Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pelkkää säröä ?
1 2
G O
12.09.2009 22:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro !
 
Olin tänään kaverin luona soittamassa kitaraa, kaveri veti GuitarHeroa ja minä oikealla kitaralla.
Valittiin siinä sitten kappaleeksi Disturbedin Stricken.
 
Kappaleen lopuksi kaveri valitteli että kun soitan niin siitä ei erota muuta kuin epämääräistä särinää. Elikkä siitä ei erota ollenkaan soittoa.
 
Minulla on ibanezin grg 170 dx kitara, Micro Cube vahvistimena ja Ibanezin Smash Boxi siinä välissä.
 
Liekkö tuossa Strickenissä jokin kikkakolmonen jolla sen saa kuulostamaan oikealta ?
 
Trendkeel
12.09.2009 22:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota se särö pois kokonaan, pikkukuutiosta itsestään lähtee ihan tarpeeksi säröä - ja elementin koon vuoksi sirinää. Yläpäitä alaspäin, eli tone sinne klo 12 korville ja siitä säätämään sopivaksi. Ja gainia pienemmälle. Ei siinä biisissä mitään kikkakolmosia ole, millä se ei olisi sirinää. Kamoista noi lähtee.
 
sepisti
12.09.2009 23:12:31 (muokattu 12.09.2009 23:12:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh heh... Mites ois soittajan sormet:) "Siis niinku" kikkakolmosena...
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
G O
12.09.2009 23:16:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maidenisti: Ota se särö pois kokonaan, pikkukuutiosta itsestään lähtee ihan tarpeeksi säröä - ja elementin koon vuoksi sirinää. Yläpäitä alaspäin, eli tone sinne klo 12 korville ja siitä säätämään sopivaksi. Ja gainia pienemmälle. Ei siinä biisissä mitään kikkakolmosia ole, millä se ei olisi sirinää. Kamoista noi lähtee.
 
Joo, pitääpi kokeilla.
 
Mihinkäs tollaisia säröboxeja sitten käytetään :D
 
Larzes
12.09.2009 23:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boostaamaan vahvistimen olematonta säröä TAI sitten säröt otetaan siitä pedaalista vahvistimen ollessa cleanilla.
 
Trendkeel
12.09.2009 23:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G O: Joo, pitääpi kokeilla.
 
Mihinkäs tollaisia säröboxeja sitten käytetään :D

 
Vedätkö sä sen spedun siihen R-Fier -mallinnoksen päälle? Tuossa tulee liikaa säröä = sirinää. Noita käytetään yleensä puhtaan kanavan päälle, overdrive-pedaaleja sitten puhtaan kanavan lisäksi "tiukentamaan" säröä, eli käytännössä rokkisäröstä tehdään hevisärö. Ja boosterina soolojen aikana.
 
G O
13.09.2009 11:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maidenisti: Vedätkö sä sen spedun siihen R-Fier -mallinnoksen päälle? Tuossa tulee liikaa säröä = sirinää. Noita käytetään yleensä puhtaan kanavan päälle, overdrive-pedaaleja sitten puhtaan kanavan lisäksi "tiukentamaan" säröä, eli käytännössä rokkisäröstä tehdään hevisärö. Ja boosterina soolojen aikana.
 
Joo siis mulla oli vahvistimessa Acoustic päällä. Mutta huomasin myös että mulla oli vahvistimesta Gaini ja Tune aika täysillä kun käytin tuota pedaalia, mahtaako vaikuttaa ?
 
cr4b
13.09.2009 13:00:31 (muokattu 13.09.2009 13:02:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tuo mikään ihan helppo biisi ole soittaa silleen että se kuulostaa samalta kuin levyllä. Pitää aika tarkkaan dempata kielet silloin kun niiden ei kuulu soida. Acoustic-mallinnuksella gainin ei pitäisi tehdä muuta kuin nostaa volaa. Voi toki olla, että smash boxi boostaa kitarasi leveliä niin paljon, että se puskee vahvistimen etuasteenkin särölle. Jos säröpedaalissa on jonkunlainen "volume" -nappula niin kokeile pitää sitä hiljemmalla.
 
If I played that any faster, your minds would blow up.
Antti1
13.09.2009 13:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä taas tulee tähän, niin ei vaan missään ihmeessä kannata koittaa säätää niitä omia kamoja:
 
G O: mulla oli vahvistimesta Gaini ja Tune aika täysillä kun käytin tuota pedaalia, mahtaako vaikuttaa ?
 
Hyvä lähtökohta on se, kun ei laita mistään mitään lähellekään täysille ja kuuntelee, että mitä ne säädöt oikeasti tekee. Ei ole ollenkaan sama asia vääntää gain-nimistä potikkaa kahdesta eri paikasta.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Jucciz
13.09.2009 14:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G O: mulla oli vahvistimesta Gaini ja Tune aika täysillä kun käytin tuota pedaalia, mahtaako vaikuttaa ?
 
