Aihe: Putkivahvari rokkiin ja metalliin?
1 2 3 4
jussimus
11.09.2009 23:41:12
Jucciz: Riippuu, haluutteko miellyttää mua vaiko ette.

No siis, sunhan takia me tätä hommaa ylipäätään tehdään! Eli kamat kiertoon sit vissiin...?
Jucciz
11.09.2009 23:44:39
jussimus: No siis, sunhan takia me tätä hommaa ylipäätään tehdään! Eli kamat kiertoon sit vissiin...?

Näin siinä tais käydä. Ihailtavaa päättelykykyä.
jussimus
11.09.2009 23:47:13
Jucciz: Näin siinä tais käydä. Ihailtavaa päättelykykyä.

No voihan kakka. Just kun luulin että kamapuoli alkoi olemaan kuosissa... :(
Antti1
11.09.2009 23:54:32
jussimus: No voihan kakka. Just kun luulin että kamapuoli alkoi olemaan kuosissa... :(

Onko häälahja noussu jo pahasti hattuun? ;)

Mä en kyl oikein osaa suositella enää nykyään mitään halpaa vehjettä, jolla lähtis rokit ja metallit. Enkä kyl tiedä, että kalliistakaan... Se niin riippuu mitä haetaan, kun sama juttu ei kuitenkaan istu ihan täysin täydellisesti molempiin, jos haetaan vähääkin erikoisempaa.

Orangen Rockerit ja Rockerverbit vois kyllä olla kovia, vaikka sitten jonkun sopivasti nenää tuovan od-purkin kanssa. Olkoo Pekurides mitä mieltä tahansa. ;)
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
jussimus
11.09.2009 23:57:07
Antti1: Onko häälahja noussu jo pahasti hattuun? ;)

Silleen sopivasti :)
pekurides
12.09.2009 00:05:46

Antti1:

Orangen Rockerit ja Rockerverbit vois kyllä olla kovia, vaikka sitten jonkun sopivasti nenää tuovan od-purkin kanssa. Olkoo Pekurides mitä mieltä tahansa. ;)

Joo, näillä mennään:)

mulla karannut juna jo ajat sitten.....
Tunteella päin vittua.
Leppala
12.09.2009 00:11:37
Höhö, täällähän tapahtuu :D

Ja sitte asiaan,
Mites tommonen koch multitone palvelisi mun käyttötarkoitusta?
Jucciz
12.09.2009 00:18:01
Leppala: Höhö, täällähän tapahtuu :D

Ja sitte asiaan,
Mites tommonen koch multitone palvelisi mun käyttötarkoitusta?

Älä ihmeessä testaa itse. Me kyllä tiedämme, miltä se kuulostaa juuri sun kitaroilla ja soittotatsilla.

Ei kestä kiittää.
Leppala
12.09.2009 00:27:45
Jucciz: Älä ihmeessä testaa itse. Me kyllä tiedämme, miltä se kuulostaa juuri sun kitaroilla ja soittotatsilla.

Ei kestä kiittää.

En aluksi ajatellut kiittää, mutta kiitän sittenkin: Kiitos maata mullistavista vinkeistä.

Tässä haetaan nyt niitä testaamiseen päätyviä vahvistimia kokeneempien avustuksella.
vmak
12.09.2009 13:44:44
Oma valinta olis Laney VH100R, irtoaa jopa kohtuu puhtaatkin mutta sinun puolesta sitä on hankala mennä päättämään. Varsinkin knu muistaakseni niillä puhtailla ei ollut niin väliä ainakaan aloitusviestin perusteella? ENGLit testiin myös. Ne vaan ainakin omien kokemuksien perusteella jakaa mielipiteitä aika vahvasti nuo englit eri kuuntelijoiden välillä.

Ja nämä ehdotukset edellyttäen että siihen tonniin pelkkä nuppi riittää?
quit the ratrace
Leppala
12.09.2009 13:54:58
vmak: Oma valinta olis Laney VH100R, irtoaa jopa kohtuu puhtaatkin mutta sinun puolesta sitä on hankala mennä päättämään. Varsinkin knu muistaakseni niillä puhtailla ei ollut niin väliä ainakaan aloitusviestin perusteella? ENGLit testiin myös. Ne vaan ainakin omien kokemuksien perusteella jakaa mielipiteitä aika vahvasti nuo englit eri kuuntelijoiden välillä.

Ja nämä ehdotukset edellyttäen että siihen tonniin pelkkä nuppi riittää?

Joo puhtaista voidaan hieman tinkiä, ja tonni pelkkään nuppiin oli tarkoitus laittaa.

Tämä vh100r kiehtoisi kyllä hintansa ja kehujen puolesta kovasti.

Torilla olisi kyllä framus dragon joka jostain syystä aiheuttaa GAS:ia.
vmak
12.09.2009 15:53:18 (muokattu 12.09.2009 15:54:08)
Sen verran vielä VH100R:stä että joskus kuullut jotain luotettavuus ongelmia vahvistimesta?

Itsellä kokemusta sen verran kuin että kaverilla ollut muutaman vuoden kyseinen vahvistin jolla itekkin rämpytellyt välillä, sama vahvistin vaihtoi omistajaa myöhemmin toiselle kaverille ja siinä ei ainakaan mitään normaalista poikkeavaa (meinaan putkien ikääntymistä) vikaa ole ollut.

Itse myös powerballin raskaampiin soundeihin tykästyin joskus pikaisella testillä mutta sen verran enempää siitä ei sitten kokemusta löydykkään joten vaikea mennä sitä ylistämään. Ja aika erillainenhan se soundi VH100R verrattuna oli kylläkin.
quit the ratrace
pekurides
12.09.2009 16:25:47

vmak: Sen verran vielä VH100R:stä että joskus kuullut jotain luotettavuus ongelmia vahvistimesta?
.

Sulakkeita jotkut vuosimallit taisivat poltella jossain vaiheessa oikein urakalla mutta kuulemma saanet oireet kuriin , elikäs joitain tietyn ikäisiä vehkeitä varmaankin löytyy missä näitä oireita oli?
vai miten se meni.... vai oliko niitä sittenkin vain muutama maanantaimalli joka sitten pilannut kaikkien maineen:)

no ainakin jotain tarinoita aiheeseen liittyen kuullut.... tai sitten jengi biasoinut vehkeet liian kuumiksi?
Tunteella päin vittua.
Dropped C
12.09.2009 16:34:00
Vanhemmat VH100R:t ovat ilmeisesti välillä aika kovia kärayttelemään sulakkeita. Aika järkyttävän painoinen tehoonsakin nähden tuo VH100R tosin on, 27,5 kiloa. Soundista tykkäsin ite, ei oo skooppiheviin hyvä kuitenkaan.
Leppala
13.09.2009 20:50:21
Onkos porukalla kokemuksia framuksen dragonista ja cobrasta.
Tiedän että metallit irtoaa mutta miten tämä kevyempi rokkenrolli?
Torilla olisi kummatkin nimittäin myynnissä.
Jucciz
13.09.2009 20:51:52
Leppala: Onkos porukalla kokemuksia framuksen dragonista ja cobrasta.
Tiedän että metallit irtoaa mutta miten tämä kevyempi rokkenrolli?
Torilla olisi kummatkin nimittäin myynnissä.

Ei tietoakaan rokkenrollista ainakaan Cobralla: kauheaa sirkkeliä vaikka miten päin väänteli. Kyllä mä kattelisin jotain muuta merkkiä ensisijaisesti.
Antti1
13.09.2009 20:52:11
No rokkenrollit on kyllä vähän vaakalaudalla noiden kanssa mun mielestä. Greenbackeilla varustettu 4x12" kaappi alle ja Dragon nupiksi, niin pääsee sinne osastolle vähän. Ei kuitenkaan lähtökohtaisesti mikään rokkivehje imo.
Jucciz
13.09.2009 21:24:46
pekurides: Sä et vaan osaa:)
(todennäköisesti siulla oli treblet ja presencet lähtökohtaisesti klo12... ne pitää olla 9-10 välillä muuten sitä piikkiä puskeepi varsinkin vakio elektro-harmonixeilla)

Kyllä sitä joutui juu tovin vääntelemään ennekuin hiffasi miten ne toimii ja sitten kun pääsi jyvälle niin ei sirkkelistä kyllä tietoakaan.

Metallitouhuihin ensisijaisesti kyllä mutta....
se on vähän siitäkin kiinni mitä sillä rokkenrollilla tarkoittaa, tuo nyt oli lähinnä sellaista texasbuugia mitä kaivelin ja jonkinnäköistä ac/dc tapaista, emmie muusta tiedäkkään...

Varmaan käytössä oleva kaappikin vaikutti, mutta (käsittääkseni) V30:lla ladatulla kaapilla en saanut Cobrasta millään ilveellä käyttökelpoista rokkisoundia, vaikka ihan oikeasti vääntelin pitkän aikaa nappuloita - mut voi olla, että mun vaatimustasokin on aika kova ja kenties jollekin enemmän hevipertille se on heti rokkisoundi, jos pakitetaan jyräävästä hevisoundista gainia pari pykälää. Perusluonne oli Cobran soundissa mun korviin jotenkin semmoinen tympeän raastava, jonkalaista en voisi kuvitella käyttäväni kuin alavirehevissä, jos semmoista sattuisin soittamaan. Putkia en toki sillä kertaa päässyt vaihtelemaan, mutta en oikein jaksa uskoa, että noissa koneissa soundin luonne ihan täysin toiseksi muuttuisi, vaikka etuasteen olis Telefunkeneilla täyttänytkin...

Makuasioita ja vaikeasti määriteltäviä juttuja toki viime kädessä - varsinkin kun yhdelle rokki on Panteraa, toiselle J. Karjalaista.
Antti1
13.09.2009 21:28:32 (muokattu 13.09.2009 21:29:25)
Juccizen kanssa kyllä samoilla linjoilla. Marsun 1960A kaapilla veivattuna vedin presencen ja treblen nolliin Cobralla, mutta oli edelleen sellanen raastava "surina". Se on sen vehkeen perussointi, eikä siitä miksikään muutu mun kokeilujen mukaan.

Dragon on kuitenkin vähän iisimpi, joskin samankaltainen.

EDIT: Se tosin täytyy sanoa, että mikitysvaiheessa vähän enempi elementin sivulta sai oikeinkin hyvän mättösoundin. Keskeltä 57:lla mikittäessä oli ehkä kamalin ikinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)