessa käyttökelvottomilla rytmihybrideillä. Muuten ihan söpöjä.

Ai vitsi... Nyt tuli jazzarista keskelle haaroja, kun ei noita aivoja olekaan...
Soundit, piuhat ja kajarit.
sahkuifk
13.09.2009 23:33:22
markkuliini: Mun äly on varmaan just se kehittymätön, kun en tajunnut mitään tuosta lauseesta. :D

Ei sun tarvikkaan tajuta. Tuo kun koskee vain jazzin veivaajia ja säähän oot rok, rolli, boogie ja sellasia.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
Kukkis 77
18.09.2009 13:06:31

H8machine: Köyhimpiä ainakin varmaan kuin muut bändin jäsenet, kaikki rahat menee alkomaholiin.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
sahkuifk
20.09.2009 20:14:03
Tyttö baarissa kysy että eikös rumpalit ole keskivertoo parempia Baneen? Pakko oli sanoo että näinhän se on... Hehehee.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
hollmi-5
20.09.2009 20:25:39
sahkuifk: Tyttö baarissa kysy että eikös rumpalit ole keskivertoo parempia Baneen? Pakko oli sanoo että näinhän se on... Hehehee.

Tästä pitäisi olla joku vertaileva tutkimus.

BTW. Rumpalit eivät ole bändin köyhimpiä. Ainakaan meidän bändissä ei ole.
sahkuifk
20.09.2009 20:35:36
hollmi-5: Tästä pitäisi olla joku vertaileva tutkimus.

BTW. Rumpalit eivät ole bändin köyhimpiä. Ainakaan meidän bändissä ei ole.

Hänellä oli kokemusta, runsaasti. Kitaristit kuulemma räpeltää ja basistit on vaan niin noloja. Time, se on se mikä ratkasee pelin meille.
Pieni rumpalipoika
20.09.2009 20:38:35

sahkuifk: Hänellä oli kokemusta, runsaasti. Kitaristit kuulemma räpeltää ja basistit on vaan niin noloja. Time, se on se mikä ratkasee pelin meille.

Ja isot vehkeet.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Rumpukapulat
20.09.2009 21:18:50 (muokattu 20.09.2009 21:19:16)

sahkuifk: Tyttö baarissa kysy että eikös rumpalit ole keskivertoo parempia Baneen? Pakko oli sanoo että näinhän se on... Hehehee.

Mie olen kokenu saman. Kun tyttö baarissa kuuli et olen rumpali, vastas vaan et "Rumpalit on hyviä panoja" viettelevä ilme naamalla. Pakko olla siis totta!
sahkuifk
20.09.2009 21:36:37
Rumpukapulat: Mie olen kokenu saman. Kun tyttö baarissa kuuli et olen rumpali, vastas vaan et "Rumpalit on hyviä panoja" viettelevä ilme naamalla. Pakko olla siis totta!

No? Pääsikkö hoitaan alamajavaa?
hollmi-5
20.09.2009 21:46:48
sahkuifk: No? Pääsikkö hoitaan alamajavaa?

Hehhehe!!! Hyvä ja suhteellisen julkinen kysymys.
sahkuifk
20.09.2009 22:00:02
Kitaristin renttu yrittää rumpaloida mun omissa kuvissa. Asenne on kohdillaan jo joskus -80 luvun alulla. Haikkakin dempattu, ei juma...
hollmi-5
20.09.2009 22:11:38
sahkuifk: Kitaristin renttu yrittää rumpaloida mun omissa kuvissa. Asenne on kohdillaan jo joskus -80 luvun alulla. Haikkakin dempattu, ei juma...

Pelti suikaleina, haitsut teipattuina, kapulaote persiistä... Eli rocknroll meininki :-)
sahkuifk
20.09.2009 22:17:24
hollmi-5: Pelti suikaleina, haitsut teipattuina, kapulaote persiistä... Eli rocknroll meininki :-)

Pitkä pätkä on tuosta kuljettu mutta jos ei noin olis ollu niin tuskin oltais siinä missä nyt ollaan. Oppirahat on maksettava jollain tapaa. Bändi oli muuten A.Y.M eli Angry Young Men ja tyyli ajan mukaan Punk. Ikävä sitä naivia asennetta ja vallankin sitä poltetta millä asiaan tartuttiin. Ei vanha jaksa enään.
Kailis
20.09.2009 22:26:40

Haikkakin dempattu...

Siinähän on teipillä kirjoitettu se A.Y.M.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)