Vire täysillä! Kova luu!
 
Säröt pitääkin olla vahvistimesta kympillä, siitä lähetään. Sit ruvetaan lisäämään säröpedaaleja, jotta soundi hiljalleen löytyy.
 
G O
13.09.2009 15:19:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin juuri että jos pitää kuutiosta acousticin sijaan JC Cleania niin kuulostaa aika paljon paremmalta tuo smash boxin särö :D
 
Elbura
13.09.2009 15:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, en oo tota ym. säröpedaalia kuullu, mut jotenkin fiilistelen että Cubesta itestään saa paremmat särkijät. Koska siinä todellakin on ihan laadukkaat säröt.
 
Jermakki
13.09.2009 15:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gain: 6
Middle: 7
Bass: 7
Treble: 9
 
Ja volaa sen verran kun tarvii. Jätetään ne säröpedaalit poies.
 
Antti1
13.09.2009 15:56:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jermakki: Gain: 6
Middle: 7
Bass: 7
Treble: 9
 
Ja volaa sen verran kun tarvii. Jätetään ne säröpedaalit poies.

 
Tämä nyt on ihan silkkaa hevonpaskaa. Mitä tosta listasta pitäisi hyötyä? Jos olet ikinä edes kysyjän vahvaria nähnyt, niin siinä ei ole noita säätöjä gainia lukuunottamatta. Kaiken lisäksi ne vaikuttavat eri vahvareissa eri tavalla, ihmiset pitää erilaisista soundeista ja jopa eri kitaran käyttäminenkin voi muuttaa homman ihan toisenlaiseksi, siitä soittajan vaikutuksesta puhumattakaan.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Jucciz
13.09.2009 17:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jermakki: Gain: 6
Middle: 7
Bass: 7
Treble: 9

 
Tämmöisistä lottoriveistä ei ole mitään hyötyä. Tai ne kertovat lopputuloksesta yhtä paljon kuin se, jos reseptissä lukee "sopivasti suolaa, riittävästi pippuria ja tarpeellinen määrä meiramia".
 
Jaz
13.09.2009 17:30:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jermakki: Gain: 6
Middle: 7
Bass: 7
Treble: 9
 
Ja volaa sen verran kun tarvii. Jätetään ne säröpedaalit poies.

 
Täytyypä heti kokeilla. Lähtee varmasti kuningasaundit noilla säädöillä. Kerrotko vielä mihin asentoon väännän nupit Gt-8:sta.
Trendkeel
13.09.2009 17:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jermakki: Gain: 6
Middle: 7
Bass: 7
Treble: 9
 
Ja volaa sen verran kun tarvii. Jätetään ne säröpedaalit poies.

 
Mä otin mun vahvarista middle-potikan kokonaan pois, kertokaa mikä pedaali antaa seittemän middleä kiitos vastauksistga.
 
Jzci
13.09.2009 17:48:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko ihan hullu idea väännellä niitä nappeja ihan itse ja kuunnella että mitä tapahtuu? Micro cubessakkaan ei ole kuin pari nupikkaa jota pyöritellä joten ei luulisi olevan aivan liian suuri vaiva.
 
Ja vielä pieni varoituksen sananen: niitä nupikoita ei ole mahdollista pyöritellä mihinkään maagiseen asentoon jolla tämän: http://santiamusic.com/onlinestore/ … ucts/1211275241micro_cube_black.jpg saa kuulostamaan tältä: http://www.cbr600rr.com/albums/album19/Mesa_boogie_stack.jpg
Jucciz
13.09.2009 18:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jzci: Olisiko ihan hullu idea väännellä niitä nappeja ihan itse ja kuunnella että mitä tapahtuu? Micro cubessakkaan ei ole kuin pari nupikkaa jota pyöritellä joten ei luulisi olevan aivan liian suuri vaiva.
 
Äläs nyt. Sekä soittamiseen, soundin hakemiseen että pyllyn pyyhkimiseen tarvitaan nykyään tabulatuurit.
 
Ja vielä pieni varoituksen sananen: niitä nupikoita ei ole mahdollista pyöritellä mihinkään maagiseen asentoon jolla tämän: http://santiamusic.com/onlinestore/ … ucts/1211275241micro_cube_black.jpg saa kuulostamaan tältä: http://www.cbr600rr.com/albums/album19/Mesa_boogie_stack.jpg
 
Jeps. Ja vielä huonommin irtoaa vaikka tämmöisen soundi, vaikka kuinka lukisi "Black panel": http://www.andrewsamplab.com/Amp%20 … tos/Fender/BF%20Deluxe%20Reverb.jpg
 
tender.insanity
13.09.2009 18:11:15 (muokattu 13.09.2009 18:13:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Otetaanpa pois.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «