![]() 12.09.2009 11:43:34 | |
---|---|
kincy: Kädet unohtuu? Ois mukava nähdä ihan konkreettista pätkää tai esimerkkiä moisesta? Ei ainakaan itselleni tule mieleen esimerkkiä moisesta, mutta haluaisin avartaa itseäni mielelläni jollain esimerkillä. Voihan olla etten ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Jos aloittelija keskittyy tekemään sikanopeaa tukutukua, niin joku muu homma kärsii..... Ei siinä ole mitään sen kummempaa logiikkaa. Se on vaan tosiasia. Selaa noita linkkejä osiosta omat musapätkät, näytteet,.... En ole katsellut itse niitä vuosikausiin. Saa vielä vaikutteita. Sieltä löytyy juuri tätä aihetta koskevaa opiskelumateriaalia, olen ihan varma. Suosittelen, jos aihe kiinnostaa. PS. kuuntelin sattumalta juuri hyvän biisin, jossa on tukutukua käytetty lisämausteena: Megadeth: Dread and the Fugitive Mind | |
![]() 12.09.2009 12:45:51 | |
Nyt on tillanne sellainen että vasen jalka pitää vaan tiukasti hihattia kiinni eikä nouse ÄRKELE... Lumpiossa joku vika koskee mahottomasti. Mut makuasioista on kiva riidellä no se on tullu selväksi että toiset tykkää toiset ei. Valtaosa radiossakin soitettavasta musiikista on ihan yhdellä basarilla vedettyä poislukien nää v*tun dance pjaskaa vääntävät kanavat jossa ei ole soittimia nähtykään... Itsellä se on vaan lisänä setissä mut en miekään soittele mitään timo borgeria tai saastunutta kehtoa mut perussuorasta rankemmasta rokista josta pidän ja se on makuasia ja jollaista soittelen. Mie taas! | |
![]() 12.09.2009 13:41:28 (muokattu 12.09.2009 13:44:03) | |
Jos tuplamiehistä pitäisi mainita joku, joka osaa mun mielestä hoitaa homman hyvällä maulla, on Gavin Harrison. Tuplistouhu on vain mauste, ei itsetarkoitus. Vaikka kaveria on kritisoitu hajuttomaksi, on hän mielestäni yksi nykyajan suurista rock-pop-proge (hyh mikä sana) rumpaleista. Ja ei tosiaan muistikuvistaan tule ekana tuplikset mieleen, vaan mielikuvituksellinen ja biisiä palveleva monipuolinen settityöskentely. Tässä on käytetty maltilla tuplabasaria. http://www.youtube.com/watch?v=Cl7Vs0byRXs Joo tiiän, täällä pruukataan vihata 80's poppia. Tää kyseinen jannu, Pete de Freitas, oli yksi suuria vaikuttajiani. Itseasiassa tomien käyttö kompeissa ja tiukkuus oli se kaverin omin juttu. Kuoli prätkäonnettomuudessa -89 matkalla studioon. http://www.youtube.com/watch?v=MRfx_Re6Qf4 Ai kun tuli nostalginen olo. Olin tuon ilmestymisaikaan 17 vuotias. Anteeksi ja terveisiä. | |
![]() 12.09.2009 14:37:01 | |
Kailis: Joo tiiän, täällä pruukataan vihata 80's poppia.... Tottakai ja ihan aiheesta usein. Itse vihaan vaan ehkä yleisesti sitä 80-lukua. Siihen aikaan ja sitä ennen oli valtavirran disco, jne. bändeissä kuitenkin aina oikea rumpali ja usein vielä hyvä sellainen. Ihan sama mitä Duran Durania, Donna Summeria,... kuuntelee, niin oikea rumpalihan siellä usein soittaa ja hyvä sellainen. | |
![]() 12.09.2009 14:53:37 (muokattu 12.09.2009 14:57:33) | |
No Duran Duran edusti mulle just sitä kauheeta kasaria. Paitsi Roberto Duran, joka nyrkkeili aikansa kovimmassa painoluokassa, mm. Thomas Hearnsia, Sugar Ray Leonardia ja Marvin Hagleria vastaan. | |
![]() 12.09.2009 16:55:07 | |
Heikki Malmbergin soitossa kuulee loistavia basarikuvioita. Suosittelen tutustumaan. | |
![]() 12.09.2009 17:39:15 | |
Tarkoitin sillä mauste -sanalla juuri Gavin Harrisonia, se on näitä tuplabassarin maustemiehiä :P Siitä metallista, jossa tuplabassarilla on pääosa rumputouhuissa, on mulla aika hatarat kokemukset. Mutta sukulaispoitsut tykkää, ja pitää mua silloin tällöin ajan tasalla :) 80 -lukuhan oli loistava!! No oli siellä kyllä paljon guanoakin, mutta entäpä 90 -luku? Ruotsalaista mahtavuutta: Doktor Alban, Ace Of Base, Roxette, kaikki mahdolliset tyttö- ja poika"bändit", remixin remix, dääns dääns dääns... pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)