Aihe: UPS:n toiminnasta
1 2 3 4 5 6 7 8
JohnJ
26.08.2009 10:11:36 (muokattu 26.08.2009 10:12:04)
Kännyköiden puutteen lisäksi ihmetyttää tuo käteisen (tai tilisiirron) kanssa puljaaminen nykypäivänä, kun jopa pizzakuskeillakin on korttipäätteet...
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Twinkle
26.08.2009 13:39:42
JohnJ: Kännyköiden puutteen lisäksi ihmetyttää tuo käteisen (tai tilisiirron) kanssa puljaaminen nykypäivänä, kun jopa pizzakuskeillakin on korttipäätteet...

Aatamin aikainen tapa hoitaa asioita kuitenkin johtuu siitä, että UPS:n asiakkaista valtaosa ymmärtääkseni on yrityksiä. Niillä se maksaminen toimii laskulla ja tavaran vieminen yritykselle on yleensä huomattavasti helpompaa ettei pidä kilautella etukäteen. Respassa on aina joku tai tavaran saa johonkin ilman kuittausta. Sen takia UPS:n systeemeissä työpaikalle tavaran tuominen on niin luonnollinen vaihtoehto, koska ne vie ihmisten työpaikoille tavaraa melkoisen ison osan ajasta.
velsa
26.08.2009 13:56:12 (muokattu 26.08.2009 13:57:01)

Velli: Viime aikoina olen kokenut pariinkin otteeseen suuria ongelmia UPS-kuljetusfirman kanssa. Viimeisimmästä haluaisin jakaa kokemukseni ja kysyä mahdollista neuvoa tilanteen hoitamiseksi.

Eli lähtötilanne oli se, että jokunen viikko sitten ostin virvelirummun Italiasta, jonka yksityinen myyjä lähetti UPS:n kautta. UPS yritti toimittaa pakettia viikolla, jolloin en ollut paikalla. He jättivät lapun ja pyysivät ottamaan yhteyttä uuden toimituspäivän sopimisesta.

Soitin UPS:lle ja sovimme uuden toimituspäivän. Odottelin sovittuna päivänä koko päivän toimitusta, mutta sitä ei kuulunut. He olivatkin käyneet seuraavana päivänä, jolloin en taas ollut kotona. Soitin uudestaan UPS:lle ja sovimme uuden toimituspäivän. Jälleen kerran kävi niin, että lähettiä ei näkynyt. Soitin taas UPS:lle ja ihmettelivät itsekin miksi pakettia ei ollut toimitettu. No, sovimme vielä kerran uuden toimituspäivän seuraavan viikon tiistaille. Tiistaina odottelin pakettia, eikä ketään näkynyt. Soitin UPS:lle ja he sanoivat että pakettia oli yritetty toimittaa maanantaina ja koska kyseessä oli viimeinen toimituskerta, he olivat lähettäneet paketin takaisin Italiaan.

Pyysin saada tehdä reklamaation, mutta se ei kuulema onnistunut, koska vain lähetyksen maksaja voi tehdä reklamaation. Otin yhteyttä myyjään ja hän lupasi selvittää tilanteen. Kävi ilmi, että UPS vaati 50E:n sakkomaksun sekä 35E lisää paketin uudelleen lähettämisestä, eli ylimääräisiä kuluja aiheutuu 85E UPS:n töppäilyjen vuoksi.

Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada tuota 85E:a takaisin? Miten voin tehdä reklamaation kun en ole maksanut toimituskuluja suoraan UPS:lle vaan myyjälle. Eihän myyjä voi Italiassa tehdä reklamaatiota, koska UPS on töppäillyt Suomen päässä.

Jännä tarina..........en tiedä missä asut mutta itselleni on käynyt monta kertaa niin että UPS:in jamppa seisoo oven takana ilman varoitusta (tai jos se on soittanut,en ole herännyt.....8D) enkä ole osannut varautua käteisen suhteen!!!!!
Sitten vaan iltasella rahojen kanssa hakemaan se paketti Tikkurilasta(Koivuhaka) Niittytieltä!!!!
Ei kovin vaikeeta......mesta on klo 20.00:aan auki iltaisin ja sinne voi maksaa ostoksensa kortillakin!!!!!
Kauas on pitkä matka........
Klezberg
26.08.2009 20:32:22

Twinkle: Aatamin aikainen tapa hoitaa asioita kuitenkin johtuu siitä, että UPS:n asiakkaista valtaosa ymmärtääkseni on yrityksiä. Niillä se maksaminen toimii laskulla ja tavaran vieminen yritykselle on yleensä huomattavasti helpompaa ettei pidä kilautella etukäteen. Respassa on aina joku tai tavaran saa johonkin ilman kuittausta. Sen takia UPS:n systeemeissä työpaikalle tavaran tuominen on niin luonnollinen vaihtoehto, koska ne vie ihmisten työpaikoille tavaraa melkoisen ison osan ajasta.

