Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuotit vs. tabulatuurit
1 2 3 4 5 6 7 8
Ianuarius
12.09.2009 14:13:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, tähän selkeitä perusteluita sille, että kummat on parempia, nuotit vai tabulatuurit.
 
Go!
 
The master of sleep picking
tender.insanity
12.09.2009 14:22:32 (muokattu 12.09.2009 14:23:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.chinesecultureonline.com/product_images/18/pinyin_ce_dt.jpg
 
Tuosta Kiinaa opettelemaan. Korvalla oppii (nuotit), ääntämisohjetta (tabulatuuri) ei saa katsoa.
 
EDIT: Eipä tuo olekaan ääntämisohje, mutta kaikki varmaan tajuaa, mitä tarkoitan.
 
Socialite
12.09.2009 14:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=lsFjrbccXjA&feature=related
 
Ianuarius
12.09.2009 14:50:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä siis vain siksi, ettei tarvi muissa aiheissa kinata.
 
The master of sleep picking
Jucciz
12.09.2009 14:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Lähinnä siis vain siksi, ettei tarvi muissa aiheissa kinata.
 
Sinäkö olet se, joka päättää, mihin suuntaan kaikki tämän foorumin keskustelut saavat rönsyillä?
 
Ianuarius
12.09.2009 15:06:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lopetapa sinäki jo se kiukuttelu. :)
 
The master of sleep picking
Jucciz
12.09.2009 15:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

January: Lopetapa sinäki jo se kiukuttelu. :)
 
I'm just learning to live.
 
Ianuarius
12.09.2009 15:26:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: I'm just learning to live.
 
Good for you :)
 
The master of sleep picking
tender.insanity
12.09.2009 15:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sinäkö olet se, joka päättää, mihin suuntaan kaikki tämän foorumin keskustelut saavat rönsyillä?
 
Hoho! Buhahahahahhhhaaaaaaaaahhaaaaaaaa!!!!!!!!!!! ==)=)=)=)=)=)
 
Voi LOLLERO sentään!
 
Noin sanoo mies, joka kiukuttelee itse omaa näkemystään esille joka triidiin. Ja kun joku aloittaa vastaanlaittamisen, alkaa kauhea itku-potku-vinku -kohtaus ja lopulta paneudutaan oikeinkirjoitukseen.
 
Olet sinä Jucciz hieno mies. Et ole ajatellut Big Brotheriin osallistumista? Siellä on talo aina täynnä kaltaisiasi. Tosin 10v nuorempia.
 
LosJormas
12.09.2009 16:08:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehhheh :D
Ei jumalauta, voitko jucciz olla oikeesti tosissas :)
Ehdottomasti Big Brother 2010 ainesta!
 
Väsykäsi
12.09.2009 16:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LosJormas: Hehhheh :D
Ei jumalauta, voitko jucciz olla oikeesti tosissas :)
Ehdottomasti Big Brother 2010 ainesta!

 
BB-Jukka hehheh.
 
Asiasta: Kyllä nuotit jokaisen ammattimuusikoksi pyrkivän pitäisi nuotit osata. Sillon kun pitäis jotain esim. tuurauksia tehdä niin ei kovinkaan vaakuuta jos kysyy: Saanko tabit näihin biiseihin?
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Tonski
12.09.2009 16:16:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sinäkö olet se, joka päättää, mihin suuntaan kaikki tämän foorumin keskustelut saavat rönsyillä?
 
Lähtee jo käsistä.
 
ihku
Peltsi88
12.09.2009 16:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Succesful troll is succesful.
 
JamesHetfield
12.09.2009 16:55:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: BB-Jukka hehheh.
 
Asiasta: Kyllä nuotit jokaisen ammattimuusikoksi pyrkivän pitäisi nuotit osata. Sillon kun pitäis jotain esim. tuurauksia tehdä niin ei kovinkaan vaakuuta jos kysyy: Saanko tabit näihin biiseihin?

 
Täähän on ihan totta, mutta entä ne jotka ei pyrikään musiikista itselleen ammattia hankkimaan, vaan "tyytyvät" esim- makuuhuonekitaristiuteen. Onko heidän osattava nuotit? tästä (ehkä) oli enemmänkin kyse.:)
 
www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna http://www.myspace.com/damagingfallout
Väsykäsi
12.09.2009 16:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JamesHetfield: Täähän on ihan totta, mutta entä ne jotka ei pyrikään musiikista itselleen ammattia hankkimaan, vaan "tyytyvät" esim- makuuhuonekitaristiuteen. Onko heidän osattava nuotit? tästä (ehkä) oli enemmänkin kyse.:)
 
No tässä tapauksessa tabeilla voi pärjätä vallan mukavasti. Mutta vaikka soittais vaatekaapissa ilman vahvistinta ei silti saisi jäädä riippuvaiseiksi tabeihin ja kehittää musikaalisuuttaan soittamalla korvakuulolta ja improvisoimalla.
 
Katko kahleet polta laput!
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
tender.insanity
12.09.2009 16:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltsi88: Succesful troll is succesful.
 
Juccizful troll is juccizful.
 
Väsykäsi
12.09.2009 17:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Juccizful troll is juccizful.
 
hoho
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! No älä!
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Zeeboo
12.09.2009 17:26:06 (muokattu 12.09.2009 17:35:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaanpa itseäni toisaalta tähän:
 
Jokainen tekee metelinsä omista lähtökohdistaan, omiin tarpeisiinsa omista tarpeistaan. Minulle on aivan yhdentekevää onko joku oppinut soittamaan vaikka Sudenpentujen käsikirjasta, kunhan kuullostaa hyvältä.

Mulle itselleni nuotit ovat olleet luonnonvalinta, sillä ne keybs soittajat ja puhaltajat joille olen joutunut lappuja kirjoittamaan olisivat varmasti suhtautuneet ylen penseästi tabeihin... Sama juttu toisinpäin. Isoa osaa säveltäjiä/ sovittajia joiden hommissa olen ollut, ei kiinnosta tuon taivaallista kitaran otelaudan anatomia, vaan se että kitaristi soittaa mitä on tilattu.

Puolesta-vastaan-kiivailuissa minua vaivaa kannanottojen ehdottomuus. Luovuus on soittajan pään sisällä, ei tavassa siirtää ideaa paperille. Se, kummalla tavalla se ajatus välittyy muuttumattomampana muille soittajille vaatisi varmaan oman kädenvääntönsä.

Aika helposti vedotaan siihen, ettei se-ja-sekään-legenda osannut nuotteja. Tällä argumentilla ei vielä yksikään ei-nuotti-soittaja muutu legendan kaltaiseksi neroksi, ei edes välttäväksi piirisarjatasoiseksi pelimanniksi. Tähän on pakko jatkaa, että kyllä minä tunnen myös monta "lukutaitoista" soittajaa, jotka eivät ole posetiivia kummempia, mitä siihen luovuuteen tulee.

Osaaminen ei ole mistään pois. Toisen osaamattomuus taas ei vie minulta mitään pois.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Jucciz
12.09.2009 18:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Hoho! Buhahahahahhhhaaaaaaaaahhaaaaaaaa!!!!!!!!!!! ==)=)=)=)=)=)
 
Voi LOLLERO sentään!

 
Kypsä aloitus, kuten odottaa saattoi. Jollain oli muistaakseni väitöskirja hymiöiden ja huutomerkkien käytön korreloinnista henkisen kypsyyden kanssa.
 
Noin sanoo mies, joka kiukuttelee itse omaa näkemystään esille joka triidiin. Ja kun joku aloittaa vastaanlaittamisen, alkaa kauhea itku-potku-vinku -kohtaus ja lopulta paneudutaan oikeinkirjoitukseen.
 
Mulla edes on näkemys. Aika harvalla mun kirjoituksia kritisoivilla on mitään näkemystä muusta kuin siitä, että netissä on siistiä kiukutella, kun sen voi tehdä pelkän nimimerkin ja tyhjän jäsenkuvauksen takaa. Lisäksi, näytäpä esimerkki itku-potku-vinku -kohtauksesta.
 
Olet sinä Jucciz hieno mies. Et ole ajatellut Big Brotheriin osallistumista? Siellä on talo aina täynnä kaltaisiasi. Tosin 10v nuorempia.
 
Tuskinpa siellä yhtään alaikäistä on, tai tabulatuuriteinihevarien "mikä kitara mulle"- ja "tabit tähän biisiin nyt"-kyselyihin julkisesti kyllästyneitä kitaraa soittavia perheenisiä.
 
Fintrollx
12.09.2009 18:10:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: BB-Jukka hehheh.
 
Asiasta: Kyllä nuotit jokaisen ammattimuusikoksi pyrkivän pitäisi nuotit osata. Sillon kun pitäis jotain esim. tuurauksia tehdä niin ei kovinkaan vaakuuta jos kysyy: Saanko tabit näihin biiseihin?

 
Voin sanoo että ihan yhtä epävakuuttavaa (mun mielestä) kysyä nuotteja biisiin.
 
"You can't kill heavy metal"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «