Väsykäsi 08.09.2009 21:16:43 | |
---|
Moi! Nyt on taas kamarungauksen aika! Minulla olisi mahdollisuus ostaa kyso. kitara 650€:lla. Omasta mielestäni kitara on loistava soittaa ja saundaa upealta. Mikit ovat vähän mutaiset, mutta omasta mielestäni se on vain hyvä asia. Kitara on vuosimallia 82'. Olisiko tietoa tästä kitarasta, että ketkä tällaisella kitaralla on soittanut (vai onkoa kukaan), mikä on yleinen hintataso ja onko keräilyarvoa? Tuollaisen sivun löysin, kitara on täsmälleen samanlainen kuin tuossa: http://www.grouseguitars.com.au/sold/tokaisilverstar.htm Laitan kuvia huomenna kun on valoa missä kuvata. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
K.Hill 08.09.2009 21:23:55 | |
---|
Kokemuksesta voin sanoa että hyvä kitara on kyseessä. Tuolla 7okai- logolla olevat ovat tosiaan vm-82 tai vanhempia. Hinnat vaihtelevat 600-800 välillä, minusta 650 on ihan ok hinta jos kitara on alkuperäinen. Onpa esitetty mielipiteitä, että ovat parempia kuin esikuvansa.... |
mattim 09.09.2009 08:02:15 | |
---|
|
p130 09.09.2009 08:51:49 | |
---|
Hyviä vehkeitä, ehdottomasti. 70's Fenderin oloisia tuntumaltaan ja ominaisuuksiltaan ja kestävät kyllä vertailun "aitoon". Suomihinnaksi on 650 ihan ok, mutta jos uskallusta riittää niin maailmalta irtoaa paljon halvemmallakin. Silver Strarit eivät ole läheskään samoissa hinnoissa (=yhtä arvostettuja) kuin Springy Soundit. Kyllä noita kuitenkin keräilykamana voi ehdottomasti pitää ja hinnat eivat ainakaan alaspäin ole tulossa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Björn E. Borg 09.09.2009 09:18:33 | |
---|
Väsykäsi95: Moi! Nyt on taas kamarungauksen aika! Minulla olisi mahdollisuus ostaa kyso. kitara 650€:lla. Omasta mielestäni kitara on loistava soittaa ja saundaa upealta. Mikit ovat vähän mutaiset, mutta omasta mielestäni se on vain hyvä asia. Kitara on vuosimallia 82'. Olisiko tietoa tästä kitarasta, että ketkä tällaisella kitaralla on soittanut (vai onkoa kukaan), mikä on yleinen hintataso ja onko keräilyarvoa? Tuollaisen sivun löysin, kitara on täsmälleen samanlainen kuin tuossa: http://www.grouseguitars.com.au/sold/tokaisilverstar.htm Laitan kuvia huomenna kun on valoa missä kuvata. Jos siinä on originaalit mikit, niin odotettavissa oleva "keräilyarvo" säilyy. Keräilyarvoon voi vaikuttaa jotkut tietyt seikat (millä tehtaalla tehty, jne.) jotka saa selville sarjanumerosta. Kyllä noita kitaroita aika paljon maailmalla on, ja kun niiden hyvä maine on tiedossa niin ei se mikään varsinainen harvinaisuus ole. 650 on Suomessa ihan ok hinta, mutta minkähintaisen huollon sitten saat laskea siihen päälle, niin se sinun täytyy ottaa huomioon. Parilla sadalla pitäisi saada kaikki normaalit ongelmat (sähköosat, nauhat, satulat) varmasti kuntoon. Laitan silti pienen varauksen tuohon kolmen pultin kiinnitysratkaisuun. Kaikissa vanhoissa japsikitaroissa on sellainen piirre, että kun niihin on orjallisesti kopioitu kaikki 10 vuotta aiemmin julkaistujen jenkkikitaroiden ominaisuudet, niin usein myös kaikki kyseenalaisetkin ratkaisut on kopioitu. Jenkki-fenkuissa on jotkut valittaneet kolmen ruuvin kaulakiinnityksen heppoisuudesta, joka on aiheuttanut liikettä. Testailisin tuota asiaa vähän ennen lopullista ostopäätöstä, jotenkin hiukan rasittamalla sitä kaulaa soittamalla, virittämällä tai vaikka ihan kevyesti vääntämällä (siis - kevyesti!) Niissä 70-luvun jenkeissä on varmaankin ollut hiukan kosteita ja huonoja puita, ja siksi tuota elämistä on siinä kaulassa. Japanilaisilla on yleensä tapana tehdä kaikki työvaiheet aina hyvin, joten kenties tuota ongelmaa ei ole. Tuli nyt vaan mieleen. Niin ja kai tuokin ongelma jotenkin korjattavissa olisi-mutta rahaa siihen sitten menisi. Itselläni ei ole muuta kokemusta tästä kitarasta, mutta muista 80-luvun alun japseista kyllä. Ne ovat kaikki olleet järjestään aivan erinomaisia kitaroita. |