Toki tästä on kysymys. Nämä kuljetusfirmat kuljettivat vuosikausia oikeastaan pelkästään yrityksien lähetyksiä yrityksille, ainakin täällä Euroopassa. Nyt viimeisen kymmenen vuoden aikana yksityishenkilöiden määrä vastaanottajina on nettikaupan takia kasvussa.

Jostain syystä kuitenkin ainakin DHL on hoitanut kuljetukset yksityishenkilöille mallikkaammin. Vaikka niillä on ihan sama tausta yrityskuljetuksissa, vai?
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
ganesha
26.08.2009 21:34:00
JohnJ: Kännyköiden puutteen lisäksi ihmetyttää tuo käteisen (tai tilisiirron) kanssa puljaaminen nykypäivänä, kun jopa pizzakuskeillakin on korttipäätteet...

korttipäätteet ovat sikakalliita, varsinkin jos niitä pitää alkaa hommata 50-100 kuskille. En tiiä onko enää edes Itellan kuskeilla moisia?
viina. hanuri. ja naiset.
Twinkle
26.08.2009 23:22:46
Klezberg: Jostain syystä kuitenkin ainakin DHL on hoitanut kuljetukset yksityishenkilöille mallikkaammin. Vaikka niillä on ihan sama tausta yrityskuljetuksissa, vai?

Todennäköisesti siitä, että DHL on yleisesti ottaen reilusti kalliimpi niin niillä on varaa käyttää asiakaspalveluun enemmän vaivaa. Samat kokemukset minullakin on, DHL ja esim. fedex skulaa paljon paremmin vaikka ovatkin hinnoitelleet itsensä eri tavalla.

UPS on nykyään kumminkin sangen käytetty, niin todennäköisesti se on halvin että myös laajimmalle levinnyt. Johonkin UPS:ään vaihtaminen paikallisten postilaitosten sijasta on aika yleistä kun kerran harrastetaan kansainvälistä kauppaa. Firmojen on halvempi ostaa monikansalliselta laajalta yritykseltä kuin ruveta kikkailemaan joka maan postilaitoksen kanssa erikseen jolloin hinnoittelu seilaa aika paljonkin.
atimoc
27.08.2009 00:29:25

Tuntuu, että tuohon nettiseurantaan ei voi oikein luottaa. Viimeisin kokemus oli, että paketin lähtiessä toimituspäivä oli seuraavan viikon perjantai. Seuraava merkintä tuli vasta tiistaina, jolloin paketti saapui Suomeen, ja samalla toimituspäivä vaihtui tuoksi samaiseksi tiistaiksi.

Sattuneesta syystä en ollut noin lyhyellä varoitusajalla paikalla, ja turhan toimitusyrityksen jälkeen pyysin toimitusta perjantaille, mikä onnistui puhelimessa ihan hyvin. Paitsi että perjantaiaamuna seuranta ilmoitti, että toimitus on siirretty seuraavalle maanantaille. Soitto UPS:lle tuotti vastauksen "Aa, siellä lukee nyt noin, mutta kyllä se paketti tänään vielä tulee", niin kuin tulikin.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Cujo
02.09.2009 11:14:36
Omakin Thomannilta tilattu paketti näytti seurannassa vähän oudolta, kun maanantaina-aamuna oli paikkana Helsinki ja kuvaus: LÄHETYS ODOTTAA SÄILÖSSÄ TULLIN JA VEROJEN MAKSUA. Ja samana iltana se oli jo mennyt Kööpenhaminaan : D No, tänään on taas Suomessa ja äsken kuski soitti ja kysyi, että monelta olen kotona: siis aikataulussa ollaan kuitenkin.
Pluto
02.09.2009 18:12:47
atimoc: Tuntuu, että tuohon nettiseurantaan ei voi oikein luottaa. Viimeisin kokemus oli, että paketin lähtiessä toimituspäivä oli seuraavan viikon perjantai. Seuraava merkintä tuli vasta tiistaina, jolloin paketti saapui Suomeen, ja samalla toimituspäivä vaihtui tuoksi samaiseksi tiistaiksi.

