Tuomo_ 10.09.2009 21:25:25 | |
---|
HOHOO sain kuin sainkin rahat Tokain Silver star Stratoon, vaikka jouduinkin ottamaan iskältä lainaa. Kitara on mahtavan soundinen ja tuntuinen eipä ihme onhan itse SRV:kin kerrottu näillä soittaneen. Sain kitaran hassun halpaan hintaan ja saan varmasti omani takaisin kun haluan myydä kitaran. Kuvassa mukana myös pikku rockstara Floyd: http://muusikoiden.net/dyn/users/63266.jpg Onnea vaan uudelle perheenjäsenelle! No, nyt sulla on oiva soittopeli. Ei muuta kuin nauhat kulumaan. Myyt sen vasta kun täytät 50 ja saat sitten siitä 100-kertaisen hinnan. Toki se vaatii, että olet silloin maailmanmainetta niittänyt roots-stara. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
BigPapa 10.09.2009 21:26:10 (muokattu 10.09.2009 21:36:20) | |
---|
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin! |
blues guitar 10.09.2009 21:39:59 | |
---|
Väsykäsi95: HOHOO sain kuin sainkin rahat Tokain Silver star Stratoon...http://muusikoiden.net/dyn/users/63266.jpg Onnea uuden kepin johdosta! Hyviä kitaroita noi Tokait, ainakin mulla on ihan positiivisia kokemuksia ko. merkistä. Ja toi hauva on sen näköinen että tule leikkimään mun kanssa : ) Ja Papalle kans onnittelut taas vaihtuneen kaluston johdosta. Onko paljon eri soundiset noi stratot? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
BigPapa 10.09.2009 21:45:03 | |
---|
blues guitar: Onnea uuden kepin johdosta! Hyviä kitaroita noi Tokait, ainakin mulla on ihan positiivisia kokemuksia ko. merkistä. Ja toi hauva on sen näköinen että tule leikkimään mun kanssa : ) Ja Papalle kans onnittelut taas vaihtuneen kaluston johdosta. Onko paljon eri soundiset noi stratot? Kyllä niissä eroja löytyy joku kilahtaa ja joku murahtaa ja sillee ...vaikee kuvailla, mutta jokaisessa on munsta hyvä stratosoundi kuitenkin. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin! |
Väsykäsi 10.09.2009 22:35:38 | |
---|
tahtah: Onnea vaan uudelle perheenjäsenelle! No, nyt sulla on oiva soittopeli. Ei muuta kuin nauhat kulumaan. Myyt sen vasta kun täytät 50 ja saat sitten siitä 100-kertaisen hinnan. Toki se vaatii, että olet silloin maailmanmainetta niittänyt roots-stara. Ensimmäinen lienee helpompi toteuttaa :D. Tokihan sitä unelmana olisi tehdä jotain mullistavaa southern rockin puolella, mutta saattaa jäädä vain haaveksi... Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
baron 10.09.2009 23:16:53 (muokattu 10.09.2009 23:28:10) | |
---|
Tää oli vain testaus, onko tää jo kiinni. Vois samantien sitten sanoa että: 1. Mä oon toistaiseksi ollut kiitollinen joka kommentista jonka oon soitostani saanut, kätkenyt sydämeeni ja yrittänyt ottaa opiksi. Yhdestäkään en ole nöpästynyt. 2. Kun joku kirjoitti että joku on pahoittanut mielensä mun kommenteista niin en olisi uskonut että täällä on niin herkkähipiäisiä mutta otan opikseni: Kehun kaikkia! 3. Saako pisteet kuiteskin jakaa niinkuin haluaa vai pitääkö siinäkin ottaa huomioon herkkähipiäiset? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
tigi_ 10.09.2009 23:19:16 | |
---|