Jii-Gee 10.09.2009 22:54:40 | |
---|
Väsykäsi95:Mikit ovat vähän mutaiset, mutta omasta mielestäni se on vain hyvä asia. Onko konehuoneeseen jo kurkattu..mitkä mikit,siis mikä aakkonen löytyy mikkien pohjasta? "Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies- |
Väsykäsi 11.09.2009 07:22:30 (muokattu 11.09.2009 07:23:39) | |
---|
JAKRGUS: Onko konehuoneeseen jo kurkattu..mitkä mikit,siis mikä aakkonen löytyy mikkien pohjasta? Ei vielä kielten vaihdon yhdeyssä katotaan mitä se on syönyt. Ovat kuitenkin originaali mikit. Nyt on kuvakin kitarasta omissa kuvissa. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
Väsykäsi 11.09.2009 19:11:00 | |
---|
Uutta tietoa Tokaista! Sain selville että kitara on vuosimallia 79' eli taisin saada super halvalla. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
Iron Horse 11.09.2009 20:14:02 | |
---|
Joo, katoin tuota Tokaita silloin joskus itekin, mutta en sitten ostanut kuitenkaan, kun rahatilanne on mikä se on. Tosiaan, tais olla 70-luvun lopulta speksien mukaan. `°ºø,øº°`°ºø.,~Iron Horse~,.øº°`°ºø,øº°
Lepää rauhassa, Les Paul |
Jii-Gee 11.09.2009 22:54:28 | |
---|
Iron Horse: Joo, katoin tuota Tokaita silloin joskus itekin, Ihan mielenkiinnosta,onko tää ollu siis jossain oikein 'esillä & tyrkyllä' täällä kotolandiassa ? "Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies- |
Iron Horse 11.09.2009 23:03:05 (muokattu 11.09.2009 23:03:42) | |
---|
JAKRGUS: Ihan mielenkiinnosta,onko tää ollu siis jossain oikein 'esillä & tyrkyllä' täällä kotolandiassa ? Muistaakseni Torilla näin. Siis Muusikoiden.netin torilla... Ainakin on tasan samannäkönen tuossa kuvassa. `°ºø,øº°`°ºø.,~Iron Horse~,.øº°`°ºø,øº°
Lepää rauhassa, Les Paul |
Björn E. Borg: ... Jenkki-fenkuissa on jotkut valittaneet kolmen ruuvin kaulakiinnityksen heppoisuudesta, joka on aiheuttanut liikettä. ... Hmmm, mitään ongelmaa ei ole ollut ainakaan mun 79 Stratossa, microtilt kaula, kunhan muistaa pitää ruuvit kireellä. Voi olla että jos on ruuvit korkannu, tai muuten saanut siipeensä kaula, voi tollasii ongelmia tulla eteen, kuten nelipulttisissa myös. Niissä 70-luvun jenkeissä on varmaankin ollut hiukan kosteita ja huonoja puita, ja siksi tuota elämistä on siinä kaulassa. Japanilaisilla on yleensä tapana tehdä kaikki työvaiheet aina hyvin, joten kenties tuota ongelmaa ei ole. Tuli nyt vaan mieleen. Kosteudesta en tiedä, mutta tuskin edes tuolloin on niin kosteilla ja huonoilla puilla tehty , ainakaan enempää kuin muutkaan. Aika kaukaa haettu. Niin ja kai tuokin ongelma jotenkin korjattavissa olisi-mutta rahaa siihen sitten menisi. Itselläni ei ole muuta kokemusta tästä kitarasta, mutta muista 80-luvun alun japseista kyllä. Ne ovat kaikki olleet järjestään aivan erinomaisia kitaroita. Mulla oli yks japsi fenkku (-86), se muuten ok , mut oli aika tukkonen jotenkin, Liekkö ollut niin paksu lakkaus tai jotain, möin pois. EDIT: Mutta Väsykädelle , onneks olkoon uuden kitaran johdosta. Eikös se itse SRV;kin noilla soitellut, joten kyllä se siitä lähtee. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
issue 11.09.2009 23:21:17 | |
---|
Got my mojo working. |