Tuo seurantahan toimii niin, että pakettien viivakoodi skannataan aina jokaisessa lajittelupisteessä. Niit paketteja kun kuitenkin on aika mieletön määrä, on väistämätöntä että jotain jää aina skannaamatta. Siksi se oma paketti voikin seurannassa yht'äkkiä pompata Englannista suoraan Suomeen, ja toimituspäivä muuttua kovastikin.
Dillon, you son of a bitch!
Dropped C
02.09.2009 18:18:06 (muokattu 02.09.2009 18:18:42)
Mä oon ollu terminaalissa töissä aikoinaan tälläisessa todella isossa kuriifirmassa. Näissä jengillä on sen verran kireet työajat -ja olot (ja paska liksa), että sanoisin että paska palvelu on enemmän normi kun poikkeus. Hyvin sai kitaralaukitkin terminaalissa välillä kyytiä. Se on kuitenkin ihan kiva, että töissä kerkeis vessassa käymään ja ees yhet kahvit ja tupakit vetäseen.
Lonesome
02.09.2009 22:28:52
velsa: Jännä tarina..........en tiedä missä asut mutta itselleni on käynyt monta kertaa niin että UPS:in jamppa seisoo oven takana ilman varoitusta (tai jos se on soittanut,en ole herännyt.....8D) enkä ole osannut varautua käteisen suhteen!!!!!!

Näin on myös käynyt. Tuntuu palvelu vaihtelevan kovasti. Olen vältellyt UPSia parhaan kysyni mukaan n. 5 vuotta, mutta tulipa tilattua printteriin mustetta Saksasta. Toimittajaksi paljastui UPS! No, hyvinhän se meni. Seuranta kertoi, ettei tarkkaa toimitusajankohtaa voi tietää, mutta ne jopa soitti toimituspäivän aamuna. Olin tosin suihkussa ja ihmettelin puhelua oudosta numerosta. Onneksi olin kotona kun kaveri toi paketin. Hän myös kertoi, että aamulla kyllä soitetaan....

Nyt on tulossa Ranskasta kitara Chronopostin kautta, vaan ne kai on Postin/Itellan yhteistyökumppaneita?
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Jamz
03.09.2009 09:01:47
Minulle tuli Thomannilta paketti kuukausi takaperin, eikä silloin ainakaan tarvinnut käteisellä puljata. UPSilta tuli lasku, jossa sanottiin, että toimitus vapautuu jakeluun, kun on maksettu. Maksoin laskun ja pari päivää meni, niin paketti tuotiin kotia.
Raja se on raittiudellakin.
Twinkle
03.09.2009 14:29:03
Jamz: Minulle tuli Thomannilta paketti kuukausi takaperin, eikä silloin ainakaan tarvinnut käteisellä puljata. UPSilta tuli lasku, jossa sanottiin, että toimitus vapautuu jakeluun, kun on maksettu. Maksoin laskun ja pari päivää meni, niin paketti tuotiin kotia.

Joo, sama nykyään. Kun lähetyksen arvo on tarpeeksi iso, niin UPS vaatii maksun ennakkoon mutta esim. viimeisimmässä UPS:n mukana tulleesta läjästä lasku tulee jälkikäteen kotiin kun se maksettavan määrä jäi sen verran pieneksi.
Juicy
04.09.2009 16:50:38 (muokattu 04.09.2009 16:53:14)

Mun pitäis palauttaa yks paketti thomannille, ja UPSin kautta pitäisi homma toimia. Nouto on UPSin kanssa sovittu, paketti pakattu ja lähetyslappu kyljessä, kaikki valmiina toisinsanoen. Tiistaiksi oli nouto sovittu, mutta mitään ei ole sieltä suunnalta kuulunut, eikä kukaan ole pakettia tullut noutamaan.

Onko kukaan onnistuneesti saanut UPSilta vastausta sähköpostilla kyselyihin? Mulla on puhelin vieläkin sen verran sökönä, ettei kovin mielellään menisi siihen yhteen ainoaan huoneeseen tässä talossa josta pystyy pätkimättä puhumaan, hyvälläkin tuurilla. Sähköpostia olen niiden sivuilla olevilla lomakkeilla toissapäivänä lähettänyt, ei ole vastattu mitään. Pistin jälleen sähköpostia, menee varmaan maanantaille mahdollisen vastauksen saapuminen.