baron: Tää oli vain testaus, onko tää kiinni. Vois samantien sitten sanoa että: 1. Mä oon toistaiseksi ollut kiitollinen joka kommentista jonka oon soitostani saanut, kätkenyt sydämeeni ja yrittänyt ottaa opiksi. Yhdestäkään en ole nöpästynyt. 2. Kun joku kirjoitti että joku on pahoittanut mielensä mun kommenteista niin en olisi uskonut että täällä on niin herkkähipiäisiä mutta otan opikseni: Kehun kaikkia! 3. Saako pisteet kuiteskin jakaa niinkuin haluaa vai pitääkö siinäkin ottaa huomioon herkkähipiäiset? Hauku pois ja pisteet mielen mukkaan. |
latuska90 11.09.2009 09:06:45 | |
---|
BigPapa: Onnittelut uuvesta vehkeestä. Täs on uus perhepotretti: http://muusikoiden.net/dyn/users/63273.jpg Edit. Avasin uuven ketjun näitä höpinöitä varten. Sinne jatkuu kun tää menee lukkoon. Nuo kaksi Stratoa; punanen ja kermanvärinen... eli sulla on siis jo viis Stratoa, jos se SRV:kin lasketaan mukaan? :D Hieno perhepotretti kerrassaan, kyllä. Mää oon ainakin toistaseks tyytyväinen noihin kitaroihin mitä mulla on. Epiphonen Les Pauliin tuli ainakin uus talla vaihdettua. Oli kuulemma soitinliikkeen mukaan vanha talla osittain muovia, että se kannatti vaihtaa! O.o Pääasia on kuitenkin, että siinä on isompi/leveämpi säätövara jokaisen kielen intonaatiota varten. Saa kitaran parempaan hienovireeseen. :) Pitkästä aikaa tuli soitettua tolla omalla meksikolaisella Stratolla. Nyt pitkästä aikaa sitä soittaneena huomasin, että pirulauta kuinka laadukas tämä soitin onkaan. Loistava hienovire, kevyt soittaa, suht hyvä soundi, ellei jopa erinomainen Podin kautta soitettuna sekä muutenkin viimeistelyt ovat huippuluokkaa. Ja ajatelkaa, että se on just meksikolainen. Mun kitaransoitonopettaja sysäs mulle jonkinlaisen GAS-ilmiön, kun se halus välttämättä antaa mun kokeilla soittaa paria Tokain ES-mallista skittaa. Molemmat reilut 1600-1700 €:n hintasia. :O Sanoi mulle, ettei mun kannata investoida enää mihinkään 500-800 €:n kitaroihin enää, vaan mulle sopisi jo reilusti laadukkaampi soitin... "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
blaekie 11.09.2009 09:35:12 | |
---|
latuska90: Mun kitaransoitonopettaja sysäs mulle jonkinlaisen GAS-ilmiön, kun se halus välttämättä antaa mun kokeilla soittaa paria Tokain ES-mallista skittaa. Molemmat reilut 1600-1700 €:n hintasia. :O Sanoi mulle, ettei mun kannata investoida enää mihinkään 500-800 €:n kitaroihin enää, vaan mulle sopisi jo reilusti laadukkaampi soitin... Heh, no on siinä opettaja, opettaa GAS:ä . Näyttäis noita "1600-1700 eken" ES-335 tyyppisiä (Esim Tokai ES-130) saavan karvan alle tonnin briteistä. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
WanhaWetäjä 11.09.2009 11:09:43 (muokattu 11.09.2009 11:10:11) | |
---|
baron: 1. Mä oon toistaiseksi ollut kiitollinen joka kommentista jonka oon soitostani saanut, kätkenyt sydämeeni ja yrittänyt ottaa opiksi. Yhdestäkään en ole nöpästynyt. Jos laittaa omaa soittoaan julkisesti esille pitää kestää myös kritiikki, JOS se on asiallista ja perusteltua. 2. Kun joku kirjoitti että joku on pahoittanut mielensä mun kommenteista niin en olisi uskonut että täällä on niin herkkähipiäisiä mutta otan opikseni: Kehun kaikkia! En viitsi kaivaa esiin ko kommenttejasi mutta luettuani ne sanoisin että ne olivat genrea tuntemattoman ja kitarakammoisen kynästä, sisältäen täysin käsittämättömiä kommentteja ja hyvien soittajien ja soolojen perustelematonta dissausta, MUN mielestä.Toki makuja on monia, mutta silti... 3. Saako pisteet kuiteskin jakaa niinkuin haluaa vai pitääkö siinäkin ottaa huomioon herkkähipiäiset? Pinnat jaetaan sen mukaan miten kukin kuulee ja mistä kukin pitää, sehän on makuasia. |
baron 11.09.2009 12:20:57 | |
---|
WanhaWetäjä:En viitsi kaivaa esiin ko kommenttejasi mutta luettuani ne sanoisin että ne olivat genrea tuntemattoman ja kitarakammoisen kynästä, http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44Treenailen illan keikkaa ja löysin Youtubesta piisin joka tullaan soittamaan ja jonka kitarat eivät yhtään mua kammota. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
WanhaWetäjä 11.09.2009 13:12:55 | |
---|
baron: http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44 Treenailen illan keikkaa ja löysin Youtubesta piisin joka tullaan soittamaan ja jonka kitarat eivät yhtään mua kammota. No onko ymmärrettävä niin että vuosien saatossa palstoilla esittämäsi monen monituiset varsin kitaravastaiset kommentit ovat olleet pelkästään bluffia ja provoa? |
baron 11.09.2009 14:01:30 (muokattu 11.09.2009 14:10:58) | |
---|
WanhaWetäjä: No onko ymmärrettävä niin että vuosien saatossa palstoilla esittämäsi monen monituiset varsin kitaravastaiset kommentit ovat olleet pelkästään bluffia ja provoa? Jos kitaristit lyö haitaristeja kuin vierasta sikaa, miksi ne itse ei kestä mitään:-) Mulla oli kesällä opena Teemu Viinikainen ja siinä on kitaristi, jota todella arvostan. Edit: Ihan oikeesti: Mä en ole täällä vittuilemassa vaan siksi että tykkään genrestä ja haluan oppia sitä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
apenaattori 11.09.2009 15:19:28 | |
---|
Mulle saa sanoo melkein mitä vaan. Tai siis ihan mitä vaan. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
WanhaWetäjä 11.09.2009 16:08:30 | |
---|
baron: Jos kitaristit lyö haitaristeja kuin vierasta sikaa, miksi ne itse ei kestä mitään:-) Kuten sanoin, perusteltu kritiikki on aina ok, hyvien soittajien väheksyminen vailla ymmärräystä ja tietoa itse asiasta eli kitaransoitosta ei ole kovin ok, MUN mielestä.Tässä näitä sun kommenttejas jottei totuus unohtuisi.... MadMatt Kiva soundi. "Tilutusta" ilman päämäärää Apenaattori Inhoan vinkukitaraa (Mitä mä sitten teen tällä säikeellä?) Stratomaster Paljon sanoja ilman asiaa Velsa Kait vinguttaminen kuuluu genreen mutta onko mun pakko siitä tykätä? Kuha En tykännyt soundista. Ei oikein lähdetty mistään eikä päädytty mihinkään. Sellasta...rakentavaa palautetta ko soittajille seuraavia koitoksia varten? Mitä tulee hai(t)taristeihin...Oletko koskaan soittanut oikeen huonon haitaristin kaa?Mä olen, ja monen ;-) Sitäpaitsi hait(t)tarissa on perus ....mainen saundi;-) Mutta olen saanut soittaa myös todella hyvien, tyylitajuisten haitaristien kaa ja sellasta musaa mihin haitari kuuluu olennaisesti. Pääsääntösesti soittamisessa ei ole kyse siitä MILLÄ soitetaan vaan MITEN soitetaan. Mulla oli kesällä opena Teemu Viinikainen ja siinä on kitaristi, jota todella arvostan. Kukapa ei häntä arvostaisi, mahtava muusikko ja ammattilainen alallaan. Edit: Ihan oikeesti: Mä en ole täällä vittuilemassa vaan siksi että tykkään genrestä ja haluan oppia sitä. Sitä en epäile.Ja voit olla varma siitä että multa saa AINA rehellisen palutteen perusteluineen, toivon että se on hyödyksi. |
baron 11.09.2009 16:19:52 | |
---|
WanhaWetäjä: Sellasta...rakentavaa palautetta ko soittajille seuraavia koitoksia varten? Mä oon yrittänyt lintsata kommentit, mutta joku kirjoitti että se ei ansaitse kommentteja, joka ei vaivaudu itse kommentoimaan. Ehkä on parempi että en jatkossa kommentoi mutta toivon kuiteskin että mua vaivauduttaisiin kommentoimaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
BigPapa 11.09.2009 16:28:59 (muokattu 11.09.2009 16:32:19) | |
---|
baron: http://www.youtube.com/watch?v=F4OXrmxDp44 Treenailen illan keikkaa ja löysin Youtubesta piisin joka tullaan soittamaan ja jonka kitarat eivät yhtään mua kammota. Näissä skaboissahan moni vetää just noilla staileilla mitkä sua ei kammota. Esim toi Claptonin eka soolo tossa ja miksei noi muutkin. Mikä ihme saa sut runttaamaan nää mm Stratomasterin, MadMattin, Kuhan ja Velsan vedot? Ja on monta muutakin, jotka vetää noita juttuja todella hyvin täällä. Onko se niin sun mielestä, että M.Netissä on vaan ala-arvoisia amatöörikitaristeja vinguttamassa ihan mitä sattuu ja sit nää nimiäijät on erikseen? Kyllä sä multakin oot saanut ihan rehellisen mielipiteen soitostas näissä skaboissa ja tuut saamaan jatkossakin. Joku tässä kuviossa kyllä mättää ja se mättö ei kyllä oo skaban kitaristien suunnalla. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin! |
nipatzki 11.09.2009 16:37:37 | |
---|
aah lomil taas :P 119 aamuu ois enää:) nyt pitää kuunnella vaihteeks Järvistä Ride On Mules. |
BigPapa: Näissä skaboissahan moni vetää just noilla staileilla mitkä sua ei kammota. Mun mielestä kaikki (lähes) muut kuin minä on hirveän hyviä ja kuuntelen vetoja mielelläni ja yritän ottaa niistä oppia. En mä oo tarkoittanut koskaan ketään lytätä. Mä oon hampaat irvessä yrittänyt löytää muutaman suosikin, joille oon jakanut pisteitä, joka on ollut vaikeaa kun kaikki on hyviä. Kun tuon yhden kerran erehdyin kommentoimaan, yritin perustella, miksi jotkut piisit ei päässeet mun kolmen kärkeen vaikka olivatkin hyviä. Sovitaanko että mä toistaiseksi oon "oppipoika" joka ottaa oppia toisten soitosta ja oman soiton palautteesta ja alkaa antaa toisille hyödyllistä palautetta sitten jos/kun joskus opin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
blues guitar 11.09.2009 18:32:18 (muokattu 11.09.2009 18:33:49) | |
---|
baron: ....Mä oon hampaat irvessä yrittänyt löytää muutaman suosikin, joille oon jakanut pisteitä.... Ei sillä ole väliä kuka soittaa vaan ainosataan sillä miltä kuulostaa. Joskus olis kiva vetää ihan anonyymisti. Vaatis vaan skaban järjestäjältä enempi duunia. Krk: Toinen idea, en tiedä onko tästä ollut jo puhetta: anonyymi osallistuminen. Osallistujat lähettävät kisan vetäjälle oman vetonsa (varmaankin sähköpostitse), joka numeroi ne juoksevasti, siirtää omalle Maihinnousu-saitilleen ja julkaisee äänestysketjussa. Nimimerkit paljastetaan vasta äänestyksen jälkeen. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |