Aihe: Youtube rumpupläjäykset vol. 2
1 2 3 4 598 99 100 101 102122 123 124 125 126
Nolte
11.09.2009 18:03:38
Sonormies: http://www.youtube.com/watch?v=LFTeJQu06Ic&feature=related
Musta kaveri antaa kyytiä makeelle setille.

Ehkä susta, ei musta. :) x 28
VeKrio
11.09.2009 20:26:12

wardog: Minäs vuonna tuo Paicen oma signature tuli markkinoille?

Hmm... Mulla on jotenkin kutina, että 2000-2005.
Kailis
11.09.2009 20:33:18

Mä tiedä, onko tää vielä ollut täällä, mutta nythän ainakin on. Musta kaveri antaa kyytiä makeelle setille. Varsinkin bassarityöskentely on mainiota.

Ei välity se urbaani soundi ja betonikaiku näissä sinätuubipätkissä. Livenä aika hillitöntä. Pakko oli jäädä kiireisestä aikataulusta huolimatta diggailemaan noita jäbiä kun törmäsi isossa omenassa.
Nolte
11.09.2009 20:46:16
VeKrio: -Tuolta kuulostaa 26" basari.

Minäkin muistelin Paicella olevan 26" bassarin, mutta tämän http://www.pearldrum.com/Artists/Drumset-Artists.aspx?id=19 mukaan se on 24". Oli varmaankin joskus aiemmin se 26" sitten...
Epämuusikko
11.09.2009 21:19:56
VeKrio: Ainoa, joka pitää yllä shufflen ihanan keinuvaa kulkua suomihevin puolella, on Apulanta, jolta montakin makeeta shuffle-piisiä tullut.

??????????????
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
Kailis
11.09.2009 21:22:58

Epämuusikko: ??????????????

Konppaan kynpillä.
VeKrio
11.09.2009 22:19:22

Epämuusikko: ??????????????

Niin, en kovin monelta muulta porukalta Suomessa ole shuffleja kuullut. Apulannalta esimerkiksi Ravistettava ennen käyttöä ja Viisaus ei asu meissä, molemmat muutaman vuoden vanhoja. Heittäkää muita jos on. Mä en keksi yhtäkään.

Oon huomannu että Apulanta nauttii jonkinlaista halveksuntaa, ja en ihan tajua miksi.

Mulla ei itellä ole ainuttakaan levyä (no kellä on näinä Spotify -päivinä) mutta musta bändi ansaitsee euronsa. Ne biisit on soitettu tämän ajan nuorten tajuntaan, ja vuonna 2050 Suomessa on aika monta keski-ikäistä, joiden mielestä Apulanta se vasta oli jotain.

Sipe soittaa Yamahoilla, ja kuka tahansa kuka soittaa Yamahoilla, ei ole paheksuttava. Lisäksi Sipen tatsi on aika omalaatuinen, se ei lyö kauhean lujaa, mutta se toimii silti. Puhumattakaan siitä, että rumpali osaa soittaa skebaa sen verran että osaa säestää.

Wirtasen laulu on ihan oma lukunsa. Mikään ei ole by-the-book, ja siksi siitä tykkään myös. Ja Parta-Sami on ihan oikeasti erittäin erittäin talentikas muusikko jolla on näkemystä ja visiota, vähän sellaisen rentoon Antti Lehtinen -tyyliin.

Varmaankin ammun täällä itseäni jalkaan, mutta herrasjsta, musiikistahan täällä pitäis keskustella, ja minä luen Apulannan musiikiksi. Haluaisin perustelut kahdellekymmenelle kysymysmerkille. Ja toivon niiden perustelujen tulevan jostain sieltä pinnan alta, 13-vuotiaiden haistavittukajaalityttöjen takaa. Olis kiva nähdä metsä puilta tässäkin asiassa.
hansakemanelius
11.09.2009 22:25:29

Kailis: Konppaan kynpillä.

Ei sulla kuitenkaan oo, kynppiä........
Twistkompilla pärjää pitkälle...
hollmi-5
11.09.2009 22:55:09 (muokattu 11.09.2009 22:58:54)

Mä tiedä, onko tää vielä ollut täällä, mutta nythän ainakin on. Musta kaveri antaa kyytiä makeelle setille. Varsinkin bassarityöskentely on mainiota.

Jos toi olis oikeasti hyvä, niin se soittelisi endorsementilla ja hyvillä liksoilla. Ei tainut ollakaan Tony R. On nimittäin melko vanha pätkä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
11.09.2009 22:58:27
Sipe soittaa Yamahoilla, ja kuka tahansa kuka soittaa Yamahoilla, ei ole paheksuttava. Lisäksi Sipen tatsi on aika omalaatuinen, se ei lyö kauhean lujaa, mutta se toimii silti. Puhumattakaan siitä, että rumpali osaa soittaa skebaa sen verran että osaa säestää.

Sipe on kehittynyt valtavasti bändin alkuvuosista ja alkaa olemaan luokkaa "aliarvostetuin rumpali". Kukaan ei koskaan puhu Sipen soitosta. Paitsi nyt.
markkuliini
11.09.2009 23:07:42 (muokattu 11.09.2009 23:12:53)

hollmi-5: Jos toi olis oikeasti hyvä, niin se soittelisi endorsementilla ja hyvillä liksoilla. Ei tainut ollakaan Tony R. On nimittäin melko vanha pätkä.

Noh, noh, eipäs puhuta mutua asioista joista ei tiedetä mitn. :)
Toi kaveri on Larry Wright. Aika kuuluisa New Yorkissa. Ja hyvä/kuuluisa katusoittaja pääsee siellä ihan kohtuullisille liksoille. Paremmille kuin jazzia klubeilla soittavat.
Kaverihan on palkittu esim. Buddy Rich memorial scholarship:illa, muistaakseni palkinto annettiin siinä samassa tilaisuudessa missä Weckl, Colaiuta ja Gadd soitti 1991, mikä on siis julkaistu videolla/dvd:llä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Wright_%28street_drummer%29

http://books.google.fi/books?id=e68 … 20wright%20buddy%20rich&f=false

Muistaakseni useampikin rumpufirma on koettanut lähestyä kaveria, ja Pearl taisi lahjoa setillä, mutta hänpä tykkää soittaa sankoilla. Oli kuulemma vienyt setin kaniin. :)

Edit: Sama kaveri, soiton suhteen ei kysyttävää!
http://www.youtube.com/watch?v=ePvv … amp;p=16A44F299A902F1D&index=24
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Epämuusikko
11.09.2009 23:11:59
VeKrio: Varmaankin ammun täällä itseäni jalkaan, mutta herrasjsta, musiikistahan täällä pitäis keskustella, ja minä luen Apulannan musiikiksi. Haluaisin perustelut kahdellekymmenelle kysymysmerkille. Ja toivon niiden perustelujen tulevan jostain sieltä pinnan alta, 13-vuotiaiden haistavittukajaalityttöjen takaa. Olis kiva nähdä metsä puilta tässäkin asiassa.

Kysymysmerkit oli asetettu Sipe Santapukille suomalaisen shuffle-osaamisen pää-äänenkannattajuudesta.
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
hollmi-5
11.09.2009 23:13:30
markkuliini: Noh, noh, eipäs puhuta mutua asioista joista ei tiedetä mitn. :)
Toi kaveri on Larry Wright. Aika kuuluisa New Yorkissa. Ja hyvä/kuuluisa katusoittaja pääsee siellä ihan kohtuullisille liksoille. Paremmille kuin jazzia klubeilla soittavat.
Kaverihan on palkittu esim. Buddy Rich memorial scholarship:illa, muistaakseni palkinto annettiin siinä samassa tilaisuudessa missä Weckl, Colaiuta ja Gadd soitti 1991, mikä on siis julkaistu videolla/dvd:llä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Wright_%28street_drummer%29

http://books.google.fi/books?id=e68 … 20wright%20buddy%20rich&f=false

Muistaakseni useampikin rumpufirma on koettanut lähestyä kaveria, ja Pearl taisi lahjoa setillä, mutta hänpä tykkää soittaa sankoilla. Oli kuulemma vienyt setin kaniin. :)

Mutta ei Tony R, eikä hyvin palkattu endorseri. Mulle ei vaan kolise. Sori. Ämpärinsoiton maailmanmestari ihan varmasti, mutta turhaa. Turhaa. Kolisee ei soi.

Ja nämä "muistaakseni"-jutut pitänee varmistaa. Muistaakseni vuosi -91 oli ainakin 18-vuotta sitten, joten tämän päivän tilanne olisi kiva tietää.
jazzmies
11.09.2009 23:17:00
Nolte: Minäkin muistelin Paicella olevan 26" bassarin, mutta tämän http://www.pearldrum.com/Artists/Drumset-Artists.aspx?id=19 mukaan se on 24". Oli varmaankin joskus aiemmin se 26" sitten...

Mistä ihmeestä tämä on tullut tuo jättikokojen perään kuolaaminen ja kellä on suurin vaahtoaminen? Muistan parikyt vuotta sitten Kauhajoen opistolla, kun siellä oli 26" Taman bassari, kaikki nauroivat sille. Nyt yhtäkkiä se on tosi mieeeeeehen mitta. Ja sama crashien pitäisi olla vähintään 20". Miksi? Ride 24" on äijä! Toinen etutomi on kielletty, miksi? Kaksi isotomia sallitaan tosin. Splash on homostelua, miten niin? China on passée, paskat. Ihan sama millä koolla ja setillä vetelee, jos se sopii rumpalin ja bändin stailiin. Muoteja tulee ja menee, music is the best!
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hollmi-5
11.09.2009 23:25:19
jazzmies: Mistä ihmeestä tämä on tullut tuo jättikokojen perään kuolaaminen ja kellä on suurin vaahtoaminen? Muistan parikyt vuotta sitten Kauhajoen opistolla, kun siellä oli 26" Taman bassari, kaikki nauroivat sille. Nyt yhtäkkiä se on tosi mieeeeeehen mitta. Ja sama crashien pitäisi olla vähintään 20". Miksi? Ride 24" on äijä! Toinen etutomi on kielletty, miksi? Kaksi isotomia sallitaan tosin. Splash on homostelua, miten niin? China on passée, paskat. Ihan sama millä koolla ja setillä vetelee, jos se sopii rumpalin ja bändin stailiin. Muoteja tulee ja menee, music is the best!

Aika ja maku vaihtelee. 70-luvulla ruuvattiin kaikista seteistä alakalvot veks (paitsi jazzareitten ja Bonhamin). Bassorumpuun hirveä demppi ja tiiliskiviä eteen (jotta ei liiku).

Parikyt vuotta sitten ei Tama osannut tehdä kunnollista bassorumpua. Koosta viis (juu minulla oli Tamat).

Olisiko se isojen rumpujen suosio tullut siitä, että ne soivat ja antavat kuitenkin sopivan matalan vireen. Joku 10" tomi soivassa vireessä ei oikein rokkaa. Mutta jazzimmassa menossa joku 18bd, 12tt ja 14" ft on parasta. Musan mukaan kai se valinta tehdään. Big band -hommien suhteen Buddy Rich-tyylinen kattaus tuntuu toimivan, vaikka kireät ovat vireet.
markkuliini
11.09.2009 23:28:18

hollmi-5: Mutta ei Tony R, eikä hyvin palkattu endorseri. Mulle ei vaan kolise. Sori. Ämpärinsoiton maailmanmestari ihan varmasti, mutta turhaa. Turhaa. Kolisee ei soi.

Ja nämä "muistaakseni"-jutut pitänee varmistaa. Muistaakseni vuosi -91 oli ainakin 18-vuotta sitten, joten tämän päivän tilanne olisi kiva tietää.

Sanoit aiemmin "Jos toi olis oikeasti hyvä, niin se soittelisi endorsementilla ja hyvillä liksoilla."
No, tolle ON tarjottu useampaakin endorsesementtia ja elättää itsensä soittamalla. Eli samalla logiikalla kaveri on mielestäsi sitten nyt hyvä?

-91 tuo on palkittu, se on faktaa, en nyt vain muista missä niistä neljästä vhs:stä, jotka Buddyn muistokonserteista julkaistiin tuo kaveri oli mukana vastaanottamassa palkintoa. Mikä tämän päivän tilanne? Siis päivän soittotaito vai..? En oikein pysy mukana.

Jos et tykkää, niin sano se niin. Ei kukaan pakota tykkäämään. Mutta nyt vain sanoit ettei kaveri ole hyvä. Ja niinkuin liksat ja sponsorit olis se ainoa asia. Puhut kuin "nobody"sta vaikka on melko ansioitunut kaveri.

Tuossa kaverissa ei ole mun mielestä mitään turhaa. Soittamalla tuo iloa Nykkiläisten arkeen, ja elää sillä. Se ettei se soita jollain soivilla rummuilla ei ole minkään kanssa yhtään mitään tekemistä. MUNSTA! :) Tykkäisitkö tuosta oikeasti enemmän jos se soittais jollain demppaamattomilla Sonoreilla? Ajatuskin sellaisesta naurattaa ja puistattaa yhtä aikaa.
Ja kaikki Afrikkalainen rummutus on kans sit ihan turhaan kun vain kolisee eikä soi? :D
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
11.09.2009 23:31:22
En tykkää. Ja tyhmäkin on rumpali, joka ei ota diiliä. Tai sitten se ei vain osannut soittaa kuin ämpäreillä.
hansakemanelius
11.09.2009 23:31:52

Kuulkas nyt ammattilaiset. Eikös tällaisena iltana pitäisi olla keikalla tienaamassa eikä täällä kinailemassa. Jotenkin aistin Olvin höyryt rivien välistä....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Kailis
11.09.2009 23:32:02

jazzmies: Mistä ihmeestä tämä on tullut tuo jättikokojen perään kuolaaminen ja kellä on suurin vaahtoaminen? Muistan parikyt vuotta sitten Kauhajoen opistolla, kun siellä oli 26" Taman bassari, kaikki nauroivat sille. Nyt yhtäkkiä se on tosi mieeeeeehen mitta. Ja sama crashien pitäisi olla vähintään 20". Miksi? Ride 24" on äijä! Toinen etutomi on kielletty, miksi? Kaksi isotomia sallitaan tosin. Splash on homostelua, miten niin? China on passée, paskat. Ihan sama millä koolla ja setillä vetelee, jos se sopii rumpalin ja bändin stailiin. Muoteja tulee ja menee, music is the best!

*kyynelsilmin* Tuntui siltä että kirjoitit tämän minulle, henkilökohtaisesti, vähän kuin isoveli jota minulla ei ole koskaan ollut. Puolustat pihan pahoja poikia vastaan, nostat puun alimmalle oksalle ja opastat tyttöjen anat...naks!
Joo, mä oon ihan samaa mieltä. Ensimmäinen plus sulle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)