Siinä on vaan se, että maanantaina on tullut jo kuluneeksi 10 päivää siitä kun sain sähköpostiini sen tulostettavan lähetyslapun, joka on voimassa sen 10 päivää. Ellei maanantaina ole kuski pakettia noutamassa, reisille menee tääkin homma.
"...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi."
jurpontor
04.09.2009 17:17:38
UPS on niin onneton ettei sillä voi oikeasti lähettää mitään, ellei ole koko päivää aikaa kytätä ulko-ovella että näkyiskö mustaa pakettiautoa. En todellakaan suosittele yhtään kenellekään. Parempia kuljetusfirmoja on kasapäin.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Osteri
04.09.2009 21:30:57
Logistiikkapalvelut ovat nykypäivänä erittäin kilpailutetut. Sillä kustannustasolla mitä suuret ostajat edellyttävät, on erittäin haasteellista tuottaa edes hyvää palvelua. Toimeksiantajan mielestä sellainen aika "basic" toiminta saa riittää.
UPS, DHL, TNT....jne kategorian kuriiripalvelut ovat omassa sarjassaan kokeneet saman tilanteen kilpailussa.

Noh, siinä me kuluttajat sitten nähdään lopputulos mitä on ostettu. UPS:n ja Fedex:in taustat ovat USA:ssa ja ne ovat Euroopan markkinoilla olleet jo vuosia hinnaltaan edullisemmasta päästä. DHL on Saksan postilaitoksen omistama ja ilmeisesti "europpalainen kulttuuri" jonkin verran vielä vaikuttaa palvelun tasoa määriteltäessä. Mutta kuten sanottu, kaikilla on erittäin haasteellista ylläpitää hyvää palvelutasoa. Järjestelmät pyörii ja inhimillisyyden määrän voi mitata nykyään lähinnä biteissä.

Itse haluan uskoa siihen että saksalaisella järjestyksellä Eurooppa pelastuu. :)
Lonesome
11.09.2009 09:28:51
Lonesome: Nyt on tulossa Ranskasta kitara Chronopostin kautta, vaan ne kai on Postin/Itellan yhteistyökumppaneita?

Vastaan itse itseäni komentaen: Siwaan tuli paketti Matkahuollon kautta ja ilmoitus tekstarilla. Seuranta toimi paketin lähdöstä alkaen varsin hyvin. Ranskalaiset yllättivät positiivisesti ja kulut Woodbrassilla 16,75 €. Ei Paha, imo. Suorastaan ihanteellinen tapa toimia, jos UPSiin vertaa...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Da Make
11.09.2009 12:54:28 (muokattu 11.09.2009 12:56:56)
velsa: Jännä tarina..........en tiedä missä asut mutta itselleni on käynyt monta kertaa niin että UPS:in jamppa seisoo oven takana ilman varoitusta (tai jos se on soittanut,en ole herännyt.....8D)!!

Mulla kävi kans noin, paketti oli lisäksi murjottu tuhannen paskaks.
Kuriirilla ei ollut ainuttakaan senttiä vaihtorahaa edes omassa lompakossa.
"Kuljetusta yritetty tiistaina..."
Olin koko päivän kipeänä kotona, oleskelin olohuoneessa enkä edes luukuttanut musaa, ja myös silloinen kotieläimeni olisi kiinnittänyt huomiota ovikelloon. Jota ei soitettu.

Paketti oli saapuessaan tämän näköinen (kuva otettu oven sulkemisen jälkeen eteisessä)
http://img244.imageshack.us/img244/2179/valokuva52zs1.jpg

Paketissa A/D muunnin/etuaste, konkkamikki ym. studiotekniikkaa...

!!!

Soitin sitten UPS:lle ja haukuin heidät kaikki pataluhiksi sen jälkeen kun reklamaatiooni reagoitiin "ei voi mitään" periaatteella. Lähetin kans kirjallisen reklamaation kuvineen päivineen.
Lähetysseurantalogissa mun paketille oli vieläpä asetettu "virannomaisen ylimääräinen tarkastus" ja pyysin saada selvityksen että mitähän se oikein tarkoitti ja oliko kenties tullipoliisit tms. murjoneet mun laatikon. Ei kuulunut mitään.

Thomannillekin tuli soitettua, mailattua kuvat ja haukutta UPS, ja hekin olivat ettei voi mitään. Tarjoutuivat kuitenkin vaihtamaan kaiken uuteen jos on jotakin rikki. Onneksi ei ollut, sillä ei olisi hermot kestänyt lähetellä takaisin ja odotella taas uutta pakettia.

Saa nähdä miten "mutkattomasti" paketti saapuu tälläkertaa, näinä päivinä pitäisi olla UPS mörkö hampaat irvessä silmät kiiltäen oven takana seisomassa.
http://4.bp.blogspot.com/_QK2wlmYuR … AAVA/z62lkKp2b6A/s320/main.site.png
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
south_of_heaven
11.09.2009 14:04:01
Huhhuh kun tätäkin ketjua vähän katsoo. Onneksi oma paketti on DPD:llä tulossa. KO firmasta ei ole mitään kokemusta, mutta asialliselta vaikuttaa.
Life in plastic, it's fantastic!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)