markkuliini 09.09.2009 22:29:34 (muokattu 09.09.2009 22:31:31) | |
---|
Kävin kymppi-uutiset katsottuani katsomassa Umon keikkatarjontaa. Olin jotenkin unohtanut bändin olemassaolon ja oli mukava muistutus hienosta bändistä. Nettisivuita löytyikin iloinen uutinen, nimittäin Peter Erskine tulee marraskuussa vieraaksi. Surullinen uutinen taas oli lippujen hinnoittelu. Halvimmillaan "normaaleille" keikoille päästäkseen pitää pulittaa yli 20€, mikäli ei ole siis opiskelija. Opiskelijat pulittavat 18€. Ja esim. tuo Peter Erskinen ja huominen Randy Breckerin kuuntelu kustantaa sitten 32€/lippu! En ole muutamaan vuoteen käynyt bändin keikoilla, joskus aiemmin tuli käytyä useastikin ja aina oli todella mukavia kokemuksia. Ketolan Markuksen hieno soitto teki aina vaikutuksen. Muistelisin että liput maksoivat silloin jotain 10€ luokkaa. Ikävä kyllä, nykysillä hinnoilla ei ole kyllä varaa käydä vastakaan. Lieköhän taloudellinen johtaja ja strategia vaihtunut tms. vai mistä moinen hintojen kehitys? Vakituisen keikkapaikan puutteesta aiheutuvista kuluista? Tuli jotenkin surullinen fiilis, kun ei ole mitään mahdollisuuksia ottaa taas tavaksi käydä vakituisesti kuuntelemassa Suomen hienointa big bandia. Rikkaiden huviksi on muuttunut se. Edit: Stana! Yritin laittaa otsikoksi että "Umo". Siitä M.net herjasi Virhe! "Kirjoita kuvaava otsikko, äläkä kirjoita kokonaan isolla!" Teki mieli vastata että "Olet tyhmä ohjelma, ammun sinut!". :D "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Epämuusikko 10.09.2009 11:20:49 | |
---|
Kyllä Suomen virallisen big bandin tulisi kuulua kaikille. Ja niinhän se tekeekin. Ylen Ykköseltä tulee tietääkseni UMO liveä, taisi olla maanantaisin. Hieno bändi kertakaikkiaan. Tuo lippuhomma on kyllä vähän sääh. "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
Kailis 10.09.2009 13:45:57 | |
---|
Eli jos laittaisin UMA, tarkoittaen Ulla -Maija Aaltosta (R.I.P), otsikkoa ei hyväksyttäisi? Siistii. |
tml 11.09.2009 15:49:08 | |
---|
markkuliini: Tuli jotenkin surullinen fiilis, kun ei ole mitään mahdollisuuksia ottaa taas tavaksi käydä vakituisesti kuuntelemassa Suomen hienointa big bandia. Rikkaiden huviksi on muuttunut se. Niin, ei olisi kannattanut tuhlata viimeisiä rahoja Madonna ja Britney Spears lippuihin... Jos myyt K Constantinoplen minulle 64 eurolla, saat sillä kaksi lippua! |
hansakemanelius 11.09.2009 19:46:44 | |
---|
tml: Niin, ei olisi kannattanut tuhlata viimeisiä rahoja Madonna ja Britney Spears lippuihin... Jos myyt K Constantinoplen minulle 64 eurolla, saat sillä kaksi lippua! Tarjoan 69 niin saat vielä tuopillisenkin ostettua..... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
markkuliini 11.09.2009 20:27:09 | |
---|
tml: Jos myyt K Constantinoplen minulle 64 eurolla, saat sillä kaksi lippua! Minkä niitä? :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
markkuliini: Minkä niitä? :) Saako tulla testaamaan ja valkkaamaan.... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Nolte 11.09.2009 21:29:27 | |
---|
hansakemanelius: Saako tulla testaamaan ja valkkaamaan.... Tuosta puuttuu kysymysmerkki. Hahaa... |
hansakemanelius 11.09.2009 21:36:08 | |
---|
Nolte: Tuosta puuttuu kysymysmerkki. Hahaa... Jotta tuossa Hahaassa olisi edes jotain pondusta niin perässä pitäisi olla huutomerkki! Tuo markkuliininkin kysymys kyllä ontuu. Lienee ajatellut niittohommia, entinen landelainen kun on.... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Nolte 11.09.2009 21:45:38 (muokattu 11.09.2009 21:46:50) | |
---|
