lauri92 20.08.2009 19:55:17 | |
---|
omistan epiphone thunderbird basson ja ja pidän siitä muuten paitsi kaula on järjettömän paksu. Kuulin myös että john entwhistle on aikoinaan tehnyt ns. fenderbirdejä ja ajattelin, onko mahdollista vaihtaa kaula suoraan vai tarvitaanko bassoon jonkinlaista muokkausta. |
2541 20.08.2009 20:10:43 | |
---|
Tuskin heittämällä menee. Entwistlekin teetti Thunderbirdin mallisia bodeja joihin sitten laittoi Precisionin kaulan. Jollain jenkkifoorumilla taisin nähdä Epiphonen Thunderbirdin, mihin oli vaihdettu Fenderin tyyppinen kaula. Katoppa jos löytyis esim. Talk Bass -foorumilta. |
hemmo 20.08.2009 20:15:24 | |
---|
2541: Tuskin heittämällä menee. Toisaalta molemmissa on pulttikaula ja 20 nauhaa, joten kokeileminen ei haitanne, jos vaan löytyy jostain sopiva vaihdokki. "Vittu mä oon niin energinen!" |
J.Hollström 20.08.2009 20:23:47 | |
---|
|
Siderocks 21.08.2009 07:20:18 | |
---|
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen"
-minä itse |
lauri92 12.09.2009 02:03:26 | |
---|
noniin nyt on jazz basso kaula kiinni bassossa ja soitettavuus parani huomattavasti! en näe mitään muuta ongelmaa kuin että E ja A kielet menevät todella nopeasti (n.5 min) epävireeseen. Olen muuten todella tyytyväinen kokonaisuuten. MIkä voi olla syy epävireyteen? |
hollstro 12.09.2009 07:56:26 | |
---|
lauri92: noniin nyt on jazz basso kaula kiinni bassossa ja soitettavuus parani huomattavasti! en näe mitään muuta ongelmaa kuin että E ja A kielet menevät todella nopeasti (n.5 min) epävireeseen. Olen muuten todella tyytyväinen kokonaisuuten. MIkä voi olla syy epävireyteen? Kaula voi liikkua kiinnityksestään sivusuunnassa tai sun kielet ei ole vielä asettuneet. Kiristä kaulaliitoksen ruuvit ja venytä kieliä napakasti keskivälin kohdalta nostamalla irti otelaudasta niin kauan kunnes ne kestävät vireesä vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Johnny Buzz 12.09.2009 09:49:34 | |
---|
lauri92: noniin nyt on jazz basso kaula kiinni bassossa ja soitettavuus parani huomattavasti! en näe mitään muuta ongelmaa kuin että E ja A kielet menevät todella nopeasti (n.5 min) epävireeseen. Olen muuten todella tyytyväinen kokonaisuuten. MIkä voi olla syy epävireyteen? Mielenkiinnosta kyselisin, että minkälaista kaulaa käytit ja menikö ihan heittämällä kiinni? Itseä kiinnostanu vastaava projekti tässä viime aikoina. |
lauri92 12.09.2009 14:07:07 | |
---|
kiitos avusta! Kokeilen tänään myöhemmin jos vaikka ongelma korjaantuisi :). tilasin ebaystä täysin uuden jazz kaulan missä ei ole ainakaan lavassa mitään merkkiä eli en tiedä mistä se on repäisty mutta ainakin ajaa asiansa. kiinnitys kohdasta piti hioa melko paljonkin että kaula mahtui bodyn koloon. olen jo muutamat treenit soittanu ja ongelmana on nyt vaan se E ja A kielen vireen pysyminen :( |
lauri92: kiitos avusta! Kokeilen tänään myöhemmin jos vaikka ongelma korjaantuisi :). tilasin ebaystä täysin uuden jazz kaulan missä ei ole ainakaan lavassa mitään merkkiä eli en tiedä mistä se on repäisty mutta ainakin ajaa asiansa. kiinnitys kohdasta piti hioa melko paljonkin että kaula mahtui bodyn koloon. olen jo muutamat treenit soittanu ja ongelmana on nyt vaan se E ja A kielen vireen pysyminen :( Onko sulla alkuperäiset epin virittimet uudessa kaulassa? Niissäkin voi olla klappia. Nimimerkillä: Multa löytyis hyvät Schallerit... Ai niin, ne ei taida jasson kaulassa sopia pyörähtämään, ei ainakaan omassani joka on MightyMite-valmiste. E: Kokeile vaikka vaihtamalla E- ja G-kielen virittimet keskenään, siirtyykö vika G:lle vai säilyykö E:llä. Muusikon "paras" ystävä... |
lauri92 12.09.2009 14:45:00 | |
---|
joo epin virittimet kiinni vielä mutta ei ollu ennen niiden kanssa mitään ongelmaa. joo kokeilen vaihtaa paikkaa jos auttais :) |
lauri92 14.09.2009 21:20:04 | |
---|
Nonii nyt sain senkin ongelman korjattua. Oli viritystapit huonosti kiinni:D. Vielä yks ongelma löytyy soitettavuuden kannalta. E ja A kieli tuppaavat lähtemään satulan koloista. Auttaako pelkkä viilaaminen vai pitääkö hommata uusi satula? |
Antti K. 14.09.2009 21:25:33 | |
---|
lauri92: Nonii nyt sain senkin ongelman korjattua. Oli viritystapit huonosti kiinni:D. Vielä yks ongelma löytyy soitettavuuden kannalta. E ja A kieli tuppaavat lähtemään satulan koloista. Auttaako pelkkä viilaaminen vai pitääkö hommata uusi satula? Tallasta vai yläsatulasta? Yläsatulasta varmaan. Siihen auttaa: a) uudet kielet, joita et leikkaa lyhyiksi, jolloin kieli lähtee alempaa. b) Uusi kieltenohjain E- ja A-kielten väliin. Pyöreä ei kuitenkaan oikein siihen sovi, pitäisi käyttää sellasta kuin esim. http://www.soitinlaine.fi/kuva.php? … 65e6a172c6db841cffc1b5bee30d71b.jpg Muusikon "paras" ystävä... |