hansakemanelius: Tuo markkuliininkin kysymys kyllä ontuu. Heh, kieltämättä kyllä. Lienee ajatellut niittohommia, entinen landelainen kun on.... Tähän en ota kantaa...köh. :) EDIT: Jotta tuossa Hahaassa olisi edes jotain pondusta niin perässä pitäisi olla huutomerkki! Pilkun heittäisin "pondusta" -sanan perään. Hahaa! :) |
markkuliini 11.09.2009 21:47:33 | |
---|
Nolte: hansakemanelius: Heh, kieltämättä kyllä. Se mitään onnu. Selkeä, yksiselitteinen kysymys. Olette ihan tyhmiä! "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
hansakemanelius 11.09.2009 22:22:01 (muokattu 11.09.2009 22:22:19) | |
---|
markkuliini: Nolte: Se mitään onnu. Selkeä, yksiselitteinen kysymys. Olette ihan tyhmiä! Siis jotain murrettako kysymyksesi "Minkä niitä?" on? Twistkompilla pärjää pitkälle... |
hansakemanelius 11.09.2009 22:24:01 | |
---|
Nolte: hansakemanelius: Pilkun heittäisin "pondusta" -sanan perään. Hahaa! :) Varsinainen p-lk-nn-ss-j- ! Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Kailis 11.09.2009 22:26:56 (muokattu 11.09.2009 22:29:01) | |
---|
Jossain murteessa "minkä" on mihin, eli "mihinkä". Minkä se katosi? "Minkä niitä?" siis viittaa lippuihin, eli mihin markkuliini niitä kahta lippua tarvitsisi? |
markkuliini 11.09.2009 22:27:59 | |
---|
hansakemanelius: markkuliini: Siis jotain murrettako kysymyksesi "Minkä niitä?" on? Kah! Olen sokea! No sen siitä saa kun alkaa leuhkimaan. Oikein mulle. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Kailis 11.09.2009 22:37:06 | |
---|
Tänään näyttämömestarimme alkoi leuhkimaan kovaan ääneen lämpiössä; "Saatana mua ei ykskään akka komentele perkele!" Vanhin porukan näyttämömies livautti salamana; "Paitti pääjohtaja ja äiti, tässä järjestyksessä." Jos tämä kommentti ei pudottanut miehisessä kultareunaisessa pilvessä leijuvaa pomomiestä, niin kymmenen täyteen ääneen räkättävää duunaria teki sen. |
Epämuusikko 11.09.2009 23:35:56 | |
---|
On tämäkin ketju taas :) Takas topicciin: Mikä on lemppari-UMO-levynne? Itse en ole niitä vanhempia kuullut, mutta UMO Jazz Orchestra (NAXOS)- levy kyllä itsellä räjäytti aikoinaan. Perässä tullut Transit People ei ollut ihan yhtä helposti lähestyttävä, mutta tahollaan mainio myös. First Seven-tupakkayhtiöjazz on kans ehkä tahollaan aikansa kuva :) Mitä tykkäätte UMOn sähköMiles-levystä? "Greetings from Niger". Kesy animaali #1 |
seppo i 13.09.2009 23:17:32 | |
---|
SähköMilesillä on paikoitellen aika railakasta menoa, mutta Hagans ehkä innostuu silloin tällöin tuuttaamaan liikaa varaMilesiksi. Silti hyvä, aito livemeininki. Saamari, kun se Umo Jazz House loppui niihin homeongelmiin. Paikka oli hyvä, vähän ahdas ja hikinen jazzluola, ja muistaakseni lippujenkin hinnat oli aika edullisia. Silloin pari vuotta sitten oli syysiltoina mukavaa päästä tuulettamaan lettiä Umolle, välillä myös kesken tympeän työviikon. Bändi on kyllä niin hyvä, että pelkkä kiertolaisen elämä ilman omaa vakiopaikkaa (Korjaamo ei mielestäni ole sellainen) on käsittämätöntä. Hanurista. Viimeksi taisin olla kuuntelemassa Umoa Hesassa viime vuoden marraskuun lopussa Gloriassa. Jon Balke oli bändin kanssa lauteilla. Oli tarkoitus mennä kuuntelemaan Jarmo Savolaisen ja Pekka Pohjolan yhteismuistokonserttia, mutta muut menot esti. Seuraavaksi varmaankin Olli Ojajärven ja Umon meininkeihin. pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane |
seppo i 14.09.2009 18:17:29 | |
---|
Ai persk. Kalle Kaalimaa ja UMO tulee ennen Ojajärven proggista. Myös sinne on mentävä. pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane |